Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2017-07-15, 03:12
Medlem
Solglittrets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pansarvecket
Vi snackar jämnåriga eller ungefär jämnåriga i ett kompisgäng här och inte nån predator som rövar barn från dagis. Jag var själv inte femton fyllda när jag blev av med oskulden. Det är ganska vanligt faktiskt, men nu när hennes kompisar mindes att hon kanske haft lite sex, så tar vi chansen och dömer ut några hundra tusen till att börja med och sen lite stämplar för dessa unga män.

Tror du att det är den sortens våldtäktsmän, lagen var ämnad för?

Mitt råd till unga män, håller er borta så långt ifrån kvinnor ni bara kan. De kan ångra sig flera dagar senare och anmäla för våldtäkt, fast de själva startat alltihop. Och domstolen dömer gärna. De oeniga ville döma ännu hårdare.

Själva saken här är att det inte rör som om en kvinna som utpekat brottsoffer.
13-åringen är fortfarande ett barn. Faktiskt är alla andra inblandade också barn och inte vuxna.
Men 13-åringen var yngst och under den juridiskt magiska gränsen för byxmyndig.
15-års gränsen ligger som en järnbalk mellan tillåtet och otillåtet sex. Många passerar denna järnbom och klarar sig utmärkt. Men åker du dit och själv är över femton kan fällan slå igen hårt.

Nej jag tror inte lagen har skrivits för att sätta dit jämnåriga ungdomar. Men någonstans har man dragit en tydlig gräns, kanske svårt att göra på annat sätt. Vi har ju giftemål av minderåriga att brottas med också, även där sätter våra lagar en tydlig gräns som nog är väldigt bra.
Senast redigerad av Solglittret 2017-07-15 kl. 03:17.
Citera
2017-07-15, 03:16
Medlem
Pansarveckets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Solglittret
Själva saken här är att det inte rör som om en kvinna som utpekat brottsoffer.
13-åringen är fortfarande ett barn. Faktiskt är alla andra inblandade också barn och inte vuxna.
Men 13-åringen var yngst och under den juridiskt magiska gränsen för byxmyndig.
15-års gränsen ligger som en järnbalk mellan tillåtet och otillåtet sex. Många passerar denna järnbom och klarar sig utmärkt. Men åker du dit och själv är över femton kan fällan slå igen hårt.
Irrelevant. De har alla vittnat om att de sett sig som jämngamla och jämnbördiga. Då skiter jag faktiskt i vad paragrafryttare säger. Fuck off. Detta skulle aldrig gått till domstol.
Citera
2017-07-15, 03:20
Medlem
Solglittrets avatar
Citat:
Irrelevant. De har alla vittnat om att de sett sig som jämngamla och jämnbördiga. Då skiter jag faktiskt i vad paragrafryttare säger. Fuck off. Detta skulle aldrig gått till domstol.

Japp, du kan ha rätt. Ingen av de inblandad själva verkar ha velat gå vidare med det hela. De har nog sett sig som i stort sett jämnåriga. Men de hade olika "fyllnadsgrad" och 13-åringen verkar varit mest berusad av alla.
13-åringens föräldrar anmälde.Antagligen på berättelser från hennes vänninor för själv visste hon inget och föräldrarna var ej där.
Senast redigerad av Solglittret 2017-07-15 kl. 03:25.
Citera
2017-07-15, 03:30
Medlem
Pansarveckets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Solglittret
Japp, du kan ha rätt. Ingen av de inblandad själva verkar ha velat gå vidare med det hela. De har nog sett sig som i stort sett jämnåriga. Men de hade olika "fyllnadsgrad" och 13-åringen verkar varit mest berusad av alla.
13-åringens föräldrar anmälde.Antagligen på berättelser från hennes vänninor för själv visste hon inget och föräldrarna var ej där.
Olika fyllnadsgrad är hörsägen och inget om det är visat. De står inte åtalade för fylla eller brist därav. Ingen av dem är "myndig nog" att dricka sprit och här är en av anledningarna. Men att döma en och ge ansvarsfrihet till en annan baserat på kön är rent ut sagt helt åt helvete. 13 eller 15 spelar absolut ingen som helst roll när de själva ser sig som jämnbördiga.

Att "offret inte har något minne av brottet gör det ännu värre". Det är rent ut sagt komplett godtycke. Peka ut någon, kalla honom våldtäktsman och se honom åka i fängelse, oavsett om han är skyldig eller inte. Sverige, radikalfeminismens förlovade land och en dystopi för unga män.
Inte undra på att de tar livet av sig.
Senast redigerad av Pansarvecket 2017-07-15 kl. 03:32.
Citera
2017-07-15, 04:10
Medlem
carass avatar
Ska väl upp i hovrätten. Där blir ATB friad. Gissar jag på. Den så kallade bevisningen som tingsrätten tog fasta på - ett vittne som tyckte sig ha sett ATB göra något - kommer inte duga i hovrätten.
Citera
2017-07-15, 04:20
Medlem
JohnRoes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av caras
Ska väl upp i hovrätten. Där blir ATB friad. Gissar jag på. Den så kallade bevisningen som tingsrätten tog fasta på - ett vittne som tyckte sig ha sett ATB göra något - kommer inte duga i hovrätten.

Jag tror inte Antonio Toledano Book blir friad utan snarare att även Robin Nordlund blir fälld. Det här rör sig trots allt om två pojkar med minst sagt bekymmersefulla bakgrunder (de förekommer i flertalet andra brottsutredningar och är allmänt kända som ligister)!
Citera
2017-07-15, 08:06
Medlem
IQ130s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JussiB
Hur vet du vad dom förtjänar eller inte? Den som inte förtjänar detta är flickan. Övriga inblandade har inte mina sympatier någonstans. Särkilt inte gärningsmannen.
Det känns som att folk rusar till familjen Bo*ks försvar bara för att dom är kända.

Att låta domstolar sköta rättsskipningen... ja då vet vi ju hur lamt det slutar. Smäll på fingrarna och "aja baja, inte våldta småflickor som är redlösa". Sen var det hela ur världen.

Hur tror du detta hjälper när ynglingen sen ska söka jobb eller skaffa sig ett respektabelt liv? Han verkar vara riktigt fel ute och är kanske även ett blivande svin, men för närvarande är även han ett barn. Kändisson eller ej. Han hängs ut för att man kan och detta lirar inte med dagens sätt att döma eller behandla eventuell ungdomsbrottslighet. Måste ändras och anpassas. Det är vad jag menar med att "förtjäna". Att han verkar ha handlat helt åt helvete fel, är något helt annat.
Citera
2017-07-15, 09:15
Medlem
itsurewasntmes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SingSing
Det finns bilder på Annas instagram som hon har tagit bort.
Där sonen och den yngsta dottern på femton eller fjorton år sitter med stora alkoholdrycker.
Jösses vilket risigt WT-beteende om det stämmer - kanske var "juice", vore roligt att höra henne påstå det.
Citera
2017-07-15, 09:17
Medlem
itsurewasntmes avatar
Citat:
Jag läste domen och detta är ett justitiemord. Hoppas de inkvoterade vildvittrorna är nöjda med att få sparka unga killar på pungen.
Offret visste inte ens att hon våldtagits och det var hon som skrek att hon ville knulla.
För helvete! Alla var dessutom fulla, men pojkarna förväntas ta ansvar, flickan har total ansvarsfrihet. Hade de använt lagen rätt, hade "hon" varit den som våldtog pojkarna med munnen, (påstått, men inte sett), så hade hon inte varit straffmyndig och man hade kunnat lagt ner hela åtalet, men aldrig att man missar en chans att döma 15-16-åriga pojkar om en kvinna, efter lite påtryckningar från kompisarna 'kanske kan vara ett offer'.

Kvinna? Du verkar debil.
Citera
2017-07-15, 10:18
Medlem
Tim Sebastians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av caras
FUP är irrelevant för tingsrättsdomen. Tingsrätten har inte tagit del av den utan endast av muntliga utsagor från vittne/n och ATB själv. Och ATB måste haft en usel försvarsadvokat till synes.

Frågan är hur mycket kontakt Björn Adolfsson har haft med målsägarens familj den här gången.
Citera
2017-07-15, 10:18
Medlem
Pansarveckets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av itsurewasntme
Kvinna? Du verkar debil.
Förlåt, skulle det stått en hen?
Googla på ett nytt ord. Idiot.
Citera
2017-07-15, 10:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pripps3.5
Kan man få länk till Fup?
Den ligger inte i ts.
Jag går just nu igenom FUP men väntar med att lägga upp eftersom Tingsrätten har gjort misstag med maskningen och skrivit ut namn på målsägande. TR är kontaktad för att åtgärda problemet.

FUP är en sorglig läsning och man blir fan gråtfärdig. En del inblandade verkar dock vettiga. Hittade denna "ljusglimt":
Finns även en Gustav som är god vän till XXX från 3 :an som har ringt till XXX och berättat att ryktet går att hon är en slampa. Han ringde inte för att säga att hon var en slampa utan det var av omtanke att han skulle berätta så hon var medveten om ryktet och att kolla om hon mådde bra.

Ljusglimtarna är dock få och det hela är deprimerande läsning. Den dömda barnvåldtäktsmannen Antonio Toledano Book framstår som feluppfostrad av zigenarfamiljen Toledano Book med fettot Anna i spetsen. Det har spekulerats om mongoloida tendenser hos Antonio. Vet inte om det stämmer men ADHD bekräftas. Det mentalt störda fettot Anna verkar ha haft problem tidigare med sin nu dömda barnvåldtäktsman.
Antonio har varit tillsammans med en annan tjejkompis till XXX som hette YYY. YYY blev på något sätt utmobbad och slagen av en annan tjej och i samband med detta så framkom det att Antonio hade slagit YYY och att han våldtagit YYY. Men dom vågade inte anmäla för YYYs föräldrar gjorde det som vi tänkte göra från början och hon ringde till Anna Book och hon ville inte tro och det blev hot mot YYY och liknande.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in