2021-10-08, 13:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LinusSarud
Kort svar: Jonas finansierade trions resa till Avesta. Det är ju svaret.
Så nån insamling fanns aldrig och @AssarChristian ljuger? Han låter ju själv påskina att han skickat 300 kr i detta syfte? De pengarna användes inte till resan, eller ljuger han om att han skickat dem i samband med att han också uppmanar andra att skicka? Eller var det en misslyckad insamling som inte samlade in några pengar?

Det gäller inte "nån Christian", för övrigt; Det handlar ju om den kortare av de två personer som syns i Exakt 24:s hembesök hos Henrik J nu nyligen. Alltså den f d NMR-aktivisten Christian Peterson från Göteborg.
Citera
2021-10-08, 13:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TranasByNight
Så nån insamling fanns aldrig och @AssarChristian ljuger? Han låter ju själv påskina att han skickat 300 kr i detta syfte? De pengarna användes inte till resan, eller ljuger han om att han skickat dem i samband med att han också uppmanar andra att skicka? Eller var det en misslyckad insamling som inte samlade in några pengar?

Det gäller inte "nån Christian", för övrigt; Det handlar ju om den kortare av de två personer som syns i Exakt 24:s hembesök hos Henrik J nu nyligen. Alltså den f d NMR-aktivisten Christian Peterson från Göteborg.

Svaren hittar du i det längre svaret:

Citat:

Längre svar: Vad någon Christi*n skriver att syftet med någon annans insamling är sorterar i alla fall jag mer under kategorin mindre relevant tyckande. Magn*s insamling tolkade jag mer som ett sätt att sponsra honom som person då det påverkade hans ekonomi att vägra lägga sig platt när hela mobbningsnätverket vart på honom på alla fronter. Jag själv bidrog med en slant till en av Magn*s insamlingar så att han kunde unna sig något riktigt gott att äta en dag, och det gällde alltså inte specifikt till en resa utan var bara en gåva i största allmänhet.

Men om du kräver en bokföring och redovisning likt .. kickstarter .. skatteverket .. eller vad som, så är det nog främst dina problem om du ser så allvarligt och fyrkantigt på saken.

Exakt24-trolljägarnas resa till Knutsbo och granskning av trollet hade inget med trions resa till Avesta att göra mer än att Henko råkade vara inblandad på ett hörn vid båda tillfällena.

Det är nog ingen som har samlat på sig exakta formuleringar som Magn*s använde när man kunde stödja honom, men om du är intresserad och känner att det är mycket relevant för dig så är det väl fritt fram för dig att fördjupa dig i det helt på egen hand, eller måste du be om hjälp av andra som uppenbarligen är ointresserade?
Senast redigerad av LinusSarud 2021-10-08 kl. 13:48.
Citera
2021-10-08, 13:56
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cubicle Kid
Henko jublar nog inombords. Nu får han spela offer för sin sekt och twittra frenetiskt i flera dagar. Det räcker säkert till ett par avsnitt i podden också.
Men han ljuger som vanligt: jag finansierade Magnus och min avestaresa. Rubbet. Jag har kvitton som jag kan visa Henko nästa gång jag är i Avesta.
Dessutom så har Henkos fejkanmälan från vårt besök (förberedelse till grov skadegörelse alternativt förberedelse till grov misshandel) lagts ner omgående. Ingen har delgivits misstanke om brott i samband med den anmälan.
Det var en anmälan som Henko gjorde bara för att kunna ta en bild på Magnus när han visiterades av polis.
Henko använder alltså rättsväsendet för att skapa content till sin podd.

Ja det är bra för honom, hans podd får mer uppmärksamhet och fler donatorer. "All reklam är bra reklam". Om han hade varit en upphöjd debattör i gammelmedia kanske kritik skulle vara negativt, men han verkar ha kritiker även i etablissemanget och bland de vänsterliberala; så för honom spelar det ingen roll.
Citera
2021-10-08, 14:02
Medlem
Citat:
Det är nog ingen som har samlat på sig exakta formuleringar som Magn*s använde när man kunde stödja honom, men om du är intresserad och känner att det är mycket relevant för dig så är det väl fritt fram för dig att fördjupa dig i det helt på egen hand, eller måste du be om hjälp av andra som uppenbarligen är ointresserade?

Nej, vem har påstått nåt så dumt?

Den som gjorde hembesöket hos Henko har tidigare finansierat, och uppmanat andra att finansiera, Dörris resa till Avesta. Om nån annan betalat har ju detta skett under falska förespeglingar. Exakt24:s personal ljuger, eller så ljuger CubicleKid. Eller så ljuger båda två. Oavsett hur mycket du tycker olika saker om relevans.
Citera
2021-10-08, 14:27
Bannlyst
Så feta Henko gömmer sig på landsbygden.
Trodde han älskade mångkultur och bodde i Rinkeby lr Tensta lr nåt annat spännande område.
Fy fan vilken äcklig hycklare 🤮🤮🤮🤮🤮
Citera
2021-10-08, 14:44
Medlem
Cubicle Kids avatar
Citat:

Längre svar: Vad någon Christi*n skriver att syftet med någon annans insamling är sorterar i alla fall jag mer under kategorin mindre relevant tyckande. Magn*s insamling tolkade jag mer som ett sätt att sponsra honom som person då det påverkade hans ekonomi att vägra lägga sig platt när hela mobbningsnätverket vart på honom på alla fronter. Jag själv bidrog med en slant till en av Magn*s insamlingar så att han kunde unna sig något riktigt gott att äta en dag, och det gällde alltså inte specifikt till en resa utan var bara en gåva i största allmänhet.

Men om du kräver en bokföring och redovisning likt .. kickstarter .. skatteverket .. eller vad som, så är det nog främst dina problem om du ser så allvarligt och fyrkantigt på saken.

Exakt24-trolljägarnas resa till Knutsbo och granskning av trollet hade inget med trions resa till Avesta att göra mer än att Henko råkade vara inblandad på ett hörn vid båda tillfällena.

Ett bra svar av Sarud. Jag betalade allt. I övrigt får TranåsByNight fortsätta sina efterforskningar hur övriga penningströmmar men gick på egen hand.
Citera
2021-10-08, 14:49
Medlem
Citat:

Den som gjorde hembesöket hos Henko har tidigare finansierat, och uppmanat andra att finansiera, Dörris resa till Avesta. Om nån annan betalat har ju detta skett under falska förespeglingar. Exakt24:s personal ljuger, eller så ljuger CubicleKid. Eller så ljuger båda två. Oavsett hur mycket du tycker olika saker om relevans.

Hållén finansierar btw. Henko i Henkos ”kamp mot allt” så eventuella (för någon gång måste det ju statistiskt sett råka ske) framtida hjältedåd av Henko kan du tillskriva Jonas:
https://twitter.com/jonas_hallen/status/1446177976480055302
Senast redigerad av LinusSarud 2021-10-08 kl. 14:51.
Citera
2021-10-08, 15:09
Medlem
Citat:
Hållén finansierar btw. Henko i Henkos ”kamp mot allt” så eventuella (för någon gång måste det ju statistiskt sett råka ske) framtida hjältedåd av Henko kan du tillskriva Jonas:
https://twitter.com/jonas_hallen/status/1446177976480055302

Ser inte riktigt vad det har för relevans förutom att ådagalägga att Hållén uppenbarligen fortfarande tror att en enkrona har samma värde som på 1800-talet då han växte upp.
Citera
2021-10-08, 15:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Marion86
Så feta Henko gömmer sig på landsbygden.
Trodde han älskade mångkultur och bodde i Rinkeby lr Tensta lr nåt annat spännande område.
Fy fan vilken äcklig hycklare 🤮🤮🤮🤮🤮

Du trodde att en person som talar dalmål, berättat att han bor i Dalarna, har häst och båt, bor i Rinkeby eller Tensta??

Vete fasen om jag tycker Henko gjort något fel. Dock hoppas jag att du får någon vård eller liknande, för det där var så korkat att ord inte ens kan beskriva det.
Citera
2021-10-08, 15:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Smutz
Var det bara jag som fnissade åt att de i början av senaste avsnittet först gnällde av sig på skattebetalarnas förening och i slutet ondgjorde sig över att Rungarna hade sugit i sig massa skattepengar. Jag tror, helt utan ironi, att numera arbetslösa Axel faktiskt hade varit en ganska bra slöseriombudsman. Hans envetna aspighet och blodsfejdtänkande skulle ju då faktiskt kunna vara till nytta för hela samhället.

Måste erkänna att jag helt missat det roliga i att dels klaga på att en förening som vill stoppa fiffel med skattepengar, anställer en skattefifflare av rang. Och dels klaga på att Rung kostar mycket pengar. För mig känns det som en väldigt klar linje, staten ska sköta skattepengar på ett ansvarsfullt sätt.

Axel skulle dock nog vara bra som slöseriombudsman. Där är vi rörande överens :-)
Citera
2021-10-08, 15:47
Medlem
Citat:

Ja, de fick ju ihop 6000 spänn eller vad det var, han Daniel Friberg skänkte 3 lax av nån outgrundlig anledning. Det skröts det ju vitt och brett om.
Om sen Dörris använt nazistpengarna till hyra, mat eller obankat blomster så att Skeletor lik förbannat fick betala hela Avestaresan, det är liksom en annan sak.
Skeletor ljuger om att Henko ljuger, eller så är han på riktigt för dum för att fatta hur det ligger till.
Citera
2021-10-08, 15:53
Medlem
tenebriss avatar
Citat:
Ser inte riktigt vad det har för relevans förutom att ådagalägga att Hållén uppenbarligen fortfarande tror att en enkrona har samma värde som på 1800-talet då han växte upp.

och naturligtvis att sprida ett mobilnummer
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in