Citat:
Ja så R skyller allt på A då R ringer målsägandes mamma och där framgår det att dom vetat en hel del gällande målsägande. Möjligheten finns att även R fälls i HR. Det återstår att se.
Denna text kom till Insp via ett mail från målsägandes mamma.
Denna konversation skedde under kvällen den 30/8-2016.
Hej!
Jag fick samtal från en kille igår som lät otroligt nervös och orolig.
- Hej jag heter Ro*in och jag vet inte vad jag ska säga, vet inte hur jag ska säga det ... men
jag är så orolig, har en stor klump i magen men ... Jag undrar om ni gjort en polisanmälan?
Ryktet går som säger att en polisanmälan är gjort!
Jag
-Jaha varför tror du det?
Robin
-Jo men ryktet säger så, är det sant? Jag mår så dåligt, jag har inte gjort nåt, det var Antonio
Jag .
- Men vad är det som har hänt då? Varför skulle vi göra en polisanmälan
Robin
- Jag gjorde ingenting, det var A, jag var full och kommer inte ihåg så mycket men
x var utan kläder, hon blev jättefull och hon låg där, vet inte om det var A som tog
av henne kläderna eller vem det var! Men det var A som var på x mest. Vi visste ju Vi visste ju att hon tog medicin eftersom hon var lite deprimerad.
Jag
- vad hette du, för och efternamn
Robin
-robin N
Jag
- hur gammal är du?
Robin ·
-jag är 15 år
Jag
- okej, vet du hur gammal
Robin
-ja, hon är 13 år
Jag
-okej men vem är det som sprider ryktet då? Vem berättade för dig
Robin
- det var Patrik som berättade för Linus och han berättade för mig
Robin igen
-Men har ni gjort en polisanmälan? Alltså du förstår inte, jag ska bli polis och det här .rar inte
förstöra min framtid, jag ska ju utbilda mig till polis och det här vill jag inte ha i mitt register.
Mina föräldrar är jättearg på mig och kastar nästan ut mig
Jag har inte gjort nåt utan det är A, jag hjälpte på med kläderna och hjälpte henne
hem.
Jag
- men du vi ska inte prata om det här på telefon, vi kanske ska ses, jag återkommer.
Ungefär så gick samtal, svårt att komma ihåg riktigt. Han ringde mig flera gånger, skickade
sms, även ringde och messade u. Och även till x
Denna konversation skedde under kvällen den 30/8-2016.
Hej!
Jag fick samtal från en kille igår som lät otroligt nervös och orolig.
- Hej jag heter Ro*in och jag vet inte vad jag ska säga, vet inte hur jag ska säga det ... men
jag är så orolig, har en stor klump i magen men ... Jag undrar om ni gjort en polisanmälan?
Ryktet går som säger att en polisanmälan är gjort!
Jag
-Jaha varför tror du det?
Robin
-Jo men ryktet säger så, är det sant? Jag mår så dåligt, jag har inte gjort nåt, det var Antonio
Jag .
- Men vad är det som har hänt då? Varför skulle vi göra en polisanmälan
Robin
- Jag gjorde ingenting, det var A, jag var full och kommer inte ihåg så mycket men
x var utan kläder, hon blev jättefull och hon låg där, vet inte om det var A som tog
av henne kläderna eller vem det var! Men det var A som var på x mest. Vi visste ju Vi visste ju att hon tog medicin eftersom hon var lite deprimerad.
Jag
- vad hette du, för och efternamn
Robin
-robin N
Jag
- hur gammal är du?
Robin ·
-jag är 15 år
Jag
- okej, vet du hur gammal
Robin
-ja, hon är 13 år
Jag
-okej men vem är det som sprider ryktet då? Vem berättade för dig
Robin
- det var Patrik som berättade för Linus och han berättade för mig
Robin igen
-Men har ni gjort en polisanmälan? Alltså du förstår inte, jag ska bli polis och det här .rar inte
förstöra min framtid, jag ska ju utbilda mig till polis och det här vill jag inte ha i mitt register.
Mina föräldrar är jättearg på mig och kastar nästan ut mig
Jag har inte gjort nåt utan det är A, jag hjälpte på med kläderna och hjälpte henne
hem.
Jag
- men du vi ska inte prata om det här på telefon, vi kanske ska ses, jag återkommer.
Ungefär så gick samtal, svårt att komma ihåg riktigt. Han ringde mig flera gånger, skickade
sms, även ringde och messade u. Och även till x
Ja så R skyller allt på A då R ringer målsägandes mamma och där framgår det att dom vetat en hel del gällande målsägande. Möjligheten finns att även R fälls i HR. Det återstår att se.
Nog verkar det sannolikt överlag att RN vetat ålder på målsäganden i förväg men samtalet bevisar ändå bara att han vet det i efterhand. Han kan ha blivit upplyst om det då.
Och tydligen har hon tagit medicin mot depression. Kombinerat med alkohol var det nog inte så lyckat, möjligen..