2023-08-01, 13:59
Medlem
Rockfarmors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nytorgsprinsessa
de här figurerna som ligger i konflikt med Haveristerna

Men snälla, nu får du ge dig. Det är inte roligt längre, en gång kan man tycka att såna efterblivna åsikter är roliga men två gånger är två gånger för mycket. Det är inte massa ”figurer” som ”ligger i konflikt” med Haveristerna. Det där är ju bara en upprepning av Haveristernas berättelse om sig själva, en sammanfattning av sina memoarer typ.

Bakgrunden är att Haveristerna trakasserar och förföljer ETT STORT ANTAL individer. Det har de gjort sedan start. De gör det envist och envetet och i många fall på mycket obehagliga sätt. Henko har en lång historik av att ha gjort samma sak förr i andra konstellationer än Haveristerna. De försöker krypa under skinnet på dem de har i siktet. De flesta avfärdar Haveristerna men naturligtvis kommer några få av alla dem till slut få nog och reagera. Det är dessa få som helt naturligt, till slut, reagerar som du kallar ”tragiska figurer som ligger i konflikt med Haveristerna”. Ge dig för fan, det är inget tragiskt i att reagera på psykopatiska stalkers, man önskar att alla reagerar - med våld. Henko skulle behöva få fler tänder utslagna. Det förtjänar han. Axel också. Nu har inga utsatta av Haveristerna reagerat med våld, än, de har istället skrivit nån tweet och ifrågasatt varför Haveristerna ljuger om dem och varför Haveristerna förföljer dem mot deras vilja. De här ”konflikterna” du pratar om är inte mer dramatiska än att utsatta börjar ifrågasätta varför Haveristerna aldrig slutar förfölja dem.

Det finns psykfall i Haveristernas discord som under flera års tid sitter och snackar skit om folk, finns ett antal personer där som skulle behöva få hembesök av ett gäng med basebollträ. Logik fungerar inte för att de ska förstå - men basebollträ talar ett eget språk - kanske det skulle få dem att ändra beteende, logga ut, gå utanför ytterdörren och ha trevligt tillsammans med andra människor istället? Om nu basebollträt inte tar så illa att de blir en frukt resten av deras liv förstås, men då besvärar de inte andra lika mycket längre och det är ju positivt. Men det är förstås bara ett önsketänkande från mig att någon skulle bry sig tillräckligt om tangentbordstöntar som Haveristerna att de skulle trappa upp våldet mot dem.
Senast redigerad av Rockfarmor 2023-08-01 kl. 14:25.
Citera
2023-08-01, 15:03
Medlem
Kul.i.Knutsbos avatar
Citat:
Håller med dig vad gäller Haveristerna. Hur jag ser på dom är ingen hemlighet.

Men att kalla de här figurerna som ligger i konflikt med Haveristerna för trevliga och normala känns lite märkligt. Sen kan det kanske vara intressant för en del att få sitta ner och prata med en våldtäktsman ( en grov våldtäkt) , en missbrukare , en mördare, en prostituerad, några nazister o.s.v.

Men igen. Utan Haveristerna så hade de här tragiska vrakspillrorna varit helt okända.

Märkligt resonemang eftersom du vare sig du vill det eller inte är en i det glada gänget.
Senast redigerad av Kul.i.Knutsbo 2023-08-01 kl. 15:07.
Citera
2023-08-01, 15:09
Medlem
Nytorgsprinsessas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rockfarmor
Men snälla, nu får du ge dig. Det är inte roligt längre, en gång kan man tycka att såna efterblivna åsikter är roliga men två gånger är två gånger för mycket. Det är inte massa ”figurer” som ”ligger i konflikt” med Haveristerna. Det där är ju bara en upprepning av Haveristernas berättelse om sig själva, en sammanfattning av sina memoarer typ.

Bakgrunden är att Haveristerna trakasserar och förföljer ETT STORT ANTAL individer. Det har de gjort sedan start. De gör det envist och envetet och i många fall på mycket obehagliga sätt. Henko har en lång historik av att ha gjort samma sak förr i andra konstellationer än Haveristerna. De försöker krypa under skinnet på dem de har i siktet. De flesta avfärdar Haveristerna men naturligtvis kommer några få av alla dem till slut få nog och reagera. Det är dessa få som helt naturligt, till slut, reagerar som du kallar ”tragiska figurer som ligger i konflikt med Haveristerna”. Ge dig för fan, det är inget tragiskt i att reagera på psykopatiska stalkers, man önskar att alla reagerar - med våld. Henko skulle behöva få fler tänder utslagna. Det förtjänar han. Axel också. Nu har inga utsatta av Haveristerna reagerat med våld, än, de har istället skrivit nån tweet och ifrågasatt varför Haveristerna ljuger om dem och varför Haveristerna förföljer dem mot deras vilja. De här ”konflikterna” du pratar om är inte mer dramatiska än att utsatta börjar ifrågasätta varför Haveristerna aldrig slutar förfölja dem.

Det finns psykfall i Haveristernas discord som under flera års tid sitter och snackar skit om folk, finns ett antal personer där som skulle behöva få hembesök av ett gäng med basebollträ. Logik fungerar inte för att de ska förstå - men basebollträ talar ett eget språk - kanske det skulle få dem att ändra beteende, logga ut, gå utanför ytterdörren och ha trevligt tillsammans med andra människor istället? Om nu basebollträt inte tar så illa att de blir en frukt resten av deras liv förstås, men då besvärar de inte andra lika mycket längre och det är ju positivt. Men det är förstås bara ett önsketänkande från mig att någon skulle bry sig tillräckligt om tangentbordstöntar som Haveristerna att de skulle trappa upp våldet mot dem.

Ge dig. Jag skriver ju att det är fel av Haveristerna att ge uppmärksamhet åt de här skräpen till människor. Bland dessa finns mördare och våldtäktsmän så det är att be om problem.

Men jag antar att Axel och Henko föredrar att kämpa mot fiender som saknar förmåga att ge igen på annat sätt än med hot om våld. Bra content och mer pengar än att granska SD-politiker.

Jag känner ingen av dom personligen men genom bekantas bekanta vet jag helt säkert att de är störda individer som man gör bäst i att undvika även om det alltså som oftast handlar om mycket snack och lite verkstad.

Intressant att de åter plockar fram Cissi och hennes påstådda bekantskap med."transvåldtäktsmannen". De är ju väl känt att både Axel och Henko var kompis med den här förövaren i många år och kände till vad hen gjort mot sin flickvän. Hyckleri!
Senast redigerad av Nytorgsprinsessa 2023-08-01 kl. 15:16.
Citera
2023-08-01, 15:16
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Kul.i.Knutsbo
Märkligt resonemang eftersom du vare sig du vill det eller inte är en i det glada gänget.

Precis.

Oh noes. En j-vla vänsterhora på dekis har synpunkter, det är jobbigt. "Christian är faktiskt nazist!!! Som hänger ut och HÅNAR folk!!!1!"

Alla är nazister nu. Bard sa precis det alla "nazister" sagt i alla år helt öppet på X. Men ger inte så mycket för de anklagelserna 2023.

Helt passé och förbrukat. Det finns mer cash i kolloidalt silver idag.

Slasha bidragen till vänstermedia så tystnar nog även nytorgsprinsessa.
Citera
2023-08-01, 15:46
Avslutad
Citat:
Ge dig. Jag skriver ju att det är fel av Haveristerna att ge uppmärksamhet åt de här skräpen till människor. Bland dessa finns mördare och våldtäktsmän så det är att be om problem.

Men jag antar att Axel och Henko föredrar att kämpa mot fiender som saknar förmåga att ge igen på annat sätt än med hot om våld. Bra content och mer pengar än att granska SD-politiker.

Jag känner ingen av dom personligen men genom bekantas bekanta vet jag helt säkert att de är störda individer som man gör bäst i att undvika även om det alltså som oftast handlar om mycket snack och lite verkstad.

Intressant att de åter plockar fram Cissi och hennes påstådda bekantskap med."transvåldtäktsmannen". De är ju väl känt att både Axel och Henko var kompis med den här förövaren i många år och kände till vad hen gjort mot sin flickvän. Hyckleri!

Alls vet att det var Petr* Hanss*n Avell*n fd redaktör på Stockholms Fria Tidning som satt och trollade fram den konflikten, precis som hon satt och förföljde både brottsoffer och Camill* W i Beckrothtråden och hade jättekul åt tågkrashen.

Tror du någon orkar bry sig om dig "Nytorgsprinsessa"?

Apropå meltdown.
Citera
2023-08-01, 17:34
Medlem
coronos avatar
Om man bortser från vissa kontons ständiga pladder om vem som är transtäktsman och vem som har haft ihjäl en pedofil och vem som har många konton, sånt pladder som vi redan har hört hundra tals gånger från haveristerna själva, så är det ganska lugnt i denna tråd. Jag tycker att förslaget till Henko att han skulle skaffa flashback var ett bra förslag, det skulle vara spännande om han kunde nyansera diskussionen här så att allt här inte bara är ständiga upprepningar av det Henko redan har påstått i många andra sammanhang

Jag tycker det är tråkigt att ingen kan skriva om något intressant som engagerar istället för gamla upprepningar
Citera
2023-08-01, 17:38
Medlem
coronos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Conwen
Nej för i helv… !!
Är jag den enda som tycker att det är bra att Henko och Sanna är så principfasta med att de aldrig någonsin skulle skapa flashback-konton?

Då skulle tråden fullständigt förstöras av hobbypsykolog-inlägg om vem som är labil, vem som skäms för vem, vilka som gör saker i affekt, vilka som är stalkers och vilka som är nazister och buääh buäääh. Tråden hade förvandlats till ett olidligt skvallerbås, bespara oss detta Henko! (Om du mot förmodan läser här)

Till Henko: Jag tycker att det är synd att du blev av med ditt enda twitter-konto för det var så etablerat att du bedrev din personliga lilla skvallerhörna därifrån, kom inte med några idéer nu och ta ditt motbjudande kärringskvaller hit eller till annat ställen och smutsa ner

Om man fick välja fritt skulle jag vilja ha Henko och inte Sanna som skribent i denna tråd
Citera
2023-08-01, 18:36
Medlem
Conwens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av corono
Om man fick välja fritt skulle jag vilja ha Henko och inte Sanna som skribent i denna tråd

Jag är osäker på om jag har hört Sanna säga om hon har flashback-konton eller inte. Hon kanske har?
Citera
2023-08-01, 18:43
Medlem
Conwens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rockfarmor
Hur många gånger grinade och gnällde Henko som en ynklig spellefjant i sina ansökning om kontaktförbud mot en person som de har trakasserat hur länge som helst för att han ska ha läckt nån gammal dom mot henko? Det är sjukt fegt. Fattar inte hur Henko kan med att vara så ryggradslös, det är så otroligt pinsamt

7-8 ggr var det senaste jag hörde

Men jag vill minnas honom säga lång tid efteråt att det fortfarande trillade in notiser om avslagna ansökningar då och då trots att han inte varit engagerad i varken Henko eller Haveristerna på länge utan har varit upptagen med annat, så det var förmodligen många fler ansökningar än så totalt och det är möjligt att Henko kan sitta än idag och skicka in ansökningar om kontaktförbud. Det kan ingå i en terapi-rutin Henko har för att fördriva tid, istället för att ta till flaskan.
Citera
2023-08-01, 21:55
Medlem
Nytorgsprinsessas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kyle.Rittenhouse
Hon vill dra igång en beef. Problematiken där är att jag såg det komma och Henko är givetvis förlåten för sina konstiga utfall precis som tidigare sagt, men de borde tänka på refrängen.

Nytorgsprinsessa är en shitstirrer som hängt här på flashan sen urminnes tider.

Det är inte mer med det. En synnerligen pervers och depraverad person som självoutat genom sin posthistorik. Inte minst i den här tråden.

Och all denna ilska för att jag tycker att Haveristerna inte borde ge uppmärksamhet åt uppenbarligen trasiga själar och nobodys med nazianknytningar. Vilka har intresse av det?

Bemött gärna det jag skriver med argument ,om du har några, i det som faktiskt diskuterades innan du gick i spinn.
Citera
2023-08-02, 09:15
Medlem
Memnoks avatar
Nu har jag raderat ca 30 inlägg med blandat ot-tjafs, personangrepp och andra regelbrott. Topic i den här tråden är haveristerna podcast, jag förstår att en del av diskussionen här kommer att fokusera på hur stora eller små horungar personerna bakom haveristerna är men det här är ingen skvallertråd om dem eller alla andra som någonsin omnämnts i podden, discord, twitter eller röksignaler.

Skärp till er nu så slipper jag börja dela ut varningar.
/Mod
Citera
2023-08-02, 15:05
Medlem
KomTillGullmarss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Conwen
7-8 ggr var det senaste jag hörde

Men jag vill minnas honom säga lång tid efteråt att det fortfarande trillade in notiser om avslagna ansökningar då och då trots att han inte varit engagerad i varken Henko eller Haveristerna på länge utan har varit upptagen med annat, så det var förmodligen många fler ansökningar än så totalt och det är möjligt att Henko kan sitta än idag och skicka in ansökningar om kontaktförbud. Det kan ingå i en terapi-rutin Henko har för att fördriva tid, istället för att ta till flaskan.
Haha ja, nu var det ett tag sedan jag fick nåt på posten om Knutsbo-mannen, men ett tag var det ren gaslightning via rättsväsendet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in