Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-12-07, 02:24
  #853
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Insyn5
Nu kommer Linnéa med ännu en berättelse. Enligt Linnéa ska en utav hennes föreläsningar urartad när killarna började skrika ut hat mot kvinnor och homosexuella.

Hon borde kanske sluta föreläsa? Ett folkligt uppror mot hennes extrema vänsterfeminism känns ju inte helt avlägset? Alla människor är självklart lika mycket värda (så länge dom är goda) men mig veterligt har inte kvinnosläktet och de homosexuella utnämnt henne till någon sorts talesperson?

Citat:
Ursprungligen postat av Insyn5
Rektorn på skolan menar att Linnéa överdriver.

Varför bjuder dom ens in en sån där överdriven person att föreläsa? Vad hon ska kläcka ur sig för tokigheter är lika förutsägbart som att det är julafton om typ 2 1/2 vecka.
Citera
2018-12-07, 07:36
  #854
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Siasoss
Haha... du som inte ens vet hur examensarbeten utförs på juristutbildningen... Missade du länkarna till infon om de olika utbildningarnas ex-jobb som jag la in?

Min information är alltså inget ”flumm”. Ge dig bara.

Sedan att olika personer kan tycka att olika saker är intressant att läsa både ur olika juridisk och underhållsmässig synvinkel det får man ju bara acceptera.

Tack å hej! 😃🤗😘
Din information är rent trams rakt igenom exakt det som är problemet. Inte helt olikt Jur stud Claesons egen argumentationsmetodik.
Citera
2018-12-07, 08:00
  #855
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sonnenwende
Din information är rent trams rakt igenom exakt det som är problemet. Inte helt olikt Jur stud Claesons egen argumentationsmetodik.

* Länkar till flera universitets hemsidor med exakt information om utbildningen, är det trams? när du ifrågasätter hur examensarbeten fungerar på juristutbildningen.... Jaja...

*För övrigt så skrev jag att alla ( inkl du ) givetvis är välkommen att tycka vad du vill är intressant eller ej att läsa.
Citera
2018-12-07, 08:56
  #856
Medlem
Svea.Folks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BigFatCone
Jag ser dagligen betydligt snyggare kvinnor än henne gå flera hundra meter på några av stadens mest trafikerade trottoarer utan att dom blir sexuellt trakasserade. Jag tror inte heller på att hon började få massvis med kukbilder när hon var elva år. I så fall var hon på sidor där man som elvaåring inte bör hänga. Det är heller aldrig någon tredje part, eller ens andra för den delen, dyker upp och säger att "Jo fan, jag var faktiskt där och såg vad som hände." eller liknande. Flashback är ju ändå en rätt välkänd sida så jag tycker ju att någon som sett något som Linnéa säger ha varit med om hittar hit.

2003 var Linnea 11 år gammal. På den tiden fanns inte ens touchskärmar på mobilerna. Att massvis med folk helt sonika får tag i en 11-årings telefonnummer är ytterst märkligt. Som 11-åring kan du inte vara listad på söktjänster son Eniro eller Hitta.

2003 fanns det i princip ingen som hade VPN-tjänster och skulle den dumma 11-åringen lagt ut sitt mobilnummer på typ Lunarstorm så hade det mycket enkelt gått att spåra dessa avsändare av kukbilder via forumet och även via mobilnummer.
Citera
2018-12-07, 10:26
  #857
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svea.Folk
2003 var Linnea 11 år gammal. På den tiden fanns inte ens touchskärmar på mobilerna. Att massvis med folk helt sonika får tag i en 11-årings telefonnummer är ytterst märkligt. Som 11-åring kan du inte vara listad på söktjänster son Eniro eller Hitta.

2003 fanns det i princip ingen som hade VPN-tjänster och skulle den dumma 11-åringen lagt ut sitt mobilnummer på typ Lunarstorm så hade det mycket enkelt gått att spåra dessa avsändare av kukbilder via forumet och även via mobilnummer.
Fast jag har ju tolkat det hela som att dessa kukbilder kom till henne via internet på olika sidor snarare än som MMS eller liknande. Men hur hon fick dom är skitsamma. Problemet är som sagt inte vad hon påstår har hänt henne utan helt enkelt vilken utsträckning det handlar om.
Citera
2018-12-07, 10:42
  #858
Medlem
Voffsingens avatar
Jag tror hon är fejk rakt igenom. Hon har gjort karriär på att bli sexuellt trakasserad så fort hon går utanför dörren. Få ställer sig frågan om det är rimligt. Det här med kukbilden till en 11-årings telefon, borde få den mest inbitna rabiatfeminist att fundera.

Min gissning är att hon började sant. Att hon fick oönskade påstötningar. Att hon fick positiv uppmärksamhet när hon svarade välformulerat. Att någon hon såg upp till uppmanade henne att fortsätta, och förklarade hur viktigt hennes bidrag var i kampen. Att hon därefter började fabricera sexuella trakasserier enligt principen; ändamålet helgar medlen.

Det här rör sig inte om en i grunden känd person. Finns det någon som kan namnet på någon annan kvinnlig handbollsspelare? De flesta av oss känner personer som är betydligt mer kända än en handbollsspelare. Hur många av dessa visar någon kuken för så fort de går in på Konsum?

Ang. händelsen i skolaulan så tycks eleverna och även ett par rektorer haft en helt annan syn på vad som hände. Kollade lokalnyheterna:
http://www.fjällsjö.nu/media/2018120...-blasvader.php
Citera
2018-12-08, 14:00
  #859
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Voffsingen
Jag tror hon är fejk rakt igenom. Hon har gjort karriär på att bli sexuellt trakasserad så fort hon går utanför dörren. Få ställer sig frågan om det är rimligt. Det här med kukbilden till en 11-årings telefon, borde få den mest inbitna rabiatfeminist att fundera.

Min gissning är att hon började sant. Att hon fick oönskade påstötningar. Att hon fick positiv uppmärksamhet när hon svarade välformulerat. Att någon hon såg upp till uppmanade henne att fortsätta, och förklarade hur viktigt hennes bidrag var i kampen. Att hon därefter började fabricera sexuella trakasserier enligt principen; ändamålet helgar medlen.

Det här rör sig inte om en i grunden känd person. Finns det någon som kan namnet på någon annan kvinnlig handbollsspelare? De flesta av oss känner personer som är betydligt mer kända än en handbollsspelare. Hur många av dessa visar någon kuken för så fort de går in på Konsum?

Ang. händelsen i skolaulan så tycks eleverna och även ett par rektorer haft en helt annan syn på vad som hände. Kollade lokalnyheterna:
http://www.fjällsjö.nu/media/2018120...-blasvader.php

Exakt, iphonen började säljas i Sverige 2008, Nokias första kameramobil kom 2002 så kameramobiler var knappast var mans egendom 2003, bildkvalite och skärmar var också begränsade i kvalite och storlek. Så då ska alltså män ha tagit bilder på sig själva nakna med en digitalkamera och flyttat dessa till en dator för att sedan skicka dessa till 11-åriga Linnea via någon sajt, detta ska ha hänt upprepade gånger. Hur lyckas en 11-åring exponera sig för detta gång efter gång.
Sen så rullar det vidare Linnea blir sexuellt trakasserad överallt hela tiden, det är inte rimligt helt enkelt, hon har lagt till en ansenlig mängd händelser och byggt någon alternativ verklighet för att kunna slå mynt av feminismen påhejad av sin mor och andra tokiga människor.

Och hennes metod för att provocera fram reaktioner, gå in på dejtingappar och vara dryg och otrevlig mot ett större antal människor leder ofrånkomligt till att någon för eller senare skriver något mycket olämpligt tillbaka, det är inget konstigt med det och ligger helt i linje med hur illa människor beter sig mot andra i dessa appar, den sociala varianten av slit och släng. Det är så lätt att få kontakt med människor att det inte får något värde och folk beter sig där efter. Det lockar fram det sämsta och några går för långt.
Ingen tycker väl att det är ett vettigt beteende men kvinnor kan också vara väldigt otrevliga i dessa forum men på ett annat sätt.
Citera
2018-12-12, 07:54
  #860
Medlem
Intressant att hon har lyckats lura hela Sverige. Är ju allmänt känt i hennes yttre umgängeskrets att det mesta är fabricerat eller framprovocerat (på sexsidor ofta). Är ju också märkligt att 90% av snubbarna som skriver till henne har samma språk och använder exakt samma uttryck. Någon gång måste hon ju bli avslöjad. Sveriges största FAKE utan konkurrens.
Citera
2018-12-12, 11:55
  #861
Medlem
Insyn5s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kitthecat
Intressant att hon har lyckats lura hela Sverige. Är ju allmänt känt i hennes yttre umgängeskrets att det mesta är fabricerat eller framprovocerat (på sexsidor ofta). Är ju också märkligt att 90% av snubbarna som skriver till henne har samma språk och använder exakt samma uttryck. Någon gång måste hon ju bli avslöjad. Sveriges största FAKE utan konkurrens.

"Hela Sverige" vet jag ej. Men hon har helt klart en häpnadsväckande stor följarbas.

Hon är bra mycket smartare än hennes efterblivna fans på hennes insta som dyrkar henne som en gud.

Alla dessa historier som hon kommer med och ingen av hennes följare ifrågasätter?
Som någon annan peka på, det finns ju aldrig någon tredje part eller ens andra part som kan verifiera hennes rövarhistoria.
Citera
2018-12-13, 21:11
  #862
Medlem
fuckpopes avatar
En grej jag tänkt på att hon skrivit om hur hon blev trakasserad av "äldre killar i nian" när hon var betydligt yngre och gick i låg- eller mellanstadiet. Linnea Claesson gick på en skola utan högstadie mellan årskurs 1 till och med 5. Hon kan helt enkelt inte ha blivit trakasserad av någon i årskurs nio då.
Citera
2018-12-21, 01:49
  #863
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MagisterBister
Så mycket betalar nog ingen skola. Men 50.000 vet jag att de kan betala en föredragshållare, även om det inte är någon superkändis.

Ja, det kan jag tänkte mig, TYVÄRR!
Citera
2018-12-21, 01:50
  #864
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bouncingwiththat44
Ja, det kan jag tänkte mig, TYVÄRR!

En annan rolig fotnot är att hon ofta klagar på att kvinnor är förtryckta, i samma veva blev hon utnämnd som en av de mest inflytelserika 2018.

Ni får själva reflektera över hur det går ihop.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback