2021-08-15, 11:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BigFatCone
Bra fråga.

Men varför knega om man kan glida runt och få deg för föreläsningar?

Enklaste vore väl att söka på https://www.uppsatser.se/
De allra flesta studenter godkänner att ens texter publiceras där. Vilket innebär att hennes examensarbete torde finnas där.
Vad jag kan se finns där bara två uppsatser från en LC på sociologiska institutionen. Känner däremot inte till SU så vet inte under vilken institution som juridik faller under där.
Hennes uppsats(er) borde helt enkelt finnas där vilket de(N) inte gör, med brasklappen att hon kan ha nekat, vilket typ ingen gör..
Citera
2021-08-15, 11:55
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zatanized
De allra flesta studenter godkänner att ens texter publiceras där. Vilket innebär att hennes examensarbete torde finnas där.
Vad jag kan se finns där bara två uppsatser från en LC på sociologiska institutionen. Känner däremot inte till SU så vet inte under vilken institution som juridik faller under där.
Hennes uppsats(er) borde helt enkelt finnas där vilket de(N) inte gör, med brasklappen att hon kan ha nekat, vilket typ ingen gör..
Det ser med andra ord ut som att hon som bäst skarvar. Förvånande.
Citera
2021-08-15, 12:06
Medlem
orrtupps avatar
Citat:
Det ser med andra ord ut som att hon som bäst skarvar. Förvånande.
Till och med de ganska pekåiga tjejerna flashback forever skojade om henne i senaste avsnittet.
Citera
2021-08-15, 12:12
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av orrtupp
Till och med de ganska pekåiga tjejerna flashback forever skojade om henne i senaste avsnittet.
Där ser man.

Det ska bli kul att se Linnéa om säg, tre år. Det är inte så jävla charmigt att som 30+ älta skit från tonåren. Inte sunt heller.
Citera
2021-08-15, 12:13
Medlem
Arzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av orrtupp
Vad gjorde de sig lustiga över?
Citera
2021-08-15, 15:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zatanized

Juridik har en egen institution på SU, juridiska institutionen, och sociologi är på sociologiska institutionen.
På Diva finns också bara de två uppsatserna i sociologi, en är skriven av en LC tillsammans med en annan person och den andra enbart av en person med namnet LC.
Citera
2021-08-15, 21:17
Medlem
orrtupps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arz
Vad gjorde de sig lustiga över?
Det var någonting om vad man skulle göra med sina Dick pics.
Citera
2021-08-16, 14:46
Medlem
Parallaxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AutusDidactus
Katastrofal video, dåligt ljud och.. bah allt.
Trots att jag bara kollade delar, hann jag höra Linnea säga "Im a lawyer, but also a human rights activist" TRE gånger. CRINGE!

VÄDIGT tveksam till att hon någonsin lyckas bli advokat...
Citera
2021-08-16, 16:37
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Parallax
VÄDIGT tveksam till att hon någonsin lyckas bli advokat...
Lawyer betyder dock snarare jurist än advokat. Attorney, solicitor, barrister, counsellor, och advocate betyder dock advokat.
Citera
2021-08-17, 13:51
Medlem
Parallaxs avatar
Citat:
Lawyer betyder dock snarare jurist än advokat. Attorney, solicitor, barrister, counsellor, och advocate betyder dock advokat.

Google translates första val var advokat och jag tror att det är det gemene man tänker på i första hand men ser också nu att det är ett brett uttryck som omfattar även jurist, så där har hon ju rätt.
Citera
2021-08-17, 16:30
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Parallax
Google translates första val var advokat och jag tror att det är det gemene man tänker på i första hand men ser också nu att det är ett brett uttryck som omfattar även jurist, så där har hon ju rätt.
All advocates are lawyers but not all lawyers are advocates.
Citera
2021-08-17, 20:39
Medlem
Fethetens avatar
Citat:
All advocates are lawyers but not all lawyers are advocates.

Oklart om hon klarat utbildningen, har väldigt svårt att tro att hon någonsin kommer jobba som ‘lawyer’ men kristallklart att hon är en ’liar’.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in