Citat:
Ursprungligen postat av
DogsDAmour
Du får ett snabbt ganska ogenomtänkt svar från mig, som visserligen kan innehålla en del sanning ändå.
Det vore konstigt just nu av LC att fortsätta på inslaget spår med att attackera män. Hon skulle bli nagelfard utav bara fan. Sanningshalten ifrågasatt. Tyvärr ska ju krönikorna in ändå. Innehåll måste skapas.
Den samhällsfråga som står högre upp på dagordningen i studier* än migrationen är vården. Den viktigaste samhällsfrågan helt enkelt. Varför inte skriva lite floskler om det istället?
*=ni får lita på mig här. Orkar inte riktigt ge mig in i en diskussion om hur man mäter och tolkar statistik just nu.
Jag tror din reflektion är helt riktig. Hon tar ett "ofarligt" men aktuellt ämne där det i stort råder konsensus och försöker kasta lite klyschor omkring sig. Ingen svensk förväntas ju stå på barrikaderna och kräva sämre vård. Den egentligt enda konfliktytan finns kring resursfördelning och detta berör LC inte överhuvudtaget.
Man kan ju ställa sig frågan. kring hur nöjda Pravda är med hennes krönika. Inte anlitade man henne för att hon skulle göra exposéer över svensk sjukvård, eller allmänsamhälleliga betraktelser. Utan visst var det hennes slagkraftiga (?), humoristiska (?) och uppkäftiga (?) svar och skriverier kring mäns tillkortakommande i metoo-tider man önskade spegla sig i.
Men det är ju klart, sådana kan vara svåra att återge om man inte får klippa, klistra, överdriva och ljuga och Pravda aktar sig säkert extra noga nu, efter hennes tidigare plagiering av andras texter som man "råkade" publicera.