2017-09-30, 17:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Saito
Många nya medlemmar tror jag inte det blev av det här. Nej många sympatiserar inte i hemlighet. Gemene man har vänner som är färgade, vänner som är tillsammans med färgade, vänner med HBTQ-folk, osv. Era åsikter är otidsenliga och helt omöjliga.

Fler Breivik kan det nog bli, ja. Men det kommer bara att öka trycket mot era idéer.

Era ideer ? Jag sympatiserar inte med NMR och tycker dessa människor är totalt förvirrade och borde buras in. Men det ändrar inte att de vinner mark när de motarbetas...ungefär som SDs framgångar.
Citera
Medlem
EnDodTigers avatar
Att denna demonstration har givit NMR mer uppmärksamhet än de egentligen har fog för att få är givet. En ganska liten organisation får maximalt mediautrymme och lyckas även samla motdemonstranter i stora antal, ganska unikt måste jag säga.

Jag avskyr nazister men dessa vänsterpack betedde sig ännu sämre, det tror jag att de flesta som har följt händelserna håller med om. Personligen hoppas jag att resultatet blir negativa inställningar mot vänsterextremisterna snarare än positiva inställningar till nazisterna.

Oavsett måste jag nog tyvärr säga att nazisterna gick vinnande ur denna händelse.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NygammalVals
Har vi någon aktiv livestream nu någonstans?

https://www.nrk.no/nyheter/nazistisk...ner-1.13621532
Citera
Medlem
PK-befriads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NygammalVals
Har vi någon aktiv livestream nu någonstans?
Norsk TV:
Citera
2017-09-30, 17:04
Medlem
flaskborstes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Roxyn
Är de större än någonsin alltså?
Dom lär växa en del efter detta då folk ser hur blattarna och vänstern beter sig.
Vänstern och svartskallarna gräver sin egen grav med sitt anarkistiska motstånd

NMR hade tillstånd och arbetade efter demokratins regler.. Mot demonstranterna var enbart en pöbel med MENA folk, negrer och korkade fruntimmer..och några vilsna svenska män som letade svenskt knulla.

Polisens problem framöver kan skådas i hur invandrar/vänsterpacket behandlar poliser
och andelen av dessa ökar dag för dag..leva på bidrag och attackera demokrati är vardagsmat för muslimer och andra våldtäkts pedofiler..
Citera
2017-09-30, 17:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrStreamer
Om NMR får fler sympatisörer eller ej kan diskuteras.
Dock borde de som följer detta idag - typ den vanlige svensken - knappast ha missat hur obehagliga de sk "motdemonstranterna" är. Våldsbejakande och provokativa i samma klass som fotbollshuliganer.
De hade nått framgång om de hade "sittdemonstrerat", sjungit, viftat med plakat o annat men de väljer att visa hur de vill befästa sin "makt" med våld och provokationer bessiningslöst och gärna mot polismakten.

En uppvisning av "den andra sidan" som är fylld av allt annat än kärlek och omtanke.

Det har varit festligheter och fredliga motdemonstrationer på flera platser i stan idag, nu kom jag i och för sig in sent(jag och flickvänen har varit i Änggårdsbergen) men när jag slog på streamen, typ 14:15, så var det fullt kalas på Heden. Alla de människor(var nog 10 000 iaf) som stod bakom staket där började röra sig mot Focushuset vid ca 14:30 då NMR aldrig dök upp. Då var det alltså 30 minuter kvar tills dess att NRM skulle ha slutfört sin demo.

Att demonstrationen inte gick att genomföra enligt polisens plan verkar framförallt handla om att NMR vägrat använda den angivna väg dom hade fått, då hade dom fortsatt norrut och sedan sväng in vid Valhallavägen, nu försökte dom forcera sig västerut i höjd med Svenska mässan istället, via Örgrytevägen, där polisen hade köttmur. Så där tog det stopp.

Nu får vi se om NMR frivilligt väljer att avsluta demon eller om polisen kommer att tvinga dom att avlägsna sig från allmän plats.

För alla som undrar varför dom fastnat vid Focushuset så är det alltså pga att dom försökt forcera sig ner på en gata dom inte var anvisade till. Det fanns inga stenkastare i området, värsta sortens vänstermongon(AFA) och övriga motdemonstranter dök upp först senare då NMR aldrig fortsatte, dom vägrade röra på sig.
Senast redigerad av Eaglesandshit 2017-09-30 kl. 17:07.
Citera
2017-09-30, 17:05
Bannlyst
17:00
Polisen har LOVAT att släppa Simon Lindberg!

16:67
Pär Öberg meddelar att man påbörjar ett återtåg till den ursprungliga samlingsplatsen då risken annars är överhängande att samtliga deltagare arresteras för våldsamt upplopp.

HELL SEGER
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pyro860
Vilket gör det ganska förståeligt att polisen barrikaderade.
Japp. Det är bara NMR-tomtar i tråden som försöker förmedla en annan bild. Sen har även vänsterpatrask gripits, men det har inget att göra med varför demonstrationen stoppades.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Adolf.Rockefeller
Att vänsterextremister lyckas stoppa en tillståndsgiven demo pga polisens brister är en vinst för NMR.

Att varenda media i hela landet strömmade live när vänsterextremister kukade ur och kastade sten på sina egna och polisen är en vinst för NMR.

Att varenda media försöker flytta fokus från vänsterextremisterna som har kravallat av sig lite till NMR är en vinst för NMR.

Spelar ingen roll om nu marschen blev misslyckad.

NMR fick all hur mycket PR som helst och vänstern visade i vanlig ordning sitt rätta ansikte.

Nog kan jag hålla med om att själva demon och marschen inte blev så jätte lyckad men i det stora hela så får man nog säga att NMR fick det dom ville ha.

Hade vänstern bara lugnat sig och inte gjort som dom alltid gör hade situationen med all äkerhet sett annorlunda ut.

Men nu får du väl ta ut huvudet ur arslet och kamma dig.

Vänstern har inte lyckat stoppa nån tillståndsgiven demonstration, det var NMR sjävla som ville gå anna väg och som svängde vänster och gick mot motdemonstranterna och NMR blev stoppade direkt., Alltså stoppade dom sig själva genom sitt val och gå till vänster.

Jag håller med dig att vänster eller AFA säkert gjort så att dom framstår som kriminella dårar genom och kasta sten på poliser och på andra oskyldiga.

NMR får pr, ja även där håller jag med dig, men tänk på att det är pr i form av ett så taffligt försök till demonstration så man kan ju undra om Basil Fawlty och Manuel har regisserat demonstrationen.

Hade NMR bara följt reglerna för tillståndet så hade dom nog kunnat genomföra sin demonstration på ett bättre sätt, men NMR är inte dom smartaste och nu blev resultatet därefter.
Citera
Medlem
Det blir mycket intressant att se vad som händer när solen gått ner. Det kommer att göra polisens arbete mycket svårare, och mer skit kommer kunna hända i skydd av mörkret.
Citera
Medlem
Så då har vi snart skammens fiasko march tillbaka till ICA. Det blir kul att följa den.

Citera
2017-09-30, 17:06
Moderator
TheLuckys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mihailovic

Det argumentet har man väl haft för länge sen. Rätt patetiskt att å ena sidan tala om att man skall ta makten med våld för att sen grina dels för att man inte får använda sig av den demokratiska rätten att demonstrera dels för att man får smäll av batongen.

Har man? Du kan förstås visa oss källor med länk till filmer och pdf-filer decennier tillbaks där detta gång på gång är ett mantra.

Jag tror att man kalkylerat friskt om olika scenario. Händer det så agerar vi så. Efteråt så analyserar man hur man ska gå vidare. Dagens händelse är ett medel för att sedan välja väg. Ett klassiskt grepp inom politiska rörelser.

Då det handlar om nmr och att de ännu inte agerat med våld trots avbruten demonstration hävdar jag att man från början planerat händelsen och tänker använda den som argument för senare aktioner.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in