Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
17-07-17, 12:48
Medlem
Solglittrets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tim Sebastian
Fråga dina kära politiker.

http://www.aftonbladet.se/nyheter/a/nqgkL/akbs-harda-budskap-till-kvinnofortryckare

Men - det gäller naturligtvis alla - vuxna. Men inte omyndiga barn.
En tvååring måste ju hindras från "att leva sitt liv fritt" efter egna önskemål .
Så faktiskt även en 13 åring. Och 15-16 åringar. Hjälpas in i vuxenvärlden tills de kan ta helt och hållet ansvar för sig själva. Vägleding och uppfostran med respekt för individerna och svensk jämnlikhet.

Låter som floskler men är faktiskt precis vad det drejer sig kring.
Senast redigerad av Solglittret 17-07-17 kl. 13:11.
Citera
17-07-17, 13:02
Medlem
Fortfarande ingen som har FUP?
Citera
17-07-17, 15:09
Moderator
intermittentexplosivitets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Utflyttad
Min fetning.

Föräldrar till en 13-åring som medicinerar p.g.a. psykologiska problem, som inte har bättre uppsikt över henne, kommer antagligen inte att ha någgra gnagande samveten.
Man undrar ju om eventuella skadestånd kommer att finnas tillgängliga för flickan då hon fyller 18?
Inte för att de måste finnas tillgängliga......men, men....

Hela drösen med ungar är ju ett mycket sorgligt bevis för hur samhällsutvecklingen har fått föräldrar och skola att lämna barnen till sina egna öden.
Det är ju så, och politiken skriker att alla föräldrar har rätt att arbeta heltid. Ungarna lämnas ensamma med varandra och internet tills föräldrarna kommer hem dötrötta och kastar sig på bag-in-boxen för "två snabba" för att slockna i soffan vid 21. Det krävs tid och engagemang (och en sänkning av sin ekonomiska standard) för att orka se en trettonårig flicka med ätstörningar och början till ett antisocialt leverne.

Antonios mamma är ju bara upptagen av sig själv och av nästa snyfthistoria att sälja till media och pappan är väl utanför hemmet så mycket han kan, antar jag.
Citera
17-07-17, 15:19
Medlem
Utflyttads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av intermittentexplosivitet
Det är ju så, och politiken skriker att alla föräldrar har rätt att arbeta heltid. Ungarna lämnas ensamma med varandra och internet tills föräldrarna kommer hem dötrötta och kastar sig på bag-in-boxen för "två snabba" för att slockna i soffan vid 21. Det krävs tid och engagemang (och en sänkning av sin ekonomiska standard) för att orka se en trettonårig flicka med ätstörningar och början till ett antisocialt leverne.

Antonios mamma är ju bara upptagen av sig själv och av nästa snyfthistoria att sälja till media och pappan är väl utanför hemmet så mycket han kan, antar jag.

Jepp! Just så år det. Jag känner med de vilsna ungarna.

Och det är ju inte bara föräldrarna utan den lika kravlösa skolan som har ställt till det.

Och snyfterskan får nog på sig offerkoftan igen. Det skulle inte förvåna mig om människan "sålde ut" sin egen unge för att få gråta ut i TV-soffan.
För så är det ju, snyfterskan är ju alltid offret som alla måste tycka synd om och ha i fokus.
Senast redigerad av Utflyttad 17-07-17 kl. 15:58. Anledning: typo
Citera
17-07-17, 16:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Solglittret
I domen, som är det enda jag läst, hänvisar man bara till ett enda vittne som påstår sig ha sett tjejens huvud röra sig när hon låg i ATBs knä - som om hon sög av honom, fast hans byxor var på.
Domen nämner inget annat vittnesmål.
Det stämmer. Tingsrätten nämner i sin dom bara ett vittne. Rätten kanske anser att vittnet var pålitligt och att det var en solklar våldtäkt. I HR kan åklagaren även använda vittnesmål nummer två som i FUP säger att Antonio "stoppade kuken i hennes mun".

ZZZ berättar att han såg hur Antonio stoppade in sin kuk i munnen på XXX. Antonio stod nog upp och XXX satt på en sten. Antonio höll sina händer runt huvudet på XXX ch tryckte in kuken i hennes mun. På fråga om varför Antonio gjorde så svarar ZZZ att det antagligen var för att hon inte skulle sluta suga, för hon ville ju inte suga av honom. XXX gillar inte Antonio och ville inte XXX vara med honom utan XXX gillar Robin Nordlund. ZZZ berättar att det var massa folk runt omkring XXX och Antonio och att det var flera som såg vad som hände.

Jag vill gärna höra fettot Anna föklara bort två vittnen som både säger att Antonio hade kuken i BOs mun. Och höra fettot säga att det är Antonio som är det riktiga offret. Skulle helst av allt vilja se denna förklaring på Instagram:-)
Senast redigerad av pref69 17-07-17 kl. 16:28.
Citera
17-07-17, 16:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av weenewho
Fortfarande ingen som har FUP?
FUP finns men har delats ut sparsamt eftersom Tingsrätten missat maskningen av BO på minst en sida. Jag har meddelat Tingsrätten och idag fått ett snällt svar att de var tacksamma för påpekandet och att misstaget skulle rättas till.
Citera
17-07-17, 17:17
Medlem
Pansarveckets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pref69
FUP finns men har delats ut sparsamt eftersom Tingsrätten missat maskningen av BO på minst en sida. Jag har meddelat Tingsrätten och idag fått ett snällt svar att de var tacksamma för påpekandet och att misstaget skulle rättas till.
Du är en sån hjälte. Smaskade i dig själv och gottade dig innan du gjorde det enda rätta.
Btw, det är domen som är intressant, för det som står i FUPen har rensats ut på dynga innan advokaterna och åklagarna var klara med brottsbeskrivningen och vilka vittnesmål som har relevans.
Läs domen. Finns inga vittnen som sett någon penis i någons mun.
Citera
17-07-17, 17:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pansarvecket
Du är en sån hjälte. Smaskade i dig själv och gottade dig innan du gjorde det enda rätta.
Btw, det är domen som är intressant, för det som står i FUPen har rensats ut på dynga innan advokaterna och åklagarna var klara med brottsbeskrivningen och vilka vittnesmål som har relevans.
Jag håller med dig, det andra vittnet finns inte i domen men finns i FUP. Och i HR kan man mycket väl använda sig av det vittnet. Jag vet inte orsaken till att bara ett vittne användes i domen. Kanske tyckte åklagaren att ett vittne var nog? Jag får en känsla av att flera vittnen inte vill berätta vad de vet. Kanske beror det på att fettot Book tidigare enligt FUP har hotat en tjej som Antonio har misshandlat och våldtagit?

FUP, sidan 71:
Antonio har varit tillsammans med en annan tjejkompis till XXX som hette JJJ, JJJ blev på något sätt utmobbad och slagen av en annan tjej och i samband med detta så framkom det att Antonio hade slagit JJJ och att han våldtagit JJJ. Men dom vågade inte anmäla för JJJ föräldrar gjorde det som vi tänkte göra från början och hon ringde till Anna book och hon ville inte tro och det blev hot mot JJ och liknande.
Men i FUP beskrivs kuksugningen i detalj av vittne nummer två. Ordagrant från FUP, sidan 95:
ZZZ berättar att han såg hur Antonio stoppade in sin kuk i munnen på XXX. Antonio stod nog upp och XXX satt på en sten. Antonio höll sina händer runt huvudet på XXX ch tryckte in kuken i hennes mun. På fråga om varför Antonio gjorde så svarar ZZZ att det antagligen var för att hon inte skulle sluta suga, för hon ville ju inte suga av honom. XXX gillar inte Antonio och ville inte XXX vara med honom utan XXX gillar Robin Nordlund. ZZZ berättar att det var massa folk runt omkring XXX och Antonio och att det var flera som såg vad som hände.
Citera
17-07-17, 17:43
Medlem
Citat:

Det hedrar dig, snyggt jobbat 👍

Tack för övrig info, fram träder en rätt obehaglig bild av Book-släktet. Skulle inte bli förvånad om Antonio är en vanemässig opportun våldtäktsman.
Inte för att jag kunde med Anna book tidigare men vi kan ju alltid hoppas att slaskpressen och annan media tänker efter innan dom anlitar det psyksjuka äcklet igen.
Citera
17-07-17, 17:43
Medlem
Pansarveckets avatar
Citat:
Jag håller med dig, det andra vittnet finns inte i domen men finns i FUP. Och i HR kan man mycket väl använda sig av det vittnet. Jag vet inte orsaken till att bara ett vittne användes i domen. Kanske tyckte åklagaren att ett vittne var nog? Jag får en känsla av att flera vittnen inte vill berätta vad de vet. Kanske beror det på att fettot Book tidigare enligt FUP har hotat en tjej som Antonio har misshandlat och våldtagit?

FUP, sidan 71:
Antonio har varit tillsammans med en annan tjejkompis till XXX som hette JJJ, JJJ blev på något sätt utmobbad och slagen av en annan tjej och i samband med detta så framkom det att Antonio hade slagit JJJ och att han våldtagit JJJ. Men dom vågade inte anmäla för JJJ föräldrar gjorde det som vi tänkte göra från början och hon ringde till Anna book och hon ville inte tro och det blev hot mot JJ och liknande.
Men i FUP beskrivs kuksugningen i detalj av vittne nummer två. Ordagrant från FUP, sidan 95:
Det räcker väl med att storyn inte hänger ihop för att de ska droppa den från rättegången? Man bedömer trovärdighet och hur sammanhängande berättelsen är, men framför allt vill man inte höra uttalanden som "Antonio stod nog" eller spekulationer som "att det antagligen var för att hon inte skulle sluta suga" eller " ZZZ berättar att det var massa folk runt omkring XXX och Antonio och att det var flera som såg vad som hände." När ingen vill kliva fram under ed och säga det igen... Dessa unga män har såvitt jag ser dömts utan bevis för någonting denna unga vildhjärna skrek och bönade om och nu pissar samhället på pojkarna i vanlig ordning.
Håll er borta från kvinnor. De bara väntar på att få slita alla dessa våldtäktsbestar de lärt sig hata i stycken... Svenska domstolar tar ingen hänsyn till oskyldig tills motsatsen bevisats.
Citera
17-07-17, 18:21
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Nej, FUP är högintressant, den används ofta både av åklagare och försvar för att styrka sin sida vid överklagan.
Den spelar aldrig ut sin roll egentligen.
Citera
17-07-17, 18:22
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Håll er borta från kvinnor. De bara väntar på att få slita alla dessa våldtäktsbestar de lärt sig hata i stycken... Svenska domstolar tar ingen hänsyn till oskyldig tills motsatsen bevisats.
Jag instämmer - Antonio, Robin och DU bör hålla sig borta från kvinnor.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in