Citat:
Ursprungligen postat av
TranasByNight
Du eller vem av smurfarna det nu var som drog upp det får väl kontakta och be honom snällt att plocka fram den så att ni inte framstår som totala idioter när ni hänvisar till den? Det kan inte vara min uppgift att rätta till sånt.
Henko kan väl bara lämna in sin ansökan om kontaktförbud till sin snut som sköter hans sekretessmarkering? Du vet nämligen lika bra som jag att Gullmars omöjligt kan påverka Den Otaggningsbare på ärten där uppe i Dalarna. Ledsen att göra dig besviken men jag kommer inte handla i affekt den här gången heller bara för du "utmanar" mig att åka till Henko istället för Axel. Då skulle ju kontaktförbudet vara klappat och klart, och så finns förstås något att peka på som gör mig till den stalker jag måste utgöra för att deras story ska stämma överens med verkligheten.
Jag har räknat med ett avsnitt eller tre i belastningsregistret innan jag är färdig med allt detta. De får gärna dra skiten till domstol, det verkar ju vara enda sättet att få ut de små råttorna från sina gömställen. Det blir kul när Axel skall bedyra att han aldrig hotat att spräcka min skalle -- för han har inte sett något som bevisar detta! Vore en ära att inleda belastningsregistret med en dom för hot mot Axel!
Jag och de tusentals lyssnare som hört och sett det med egna ögon har dock i de flesta fall vid det laget fått nödvändiga kriterier uppfyllda som krävs för att övertygas om att Axel är villig att begå ett brott själv för att "vinna" genom att få någon dömd för olaga hot.
Detaljen kring huruvida jag faktiskt kan motbevisa deras påstående om att jag är på Gullmars för att jag är en grälsjuk autist med tjackpsykos, eller för att han hotat att öppna upp min skalle med sina hammare, tycker jag vi sparar till efter att Axel kan dömas för osann partsutsaga då han ljugit i rätten. Det blir mer spännande så.
Skadeståndet och dagsboten bör rimligtvis, sett till hur många Haveristerna kört över, vara insamlat på nolltid.
Jag säger: kör!
Tips: plocka bort "Mejsel finns" också, det är nämligen det avsnittet som gjorde att jag hade med en mejsel (till Axel skall tilläggas) på Gullmars. Då ser det ut som jag kommit som från ingenstans till stackars oskyldiga Axel.