Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2017-07-15, 12:54
Medlem
Linguass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Linguas
Antonio Toledano Book, 20000624-2416, är dömd i Solna Tingsrätt 170609 mål B 6020-16 för "Våldtäkt mot barn, 6 kap 4 § 1 st brottsbalken"

Hoppas det kommer skrivas flitigt om det inom media... Inte för att jag har emot killen mer än att han nu är en dömd pedofil (hade inget emot honom innan händelsen), utan för att hans feta morsa försökte lobba och vända allmänheten emot offret med alla medel tillgängliga.
Citera
2017-07-15, 12:59
Medlem
Jag har inte hunnit till Robins bakgrund i FUP men det vore lite överraskande om han var ligist eftersom han vill bli polis........

Han frågar igen; "har ni gjort en polisanmälan? Du förstår inte, jag ska bli polis och det här får inte förstöra min framtid, jag ska ju utbilda mig till polis och det här vill jag inte ha i mitt register. Mina föräldrar är jättearga på mig och kastar nästan ut mig. Jag har inte gjort något utan det är Antonio, jag hjälpte XXX på med kläderna och hjälpte henne hem." Han sa flera gånger att han inte har gjort något utan det var Antonio och sedan sa han flera gånger att han var så full så han kommer inte ihåg något.
Citera
2017-07-15, 13:00
Moderator
HusvagnSvenssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Solglittret
Japp, du kan ha rätt. Ingen av de inblandad själva verkar ha velat gå vidare med det hela. De har nog sett sig som i stort sett jämnåriga. Men de hade olika "fyllnadsgrad" och 13-åringen verkar varit mest berusad av alla.
13-åringens föräldrar anmälde.Antagligen på berättelser från hennes vänninor för själv visste hon inget och föräldrarna var ej där.

Faktum kvarstår att det är relativt jämnåriga vi talar om och att det i fallet målsäganden och R.N gäller två berusade barn som tydligen hade ett sexuellt ömsesidigt intresse och där inget tvång förekommen.

Jag kan inte se att det är vettigt att jämställa riktiga övergrepp av äldre människor mot barn med frivilliga handlingar mellan relativt jämåriga barn och kalla allt för våldtäkt, vilket det ju i alla händelser inte rör sig om i verkligheten. Möjligen sexuella övergrepp men inte våldtäkt då det är frivilligt.

https://www.svd.se/skarpt-sexbrottslag-blir-feltolkad
Citera
2017-07-15, 13:14
Medlem
JohnRoes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pref69
Jag har inte hunnit till Robins bakgrund i FUP men det vore lite överraskande om han var ligist eftersom han vill bli polis........

Han frågar igen; "har ni gjort en polisanmälan? Du förstår inte, jag ska bli polis och det här får inte förstöra min framtid, jag ska ju utbilda mig till polis och det här vill jag inte ha i mitt register. Mina föräldrar är jättearga på mig och kastar nästan ut mig. Jag har inte gjort något utan det är Antonio, jag hjälpte XXX på med kläderna och hjälpte henne hem." Han sa flera gånger att han inte har gjort något utan det var Antonio och sedan sa han flera gånger att han var så full så han kommer inte ihåg något.

Kan du länka till FUP:en?
Citera
2017-07-15, 13:31
Citat:

RNs beskyllande av ATB inkluderas inte i domen:

Citat:
I polisförhöret kan han ha sagt att någon annan hade sex med målsäganden. Han blev hämtad av polis på morgonen varför han var chockad och omtumlad. Han kände sig pressad och sade saker för att förhöret skulle ta slut. Mycket av det som han ska ha sagt enligt polisförhöret är sådan han hade hört av andra och som har tolkats fel.

Hans vittnesmål torde ju knappast vara så trovärdigt, med tanke på hans egen inblandning. VaTo -- som var helt nykter -- har ju också uppgivit att "RN luktade på sina fingrar och sade han att han hade ”pullat” målsäganden."

Så man tror inte på RN vad gäller att han inte gjort något sexuellt med BO. Men man tror på honom angående att han inte visste om hennes ålder. Vilket i princip är nog för att han ska gå fri, trots att BO var redlöst full, och trots att RNs sexuella förehavanden med BO synes betydligt bättre "dokumenterade" (så att säga) än ATBs. Och trots att, som sagt, de gick i samma skola. Finner det rätt underligt att han går fri.

Det kan för övrigt noteras att det borde vara fler pojkar än bara RN och ATB som varit närvarande och möjligen också förgripit sig på flickan:

Citat:
Sedan såg hon [DeWe] att andra killar stod runt målsäganden och hon har ett minne av att målsäganden sög av en kille till, men minns inte vem det var. Målsäganden låg på marken med en kille som var ovanför henne med sitt könsorgan över hennes huvud.

Alltså plural.
Citera
2017-07-15, 13:49
Medlem
[quote=Folkkamrat|61182468]Säga vad man vill om den låga åldern, men har "offret" utfört oralsex lär det knappast handla om en riktig våldtäkt? Att den ena killen friades helt tyder på att något inte stämmer.[/QUOTE

hoppas nån våldtar dig din jävla pajas...

riktig våldtäkt va fan snackar du om din jävla idiot .. hoppas nån knullar sönder din stjärt din jävla idiot
Citera
2017-07-15, 14:19
Medlem
Citat:
Jag måste vara ovanligt trög idag men förstår inte vad som är fantasifullt. TR har missat i maskningen av BO i FUP.

Är du säker på att det bara är idag du är trög?

Märks att du inte är jurist. Att läsa förundersökning är irrelvant eftersom domstolen inte får döma över något annat än som förekommer vid huvudförhandlingen, 17 kap. 2 § första stycket första meningen RB.
Citera
2017-07-15, 14:39
Medlem
JohnRoes avatar
Kom igen! Länka till FUP:en!
Citera
2017-07-15, 14:44
Medlem
SvartaBjorns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jbeach
Är du säker på att det bara är idag du är trög?

Märks att du inte är jurist. Att läsa förundersökning är irrelvant eftersom domstolen inte får döma över något annat än som förekommer vid huvudförhandlingen, 17 kap. 2 § första stycket första meningen RB.
Däremot är det intressant för oss andra (i alla fall en del av oss) att få läsa förundersökningen för att bilda oss en bättre uppfattning av vad som skett och därigenom kunna spekulera om hur HR eventuellt kommer att resonera.

Hoppas att det dyker upp ett korrekt maskerat FUP som vi kan ta del av.
Citera
2017-07-15, 14:44
Medlem
Onkel-Ben-nys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JohnRoe
Kom igen! Länka till FUP:en!
Inlägg nummer tre i tråden.
https://minfil.org/f5z6T3b6b9/Solna-TR-B-6020-16-Dom-2017-06-09.pdf
Citera
2017-07-15, 14:47
Medlem
SvartaBjorns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Onkel-Ben-ny
Inlägg nummer tre i tråden.
https://minfil.org/f5z6T3b6b9/Solna-TR-B-6020-16-Dom-2017-06-09.pdf
Det är domen.
Vad som efterfrågas är förundersökningsprotokollet!
Citera
2017-07-15, 15:19
Medlem
Mooskys avatar

Ja så R skyller allt på A då R ringer målsägandes mamma och där framgår det att dom vetat en hel del gällande målsägande. Möjligheten finns att även R fälls i HR. Det återstår att se.
Senast redigerad av Moosky 2017-07-15 kl. 15:42.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in