2017-09-30, 22:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mia-Rovy
Haha! Du skyller på polisen?! Du säger att det var polisen som eskalerade situationen? Snacka om att måla in sig i ett hörn.

Du har uppenbarligen inte sett filmerna.

NMR attackerar polisen:
https://youtu.be/4TLx2L8gTLY
https://vimeo.com/236205167

Men du menar alltså att terroristorganisationen som med våld vill införa diktatur minsann är fredliga typer?

Du citerar bara första incidenten. Det må vara så att NMR försökte ändra rutten där och Polisen tappade fattningen men rent juridiskt gjorde NMR rätt. Ni har noll förståelse för hur grundlagen fungerar. En icke tillståndsgiven demonstration har exakt samma stöd som en tillståndsgiven demonstration. Polisen har inte rätt att avbryta vare sig en tillståndsgiven ELLER en icke tillståndsgiven demonstration om det inte råder extraordinära omständigheter eller om det krockar med ett annat (tillståndsgivet) evenemang.

Men den incident jag syftade på var när allsången hölls och en journalist blev bortföst. Antar att du inte sett det videomaterialet för då skulle du inte skrivit vad du just skrev. Det handlar inte om vad jag tycker eller inte, kravallpolisen hade som mål att få igenom ett massgripande av demonstrationsdeltagarna. Polisen är på er sida, hjärntvättade värdegrundsidioter. Det är bara att ni beter er så illa att de inte bara kan se på när ni kastar stenar, smällare och bajs på dem.
Citera
2017-09-30, 22:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NuLugnarDuNerDig
Ja jag förstår.
Folkstyre is the shit, jag fattar.
Samma jävla uttryck som varenda diktatur har använt sig av.

Bäh !
Folket bestämmer och folket vann.
Förlorarna är stenkastande idioter och nmr .
Folket är S,Sd,Vp,M,L,Mp,C och Kd .

Den militanta vänstern och nmr är åter igen förlorare.
Sd ogillar nmr, så nu återstår bara för Vp att visa sitt ogillande till stenkastande idioter.
En mängd vänster visade på plats sitt ogillande mot den militanta vänstern.

Men gott folk, folket visade lugn.
Polisen gjorde återigen ett bra jobb. Tack farbror polis !
Citera
2017-09-30, 22:42
Moderator
intermittentexplosivitets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av goseigen
Vad stod det på banderollen? Jag såg en suddig bild med en hel del text: klarade bara av att läsa "revoltera mot".
"...förbrytarna", tror jag. Minns inte, kan ha stått: "folkförrädarna" eller "folkförbrytarna" också. Ett är säkert, de behöver byta ut delar av propagandaavdelningen - noll klatschighet i slagord och på banderoller.
Citera
2017-09-30, 22:43
Medlem
farbror Svens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nulb
Jag tyckte mig höra "vi ska skjuta balou"
Varför en tecknad björn i en Disneyfilm ska skjutas kan jag inte för allt i mitt liv förstå...

Tack. Det här kan bli en intressant lista. Jag hörde bara "ingen pardon" eller kanke var det "ingen patron". Rena cirkusen.
Citera
2017-09-30, 22:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av farbror Sven
Tack. Det här kan bli en intressant lista. Jag hörde bara "ingen pardon" eller kanke var det "ingen patron". Rena cirkusen.

Det där med slagord verkar inte vara deras grej. Ifs, efter dagens katastrofala fiasko kan man ju fråga sig om det är något de är bra på...
Citera
Medlem
poolos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Valpen_
Varför gick högerextremisterna till vänster och inte höger?

I slutet av nmr streamen så sa en talesperson i intervjun att deras tilldelade demonstrationsväg var en besvikelse/obetydlig (kommer ej ihåg exakta ordvalet). Förmodligen valde de vänster för att faktiskt få till en demonstration som inte var helt avlägsen från befolkning.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kloakrensarolof
Det handlar inte om vad jag tycker eller inte, kravallpolisen hade som mål att få igenom ett massgripande av demonstrationsdeltagarna.
Ditt påstående är fantasier, ren spekulation och offermentalitet.
Du förstår dessutom säkert själv att massgripande hade varit mycket mer riskabelt än det som faktiskt hände, så polisen skötte det på det hela taget bra.
Citera
2017-09-30, 22:46
Medlem
Nordfront:

Citat:
16:04: Pär Öberg meddelar att man inte kommer att lämna platsen föränn Simon Lindberg släpps

17:00: POLISEN HAR LOVAT ATT SLÄPPA SIMON LINDBERG - nu går vi.

Så himla uppenbart att NMR var desperata att lösa PR-dilemat att de måste lämna platsen, utan att åstadkommit något överhuvudtaget.
Citera
2017-09-30, 22:47
Medlem
NuLugnarDuNerDigs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trumpenskutt
NMR:s kärntrupper kanske har svårt att skilja på höger och vänster, de har ju svårt att skilja på det mesta verkar det som.
Ja detta kan ju faktiskt vara orsaken till att det gick som det gick
Citera
2017-09-30, 22:47
Medlem
goseigens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av intermittentexplosivitet
"...förbrytarna", tror jag. Minns inte, kan ha stått: "folkförrädarna" eller "folkförbrytarna" också. Ett är säkert, de behöver byta ut delar av propagandaavdelningen - noll klatschighet i slagord och på banderoller.

Haha, jo - ah ja - låt oss hoppas att det räcker på ett tag nu. Det vore tråkigt med sådant här varje bokmässa.
Citera
2017-09-30, 22:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av anders197503
"Vid ett tillfälle beslagtog polisen NMR:s fanor och plakat, detta efter att nazister från NMR hotade och motade bort journalister som var på plats.

– Nazisterna tryckte på given order sköldarna mot oss tio journalister som stod där. Stämningen var otroligt hotfull, berättar SvD-reportern Frida Sundkvist."

NMR är verkligen inte så smarta...

Frida kommunists vittnesmål är ointressant. Vi vet att media är fientligt inställda mot NMR till att börja med - att en liten journalistbrud får sköldar över sig av de stora stygga nazisterna ingår ju i hennes ursprungliga historie berättande - där all text är till för att beskriva NMR i så onda ordalag som är publicistiskt möjligt
Citera
2017-09-30, 22:50
Medlem
MADs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Knackfrost
Håller med dig. Vilka jävla svin. Blev jävligt förbannad när NMR bröt handen på polisen. Har inte sett det klippet tidigare. Vår Göteborgs polis är en av de bästa och svinen skadar dem.

De kan dra åt helvete..

De ska fortfarande få protestera, men fan vad arg man blir. Hoppas han som anföll hamnar i finkan.

Polisen har ju generellt betydligt mer sympati för höger än vänster då de av förklarliga skäl ogillar att få gatstenar på sig. Och ändå lyckas NRM misslyckas med att gå där de ska.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in