2022-11-27, 15:13
Medlem
Zdravkovics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KomTillGullmars
Ja det är meningen att det skall vara för komplicerat att sätta sig in i skiten, då väljer folk att svälja det Henko & Co serverar utan att ifrågasätta sanningshalten.

Påminner en del om Exakt24-Christians berättande om linda snecker, upprepar man samma insinuationer om att hon var i gambia för att köpa sex av afrikaner så tror folk på det tillslut. De som försöker sprida sanning blir inte tagna på allvar. En tröst är att det bara är den kortsiktiga "upplevelsen", den långsiktiga är att en sanning är starkare än 10000 lögner. Så metoden att rapa lögner på lögner och på det sätt övertyga några kanske ger en tillfällig kick men det blir en långsiktig last som kommer jaga lögnarna lång tid. Ganska många lögner som Haveristerna sprider tycks staplas på varandra och vad det ser ut blir fler och fler som hjälper till att sprida lögnerna ifrågasatta för det.
Citera
2022-11-27, 15:28
Medlem
ljungbackas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DonQuixoteHallen
Det börjar med 20-30 minuter diskussion om när de granskade Malcom Kyeuynes påståenden (som ju kritiserats av bl a Nyheter Idag) och glider sen i på Johannes Nilssons artikel i Nyheter Idag (som också delvis handlar om deras granskning av Malcom). Efter ca 40 minuter glider de in på Hållén, eftersom han intervjuas av Johannes Nilsson. Sen går de vidare med andra saker som artikeln nämner, t ex Moa Wallin, återvänder till diskussionen kring Malcom runt 1:35, med mera med mera. Men sure, artikeln handlar bara om deras konflikt med Jonas Hållén

Bara den saken att du väljer att kalla det som Haveristerna gör för granskning ..

Man har väl olika uppfattningar om allt men normalt sett brukar man väl sällan granska en annan person? Man kan granska organisationer, företag, händelser, historia med mera ..
Citera
2022-11-27, 15:50
Medlem
Nockes avatar
Hela havet stormar visst här, det ena trollkontot avlöser det andra eller blir avstängda. Säkert rena tillfälligheter..

Citat:
Ursprungligen postat av KomTillGullmars
Axel har kallat den ortodoxa rabbinen Dan Korn för nazist, vilket gör det än mer obegripligt att den där Daniel Vergara verkar så angelägen om att springa de här poddarnas ärenden och ständigt skriver ner mig i sitt pekoral på Expo och Syre. De försvarar poddare som förtalat en judisk man genom att hävda han är något som tog död på hans släktingar. Det säger allt om dels Haveristerna men också dels om Expos krav på skiten de pumpar ut och visar tydligt att de försvarar vilken dåre som helst så länge de fortfarande hävdar de jobbar för något gott.

Intressant att just Syre publicerar Vergaras försvar av Henko som person förresten, med tanke på att Myra skriver eller iallafall skrev för tidningen. Inte alls osmakligt av fittan Lennart som jag skäms över att dela efternamn med att låta Vergara suga Henkos bollar öppet och tro på varenda ord som kommer ur hans käft, med tanke på vilka vedervärdiga påstående han kommit med i sin podd tillsammans med Axel om just Myra. Det var inte mycket till vänstersolidaritet hos honom när han inför alla som lyssnade berättade hur usel Myra hade varit på sitt jobb. Lustigt att han fortsatte samarbeta med henne, och ännu lustigare att denna kritik av en arbetsgivare/kollega skulle vara relevant så här flera år efter att hon brutit med podden. Jag hävdar att det snarare tyder på att Henko är en idiot till "arbetsledare" som behåller en odugling i flera år och inte klagar förrän hon väljer att gå vidare.

Eller så är han ett kvinnohatande svin.

Då har jag inte ens gått in på det faktum att han är så pass feg att han inte ens kan stå för sitt val att vara otrogen med en person som för tillfället var singel, utan på något plan beskyller Myra för att han fick dumparna om sin otrohet läckta av en person han gjort sitt bästa för att "fuck over" de senaste fem åren tror jag det blir nu.

Precis som Henko inte gjort sig skyldig till förtal, har han säkert inte heller varit otrogen enligt sig själv. Det är Myras fel att han blev ertappad efter att hon kommunicerat om det hela med en person som i vad jag förmodar var preventivt syfte sparade dumparna för hon var väl medveten vilket fegt kräk Henko är.

Det komiska är att denna person hade, så vitt jag vet, med största sannolikhet hållit käft om att Henko är en otrogen kåtbock eftersom det verkar ingå i hennes hederskodex (Henko behöver inte googla för han kommer inte förstå konceptet ändå). Om det inte varit för att Henko gör allt i sin makt för att verkligen sparka på den han redan förnedrat/sänkt/vunnit över/försatt i försvarslöst läge hade han kunnat fortsatt knulla bakom sin nuvarande frus rygg frekvent.

Men han var tvungen att sänka personen gång på gång och spred känsliga uppgifter från domar han fick bland annat av mig som jag hämtade från Acta Publicas databas. Skälet var att Erik Stenhammar hävdade att han var livrädd för den här personen som stalkade honom också, och jag kikade då efter domen han menade fanns och hittade den. Han spred den vidare till Henko och visade till och med printscreens på detta.

Jag hade dock, innan jag fattade att han är en uppviglare och lögnare av rang, lovat honom att ta på mig skulden för spridningen av domen -- trots att jag uttryckligen bett honom ge fan i att sprida den så den blir ett vapen i deras smutsiga krig. Vad som skedde därefter var helt enligt Henkos regler kring krishantering, och Erik skyllde att faran han menar att hans barn var utsatt förvar mitt fel.

Jag har berättat för personen som blev uthängd om att det var Erik Stenhammar som var läckan. Jag kollade till och med med honom om inlägget jag senare postade när jag fick frågan här i tråden om vem som läckt den var okej, just för att ett löfte är ett löfte och också för att jag inte visste då vad jag idag vet.

En chatt ingen förutom de som haft med ormen Stenhammar att göra kommer att bry sig om. Det är sunt som fan att offra sina barns säkerhet för att få "skoja" lite på Twitter genom att pedofilanklaga andra. Ungefär som Henko i förhör angav att motivet till att jag är arg på honom är för att jag inte gillar att han "pysslar" eller vad fan det var.

Det framgår här inte vem ormen Stenhammar låtsas vara rädd om sina barn för samtidigt som han pedofilanklagar andra?

Citat:
Ursprungligen postat av Journalisten54321
Ja det där var verkligen en mängd ord du.

Visst fanns det ett snack om en person som hade privat information om Haveristerna som ingen riktigt ville ta i då den var just privat, men att han/hon golade till allt och alla som kunde tänkas sprida den.

Men den infon kommer inte från Haveristerna. Sen om det är samma källa som din är högst oklart men han/hon golade vitt och brett så inte konstigt att det spred sig.

Och inte nog med det. Han/hon försökte ju spinna vidare informationen i vissa forum där man utan större ansträngning kunde koppla ihop olika konton då han/hon spred lite väl insatt information.

Det tillsammans med att Anna från Della Q började gagga så föll alla pusselbitar på plats.

Sen det här med att personen inte använder fler konton. Lite svårt att bemöta det utan att åka på 1.06:a, men kan bara konstatera att man inte behöver vara ett geni för att se det.

"Men ingen påstår att Haveristerna står bakom det." Fast är det inte precis det du gjorde, du ger sken av att Haveristerna gjort detta: "Medvetet sprida en över tio år gammal dom". Jag efterfrågar om det finns något belägg för detta, du svarar med en massa ord om nån Facebooktråd och att nån hört av sig för att varna folk med domen. Finns det nått som styrker att någon i Haveristerna har nått med detta att göra?

Den mesta informationen som läckt kommer ju från folket runt han/hon, inte från Haveristerna själva. Kanske är det så att han/hon skulle varit lite noggrannare i valet av sina "vänner" istället för att gnälla över Haveristerna, men låt oss kalla det för en "spekulation" från min sida.

Sist men inte minst: "Sympatiserar med att du vill försvara dina vänner, men hoppas att de inte kommer att tacka dig för att du citerade domen".
De är inte mina vänner. Jag är en lyssnare som snubblade över saftigt skvaller, och ville han/hon inte att det skulle komma ut skulle han/hon nog ha satsat på att gola till en något mer begränsad "vän"krets.

Ja, jag håller med. Ovan inlägg kan vi väl alla enas om är bevis nog för att det här kan lämnas åt sidan nu och aldrig mer pratas om? Finns det verkligen oklarheter om vem som golade och personens antal konton?

/Nocke
Citera
2022-11-27, 16:08
Medlem
OffT:
Jag försöker förstå allt det här du skriver men först och främst vill jag bara påpeka att det är ett intressant val av kontonamn som du har gjort.

OnT:
Det är också intressant vilken hang-up du har på en specifik person (ej relaterad till Haveristerna på något sätt, vad jag vet?) i nästan samtliga av dina inlägg.

Du verkar ta varje tillfälle du kan att skriva om den här personen. Är du besatt och/eller är personliga trakasserier så naturligt för dig att du inte ens reflekterar över vad du gör?

Vad är din personliga teori om varför Haveristerna så ofta under flera års tid publicerar saker i sociala medier och poddar om just den här personen?
Citera
2022-11-27, 19:15
Medlem
Nu är Haveristerna jätte jätte jätte - arja och kommer snart spamma denna tråd med något eller alla sina konton.
Citera
2022-11-27, 19:33
Medlem
Enydrions avatar
Håller dom fortfarande på och nämner nackskott i var och varannan sändning?
Citera
2022-11-28, 04:30
Avslutad
Kan ni inte bara sluta bråka eller är det här med att slå varandra med handväska en verklig grej numera. Onlinebråk liksom. Ni ville ju inte boxas ändå, alla vet det nu.

Det finns inga skäl att anmäla Henko när det blir otydligt vem som egentligen försöker dra in andra i sajtens tråkigaste tråd. Det som såg tydligt ut är nu otydligt.

Henko har ett stående erbjudande, han behöver inte ens be om ursäkt. Det vore det bästa så kan det här tramset om henne läggas åt sidan.

Det här aggressiva hatiska postandet är inget hon vill bli förknippad med. Lös era konflikter själva.

Massa killar med ångest, där vill man inte direkt vara nej. Sånt har man haft nog av i livet.

Men ni kanske är helt perversa allihopa?

Skärp till er nu för i h-lvete.

Bra om de här poddarna kom igång med sina riktiga karriärer för det här ser ut som skit för alla över 15 år om man utgår från flashback. Tracka folk, vad är det för j-vla cp hobby.
Senast redigerad av 43dz 2022-11-28 kl. 05:22.
Citera
2022-11-28, 10:50
Avslutad
Det känns viktigt för tråden att poängtera att jag tycker att judar har dåligt käk. Så vet alla att jag tycker det så behöver ingen oroa sig för sammanblandning med andra konton.

Jag gillar köttbullar i gräddsås jag.
Citera
2022-11-28, 10:58
Medlem
EXTREMFETMAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 43dz
Det känns viktigt för tråden att poängtera att jag tycker att judar har dåligt käk. Så vet alla att jag tycker det så behöver ingen oroa sig för sammanblandning med andra konton.

Jag gillar köttbullar i gräddsås jag.
Hej! Du är inte huvudkaraktären. Mvh
Citera
2022-11-28, 11:09
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av EXTREMFETMA
Hej! Du är inte huvudkaraktären. Mvh

Det hoppas jag sannerligen eftersom jag ständigt 1.06as så det är svårt att tro annat ibland. Har man behov av att visa att man är man så har jag hört att Ukraina tar frivilliga men det kanske är roligare att hålla på och sammankoppla konton på flashback år ut och år in som ett j-vla cepe för då är man inte mental alls.
Citera
2022-11-28, 11:21
Medlem
EXTREMFETMAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 43dz
Det hoppas jag sannerligen eftersom jag ständigt 1.06as så det är svårt att tro annat ibland. Har man behov av att visa att man är man så har jag hört att Ukraina tar frivilliga men det kanske är roligare att hålla på och sammankoppla konton på flashback år ut och år in som ett j-vla cepe för då är man inte mental alls.
Jag förstår till hundra procent din frustration, men Barbara Streisand, och så vidare.
Citera
2022-11-28, 11:31
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av EXTREMFETMA
Jag förstår till hundra procent din frustration, men Barbara Streisand, och så vidare.

Det är ingen av de inblandade personerna som har varit bra att ha kontakt med i mitt liv så man vill gärna avsluta de kontakterna, jag hoppas du och andra läsare har överseende med det.

Det finns liksom inget mer att säga? Jag arbetar på att förlåta Henko och så går mitt liv vidare. Ju mer folk hatar honom desto mer tänker jag att det där är inte bra att bli delaktig i. Människor som agerar på hat i den utsträckning som maifesterats i den här tråden mår inte bra och då får man påpeka det för trådens fortsatta utveckling så att samma saker inte ältas i flera år dag ut och dag in därför att det är ett tecken på missbruk eller demens normalt.

edit: kan ju vara KGB inblandat med tanke på vad det är frågan om för folk det vill jag gärna hålla ifrån mig. Folk som går omkring i uniformer och sånt privat.
Senast redigerad av 43dz 2022-11-28 kl. 11:34.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in