75Sailorman, inte ens om jag hade gjort mitt allra bästa för att trolla i egenskap av en klyschig miljöpartist, hade jag lyckats så bra som du. Du är tamigfan bättre än praktjakt. Har du några tips så jag kan förbättras? Du är som en MP-robot från 2014, finns det något skriftligt "soundboard" du kör med? Nu väntar vi bara på att du ska skriva "min vän, vi är alla människor" - så är cirkeln sluten.
75Sailorman, inte ens om jag hade gjort mitt allra bästa för att trolla i egenskap av en klyschig miljöpartist, hade jag lyckats så bra som du. Du är tamigfan bättre än praktjakt. Har du några tips så jag kan förbättras? Du är som en MP-robot från 2014, finns det något skriftligt "soundboard" du kör med? Nu väntar vi bara på att du ska skriva "min vän, vi är alla människor" - så är cirkeln sluten.
Jag vet inte vad du anser om dessa punkterna i sak för det framkommer inte riktigt av ditt inlägg. Jag är ingen feminist över huvud taget, men jag tror på det sunda förnuftet. Tyvärr verkar det knappast råda varken IRL eller här på FB.
Min agenda är att ha en saklig diskussion, verkar svårt här för istället för debatt så är det många som väljer personangrepp.
För övrigt kan du läsa lite definitioner nedan på vad ett troll är, och läs för övrigt också om näthatare.
Internettroll eller nättroll, oftast bara kallade troll, är personer som skriver på internetforum och liknande (ursprungligen på Usenet) i syfte att provocera fram känslomässiga svar, gräl eller utdragna ofruktbara diskussioner som inte leder någon vart. Ordet är internetslang.
Nättroll har ofta likheter (men ska inte sammanblandas) med näthatare och nätmobbare, vars agenda är att förolämpa en person eller grupp snarare än att provocera fram en strid.
Tror inte att hon är fixerad vid slöja, men det hon vill uttrycka och väcka känslor för (är väl det man gör i en debatt) gör sig bättre med en kvinna i slöja än en medelsvensson med truckerkeps (sådan har vi väl redan som statsminister)
Inte på arbetstid, din ärthjärna. Slöjbärare får redan positiv särbehandling och behöver ej anpassa sig efter klädkoder på arbetsplatser.
Citat:
Ursprungligen postat av 75Sailorman
Det finns naturligtvis olika nivåer av samtycke, men läser man tidningar om våldtäkter och gruppvåldtäkter så betvivlar jag att dessa är samtycke till. Det är sunt förnuft för de flesta, men tyvärr långt från alla, och det förekommer från alla kulturer även om en del kulturer är överrepresenterade.
Fast nu syftar feminister på just samtycke i alla lägen, för minsta lilla puss och kontrakt ska skrivas innan man har sex, annars ska det klassas som våldtäkt oavsett, detta om Fi får som de vill.
Betvivlar att Linnea själv vill ha en feminiserad mes till pojkvän själv, jag betvivlar ännu mer att hon hade accepterat en pojkvän med likadant färgat hår och lika mycket smink som henne själv, nej, hon vill som alla andra feminister som förespråkar total könsblindhet ha en patriarkal blatte som tar initiativet.
Inte undra på att det sexas så lite mellan svenska män och kvinnor och att det finns så många svenska män som är singlar i det mest feminiserade landet på jorden, lagen om samtycke kommer bara leda till ännu mindre sex och fler singlar.
Senast redigerad av xenomorph-ball 2017-12-10 kl. 17:08.
Stäng av din dator, öppna ytterdörren och gå ut och se dig om i verkliga livet, du kommer upptäcka att en helt ny värld öppnas för dig.
Borde inte du istället säga detta till mediafeministen som ibland verkar bo på nätet bland alla snoppbilder och oönskade inviter och raggmeddelandenpå facebook och instagram?
Citat:
Dina kommentarer är inte konstruktiva utan förnedrande och sådana imbecilla människor argumenterar jag inte med.
Tror inte att du vågar debattera helt enkelt och då väljer du den lätta utvägen.
Låt oss citera lite och fräscha upp ditt usla minne.
Citat:
Min agenda är att ha en saklig diskussion, verkar svårt här för istället för debatt så är det många som väljer personangrepp.
Med din heltokiga logik så kan ingen människa kritisera politiker som ljuger eller förvränger sanningen för det är nämligen exakt samma sak som mediafeministen Claesson gör sig skyldig till, frågan är bara varför du försvarar ett sånt här beteende?
Senast redigerad av Lawnmoverman2011 2017-12-11 kl. 02:53.
Den där "vita killen" äger verkligen Linnea Claesson, hon blir sågad längs fotknölarna på ett både roligt och högst sakligt sätt, grymt bra jobbat
Alla de oerhört verklighetsfrånvända "fans" som hyllar henne likt en avgud på nätet borde se det där klippet, kanske kan det få en och annan att öppna ögonen för vilket bräckligt korthus hennes mediakampanj egentligen består av
Anthon Gyllensten från Idol har gått med i Centerpartiet och siktar på riksdagen nästa år. Många flashbackare kan nog hålla med om hans kritik mot Linnea Claeson:
Citat:
Jag undanber vita, svenska, heterosexuella kvinnor (eller män för den delen) att föra min talan i hur mångfald blir mångfald på riktigt i vårt samhälle.
Låt mig förklara varför den ”representation” som hon skrev att hon vill ha, i en uppmärksammad kolumn i Aftonbladet för några dagar sedan, är problematisk. Texten inleds med att hon säger att hon vill ha en svart kvinna som statsminister. Sedan räknar hon upp olika yttre attribut som hudfärg och sexualitet och de maktpositioner i samhället hon vill ha dem på.
Jag vill inte att en svart person blir statsminister för att den är svart. Jag vill bli Sveriges svarta första statsminister tack vare mina politiska åsikter och för min kompetens. Inte på grund av min hudfärg.
Jag vill inte att personer som haft en uppväxt kantad av mobbing och trakasserier ska bli ministrar i regeringen för sina erfarenheter. Jag vill att mina åsikter och min kompetens gör att jag får förtroendet att bli en dag. Inte för att jag blev mobbad och trakasserad som barn.
Jag vill inte att någon av mina idrottsvänner skall ”komma ut” bara för att de tillhör eliten. Jag vill att samhället slutar bry sig om vad jag och HBTQAI-personer tänder på och/eller gör i sängkammaren oavsett om en idrottar eller bara lever i vårt samhälle.
Jag vill inte att kvinnor ska kvoteras in i företag eller styrelser, för att de är kvinnor. Jag vill att kvinnors kompetens ska stå i fokus när det gäller utformningen i företagsledningen och i styrelser. Inte för att de är kvinnor.
Jag vill inte att religion ska spela någon roll för vem som är polischef i detta land. Jag vill att den som är mest lämpad för tjänsten också innehar den tjänsten. Oavsett vilken religion hen tror på.
...
Vi som tillhör de facken som du skriver om kan prata för oss själva tack. Vi tar för oss, men tystas ner när personer som du för vår talan. Vi är mångfald på riktigt!
Låter bra va? Här avslöjar han dock sina rätta sidor:
Citat:
Sanningen är att vi egentligen tycker lika, du och jag, Linnéa Claeson. Det finns dock en stor skillnad mellan dig och mig, vilket jag tycker att dina läsare och Metros läsare skall få veta. Det är det faktum att jag i motsats till dig inte ser hudfärg, sexuell läggning, kön, etnisk tillhörighet, minoritetstillhörighet eller vad för uppväxt en person har haft som egenskaper till ledande poster i samhällets toppskikt. Jag ser människors kompetens, människors vilja till förändring i det politiska klimatet, människors kämpaglöd när motgångarna är som störst som den största styrkan och egenskapen för att klättra upp till toppen.
"Vi tycker egentligen lika". Känns som "good cop, bad cop" Han lockar borgeliga och hon vänsterväljare med samma mångkulturella mål i sikte
denna brud är bara för mycke, gissar att minst hälften av det hon skriver är ren lögn från henne. Samt att hon verkar ta allt som hat eller på helt fel sätt Måste vara riktigt jobbigt att vara i hennes skor
I stället tar jag upp min mobil och skriver en lista på 20 av de saker främmande män kommit fram och sagt till mig och döper den till ”Shit snubbar say på gymmet”.
1. Klassikern: ”Får jag ge dig lite tips?” (Ger sedan tips innan jag svarat. Ofta tips jag redan vet. Jag är elitidrottare – det här är mitt jobb. Alternativt ger direkt felaktiga så kallade tips)
2. Han som mitt under ett set bänkpress hoppade in bakom mig för att passa (fast jag inte behövde hjälp) och la sina händer på mina bröst. Jag sa ingenting. Jag var 16 år.
3. ”Du är väldigt stark – för att vara tjej.”
4. När jag är längst ner i en knäböj. ”Du har en riktigt snygg röv.” Jag svarar inte. Han står kvar. ”Kan jag få ditt telefonnummer?”
5. ”Wow, du lyfter ju lika mycket som jag!” Jag: ”Jaha oj, det var ju ingen komplimang direkt ...” Den förnärmade PT:n går därifrån.
6. ”Sådär ska du inte köra om du vill gå ner i vikt.” Jag: ”Jag tränar inte för att gå ner i vikt.”
7. Jag sätter ner stången efter ett set tunga marklyft när han går förbi och säger snabbt: ”Vad sexig du är när du stönar sådär.” Sen går han vidare till sin PT-kund igen.
8. Jag kör frivändning med stöt. Han: ”Vad tränar du för idrott?” Jag: ”Handboll på elitnivå.” Han: ”Coolt, jag skulle kunna lära dig lite!” Jag: ”Jaha, vad roligt! Har du kört handboll?” Han: ”Nä.”
9. Jag: ”Är du klar med stången?” Han: ”Ja, jag kan ta av vikterna.” Jag: ”Nej, det är lugnt jag ska köra på samma.” Han: ”Bitch!”
10. Han: ”Fan vad sexig du var på löpbandet.” Jag: ”Hahaha, det tvivlar jag verkligen på.” Han: ”Jo, men alltså seriöst.” Jag: ”Nej, men alltså nej, jag menar nej. Gå.” Han: ”Fan vad dr
denna brud är bara för mycke, gissar att minst hälften av det hon skriver är ren lögn från henne. Samt att hon verkar ta allt som hat eller på helt fel sätt Måste vara riktigt jobbigt att vara i hennes skor
I stället tar jag upp min mobil och skriver en lista på 20 av de saker främmande män kommit fram och sagt till mig och döper den till ”Shit snubbar say på gymmet”.
1. Klassikern: ”Får jag ge dig lite tips?” (Ger sedan tips innan jag svarat. Ofta tips jag redan vet. Jag är elitidrottare – det här är mitt jobb. Alternativt ger direkt felaktiga så kallade tips)
2. Han som mitt under ett set bänkpress hoppade in bakom mig för att passa (fast jag inte behövde hjälp) och la sina händer på mina bröst. Jag sa ingenting. Jag var 16 år.
4. När jag är längst ner i en knäböj. ”Du har en riktigt snygg röv.” Jag svarar inte. Han står kvar. ”Kan jag få ditt telefonnummer?”
5. ”Wow, du lyfter ju lika mycket som jag!” Jag: ”Jaha oj, det var ju ingen komplimang direkt ...” Den förnärmade PT:n går därifrån.
6. ”Sådär ska du inte köra om du vill gå ner i vikt.” Jag: ”Jag tränar inte för att gå ner i vikt.”
7. Jag sätter ner stången efter ett set tunga marklyft när han går förbi och säger snabbt: ”Vad sexig du är när du stönar sådär.” Sen går han vidare till sin PT-kund igen.
8. Jag kör frivändning med stöt. Han: ”Vad tränar du för idrott?” Jag: ”Handboll på elitnivå.” Han: ”Coolt, jag skulle kunna lära dig lite!” Jag: ”Jaha, vad roligt! Har du kört handboll?” Han: ”Nä.”
9. Jag: ”Är du klar med stången?” Han: ”Ja, jag kan ta av vikterna.” Jag: ”Nej, det är lugnt jag ska köra på samma.” Han: ”Bitch!”
10. Han: ”Fan vad sexig du var på löpbandet.” Jag: ”Hahaha, det tvivlar jag verkligen på.” Han: ”Jo, men alltså seriöst.” Jag: ”Nej, men alltså nej, jag menar nej. Gå.” Han: ”Fan vad dr
Har inte läst mer av artikeln än det du citerar här ovan (vill inte bidra med klick). Noterar att hon fortfarande skriver för Aftonhoran, trots plagiatet i den förra artikeln. Jaja, det var väl att vänta.
Två reflektioner angående denna hennes text:
1: kommer folk verkligen vara intresserade av att läsa de där sakerna? Lär väl typ bli samma grejer varenda gång? Så nästa gång blir det, typ, hur det är att gå på krogen för en ashet babe som mig själv. Alla saker alla kåta killar säger till henne då. Har ju svårt att tro att hon blir årets krönikör med den enahanda produktionen.
2: kanske svårt för en man att uttala sig om, men det låter ändå rätt extremt att hon ska ha råkat ut för allt det där. Mitt gym är rätt sunkigt, men jag har aldrig kunnat observera nått liknande på det stället. Tjejen som jag har i min avatar -- en modell i den högre ekonomiska ligan -- talade nyligen i nån tidningsintervju om hennes erfarenheter om sexuella trakasserier i modebranschen, och hur unga tjejer kan skydda sig mot sånt. Henne hade det dock aldrig hänt nått (delvis för att hon arbetet med stora märken osv). Och hon är ändå jävligt mycket hetare än den väl trots allt rätt medelmåttiga Linnéa Claeson. Visst, sånt är anekdotiskt. Men denna aldrig sinande ström av sexuella kränkningar som stackars Linnéa ska ha utsatts för -- för mig låter allt det där rätt osannolikt och överdrivet.
Senast redigerad av fryskyl 2017-12-17 kl. 00:58.
Har hört från en insatt i handbollskretsar att hon hittar på sjukt mycket. Den där listan är säkert 100% lögn.
Har hört från en insatt i handbollskretsar att hon hittar på sjukt mycket. Den där listan är säkert 100% lögn.
Hon verkar även tro att bara för att hon är elitidrottare så kan hon allt om träning. Med andra ord kan ingen på ett gym veta mer än henne pga att hon just är en elitidrottare. Hon är en jävla pajas borde inte ens få ytra sig i en tidning
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!