Citat:
Ursprungligen postat av
Picasso2
Klart det är skitsnack. Har man rent mjöl i påsen så gör man inte som han gjort. Man styckar inte en människa i panik och sen traskar runt i blodet. Det är ju fullständigt vansinnigt. Att sen lägga sig och ta en tupplur på ett par timmar är ju horribelt. Det är inte brottsligt att vara knäpp och galen, men det är fan ta mig brottsligt att göra som han påstod sig gjort.
Självklart är det så att han haft ett brott att dölja. Han har en död person som han styckar och slänger i havet utan några som helst åthävor. Han gör sig av med sin mobil. Han gör sig av med hennes mobil ("nä, DEN vet jag inte alls var den är nånstans). Han gör sig av med en del av hennes kläder. Men glömde trosor och tights/strumpbyxor. När han inser att det är omöjligt att städa upp efter styckningen så beslutar han sig för att sänka båten. Självklart trodde han att saltvattnet skulle förstöra alla bevis.
Jag sätter mitt hopp till att resten av hennes kvarlevor hittas och att dessa kan berätta en helt annan historia än den Madsen dukat upp. Må han sitta resten av sitt ynkliga liv i fängelse. Och isolerad. För han vågar ju inte vara bland de andra internerna. Den fega skiten.
Jag förstår inte varför du väljer att tro på vissa delar av Madsens story som ex att ”han gick och la sig i ett par timmar”.
Om allt annat är skitsnack, varför skulle just denna detalj stämma med verkligheten?
Märkligt att han glömde trosorna och tightsen. Man skulle ha kunnat tro att han samlade ihop alla hennes kläder (vilket ju inte var så många plagg) och insåg att det fattades de som hade funnits på underdelen av kroppen. Båten är ju inte SÅ stor att han inte skulle ha kunnat hitta dem om han sökte.
Har han förresten berättat vad han har gjort med Kims (hand)väska?
För det är ju också lite märkligt om han kastade hennes tillhörigheter överbord i samband med begravningen. Varför skulle hennes anhöriga inte få ta del innehållet av hennes väska? (om det nu handlade om en begravning enl. honom)? Vi brukar ju inte lägga mobiler, handväskor etc. i kistan (men utelämnar trosorna) när vi begraver folk på land. Men där skiljer sig kanske den danska traditionen från den svenska?
Sen undrar jag om Kim verkligen har stretat emot galningen oavsett vad han har hittat på – typ krav om kinky sex, blow job etc. För hon måste ju som en intelligent människa insett att hon inte hade några äss i sin ärm. Hon var totalt beroende av honom och hans nycker. Varför skulle hon vid det läget börja slåss, klösa eller sparka?
För jag tänker också som så att hur upphetsande kan det vara att våldta någon som inte stretar emot? Då blir det ju ingen maktkamp om vem det är som bestämmer. Och Kim hade ju inget annat alternativ än härda ut - för fly kunde hon ju inte.. inte ropa på utomstående hjälp heller.
Sen vet jag inte om det verkligen skulle föra utredningen framåt ifall man hittade ex ett ben – men inte hennes huvud. Ifall han slängde kroppsdelarna överbord separat alla för sig, då är det ett hopplöst letande efter nålen i höstacken.