2017-10-01, 16:15
Medlem
Krakems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JeffDavis
Så Per Öberg är en rätt trevlig snubbe som bara råkar ha den något pikanta åsikten och det är helt ok att mörda folk man inte tycker om?

Polisens uppgift är att upprätthålla lag och ordning. Hur tror du Göteborg hade sett ut i dag om de inte stoppat demon i ett tidigt skede? Jag tror att till och med nazister föredrar några blåmärken framför en nerbränd stad...

Var har Öberg påstått att det är ok att mörda folk man inte tycker om?
Citera
2017-10-01, 16:16
Medlem
Vivaruss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av malloy2
## Nej, tacka vet jag någon som har lite kulor att faktiskt vara beredd att dö för sitt land och folk, för deras gemenskap och lycka.##

##Jag stod där, rakt framför polisen - den blicken vill jag aldrig uppleva igen, för även om jag sett mycket var nog det äckligaste jag sett. Att stå försvarslös mot en människa som "inte ser" ( livlös i blicken ), men håller i allt från tårgas, kravallsköld, batong och pistol - man vet att man har ingen chans annars än att försöka skydda sig med sina bara armar.##
Det var det där med "kulor" ...

Du blir ju skraj bara snuten rullar upp bakom din bil, vänta tills du har en batong centimeter ifrån ditt ansikte så ska vi se vem som står kvar. Jag stod kvar, hjälpte liggande folk upp och var beredd på att ta smällen för andra - du hade troligtvis gömt dig i folksamlingen och försökt spela offer, men många av oss istället samlade sig och försökte hålla borta polisen medan folk låg blodiga, vissa stod på andra och sakta klämdes ihop som sardiner medan vi var omringade av flertal gånger om våran mängd av folk.

Nej, vi som gav oss ut - numerärt underlägsna, med världens kameror i våra ansiktet, för att sedan bli motarbetade från många håll ändå inte gav oss.

Men skrattar bäst som skrattar sist, det där med rätt och fel har ändrats många gånger i historien - en dag är det du, eller dina barn, som vill säga att jorden är rund när alla vill hävda att den är platt. Tyvärr så är det troligtvis redan försent med tanke på de resurser de lägger på att åsiktsregistrera och förfölja oliktänkade ( av alla slag, även SD ligger ju på gränsen ), men du kommer troligtvis själv stå där en dag - och då får du gärna återkomma när du är numerärt underlägsen utan vapen och därmed förklara när staten med "lagen" i ryggen ger sig på dig, dina vänner eller din familj.
Citera
Medlem
Hade varit intressant att få reda på lite mera av vad dom 500 (?) deltagarna i NMRs demo tyckte om gårdagen.

Istället spammas tråden i vanlig ordning sönder av nätkrigare som i 700 inlägg förklarar att NMR är superdumma och ett annat gäng som förklarar att det är dom visst inte.

Motgifts forum har några intressanta kommentarer från NS-veteranerna Magnus Söderman och Henrik Hanell som inte verkar helt övertygade om att demonstrationer är vägen till framgång.
Citera
Medlem
psykoshippiens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av erikp121
De körde ju en demo i gbg häromhelgen? Utan problem från vare sig ordningsmakt eller judelakejer.

Eller ja polisen dök ju upp, men hade inte manskap nog att "göra något".
Nu hoppas jag att brunskjortorna kan genomföra öppna demos (inte flashmobs som i gbg den innan igår) och ta trycket ifrån motdemostranter.
NMR betedde sig verkligen strålande igår! Inte bara sabbade dem för sig själva, de visade bildligen på vilket numerärt motstånd de har igenom att få motdemostranter att samlas utanför liseberg, inte Heden.
Citera
2017-10-01, 16:18
Medlem
Jag tror att NMR och Polisen var eniga om att deras demonstration skulle upplösas -

Det hade blivit ett veritabelt blodbad om de fortsatt.

Slagsmålet med polisen är ett gentlemannamässigt sätt att inte förlora ansiktet - som japanerna säger.
Citera
2017-10-01, 16:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kjome-och-Renvall
Hade varit intressant att få reda på lite mera av vad dom 500 (?) deltagarna i NMRs demo tyckte om gårdagen.

Istället spammas tråden i vanlig ordning sönder av nätkrigare som i 700 inlägg förklarar att NMR är superdumma och ett annat gäng som förklarar att det är dom visst inte.

Motgifts forum har några intressanta kommentarer från NS-veteranerna Magnus Söderman och Henrik Hanell som inte verkar helt övertygade om att demonstrationer är vägen till framgång.
Vad anser dom är vägen till framgång?
Mvh
Citera
2017-10-01, 16:19
Medlem
erikp121s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av psykoshippien
Nu hoppas jag att brunskjortorna kan genomföra öppna demos (inte flashmobs som i gbg den innan igår) och ta trycket ifrån motdemostranter.
NMR betedde sig verkligen strålande igår! Inte bara sabbade dem för sig själva, de visade bildligen på vilket numerärt motstånd de har igenom att få motdemostranter att samlas utanför liseberg, inte Heden.
De har redan annonserat att det blir "flashmobs" i framtiden.
Citera
2017-10-01, 16:21
Medlem
Vivaruss avatar
Citat:
Så Per Öberg är en rätt trevlig snubbe som bara råkar ha den något pikanta åsikten och det är helt ok att mörda folk man inte tycker om?

Tycker om? Så du menar att folkförrädarna, som exempelvis Jan Helin, Stefan löfven o.s.v, inte ska stå till svars för propagandan och förringningen av folkmordet på det svenska folket? Misshandlat, mördade, våldtagna, rånade och i många fall lemlästade - polisen har inte ens resurser att ta itu med många av fallen.

Tror du Pär Öberg har dessa åsikter för att de trampade honom på tårna? Klart som fan inte, han ser dock förräderiet mot sitt egna folk - där de vaggar in det svenska folket i sitt egna förfall, och ska jag verkligen behöva intyga det eller räcker det med att BB'n slår igen, sjukhus kan inte ta emot folk, skolan sjunker som en sten och att ringa ut en polis utanför storstäderna kan ta timmar.

Det är rätt och slätt, folkförräderi.

Citat:
Polisens uppgift är att upprätthålla lag och ordning. Hur tror du Göteborg hade sett ut i dag om de inte stoppat demon i ett tidigt skede? Jag tror att till och med nazister föredrar några blåmärken framför en nerbränd stad...

Jag gick i tåget, var hur lugnt som helst fram till vänstern kom. Sen kan du ju alltid titta tillbaka till deras blixtdemonstration, den gick hur lugnt som helst till. Så bevisligen så kan det gå lugnt och fint till, dessutom vill du ha fler exempel så kolla Finland där de har tagit mycket mark. Hur lugnt och fint som helst.

Påtal om det, antar att hålla "lugn och ro" och ingår att dunka folk blodiga ( de slog en fotograf så blodig att han låg på backen och sprattla ), när de står och har allsång. Du verkar vara den farliga och äckliga människan i denna situation, som tillåter det svenska folket med all laglig rätt att demonstrera bli slagna blodiga av de som enligt lagen ska skydda de. Gillar du Nord Korea mån tro?
Citera
2017-10-01, 16:22
Medlem
0.999...s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av schipperke77
Inte hela vänstern: https://twitter.com/guldfiske/status/914472682573443072

Haha, tycker mig ana en viss irritation över att NMR anklagas för extremvänsters härjningar. Undra varför?
Citera
2017-10-01, 16:22
Medlem
JeffDaviss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Krakem
Var har Öberg påstått att det är ok att mörda folk man inte tycker om?

Vivarus verkade känna honom och skrev för några minuter sen: "han (Öberg) vill dock se blodet av de landsförrädare som ljugit och sveket sitt egna land och folk i decennier."

Det tolkar jag som att han tycker det är helt ok att mörda folk han inte gillar.
Citera
2017-10-01, 16:24
Medlem
Varulvs avatar
Citat:
Vivarus verkade känna honom och skrev för några minuter sen: "han (Öberg) vill dock se blodet av de landsförrädare som ljugit och sveket sitt egna land och folk i decennier."

Det tolkar jag som att han tycker det är helt ok att mörda folk han inte gillar.

Det är väl också Pär som står i den video från den 18:e och säger att "Jag vet inte hur lyktstolparna ska räcka till".

Så ja han, eller åtminstone organisationen han står bakom är definitivt för folkmord.
Citera
2017-10-01, 16:24
Medlem
squeakys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RudyardKipling
NMR ser ju verkligen väldigt hotfulla och aggressiva ut. Istället för att ta itu med det riktiga problemet den här dagen vänsterextremisterna och gettoinvandrarna så ger sig polisen på de som har lagligt stöd att demonstrera.

Just där håller jag med dig, NMR är ju inte direkt så läskiga när de står och bölar mitt på ljusan dag och skiter i brallan så fort en kvinnlig polis som är 3 äpplen hög går emot nazzen . NMR borde ha sin egen SA abteilung så de verkligen kan komma ut och erkänna att de är en 100% homoklubb.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in