2019-11-28, 07:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Arnold666
Rebecca Uvell granskar Linnéas påstådda hot från NMR.

https://uvell.se/2019/11/26/nmr-really/

Och Linnéas inkomster
https://uvell.se/2019/11/26/linnea-c...-och-pengarna/
Det där var faktiskt en medlem på flashback som scoopade något år sedan.

Jag menar att Claesson kommer vara hopplöst ute om några år, precis som Kawesa.

Däremot tror jag att hon får mycket välförtjänt hat eftersom hon är så fejk, detta postar hon lite omvridet och skapar på så sätt en self-reinforcing-feedback-loop = Hålla haltande tal för boomers i obygden som vill känna sig lite inne = PROFIT!

Hon kommer inte bli kvar länge och när hon är bränd i etablissemanget så kommer hon snabbt upptäcka att hon är paria i samhället och fritt vilt bland de hon själv velat släppa in. Bränner ljuset i båda ändarna.
Citera
2019-11-28, 16:01
Medlem
dramagouss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av krystian
hon lärde sig inget av drevet , nu börjar hon med samma uppladdningar igen!

vem har meddelandet skickats till? till hon? hur mycket har hon tagit bort, lagt till?
varför har hon tagit bort namnet på den som skickar?
varför pratar hon med folk som trakasserar henne och sen kallar sig offer?

Jo fast hon har ju själv erkänt att hon klippt bort delar av konversationer, så hon kan ju ha gjort värre påhopp på den hon skriver med men klippt bort det.
Citera
2019-11-28, 17:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dramagous
Jo fast hon har ju själv erkänt att hon klippt bort delar av konversationer, så hon kan ju ha gjort värre påhopp på den hon skriver med men klippt bort det.
finns personen hon har lagt upp alls?
Citera
2019-11-28, 18:34
Medlem
Durochmolls avatar
Citat:

vem har meddelandet skickats till? till hon? hur mycket har hon tagit bort, lagt till?

En påstår i kommentarsfältet till inlägget att det var han som skickade meddelandena till henne, för 2 månader sedan, men att det sista som skrevs i lördags har han inte skrivit. Haveristerna har svarat på kommentaren där de skriver att de skickat DM.
Hoppas att det inte är ett troll.
Citera
2019-11-28, 18:58
Medlem
dramagouss avatar
Citat:
finns personen hon har lagt upp alls?

Förmodligen inte. Hon har ju tyvär så låg trovärdighet att man aldrig kan veta vad som är sant eller inte, förutom om man själv skulle få tillgång till hennes telefon, Facebook, Instagram osv och läsa igenom allt själv.
Citera
2019-11-28, 22:25
Medlem
Mikeyjamess avatar
Citat:

Trodde också att jag först fattade upplägget då jag följt sidan i åratal men nu fattar jag ingenting. Det är inte ens säkert att puckona ser vad hon svarar, precis vad flashbackaren tidigare i tråden blev förvirrad över. Vad är då grejen med kontot?

Måste säga att hon klarat sig jävligt bra i denna "kris" men beror nog på hennes feministiska polare som Rung och Östensson.
Citera
2019-11-28, 23:00
Medlem
Knut-Annes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bluehairdontcare
"Diskussionen kring mig har rivit upp sår hos andra som utsatts för sexuella övergrepp och kränkningar. Sår som också är mina. Så jag förstår att den här diskussionen rört upp många olika känslor"

Där är anledningen till att man inte kan kritisera en sån som linnea, hon lägger sig ner och drar offerkorter och har även mage att dra in andra i sin skit också.
"Sår som är mina."
How dare you Linnea!

Hon har fått kritik från människor som har fått sin barndom stulen av pedofiler.
I stället för trygghet, har deras barnkammare varit fylld av skräck smärta och blod.
Hur fan kan hon jämställa de kränkningar som hon haft, eller inte haft, med vad de varit utsatta för.

Jag har själv haft en fin barndom, jag kan omöjligt förstå hur deras var, annat än att den var för jävlig.
Citera
2019-11-28, 23:18
Medlem
TakeYouOnACruises avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Knut-Anne
"Sår som är mina."
How dare you Linnea!

Hon har fått kritik från människor som har fått sin barndom stulen av pedofiler.
I stället för trygghet, har deras barnkammare varit fylld av skräck smärta och blod.
Hur fan kan hon jämställa de kränkningar som hon haft, eller inte haft, med vad de varit utsatta för.

Jag har själv haft en fin barndom, jag kan omöjligt förstå hur deras var, annat än att den var för jävlig.

Att LC göra karriär på något så hemskt som sexuella övergrepp (som aldrig varit riktigt utsatt), är horribelt.

Det är ungefär samma slags twistade logik som när "före detta gängkriminella" (som fortfarande är brottsaktiva) anställs av staten i syftet att minska brottsligheten.

Min poäng: vore det inte bättre om verkliga offer för gängkriminalitet som bor i utsatta områden som är ostraffade fick mantla uppdraget att reducera brottsligheten i sitt område med hjälp av polis och socialtjänst?

Och vore det inte bättre om verkliga offer för sexualbrott tog över LC´s roll ihop med polis och socialtjänst?

Visst det kanske inte blir så mycket skratt och god stämning som LC´s framträdande hos Luuk. Men det är väl fan inte meningen att det ska ha ett underhållsvärde.
Senast redigerad av TakeYouOnACruise 2019-11-28 kl. 23:23.
Citera
2019-11-29, 19:22
Bannlyst
Linnéa Claeson pressas hårt efter kritiken: ”Det är dåligt”
https://www.expressen.se/noje/linnea...faller-pa-mig/

Intressant ska genast lyssna..

Linnéa Claeson om trakasserier och trovärdighet

https://sverigesradio.se/sondagsintervjun
Citera
2019-11-29, 21:26
Medlem
TyrgilScramasaxs avatar
Enligt https://www.msn.com/sv-se/noje/kandi...cid=spartanntp

Citat:
"För mig är det enda som är värre än att berätta om något man utsatts för, att berätta men inte bli trodd. Därför är det otroligt smärtsamt att det påstods att jag ljugit. Diskussionen kring mig har rivit upp sår hos andra som utsatts för sexuella övergrepp och kränkningar. Sår som också är mina"

Vad är det hon säger? Att ifrågasätta henne (vilket var den egentliga frågan) river upp sår hos andra? Samt att dessa sår också är hennes? Så att ifrågasätta henne är att skada andra och genom deras lidande även henne?

Vad är det för ursäkt hon kommer med? Ifrågasätter du mina sanningar (eller lögner) gör du andra illa och därigenom gör du mig illa?

Hon är beräknande och kallsinnig och använder andra för att få sympati och uppmärksamhet. Mycket obehaglig människa. Bara en sorts kategori av människor bryr sig mer om sitt eget lidande än andras. En psykopat.
Citera
2019-11-29, 22:55
Medlem
TakeYouOnACruises avatar
Citat:
Ursprungligen postat av moralhora
Ska vi vara ärliga så gillar nog inte media egentligen att lyfta fram verkliga offer då dessa ofta kan vara lite "loose cannons" i det att de inte följer det mediala narrativet och riktiga historier om övergrepp är ju sällan sexiga och passar in i en mall. Bättre då att ta in någon a la LC som är villig att spela med än att ta in Patrik Sjöberg, vars berättelser om sexuella övergrepp ligger långt ifrån någon slags tillrättalagd bild och uppfattas som obehagliga.

Du har helt klart en poäng. Den brutala verkligheten är för rå och passar inte in i detta "känsliga" narrativ som vi får ta del av i media från journalister med rätt värdegrund som aldrig egentligen ställer kritiska frågor, och som bjuder in meningsfränder i form av medel/överklass-feminister som förväntar sig att världen ska återspegla den trygga uppväxten på flickrummet.

"var snälla mot varandra", "vi jobbar för en snällare värld". Det är ju bara värdegrundsfloskler och i skenet av problem som vi har med b.la hederskultur i Sverige känns det som kommuner skulle kunna spendera sina pengar bättre - genom att satsa på kompetenshöjning inom skola/socialtjänst som är långsiktig - en föreläsning av LC är att kasta pengarna i sjön. Dessa bidragsentreprenörer är en del av problemet.

Varenda slant borde spenderas på dem som jobbar med de här frågorna i praktiken; och då syftar jag på polis, socialtjänst och skola. Och de behöver expertstöd men inte från Linnea Claeson eller Make Equal, utan från experter på hedersvåld och våld i nära relation, som bygger på evidensbaserad forskning.
Senast redigerad av TakeYouOnACruise 2019-11-29 kl. 23:00.
Citera
2019-11-30, 01:23
Bannlyst
Rekommenderar er att lyssna på Söndagsintervjun, Linnéa blir pressad och är helt blåst, fattar inte ens frågorna och stakar sig, man hör verkligen hur hon ljuger.

https://sverigesradio.se/sondagsintervjun
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in