2018-12-06, 15:57
Medlem
Vanligt folk tycker inte lika som Linnea helt enkelt. Dom gillar olika.
Citera
2018-12-06, 16:02
Citat:
Ursprungligen postat av Insyn5
https://nyheteridag.se/rektor-pa-utp...r-situationen/

Haha, är det så där hon är klädd när hon ger en föreläsning på ett gymnasium? I nått jävla linne med bar mage?

Men visst, enligt hennes ideologi ska hon ju kunna ge sin föreläsning topless.

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/va...en-ut-med-brev
Citera
2018-12-06, 18:42
Medlem
Lawlines avatar
En äkta mytoman. Men den här gången gick hon för långt och fick mothugg som hon inte räknade med. Hon lever i sin bubbla i tron om att allt som hon säger är sant men den här gången fanns det mer vittnen än hon kan räkna. Hon ville att eleverna skulle prata/diskutera med henne men tydligen så fanns det dom med andra åsikter än hon och det kan hon givetvis inte acceptera även om dom är helt oförargliga. Då skriver hon en krönika och gråter ut i aftonhoran. Helt klart är att hon har en snedvriden världsbild. Men hoppas att hon har lärt sig något, nu hon fick i alla fall uppmärksamhet så nu behöver hon inte ljuga ihop någon historia om att hon blivit bespottad eller fått bilder och brev som innehåller könsorgan.
Citera
2018-12-06, 20:11
Bannlyst
Går det inte ta reda på vad bluffmakerskan tjänar på alla sina föreläsningar?
Citera
2018-12-06, 20:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BigFatCone
Tackar. Vill gärna ha hela storyn.

Har sett den här tråden flimra förbi flera gånger nu och den är ungefär (tyvärr) ganska förutsägbar.

https://www.facebook.com/pg/wendelah...=page_internal

har aktuell skola / fältgrupp publicerat följande (mina fetningar):

Citat:
Efter Linnéa Claesons föreläsning igår har det spridit sig att våra ungdomar betett sig väldigt illa och utryckt sig på direkt opassande sätt på den tidiga föreläsningen för åk9 och 3:an på gymnasiet. Vi från fältgruppen var på plats på denna föreläsning och upplever att 99% av alla ungdomar skötte sig exemplariskt. Den kvarvarande procenten hanterar vi vuxna som finns kring dem.

Vi tror och hoppas att dessa 99% uppskattade föreläsningen lika mycket som vi gjorde och verkligen tar till sig av allt det viktiga Linnea pratar om. Vad gäller tafsningar, trakasserier, övergrepp, våldtäkt är det inte svårt att skilja på vad som är rätt eller fel. Vi som socialarbetare, lärare, föräldrar, tränare måste förmedla och lära våra ungdomar det och ta varje tillfälle att hålla frågan vid liv.

D.v.s. att Linnéa i grunden haft rätt. (Typ 1% av eleverna har INTE uppfört sig...) Sedan kan man alltid diskutera sättet att framföra det.

Så enkelt var det med källkontroll. Större delen av denna tråd ser i övrigt ut att vara sponsrad av SD och killar/män som av någon outgrundlig anledning blir oerhört provocerade av en tjej med regnbågsfärgat hår.

Om ni nu vill få bort henne från uppmärksamhetsradarn har jag ett enkelt tips: Ge henne ingen uppmärksamhet, och bete er schysst mot andra (oaktat sort/färg etc.).

Over and out.
Senast redigerad av TheKeymaker 2018-12-06 kl. 21:07.
Citera
2018-12-06, 20:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sonnenwende
I din fantasi möjligen. Jag beskriver hur uppsatsskrivandet fungerar och vad det är. Det är du som flummar om ” exjobb” och praktik.
En uppsats tillmäts minimalt med juridisk tyngd, men det ” vet” väl du om du pluggat juridik.
Vad Linnéa tycker och tänker är ointressant rent yrkesmässigt för en jurist. Därav förvåningen över utnämningen.

Haha... du som inte ens vet hur examensarbeten utförs på juristutbildningen... Missade du länkarna till infon om de olika utbildningarnas ex-jobb som jag la in?

Min information är alltså inget ”flumm”. Ge dig bara.

Sedan att olika personer kan tycka att olika saker är intressant att läsa både ur olika juridisk och underhållsmässig synvinkel det får man ju bara acceptera.

Tack å hej! 😃🤗😘
Citera
2018-12-06, 21:24
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Labanochapelsinen
Jag skulle vilja snacka med dig till dig som inte tror på hennes kvinnosyn

Utveckla.
Citera
2018-12-06, 23:04
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheKeymaker
Har sett den här tråden flimra förbi flera gånger nu och den är ungefär (tyvärr) ganska förutsägbar.

D.v.s. att Linnéa i grunden haft rätt. (Typ 1% av eleverna har INTE uppfört sig...) Sedan kan man alltid diskutera sättet att framföra det.

Så enkelt var det med källkontroll. Större delen av denna tråd ser i övrigt ut att vara sponsrad av SD och killar/män som av någon outgrundlig anledning blir oerhört provocerade av en tjej med regnbågsfärgat hår.

Om ni nu vill få bort henne från uppmärksamhetsradarn har jag ett enkelt tips: Ge henne ingen uppmärksamhet, och bete er schysst mot andra (oaktat sort/färg etc.).

Over and out.
Jag var inne på telefonen och ville mest läsa lite mer om det hela än ett par lösryckta meningar på ett forum. Det var ingen som helst källkontroll från min sida.

Det låter som att hon som vanligt förstorar upp saker och förmodligen skarvar en smula.

Om det du får ut av den här tråden är att folk blir provocerade av hennes hår så behöver du nog läsa ett par gånger till.
Citera
2018-12-06, 23:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BigFatCone
Jag var inne på telefonen och ville mest läsa lite mer om det hela än ett par lösryckta meningar på ett forum. Det var ingen som helst källkontroll från min sida.

Det låter som att hon som vanligt förstorar upp saker och förmodligen skarvar en smula.

Om det du får ut av den här tråden är att folk blir provocerade av hennes hår så behöver du nog läsa ett par gånger till.

Såväl du som jag förstår nog att det om håret var en tillspetsning (...och hon spetsar f.ö. inte till saker mer eller mindre än vad många andra gör tycker jag).

Provokationer kräver dock i slutänden två parter, de som provocerar och de som bli provocerade.
Citera
2018-12-06, 23:50
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Såväl du som jag förstår nog att det om håret var en tillspetsning (...och hon spetsar f.ö. inte till saker mer eller mindre än vad många andra gör tycker jag).

Provokationer kräver dock i slutänden två parter, de som provocerar och de som bli provocerade.
Jag ser dagligen betydligt snyggare kvinnor än henne gå flera hundra meter på några av stadens mest trafikerade trottoarer utan att dom blir sexuellt trakasserade. Jag tror inte heller på att hon började få massvis med kukbilder när hon var elva år. I så fall var hon på sidor där man som elvaåring inte bör hänga. Det är heller aldrig någon tredje part, eller ens andra för den delen, dyker upp och säger att "Jo fan, jag var faktiskt där och såg vad som hände." eller liknande. Flashback är ju ändå en rätt välkänd sida så jag tycker ju att någon som sett något som Linnéa säger ha varit med om hittar hit.
Citera
2018-12-07, 02:10
Medlem
Citat:

Over and out.

Haha du får inte några extra poäng för att dra in SD i så många trådar som möjligt.
Linnea är ett symptom på ett sjukt land som gått vilse i liberalism, feminism och identitetspolitik.
Hennes skeva verklighetsuppfattning är en produkt av en uppfostran av en radikalfeminist. Skicka sin dotter till skolan i skinnbyxor vid 9 års ålder och stringtrosor vid 12 års ålder tyder inte direkt på en ansvarstagande förälder. Barn är inte vuxna och den tiden när provokationer blir aktuella kommer.
Samma problem har vi ju t.ex med Malena Ernman och hennes dotter, Malena mår inte bra och nu är det klimatet som ger hennes ångest förut så var det invandringen hon vurmade för.

Dessa individer är enbart varningssignaler på det förfall som pågår. Annie Lööf är en annan person i denna kategori fast hon är betydligt mer slipad och tyvär på en position där hon kan ställa till med stor skada.

Sverige är drömlandet för alla dessa dårar, här får dom utrymme och livslust. Ett land där allting är okej går under på relativt kort tid. Någonting är väldigt fel när människor som stridit för IS välkomnas tillbaka och resurser som vanliga ungdomar aldrig ser röken av ska satsas på människor som borde vara inlåsta resten av deras liv för brott mot mänskligheten.
En djupt tragisk utveckling på så många plan.
Citera
2018-12-07, 02:24
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Nu kommer Linnéa med ännu en berättelse. Enligt Linnéa ska en utav hennes föreläsningar urartad när killarna började skrika ut hat mot kvinnor och homosexuella.

Hon borde kanske sluta föreläsa? Ett folkligt uppror mot hennes extrema vänsterfeminism känns ju inte helt avlägset? Alla människor är självklart lika mycket värda (så länge dom är goda) men mig veterligt har inte kvinnosläktet och de homosexuella utnämnt henne till någon sorts talesperson?

Citat:
Rektorn på skolan menar att Linnéa överdriver.

Varför bjuder dom ens in en sån där överdriven person att föreläsa? Vad hon ska kläcka ur sig för tokigheter är lika förutsägbart som att det är julafton om typ 2 1/2 vecka.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in