Citat:
Ursprungligen postat av
pref69
Jag har inte hunnit till Robins bakgrund i FUP men det vore lite överraskande om han var ligist eftersom han vill bli polis........
Han frågar igen; "har ni gjort en polisanmälan? Du förstår inte, jag ska bli polis och det här får inte förstöra min framtid, jag ska ju utbilda mig till polis och det här vill jag inte ha i mitt register. Mina föräldrar är jättearga på mig och kastar nästan ut mig. Jag har inte gjort något utan det är Antonio, jag hjälpte XXX på med kläderna och hjälpte henne hem." Han sa flera gånger att han inte har gjort något utan det var Antonio och sedan sa han flera gånger att han var så full så han kommer inte ihåg något.
RNs beskyllande av ATB inkluderas inte i domen:
Citat:
I polisförhöret kan han ha sagt att någon annan hade sex med målsäganden. Han blev hämtad av polis på morgonen varför han var chockad och omtumlad. Han kände sig pressad och sade saker för att förhöret skulle ta slut. Mycket av det som han ska ha sagt enligt polisförhöret är sådan han hade hört av andra och som har tolkats fel.
Hans vittnesmål torde ju knappast vara så trovärdigt, med tanke på hans egen inblandning. VaTo -- som var helt nykter -- har ju också uppgivit att "RN luktade på sina fingrar och sade han att han hade ”pullat” målsäganden."
Så man tror inte på RN vad gäller att han inte gjort något sexuellt med BO. Men man tror på honom angående att han inte visste om hennes ålder. Vilket i princip är nog för att han ska gå fri, trots att BO var redlöst full, och trots att RNs sexuella förehavanden med BO synes betydligt bättre "dokumenterade" (så att säga) än ATBs. Och trots att, som sagt, de gick i samma skola. Finner det rätt underligt att han går fri.
Det kan för övrigt noteras att det borde vara fler pojkar än bara RN och ATB som varit närvarande och möjligen också förgripit sig på flickan:
Citat:
Sedan såg hon [DeWe] att andra killar stod runt målsäganden och hon har ett minne av att målsäganden sög av en kille till, men minns inte vem det var. Målsäganden låg på marken med en kille som var ovanför henne med sitt könsorgan över hennes huvud.
Alltså plural.