Citat:
Ursprungligen postat av
MrStreamer
Om NMR får fler sympatisörer eller ej kan diskuteras.
Dock borde de som följer detta idag - typ den vanlige svensken - knappast ha missat hur obehagliga de sk "motdemonstranterna" är. Våldsbejakande och provokativa i samma klass som fotbollshuliganer.
De hade nått framgång om de hade "sittdemonstrerat", sjungit, viftat med plakat o annat men de väljer att visa hur de vill befästa sin "makt" med våld och provokationer bessiningslöst och gärna mot polismakten.
En uppvisning av "den andra sidan" som är fylld av allt annat än kärlek och omtanke.
Det har varit festligheter och fredliga motdemonstrationer på flera platser i stan idag, nu kom jag i och för sig in sent(jag och flickvänen har varit i Änggårdsbergen) men när jag slog på streamen, typ
14:15, så var det fullt kalas på Heden. Alla de människor(var nog 10 000 iaf) som stod bakom staket där började röra sig mot Focushuset vid
ca 14:30 då NMR aldrig dök upp. Då var det alltså
30 minuter kvar tills dess att NRM skulle ha slutfört sin demo.
Att demonstrationen inte gick att genomföra enligt polisens plan verkar framförallt handla om att NMR vägrat använda den angivna väg dom hade fått, då hade dom fortsatt norrut och sedan sväng in vid Valhallavägen, nu försökte dom forcera sig västerut i höjd med Svenska mässan istället, via Örgrytevägen, där polisen hade köttmur. Så där tog det stopp.
Nu får vi se om NMR frivilligt väljer att avsluta demon eller om polisen kommer att tvinga dom att avlägsna sig från allmän plats.
För alla som undrar varför dom fastnat vid Focushuset så är det alltså pga att dom försökt forcera sig ner på en gata dom inte var anvisade till. Det fanns inga stenkastare i området, värsta sortens vänstermongon(AFA) och övriga motdemonstranter dök upp först senare då NMR aldrig fortsatte, dom vägrade röra på sig.