2017-10-01, 22:30
Medlem
Mia-Rovys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IMBILDEN
Jag tycker mer det ser ut som att NMR försöker skydda sig med hjäp av sköldarna mot polisens batonger. Var attackerar NMR menar du?
NMR attackerar i klippen.

De försöker med våld forcera polisens linjer i klippen.
Senast redigerad av Mia-Rovy 2017-10-01 kl. 22:35.
Citera
Medlem
Vad är det för stenar ni bor under egentligen, om ni tror att motdemonstrationen inte drog över 10.000 deltagare?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av udon
Polisen verkar snarare återställt en hel del av sin heder igår. Att det ska vara så svårt att begripa; normalt funtade svenskar sympatiserar inte med blekfeta, arbetslösa nazzar. Sen kan dom få göra hur fina maskeraddräkter och leksakssköldar som helst.

Du har aldrig funderat på varför Sverige inte har krigat på 200 år? Svenskar gillar politisk stabilitet och lugn. NMR påminner om hysteriska bibelkäringar.

Ledsen min vän, du har inte begripit vad det hela handlar om. Gårdagens demonstration är av betydligt större vikt än de inblandade. Men för att förstå det måste man kunna tänka självständigt.
Citera
2017-10-01, 22:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av a11byndy
Snacka om jackpott ,,, live streamen har setts 230 000 människor på 24 timmar och legat som #2 på Youtubes internationella trending-lista. Internationell press rapporterade om Motståndsrörelsens demonstration och fler donationer än någonsin i Radio Nordfronts historia vällde in..

Vänstertomtar cry cry skänk ni också en slant till sverigvännerna , gå in på nordfront.se

Swish? Då kan man ge 1 krona.
Citera
2017-10-01, 22:32
Medlem
Mooskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IMBILDEN
Jag tycker mer det ser ut som att NMR försöker skydda sig med hjäp av sköldarna mot polisens batonger. Var attackerar NMR menar du?

Men för helvete försök inte forcera polisens linje eller byta väg. Då kommer batongen och tårgasen. Motstånd mot det, så är det arresten direkt. Det gäller att få ordning så inget större händer. Samtidigt ett stort jävla skydd för NMR, som hade blivit hårt attackerade av det motstånd som fanns.
Citera
2017-10-01, 22:33
Medlem
OliverCromwells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moosky
Fast polisen grep väl våldsvänstern också eller? Däremot kanske dom resonerar så att Antifa dyker upp då nazisterna demonstrerar men inte annars. Göteborgspolisen är mycket van vid ovälkomna besökare och brukar eskortera gästerna dit dom ska och eskortera dom till sina bussar och tåg efteråt, så blir det inte så mycket incidenter. Vi vet inte varför dom angreps eller var du där och hörde vad dom sa?

De grep endast EN person från Antifa. EN!

Detta är under all kritik!
Citera
2017-10-01, 22:34
Medlem
Mooskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OliverCromwell
De grep endast EN person från Antifa. EN!

Detta är under all kritik!

Har dom verkligen gått ut med vilka som greps och dess tillhörighet? Källa då tack.

Citat:
När nazisterna inte fick sin vilja igenom gick de till attack mot journalister som bevakade sammankomsten. Polisen gav raka besked om att NMR inte kunde diktera några villkor. – Det är polisen som bestämmer här, sa ett polisbefäl till nazistledaren Pär Öberg.
http://www.gp.se/nyheter/göteborg/hä...mmer-1.4688925

Ja det var inget snack om vem som styrde staden den här dagen. Och inte fan hade dom ett område där dom kunde bestämma vilka som fick vara där och inte.
Senast redigerad av Moosky 2017-10-01 kl. 22:37.
Citera
2017-10-01, 22:35
Medlem
OliverCromwells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mia-Rovy
Jaha. Då förstår jag ditt svammel lite bättre. Du menar att folket och AFA är samma sak?

Även här så får vi nog vara överens att vara oense.

Wow, du gär dig verkligen dummare än vad du är.

Här lägger jag fram detta enkelt.

1. Antifa kastar sten mot polisen och förstör staden och egendom.

2. Folket blir förbannade och går till attack mot Antifa.

3. Polisen griper in för att beskydda Antifa.

4. Polisen uppmanar folket att lämna platsen för att låta Antifa förstöra staden i fred.

Polsen och Antifa är alltså synkroniserade mot folket.
Citera
2017-10-01, 22:36
Medlem
Mia-Rovys avatar
Citat:
Wow, du gär dig verkligen dummare än vad du är.

Här lägger jag fram detta enkelt.

1. Antifa kastar sten mot polisen och förstör staden och egendom.

2. Folket blir förbannade och går till attack mot Antifa.

3. Polisen griper in för att beskydda Antifa.

4. Polisen uppmanar folket att lämna platsen för att låta Antifa förstöra staden i fred.

Polsen och Antifa är alltså synkroniserade mot folket.
Haha, jag håller inte med dig i din analys. Punkt 3 och 4 är för mig helt verklighetsfrånvända.
Senast redigerad av Mia-Rovy 2017-10-01 kl. 22:39.
Citera
2017-10-01, 22:37
Medlem
OliverCromwells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moosky
Har dom verkligen gått ut med vilka som greps och dess tillhörighet? Källa då tack.

Ärligt talat är jag inte ens säker på om det var antifa. Men ur den incidenten blev det bara en, jämför med en handfull NMR:are i den andra incidenten.
Citera
2017-10-01, 22:38
Medlem
OliverCromwells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mia-Rovy
Haha, jag håller inte med dig i din analys.

Som sagt, du är blind.
Citera
2017-10-01, 22:38
Medlem
Mooskys avatar
Citat:
Ärligt talat är jag inte ens säker på om det var antifa. Men ur den incidenten blev det bara en, jämför med en handfull NMR:are i den andra incidenten.

Bra för dom går inte ut med vem som tillhör vad av dom som dom tog in.

Citat:
Under dagen är totalt 29 omhändertagna av polis enligt Polislagen § 13.

Därutöver har polisen gripit totalt 35 misstänkta med följande rubriceringar:

4 förberedelse grov misshandel – anhållna
22 Våldsamt upplopp
4 Våldsamt motstånd
3 Försök till våld mot tjänsteman
1 Brott mot luftfartsförordningen
1 Brott mot vapenlagen

Citat:
Jouråklagare i Göteborg har under lördag kväll och natten mot söndag beslutat anhålla 23 personer på sannolika skäl misstänkta för våldsamt upplopp i samband med demonstrationerna i Göteborg under lördagen.
Brottsrubriceringen för samtliga de anhållna personerna är våldsamt upplopp. Av de personer som nu anhållits i ärendet är 22 män och en kvinna, i åldrarna 20-50 år. De anhållna personerna är i huvudsak hemmahörande på olika orter i Sverige. Två av de anhållna är medborgare i andra nordiska länder.

Nu fortsätter arbetet med förundersökningarna på sedvanligt sätt; med framför allt förhör med de misstänkta och med vittnen. Det ska dessutom göras analyser av ett omfattande bildmaterial.

De misstänkta personer som anhölls av åklagare under lördagen ska begäras häktade senast på tisdag klockan 12, medan de som anhölls efter midnatt natten mot söndag måste begäras häktade senast på onsdag klockan 12.
https://www.aklagare.se/nyheter-pres...07E96E78EAD2B8
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in