2019-12-01, 08:49
Medlem
Fejkits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DogsDAmour
Tada! Jag skrev mitt förra inlägg idag 03.32. Nu fjäskar Linnéa Claesson för vården i en krönika publicerad idag 05.55. Givetvis inget samband, tyckte bara det var milt humoristiskt. Och nej vi behöver inte mer föreläsningar från Linnéa Claesson i nån djävla aula. Vi behöver kompetent personal och hjälp med att minska den administrativa byråkratiska sörjan, dvs det jag nämnde i mitt förra inlägg.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/k...vardpersonalen

Vad är poängen med att LC ska skriva om vårdpersonal? Är det inte utanför hennes område?
Citera
2019-12-01, 08:52
Medlem
Man får absolut inte missa Söndagsintervjun med LC, om inget väldigt spektakulärt händer under december så är 2019 års mesta cringe-ögonblick redan spikat.

Att höra Wicklin dekonstruera hennes mytomani bit för bit är som att lyssna på ett polisförhör med nån som går in självsäkert och tror att de ska greja det enkelt, men sen bryts de sakta ner och sitter till slut som en stammande idiot. Det kändes som att hon nu för första gången på allvar började inse att hon är körd.
Citera
2019-12-01, 09:05
Medlem
DogsDAmours avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fejkit
Vad är poängen med att LC ska skriva om vårdpersonal? Är det inte utanför hennes område?

Du får ett snabbt ganska ogenomtänkt svar från mig, som visserligen kan innehålla en del sanning ändå.
Det vore konstigt just nu av LC att fortsätta på inslaget spår med att attackera män. Hon skulle bli nagelfard utav bara fan. Sanningshalten ifrågasatt. Tyvärr ska ju krönikorna in ändå. Innehåll måste skapas.
Den samhällsfråga som står högre upp på dagordningen i studier* än migrationen är vården. Den viktigaste samhällsfrågan helt enkelt. Varför inte skriva lite floskler om det istället?

*=ni får lita på mig här. Orkar inte riktigt ge mig in i en diskussion om hur man mäter och tolkar statistik just nu.
Citera
2019-12-01, 09:11
Moderator
Psilosophers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CrispyKreem
Man får absolut inte missa Söndagsintervjun med LC, om inget väldigt spektakulärt händer under december så är 2019 års mesta cringe-ögonblick redan spikat.

Att höra Wicklin dekonstruera hennes mytomani bit för bit är som att lyssna på ett polisförhör med nån som går in självsäkert och tror att de ska greja det enkelt, men sen bryts de sakta ner och sitter till slut som en stammande idiot. Det kändes som att hon nu för första gången på allvar började inse att hon är körd.
Lyssnade nyss med ett halvt öra och tyckte han var alldeles för mild och varsam. Inte för att det behövdes särskilt hård tag, haveriet låg i öppen dager ändå. Men för en icke insatt lyssnare kanske Linnéas ursäkter och undanflykter lät trovärdiga?
Citera
2019-12-01, 09:57
Medlem
Skallmeja-Zorros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DogsDAmour
Du får ett snabbt ganska ogenomtänkt svar från mig, som visserligen kan innehålla en del sanning ändå.
Det vore konstigt just nu av LC att fortsätta på inslaget spår med att attackera män. Hon skulle bli nagelfard utav bara fan. Sanningshalten ifrågasatt. Tyvärr ska ju krönikorna in ändå. Innehåll måste skapas.
Den samhällsfråga som står högre upp på dagordningen i studier* än migrationen är vården. Den viktigaste samhällsfrågan helt enkelt. Varför inte skriva lite floskler om det istället?

*=ni får lita på mig här. Orkar inte riktigt ge mig in i en diskussion om hur man mäter och tolkar statistik just nu.

Jag tror din reflektion är helt riktig. Hon tar ett "ofarligt" men aktuellt ämne där det i stort råder konsensus och försöker kasta lite klyschor omkring sig. Ingen svensk förväntas ju stå på barrikaderna och kräva sämre vård. Den egentligt enda konfliktytan finns kring resursfördelning och detta berör LC inte överhuvudtaget.

Man kan ju ställa sig frågan. kring hur nöjda Pravda är med hennes krönika. Inte anlitade man henne för att hon skulle göra exposéer över svensk sjukvård, eller allmänsamhälleliga betraktelser. Utan visst var det hennes slagkraftiga (?), humoristiska (?) och uppkäftiga (?) svar och skriverier kring mäns tillkortakommande i metoo-tider man önskade spegla sig i.

Men det är ju klart, sådana kan vara svåra att återge om man inte får klippa, klistra, överdriva och ljuga och Pravda aktar sig säkert extra noga nu, efter hennes tidigare plagiering av andras texter som man "råkade" publicera.
Senast redigerad av Skallmeja-Zorro 2019-12-01 kl. 10:07.
Citera
2019-12-01, 10:01
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Det är väl lite som när Malena Ernman slutade gnälla om flyktingar för att istället bli klimathysteriker.
Citera
2019-12-01, 11:01
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GammalGubbkuk
Hon önskar verkligen att hon vore lesbisk. Det skulle passa hennes image. För övrigt har jag så in i helvete svårt att tänka mig henne idka något som helst sexuellt umgänge med en man. Alla (fejk) kommentarer hon visat upp om att hon "vill ha kuken" är möjligen i själva verket önsketänkande från hennes undermedvetna, men jag får snarare känslan av att hon är ointresserad av sex. Att klippa och klistra med snoppar på internet är helt enkelt roligare och räcker bra för henne...

Jo det skulle vara perfa för henne. Att hon var lesbisk. Synd för henne att det inte blev så. Jo tippar att det är också är så asexuell heter det väl. Känner inget för någondera. Så är nog Linnéa. Vem skulle våga bli ihop med henne? Hon skulle ju lögnerska som hon bevisligen påstå hur felaktigt hon blivit behandlad, kanske tom utsatt för misshandel etc bara för att öka på sitt arvode till föreläsningar än mer.
Citera
2019-12-01, 11:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews
Jo det skulle vara perfa för henne. Att hon var lesbisk. Synd för henne att det inte blev så. Jo tippar att det är också är så asexuell heter det väl. Känner inget för någondera. Så är nog Linnéa. Vem skulle våga bli ihop med henne? Hon skulle ju lögnerska som hon bevisligen påstå hur felaktigt hon blivit behandlad, kanske tom utsatt för misshandel etc bara för att öka på sitt arvode till föreläsningar än mer.
Lyssnade på intervjun och slogs av samma tanke. Den man som knyter sig med henne tar en stor risk att bli uthängd som monster, vilket det är sanning eller ej.
Hon vill bli jurist och enligt min mening kommer hon aldrig att kunna föra en mans talan vad frågan än gäller.
Citera
2019-12-01, 11:24
Medlem
Citat:
Skenmanöver såklart. Hon vill flytta fokus från att hon blivit ertappad som mytoman, så hon byter till ett heeeeeeeeeeeeeeeeelt annat ämne. Går sådär.
Citera
2019-12-01, 12:33
Medlem
Söndagsintervjun imorse var i klass med när Bert Karlsson blev avklädd av Olle Stenholm i tv när han var ny partiledare.
Dvs oerhört pinsam !!
Citera
2019-12-01, 13:32
Medlem
Skallmeja-Zorros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tretyak
Söndagsintervjun imorse var i klass med när Bert Karlsson blev avklädd av Olle Stenholm i tv när han var ny partiledare.
Dvs oerhört pinsam !!

Bara synd att han inte vågade pressa henne än hårdare. Det fanns massor av följdfrågor som hade varit på sin plats och som dessutom hade varit spännande att höra svaren på. Dock, trots ganska mjuka frågor och positiv stämning ställde LC till det för sig rejält. Framförallt då hon inledningsvis benhårt fastslår att "hon aldrig ljugit eller överdrivit" de kränkningar, hot och sexuella trakasserier, hon säger sig utsatts för. Varefter resten av programmet är en genomgång med massor av exempel för just detta.
Citera
2019-12-01, 13:59
Medlem
moralhoras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skallmeja-Zorro
Bara synd att han inte vågade pressa henne än hårdare.

Jag har faktiskt en viss förståelse för det - skulle han gått på henne för hårt så skulle det uppfattas som en ondskefull vit heterosexuell man som slår ned mot en stackars liten flicka; eller åtminstone så är det narrativet han skulle få på sig.

Sedan så kan man säga att det är egentligen inte Linnéa som är roten till problemet - snarare är hon ett slags symptom. Hon sade ju exakt det som media ville höra - inte för obehagliga historier (och oftast med en yaaasss, kween-knorr) och inte heller alltför problematiska (som t. ex. det som hände under We Are Stockholm). Hon är bara ännu en i raden av charlataner som media gladligen har promotat för att hon har bekräftat deras egen världsbild - lägg henne bredvid Arnstad om något.

Allt som återstår för oss på Flashback är nu att se (och skratta åt) hennes resa ned i avloppet tills nästa charlatan kommer för att ta hennes plats som tokhyllad.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in