Axel har kallat den ortodoxa rabbinen Dan Korn för nazist, vilket gör det än mer obegripligt att den där Daniel Vergara verkar så angelägen om att springa de här poddarnas ärenden och ständigt skriver ner mig i sitt pekoral på Expo och Syre. De försvarar poddare som förtalat en judisk man genom att hävda han är något som tog död på hans släktingar. Det säger allt om dels Haveristerna men också dels om Expos krav på skiten de pumpar ut och visar tydligt att de försvarar vilken dåre som helst så länge de fortfarande hävdar de jobbar för något gott.
Intressant att just Syre publicerar Vergaras försvar av Henko som person förresten, med tanke på att Myra skriver eller iallafall skrev för tidningen. Inte alls osmakligt av fittan Lennart som jag skäms över att dela efternamn med att låta Vergara suga Henkos bollar öppet och tro på varenda ord som kommer ur hans käft, med tanke på vilka vedervärdiga påstående han kommit med i sin podd tillsammans med Axel om just Myra. Det var inte mycket till vänstersolidaritet hos honom när han inför alla som lyssnade berättade hur usel Myra hade varit på sitt jobb. Lustigt att han fortsatte samarbeta med henne, och ännu lustigare att denna kritik av en arbetsgivare/kollega skulle vara relevant så här flera år efter att hon brutit med podden. Jag hävdar att det snarare tyder på att Henko är en idiot till "arbetsledare" som behåller en odugling i flera år och inte klagar förrän hon väljer att gå vidare.
Eller så är han ett kvinnohatande svin.
Då har jag inte ens gått in på det faktum att han är så pass feg att han inte ens kan stå för sitt val att vara otrogen med en person som för tillfället var singel, utan på något plan beskyller Myra för att han fick dumparna om sin otrohet läckta av en person han gjort sitt bästa för att "fuck over" de senaste fem åren tror jag det blir nu.
Precis som Henko inte gjort sig skyldig till förtal, har han säkert inte heller varit otrogen enligt sig själv. Det är Myras fel att han blev ertappad efter att hon kommunicerat om det hela med en person som i vad jag förmodar var preventivt syfte sparade dumparna för hon var väl medveten vilket fegt kräk Henko är.
Det komiska är att denna person hade, så vitt jag vet, med största sannolikhet hållit käft om att Henko är en otrogen kåtbock eftersom det verkar ingå i hennes hederskodex (Henko behöver inte googla för han kommer inte förstå konceptet ändå). Om det inte varit för att Henko gör allt i sin makt för att verkligen sparka på den han redan förnedrat/sänkt/vunnit över/försatt i försvarslöst läge hade han kunnat fortsatt knulla bakom sin nuvarande frus rygg frekvent.
Men han var tvungen att sänka personen gång på gång och spred känsliga uppgifter från domar han fick bland annat av mig som jag hämtade från Acta Publicas databas. Skälet var att Erik Stenhammar hävdade att han var livrädd för den här personen som stalkade honom också, och jag kikade då efter domen han menade fanns och hittade den. Han spred den vidare till Henko och visade till och med printscreens på detta.
Jag hade dock, innan jag fattade att han är en uppviglare och lögnare av rang, lovat honom att ta på mig skulden för spridningen av domen -- trots att jag uttryckligen bett honom ge fan i att sprida den så den blir ett vapen i deras smutsiga krig. Vad som skedde därefter var helt enligt Henkos regler kring krishantering, och Erik skyllde att faran han menar att hans barn var utsatt förvar mitt fel.
Jag har berättat för personen som blev uthängd om att det var Erik Stenhammar som var läckan. Jag kollade till och med med honom om inlägget jag senare postade när jag fick frågan här i tråden om vem som läckt den var okej, just för att ett löfte är ett löfte och också för att jag inte visste då vad jag idag vet.
En chatt ingen förutom de som haft med ormen Stenhammar att göra kommer att bry sig om. Det är sunt som fan att offra sina barns säkerhet för att få "skoja" lite på Twitter genom att pedofilanklaga andra. Ungefär som Henko i förhör angav att motivet till att jag är arg på honom är för att jag inte gillar att han "pysslar" eller vad fan det var.