2018-12-04, 16:32
Medlem
KlasseArbogas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svea.Folk
Det motsvarar 4120 brott per dag. Tror du verkligen inte att ett enda av dem handlar om svartmusk mot svensk?

https://www.bra.se/om-bra/nytt-fran-...aret-2018.html

Som sagt skulle man gå igenom alla FUP:ar så skulle man hitta minst ett svartmuskigt fall varje dag.

Du spekulerar. Du gör dock rätt i att dra slutsatsen du drar, men det är fortfarande spekulation då du inte har uppvisat bevis för ditt påstående svart på vitt som du ber mig göra i Linneas fall. Hade du haft konkret bevis så hade du inte behövt fråga "tror du verkligen inte att...."

Förstår du skillnaden mellan "4120 brott per dag, det är väldigt rimligt att anta att minst ett av dem är svartmusk som begår våldsbrott mot etnisk svensk" och "här är en kartläggning av våldsbrott per dag i Sverige som tydligt visar att minst ett begås av svartmusk gentemot etniska svenskar"?

Svara gärna på mina frågor i ditt nästa inlägg, ställer dem igen:

håller du med om att det finns inlägg på Flashback där postaren önskar att kvinnor i Linneas politiska läger ska mördas och våldtas?

Om ja: varför är det orimligt att vissa av dessa eller deras likasinnade har kontaktat Linnea?
Om nej: har du läst tråden om Linnea, tråden om Zaida Catalan och dyl?
Citera
2018-12-04, 16:44
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Siasoss
Tycker som sagt det här svävar iväg från ämnet och du borde starta en tråd under juridik eller nåt sånt istället.

Man skriver givetvis om något som är relaterat till arbetsplatsen man jobbar på/ arbetsuppgifterna man har, eller något som arbetsplatsen vill ha utrett / fördjupad utredning om.
Ofta kankse någon fråga som de som jobbar där stött och blött till viss del redan, så man kan få praktiska problem/synvinklar på lagstiftningen ifråga på sitt bord, och även om man inte är lika erfaren som ens arbetsplats-handledare så kan man ju lägga ner betydligt mkt mer tid på problemet än de ordinarie samt komma åt att diskutera frågan med sin handledare på universitetet (som ju ofta är professor i ämnet) Således win-win situation plus att stundenten får en viktig fot in på arbetsmarknaden som kan ge vitsord/första jobb etc etc.

Juristutbildningen hade ju tidigare på sina håll en del kritik för att vara för långt ifrån arbetsmarknaden och hade för lite kopplingar ut i världen utanför universiteten. Men det säger många har förbättrats nu.
Juristjobbet går till stor del ut på att göra juridiska utredningar i skriftlig form.
Citera
2018-12-04, 22:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sonnenwende
Juristjobbet går till stor del ut på att göra juridiska utredningar i skriftlig form.

Vet inte om du menar detta som en fråga eller påstående. Om du har ytterligare frågor om olika juristyrken /arbetsuppgifter jurister har på olika arbetsplatser eller om examensarbeten i allmänhet så starta en tråd om det i lämplig forumdel.

För att återgå till ämnet: Vi vet inget om Linnéa Claessons examensarbete än så länge va? Om hon startat eller ej och vad ämnet blir. Jag ser iallafall fram emot att (förhoppningsvis) få mer upplysningar omkring det såsmåningom.
Citera
2018-12-05, 00:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SlowScarecrow
Hon dyker upp överallt nuförtiden snarare som feminist i det offentliga än som handbollsspelare så hon förtjänar en egen tråd.

Så vem är hon?
Hur länge har hon varit aktiv i handboll? Hon bara dök upp på nätet och blev kändisfeminist över en natt. Är hon bra, har hon nånsin varit med i landslaget?

Och hon ser rätt lång ut för att vara handbollsspelare?

Jag skulle vilja snacka med dig till dig som inte tror på hennes kvinnosyn
Citera
2018-12-05, 00:09
Medlem
Lirkan25s avatar
Det är väl vänstermedia som gjort henne känd. Hon vet inte ett skit om dessa frågor eller ens brydde sig tills hon blev stor på IG. Hon syns överallt där hon får likes och hon får mer exponering vilket leder till fler likes (reklamsamarbeten och föreläsningsarvode). Så gör alla dessa sk antirasister karriär och slipper knega.
Citera
2018-12-05, 07:04
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Vet inte om du menar detta som en fråga eller påstående. Om du har ytterligare frågor om olika juristyrken /arbetsuppgifter jurister har på olika arbetsplatser eller om examensarbeten i allmänhet så starta en tråd om det i lämplig forumdel.

För att återgå till ämnet: Vi vet inget om Linnéa Claessons examensarbete än så länge va? Om hon startat eller ej och vad ämnet blir. Jag ser iallafall fram emot att (förhoppningsvis) få mer upplysningar omkring det såsmåningom.
Du verkar sakna kunskap om vad det innebär att plugga juridik. Lite av min poäng. Claesson har inte ens lyckats bli klar, sålunda är hon en student bland andra vars åsikter och insikter i juridiken är begränsad och tillmäts normalt inget intresse. En uppsats visar bara att du behärskar metodiken och tekniken, dess analytiska och juridiska värde är nära noll.
Men så blir det när aktivism blir viktigare än fakta.
Citera
2018-12-06, 07:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sonnenwende
Du verkar sakna kunskap om vad det innebär att plugga juridik. Lite av min poäng. Claesson har inte ens lyckats bli klar, sålunda är hon en student bland andra vars åsikter och insikter i juridiken är begränsad och tillmäts normalt inget intresse. En uppsats visar bara att du behärskar metodiken och tekniken, dess analytiska och juridiska värde är nära noll.
Men så blir det när aktivism blir viktigare än fakta.

Jag tycker nog det är du som verkar sakna insikt i vad juridikstudier innebär med alla dina frågor till mig om det. Nu är det förvisso över 10 år sedan jag blev klar med min juristexamen. Men eftersom du med dina frågor om hur uppsatsskrivandet går till visar att du inte har nån koll alls på detta så kan du knappast börja säga saker om mig pga jag med intresse ser fram emot att få läsa hennes uppsats. Hon har många åsikter om saker i samhället och oavsett om man håller med eller ej så tror jag absolut att hon kan skriva och argumentera för sin sak på ett sätt som gör det värt att läsa. Om du tycker och tänker annorlunda behöver du såklart absolut inte leta upp och läsa något honskrivit öht.
Citera
2018-12-06, 08:13
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Jag tycker nog det är du som verkar sakna insikt i vad juridikstudier innebär med alla dina frågor till mig om det. Nu är det förvisso över 10 år sedan jag blev klar med min juristexamen. Men eftersom du med dina frågor om hur uppsatsskrivandet går till visar att du inte har nån koll alls på detta så kan du knappast börja säga saker om mig pga jag med intresse ser fram emot att få läsa hennes uppsats. Hon har många åsikter om saker i samhället och oavsett om man håller med eller ej så tror jag absolut att hon kan skriva och argumentera för sin sak på ett sätt som gör det värt att läsa. Om du tycker och tänker annorlunda behöver du såklart absolut inte leta upp och läsa något honskrivit öht.
I din fantasi möjligen. Jag beskriver hur uppsatsskrivandet fungerar och vad det är. Det är du som flummar om ” exjobb” och praktik.
En uppsats tillmäts minimalt med juridisk tyngd, men det ” vet” väl du om du pluggat juridik.
Vad Linnéa tycker och tänker är ointressant rent yrkesmässigt för en jurist. Därav förvåningen över utnämningen.
Citera
2018-12-06, 14:58
Medlem
Insyn5s avatar
Nu kommer Linnéa med ännu en berättelse. Enligt Linnéa ska en utav hennes föreläsningar urartad när killarna började skrika ut hat mot kvinnor och homosexuella.

Rektorn på skolan menar att Linnéa överdriver.
Citera
2018-12-06, 15:27
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Insyn5
Nu kommer Linnéa med ännu en berättelse. Enligt Linnéa ska en utav hennes föreläsningar urartad när killarna började skrika ut hat mot kvinnor och homosexuella.

Rektorn på skolan menar att Linnéa överdriver.
Har vi nån källa till det här?
Citera
2018-12-06, 15:50
Medlem
Insyn5s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BigFatCone
Har vi nån källa till det här?

https://nyheteridag.se/rektor-pa-utp...r-situationen/
Citera
2018-12-06, 15:55
Medlem