Citat:
Ursprungligen postat av
pref69
Jag håller med dig, det andra vittnet finns inte i domen men finns i FUP. Och i HR kan man mycket väl använda sig av det vittnet. Jag vet inte orsaken till att bara ett vittne användes i domen. Kanske tyckte åklagaren att ett vittne var nog? Jag får en känsla av att flera vittnen inte vill berätta vad de vet. Kanske beror det på att fettot Book tidigare enligt FUP har hotat en tjej som Antonio har misshandlat och våldtagit?
FUP, sidan 71:
Antonio har varit tillsammans med en annan tjejkompis till XXX som hette JJJ, JJJ blev på något sätt utmobbad och slagen av en annan tjej och i samband med detta så framkom det att Antonio hade slagit JJJ och att han våldtagit JJJ. Men dom vågade inte anmäla för JJJ föräldrar gjorde det som vi tänkte göra från början och hon ringde till Anna book och hon ville inte tro och det blev hot mot JJ och liknande.
Men i FUP beskrivs kuksugningen i detalj av vittne nummer två. Ordagrant från FUP, sidan 95:
ZZZ berättar att han såg hur Antonio stoppade in sin kuk i munnen på XXX. Antonio stod nog upp och XXX satt på en sten. Antonio höll sina händer runt huvudet på XXX ch tryckte in kuken i hennes mun. På fråga om varför Antonio gjorde så svarar ZZZ att det antagligen var för att hon inte skulle sluta suga, för hon ville ju inte suga av honom. XXX gillar inte Antonio och ville inte XXX vara med honom utan XXX gillar Robin Nordlund. ZZZ berättar att det var massa folk runt omkring XXX och Antonio och att det var flera som såg vad som hände.
Det räcker väl med att storyn inte hänger ihop för att de ska droppa den från rättegången? Man bedömer trovärdighet och hur sammanhängande berättelsen är, men framför allt vill man inte höra uttalanden som "Antonio stod
nog" eller spekulationer som "att det
antagligen var för att hon inte skulle sluta suga" eller " ZZZ berättar att det var
massa folk runt omkring XXX och Antonio och att det var flera som såg vad som hände." När ingen vill kliva fram under ed och säga det igen... Dessa unga män har såvitt jag ser dömts utan bevis för någonting denna unga vildhjärna skrek och bönade om och nu pissar samhället på pojkarna i vanlig ordning.
Håll er borta från kvinnor. De bara väntar på att få slita alla dessa våldtäktsbestar de lärt sig hata i stycken... Svenska domstolar tar ingen hänsyn till oskyldig tills motsatsen bevisats.