2021-02-24, 15:24
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Extrapris12354
Ja ja, du vet var Axel Luo Öhman har sin meddelandekorg, det är bara att googla dig fram dit kompis, så kanske du får svar på dina frågor. Han lär inte förneka nåt, i vanlig ordning.

Det där är lite sådär va med tanke på olika poster om Myra som förekommit. Men Axel skulle aaaaaaldrig ljuga som en sårad liten pojke tjejerna varit stygga mot för sånt är det faktiskt bara dåliga människor som gör.

Både Henko och Axel är mytomaner.
Senast redigerad av StElmosFire 2021-02-24 kl. 15:45.
Citera
2021-02-24, 16:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Extrapris12354
Det är nån influencer som botar mensvärk av den värre sorten med diverse "naturmetoder".

Inget ont i sig, men två patreonavsnitt? Ja det blir en blockbuster utan dess like.

Sen blirä Läjdis Najt på freda och trubadurafton med Kiki Nilsenjus!

Aha, nåja det där om att håna allt och alla som inte följer lemmeltåget som botar sig genom att köpa all sin medicin i form av olika preparat, inkl. dess bieffekter, på apoteket. Det hånet är väl en annan akilleshäl Haveristerna har gemensamt med alla andra dårar som viger sitt liv åt att ”bekämpa hypotetiska konspirationsteorier” och annat. Det är som om det finns något underliggande hat mot alla idéer och allt som uppfinns utanför traditionell forskning och universitet. Allt ska ”debunkas” in absurdum som om syftet vore att sända signalen ”kom inte här och tänk utanför boxen för då ska du minsann hånas och straffas för det”. Ska dock inte säga för mycket innan jag har tagit reda på mer i just detta specifika fall och lyssnat på avsnittet om det, men vibbarna jag får påminner om de jag fick av Jack Werners galenskaper i Metro för många år sedan.
Senast redigerad av LinusSarud 2021-02-24 kl. 16:17.
Citera
2021-02-24, 17:18
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av LinusSarud
Aha, nåja det där om att håna allt och alla som inte följer lemmeltåget som botar sig genom att köpa all sin medicin i form av olika preparat, inkl. dess bieffekter, på apoteket. Det hånet är väl en annan akilleshäl Haveristerna har gemensamt med alla andra dårar som viger sitt liv åt att ”bekämpa hypotetiska konspirationsteorier” och annat. Det är som om det finns något underliggande hat mot alla idéer och allt som uppfinns utanför traditionell forskning och universitet. Allt ska ”debunkas” in absurdum som om syftet vore att sända signalen ”kom inte här och tänk utanför boxen för då ska du minsann hånas och straffas för det”. Ska dock inte säga för mycket innan jag har tagit reda på mer i just detta specifika fall och lyssnat på avsnittet om det, men vibbarna jag får påminner om de jag fick av Jack Werners galenskaper i Metro för många år sedan.

Endometerios mer specifikt var det. Hon pratar en hel del om mensvärk och rent allmänt om kvinnliga reproduktionsorganen. Jenny Koos' instagram: https://www.instagram.com/vulverinekoos/

Jag har inget emot att de går igenom och ifrågasätter, men det fastnar ofta i personfokus även när det rör viktiga frågor och inte bara chattnazister.
Citera
2021-02-24, 17:24
Medlem
KomTillGullmarss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TranasByNight
Du eller vem av smurfarna det nu var som drog upp det får väl kontakta och be honom snällt att plocka fram den så att ni inte framstår som totala idioter när ni hänvisar till den? Det kan inte vara min uppgift att rätta till sånt.
Henko kan väl bara lämna in sin ansökan om kontaktförbud till sin snut som sköter hans sekretessmarkering? Du vet nämligen lika bra som jag att Gullmars omöjligt kan påverka Den Otaggningsbare på ärten där uppe i Dalarna. Ledsen att göra dig besviken men jag kommer inte handla i affekt den här gången heller bara för du "utmanar" mig att åka till Henko istället för Axel. Då skulle ju kontaktförbudet vara klappat och klart, och så finns förstås något att peka på som gör mig till den stalker jag måste utgöra för att deras story ska stämma överens med verkligheten.

Jag har räknat med ett avsnitt eller tre i belastningsregistret innan jag är färdig med allt detta. De får gärna dra skiten till domstol, det verkar ju vara enda sättet att få ut de små råttorna från sina gömställen. Det blir kul när Axel skall bedyra att han aldrig hotat att spräcka min skalle -- för han har inte sett något som bevisar detta! Vore en ära att inleda belastningsregistret med en dom för hot mot Axel!

Jag och de tusentals lyssnare som hört och sett det med egna ögon har dock i de flesta fall vid det laget fått nödvändiga kriterier uppfyllda som krävs för att övertygas om att Axel är villig att begå ett brott själv för att "vinna" genom att få någon dömd för olaga hot.

Detaljen kring huruvida jag faktiskt kan motbevisa deras påstående om att jag är på Gullmars för att jag är en grälsjuk autist med tjackpsykos, eller för att han hotat att öppna upp min skalle med sina hammare, tycker jag vi sparar till efter att Axel kan dömas för osann partsutsaga då han ljugit i rätten. Det blir mer spännande så.

Skadeståndet och dagsboten bör rimligtvis, sett till hur många Haveristerna kört över, vara insamlat på nolltid.

Jag säger: kör!

Tips: plocka bort "Mejsel finns" också, det är nämligen det avsnittet som gjorde att jag hade med en mejsel (till Axel skall tilläggas) på Gullmars. Då ser det ut som jag kommit som från ingenstans till stackars oskyldiga Axel.
Senast redigerad av KomTillGullmars 2021-02-24 kl. 17:31.
Citera
2021-02-24, 17:28
Medlem
KomTillGullmarss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StElmosFire
Var det här den gången Henrik försökte köpa hasch av dig?
Nä, han gjorde aldrig ett försök att faktiskt köpa (jag säljer dessutom inte hasch, det enda jag gjort är att en gång vid ekonomisk knipa sagt att jag har Ritalin men inga transaktioner skedde där heller). Det var snarare en kommentar i stil med att lite bra brunt eller grönt skulle vara nice efter att vi passerat en person som det stank sött om. Även ett försök till köp hade han varit clearad från dock skall tilläggas eftersom försök till ringa narkotikabrott för eget bruk inte existerar.

Henko kan vara lugn med det sagt, om jag ens hade gått i tankarna att sätta honom juridiskt hade jag ändå inte ens kunnat använda mig av att han varit på aktiv jakt efter en gubbe Chapo.
Citera
2021-02-24, 17:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KomTillGullmars
Ledsen att göra dig besviken men jag kommer inte handla i affekt den här gången heller bara för du "utmanar" mig att åka till Henko istället för Axel.
Det stycke du citerar handlar dock om Axel. Det hela förefaller högst förvirrat, jag försöker mest reda ut sambandet mellan poddarna och en uppsägning från ett företag där ingen av dem jobbar. Och även fundera lite på varför man å ena sidan säger sig söka kontakt med någon, men år andra sidan inte tar gratischansen att träffa dem på en rättegång dit de är tvungna att inställa sig. Någon "utmaning" att besöka den ene eller den andre har jag inte uttalat, bara resonerat kring hur nån av dem kan ha med den där uppsägningen att göra.

Jag tvivlar på att det kommer att komma nån sammanhängande förklaring dock.
Citera
2021-02-24, 17:39
Medlem
KomTillGullmarss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TranasByNight
Det stycke du citerar handlar dock om Axel. Det hela förefaller högst förvirrat, jag försöker mest reda ut sambandet mellan poddarna och en uppsägning från ett företag där ingen av dem jobbar. Och även fundera lite på varför man å ena sidan säger sig söka kontakt med någon, men år andra sidan inte får gratischansen att träffa dem på en rättegång dit de är tvungna att inställa sig. Någon "utmaning" att besöka den ene eller den andre har jag inte uttalat, bara resonerat kring hur nån av dem kan ha med den där uppsägningen att göra.

Jag tvivlar på att det kommer att komma nån sammanhängande förklaring dock.
Ja, och vem fan är du i sammanhanget dessutom? Du är ju bara ännu en dum, döv och blind idiot som inte har med skiten att göra enligt dig själv. Jag föreslår att vi reder ut den här soppan i rätten! Om du någonsin skulle stöta på de du givetvis inte har någon som helst koppling till kan du hälsa dem det! Jag tror inte de läser här, det är ju så upptagna med annat för att visa hur opåverkade de är.

Det vet vi!
Senast redigerad av KomTillGullmars 2021-02-24 kl. 18:30.
Citera
2021-02-24, 18:50
Avslutad
Citat:
Ja, och vem fan är du i sammanhanget dessutom? Du är ju bara ännu en dum, döv och blind idiot som inte har med skiten att göra enligt dig själv. Jag föreslår att vi reder ut den här soppan i rätten! Om du någonsin skulle stöta på de du givetvis inte har någon som helst koppling till kan du hälsa dem det! Jag tror inte de läser här, det är ju så upptagna med annat för att visa hur opåverkade de är.

Det vet vi!

Axel var inne och skaffade sig en avstängning för fyra månader sen i den här tråden med sitt självoutade konto för vilken gång i ordningen och Henko sitter ju själv och säger att han ger sig in och ska bemöta vad som skrivs här, så det vet vi helt klart förutom att dagen har ägnats åt att gissa min identitet på deras Patreondiscord som numera är dedikerad till "creating avund hos losers på Flashback".

Det är viktigt att veta VEM som skriver all värdelös skit på Flashback som man absolut inte har tid med.

Iskalla killar som verkligen inte bryr sig om vad som skrivs här. Chill har inte direkt varit deras starka sida någonsin.
Senast redigerad av StElmosFire 2021-02-24 kl. 19:05.
Citera
2021-02-25, 06:45
Avslutad
Citat:

Det vet vi!

Jag ser fram mot nästa haveristbingo där de sitter och gissar konton (och skyller ifrån sig konton) i ett par timmar. Antal avsnitt som kör helt vilse hopar sig, trovärdigheten är shot to hell och precis det som de sitter och grinar om i sina StAliNgRaD-avsnitt har inträffat. Henrik tog minsann till IRM kontot och det blev månadens lolkossa, han själv framstod som en försupen jubelåsna och Malcom har märkligt nog gått helt oskadd ur konflikten.

Vad vi vet är detta : Axel har förtalat Myra grovt och ljuger om det. Henrik har använt upp sin antirasistiska cred för att ljuga ihop en nazikonspiration och hängt ut folk för att ge igen för att han blev bortgjord.

Jag fattar inte riktigt men det känns lite som om Haveristerna är tyskarna i den här Stalingrad-grejen de uppfunnit? Alla mål som någonsin sattes upp i den där 14/88 chatten måste ha uppnåtts med råge vid det här laget. Till och med den före detta IRM-medarbetaren och sossebroilern Simon Andersson drar sig för att associeras med dem på Twitter.

Att Axel fortfarande sitter och bjäbbar är beklagligt för honom och att han kommer få ett par smällar så han nyktrar till är inte ett om, det är ett när. Om det är herr dörrvakten eller någon annan som tar tag i det är ganska likgiltigt. Jag ser fram mot det efterspelet med men en sak i taget.

Fortsätt posta i den här tråden, de läser allt och suger åt sig som de små svampskallar de är och spårar ur gång på gång på gång.
Senast redigerad av Blomsterharmoni 2021-02-25 kl. 07:00.
Citera
2021-02-25, 08:28
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Blomsterharmoni
Jag fattar inte riktigt men det känns lite som om Haveristerna är tyskarna i den här Stalingrad-grejen de uppfunnit? Alla mål som någonsin sattes upp i den där 14/88 chatten måste ha uppnåtts med råge vid det här laget. Till och med den före detta IRM-medarbetaren och sossebroilern Simon Andersson drar sig för att associeras med dem på Twitter.

Det handlar om "Hit men inte längre", djupare än så är det inte. Att de inte fattar att det är de som är dumskallarna som startat flerfrontskrig och som börjar se trupper närma sig Berlins förorter. Då passar det att engagera sig i att belasta en överbelastad länsstyrelse för att plocka ut dokument angående Unni Drougges hund och liknande trams. Vilken jävla lolko man kan vara alltså. Hahaha, Henko är en lolko.

Citat:
Att Axel fortfarande sitter och bjäbbar är beklagligt för honom och att han kommer få ett par smällar så han nyktrar till är inte ett om, det är ett när. Om det är herr dörrvakten eller någon annan som tar tag i det är ganska likgiltigt. Jag ser fram mot det efterspelet med men en sak i taget.

Det finns ett klipp om Axel från 1974, Dunderklumpen - Farväl:
https://www.youtube.com/watch?v=MlUbWsFXqJk

Ja alltså, Axel kommer bli så jävla rövknullad. Han kan lika gärna förbereda sig och se till att skita upp arslet så det blir stort som fan.
Senast redigerad av Extrapris12354 2021-02-25 kl. 08:56.
Citera
2021-02-25, 14:00
Medlem
Jahopp, där började man koppla ihop konton här med verkligen personer. Henrik sitter i deras lilla grupp på Facebook, och inte är det speciellt starka bevis om man ska vara helt ärlig.

Det där är verkligen en klubb för inbördes beundran.
Citera
2021-02-25, 14:05
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Kommer-vara-anon
Jahopp, där började man koppla ihop konton här med verkligen personer. Henrik sitter i deras lilla grupp på Facebook, och inte är det speciellt starka bevis om man ska vara helt ärlig.

Det där är verkligen en klubb för inbördes beundran.

Det finns åtminstone 5 konton som man identifierat, korrekt eller felaktigt på deras discord-server.

Kan vara bra att veta för alla som skriver kritiska saker i denna tråd.

Sen kan vi passa på att håna Henko för dagens Lamotte-takter:

Hej och välkomna alla nya icke h-ungar!
Kul att ni vill kasta era surt förvärvade stålar på oss. Vi hoppas verkligen att vi kan leva upp till era förväntningar.
En sak vi skulle uppskatta dock, om ni har råd såklart, är att ni sätter er pledge per avsnitt. Vi släpper sällan mer en tre, max fyra, reguljära avsnitt per månad. Det vill säga de avsnitt ni isf blir debiterade för. Ni som är hårt drabbade av corona eller annat livsöde som gör detta omöjligt är såklart ursäktade.
Grejen är att vi lägger ganska mycket tid på det materialet som oftar hamnar bakom patreon och vi tycker nog att det är värt mer än en tia i månaden. Vi vill inte hålla på och sätta upp olika nivåer just för att vi tycker att det är viktigt att även till ex en ensamstående med låga medel ska kunna vara med. Men det kräver lite solidarietet från de som kan ge mer.
Så än en gång stort tack för er support och vi hoppas verkligen att vi gör oss förtjänta av era bidrag!
P.s det ryktas i korridoren att Jenny "Vulverine" Koos avsnittet inte blev uppstyckat och att 1,55h podd ligger för länkredigering hos Axel Luo Öhman

Jag rekommenderar alla att sänka sina pledges till $0. Det är nämligen parasiterande på andras liv att göra content av folks livshistoria. Kapitalistsvin.
Senast redigerad av Extrapris12354 2021-02-25 kl. 14:07.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in