2019-11-30, 03:32
Medlem
DogsDAmours avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TakeYouOnACruise
Du har helt klart en poäng. Den brutala verkligheten är för rå och passar inte in i detta "känsliga" narrativ som vi får ta del av i media från journalister med rätt värdegrund som aldrig egentligen ställer kritiska frågor, och som bjuder in meningsfränder i form av medel/överklass-feminister som förväntar sig att världen ska återspegla den trygga uppväxten på flickrummet.

"var snälla mot varandra", "vi jobbar för en snällare värld". Det är ju bara värdegrundsfloskler och i skenet av problem som vi har med b.la hederskultur i Sverige känns det som kommuner skulle kunna spendera sina pengar bättre - genom att satsa på kompetenshöjning inom skola/socialtjänst som är långsiktig - en föreläsning av LC är att kasta pengarna i sjön. Dessa bidragsentreprenörer är en del av problemet.

Varenda slant borde spenderas på dem som jobbar med de här frågorna i praktiken; och då syftar jag på polis, socialtjänst och skola. Och de behöver expertstöd men inte från Linnea Claeson eller Make Equal, utan från experter på hedersvåld och våld i nära relation, som bygger på evidensbaserad forskning.

Bra! Offentlig verksamhet ska inte syssla med sån här Linnéa Claesson-skit. Det sitter nån djävla lallare och bestämmer sånt här som typ läst genusvetenskap på Södertörn. Totalt värdelöst. Men de måste ju också ha mat på bordet...
Offentlig sektor står för enorma utmaningar och måste digitalisera i mycket större utsträckning och i snabbare takt än vad som görs nu.
Det borde anställas en satans massa civilingenjörer istället för att lägga tid och resurser på sånt här förbannat djävla postmodernistiskt helvetes djävla dravel . En utopi förvisso, men ändå ett mål att satsa på istället.

Hälsningar från en "byråkrat" som jobbar inom offentlig sektor.
Citera
2019-11-30, 06:53
Medlem
DogsDAmours avatar
Tada! Jag skrev mitt förra inlägg idag 03.32. Nu fjäskar Linnéa Claesson för vården i en krönika publicerad idag 05.55. Givetvis inget samband, tyckte bara det var milt humoristiskt. Och nej vi behöver inte mer föreläsningar från Linnéa Claesson i nån djävla aula. Vi behöver kompetent personal och hjälp med att minska den administrativa byråkratiska sörjan, dvs det jag nämnde i mitt förra inlägg.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/k...vardpersonalen

Citat:
Vi behöver agera nu för att få till hållbara lösningar, inte bli invaggade i falsk trygghet av en quick fix. Ord om att göra om hela systemet för sjukvården som ska bli bra sen. Ett ”sen” som aldrig verkar komma. För vad händer om det inte fungerar? Om allt vi får är nya skandaler och konsultnotor likt de från Nya Karolinska? När vi står med trasiga människor som slitit ihjäl sig i överbelamrade sjukhuskorridorer är det redan försent. Vårdpersonalen har talat länge om att det här inte fungerar. Nu är det dags att börja lyssna och agera.
Citera
2019-11-30, 14:14
Medlem
mjukmjukares avatar
Är LC öppet Heterosexuell alt. Bi-Homosexuell?
Lever eller har hon levt i en stadig relation?

Citera
2019-11-30, 14:22
Medlem
Dofternas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mjukmjukare

Smygstrejt om jag förstår saken rätt.
Citera
2019-11-30, 15:36
Medlem
Mr Coffees avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arnold666
Rekommenderar er att lyssna på Söndagsintervjun, Linnéa blir pressad och är helt blåst, fattar inte ens frågorna och stakar sig, man hör verkligen hur hon ljuger.

https://sverigesradio.se/sondagsintervjun
Fattar inte att man som utbildad jurist kan vara så otroligt trög. Hon förstår ju inte en enda av Martins frågor. Han ger ju nästan upp. Svårt att sätta dit någon som inte förstår att hon blir ditsatt.
Citera
2019-11-30, 16:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mr Coffee
Fattar inte att man som utbildad jurist kan vara så otroligt trög. Hon förstår ju inte en enda av Martins frågor. Han ger ju nästan upp. Svårt att sätta dit någon som inte förstår att hon blir ditsatt.

Det roliga är också att hon fortsatte att ljuga. Hon påstår sig att aldrig ha ljugit eller överdrivit sina berättelser.
Haveristerna tog bland annat upp två tillfällen där linnea ska berätta en historia. Det var om någon som var nere på tågspåren och linnea och hennes kompis skulle rädda honom. I ena berättelsen så stod 200 och tittade på, andra gången hon berättade den så var det 400 som tittade på.
Det är liksom inspelat.

Sen undrar jag fortfarande hur det står till med det där om att 10 nazister hotat henne och att alla hade knivar.

Men jag hoppas att någon klipper ihop alla hennes historier där man hör att hon ena dagen säger si, och andra så.

För nu ljuger hon ju om saker som faktiskt kan bevisas väldigt lätt.

Det är fan illa när man fortsätter att ljuga när man ska be om förlåtelse.
Citera
2019-11-30, 18:03
Medlem
Insperatuss avatar
Det var inte mycket rappa och snabbtänkta svar i den intervjun. Hade jag själv varit i hennes sits (förutsatt att allt är sant) så hade jag tagit med datorn till intervjun, eller bara tagit upp telefonen, öppnat facebook och visat konversationer direkt i messenger. Hon kan ju inte gärna ha raderat allt.

Hon har ju världens chans att trycka till Haveristerna ordentligt. Att hon inte gör det utan istället sitter och stakar sig känns som väldigt tydliga bevis på att hon ljugit om ganska mycket.
Senast redigerad av Insperatus 2019-11-30 kl. 18:33.
Citera
2019-11-30, 20:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Insperatus
Det var inte mycket rappa och snabbtänkta svar i den intervjun. Hade jag själv varit i hennes sits (förutsatt att allt är sant) så hade jag tagit med datorn till intervjun, eller bara tagit upp telefonen, öppnat facebook och visat konversationer direkt i messenger. Hon kan ju inte gärna ha raderat allt.

Hon har ju världens chans att trycka till Haveristerna ordentligt. Att hon inte gör det utan istället sitter och stakar sig känns som väldigt tydliga bevis på att hon ljugit om ganska mycket.

Ja fy fan, hennes tillgjorde skratt när hon säger "hehe här kommer symbolen Linnea Claesson" (sagt om att hon "inte" tänker så om sig själv) var ju uppenbart en lögn det med.

Hela hennes väsen går ju ut på att framstå som en symbol (hennes färgande av sitt hår som en 14åring, T-shirts med "nej, jag vill inte knulla" osv)

Intervjun känns lika förljugen som när Bill Clinton stod och förnekade sex med Monika Lewinsky gång på gång.
Citera
2019-11-30, 21:50
Medlem
Mikeyjamess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mjukmjukare

Citat:
Ursprungligen postat av Dofterna
Smygstrejt om jag förstår saken rätt.

Hon är så straight man kan vara. Hon klagade en gång på fejjan att hon önskade att hon kunde bli pilsk på brudar men att det aldrig slagit in
Citera
2019-12-01, 07:31
Medlem
Flaskbackares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arnold666
Rekommenderar er att lyssna på Söndagsintervjun, Linnéa blir pressad och är helt blåst, fattar inte ens frågorna och stakar sig, man hör verkligen hur hon ljuger.

https://sverigesradio.se/sondagsintervjun

Riktigt jävla svin till människa som gjort karriär på andras olycka. Ljuger ihop historier som aldrig hänt och publicerar andras olycka som sin egen.
Hoppas hon får uppleva allt hon ljugit om i egen hög person, hon ser ut som en riktig kuksugerska så hon passar perfekt i rollen som offret.
Citera
2019-12-01, 08:33
Medlem
Dennos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flaskbackare
Riktigt jävla svin till människa som gjort karriär på andras olycka. Ljuger ihop historier som aldrig hänt och publicerar andras olycka som sin egen.
Hoppas hon får uppleva allt hon ljugit om i egen hög person, hon ser ut som en riktig kuksugerska så hon passar perfekt i rollen som offret.
Wow, ta det lite lugnt med hatet va?
Citera
2019-12-01, 08:42
Medlem
GammalGubbkuks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mikeyjames
Hon är så straight man kan vara. Hon klagade en gång på fejjan att hon önskade att hon kunde bli pilsk på brudar men att det aldrig slagit in

Hon önskar verkligen att hon vore lesbisk. Det skulle passa hennes image. För övrigt har jag så in i helvete svårt att tänka mig henne idka något som helst sexuellt umgänge med en man. Alla (fejk) kommentarer hon visat upp om att hon "vill ha kuken" är möjligen i själva verket önsketänkande från hennes undermedvetna, men jag får snarare känslan av att hon är ointresserad av sex. Att klippa och klistra med snoppar på internet är helt enkelt roligare och räcker bra för henne...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in