Way to Stalingrad Henko. Är man i en kamp på liv och död med en nazistisk våldtäktsmannachatt är det väl klart att man ägnar en hel dag åt att bråka med feminister om... ja, det är faktiskt rätt svårt att reda ut. Liksom Henkos övriga konflikter.
Jag orkar inte lyssna på Haveristerna annat än på betald arbetstid men har fått berättat för mig att den där rättelsen jag utlovades på Twitter häromdagen om att ett våldtäktshot mot Myra ska ha förekommit i chatten var typ att Axel sa att det där var helt ointressant. Det var sannerligen en rättelse som skapar trovärdighet för framtida påståenden.
För naturligtvis går man raskt vidare till nästa Stora Lögn, nämligen att vi chattnazister skulle ligga bakom smutskastningen av Myra. Hur det verkligen ligger till med den saken ska man väl inte spekulera allt för mycket i på detta forum, men jag kan i alla fall visa ett litet klipp från hur diskussionen kring tråden gick till i 14/88.
https://imgur.com/a/Y0sPEsz
Jag har insyn i Haveristernas patreongrupp (jag har fått inlogg av en hatföljare om du undrar Axel, så jag följer er i realtid helt gratis) och kan väl säga att det var ont om spekulationer om den saken fram tills nu. Istället tipsade Henko bara om tråden som en rolig grej sådär, helt normalt.
Ingen i 14/88 hatar för den delen Myra eller har något annat motiv till att förfölja och smutskasta henne, även om flera verkligen inte håller med henne politiskt eller är större fans i övrigt. Tvivlar inte på att Fluktar-Henko kan gräva upp en och annan skärmdump där elaka saker sägs om henne bland säkert hundratusentals inlägg. Förutom shitposting, nazism och våldtäktsplanering var det också en synnerligen elak skvallerkanal (eller är väl fortfarande gissar jag). Dumparna den här artikeln bygger på kommer t.ex därifrån.
https://samnytt.se/bevis-hemliga-samtalet-avslojar-klenells-sexattack-han-ar-en-literal-rapist/
Idag är Klenell alltså Myras redaktör på Arbetet, så allvarligt var det. Men visst, någon har säkert kallat Myra "hora" (inte minst som referens till Della Q-fejden) och vi tramsade om en töntig artikel vid ett tillfälle (jag måste varit full när jag skrev det där fjanteriet, cringe), det betyder helt klart att vi lägger massa tid och energi på att smutskasta henne på flashback, en mycket rimlig teori som inte behöver mer belägg än så.
Lustigt att Henko inte länkat avsnittet på Twitter, vill han inte ha nya patreons? Eller kan det vara så att hela avsnittet främst är krishantering internt? Eller så kanske han fattar att jag väntar på honom där med mina dumpar?
Angående kukbilden skickade jag den till en kvinna som jag snuskade lite med, sedan blev det känt att den fanns och fler Hatklubbs-kvinnor frågade efter den, mest på skoj. Rätt dunkel och halvarty sådär, mitt ansikte syns inte så varför inte? Tror jag skickat den till fem-sex tjejer sammanlagt, på begäran förstås. (Girls PM first) Lite udda att Henko och Axel sitter och glor på den men de behöver väl lite kuk i sina liv så den bjuder jag på.
Jag har aldrig träffat Myra, definitivt inte legat med Myra, och aldrig haft något snusk med henne på distans heller. Har aldrig hört att någon annan i branschen skulle haft det heller, några sådana rykten existerar inte utanför Flashback vad jag vet. Jag tror hon får uppdrag för att hennes texter drar klick helt enkelt, hon hade en minor hit på Twitter i alla fall, samma vecka som min artikel om Haveristerna publicerades.