2021-01-30, 15:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av basistensbas
Det är meningslöst, det håller jag med om. Men ändå intressant att de suttit och diskuterat hur de ska smutskasta Myra.

Henko vågar inte heller dela den skärmdumpen med sina fans i facebookgruppen när han dumpar annat från den twittertråden.

Varför är det intressant? Visst, om man är ute efter att göra en psykologisk utredning av Alex och Henrik eller om man sitter och filar på ett personporträtt av dem som man kan släppa när de trillar av pinnen så, visst, fine.. men

Gemene man har inget genuint intresse av att utvärdera andra personer. Henrikjohansson-ologer och AlexÖhman-ologer kanske misstycker men det köper jag. De flesta har inget intresse av att engagera sig i andra personer på en nivå som påminner om hur engagerade Haveristerna är i alla personer de har sina (enkelriktade) konflikter med.
Senast redigerad av LinusSarud 2021-01-30 kl. 16:00.
Citera
2021-01-30, 16:05
Bannlyst
Jag anmälde häromdagen ett av alla deras patreonavsnitt som strider mot Patreons regler för bla sharing personal information och doxing.

JAG gick först in på ett avsnitt där de bryter mot dessa regler, exempelvis: https://www.patreon.com/posts/avsnitt-95-ar-44474664 och anmälde detta.

Jag skickade även genom deras andra sätt att anmäla olagligheter på: https://docs.google.com/forms/d/e/1FAIpQLSfEYr_hMunVaqHNXCpv9oQIpY4_ghKLeAxytXI8H0Pq XPr6Zg/viewform?fbzx=-2317202560862750508

där nämnde jag bla :
57:20 där haveristerna pratar kring malcolms deklarationer
samt
59:15 där de begärt ut underlag ang. malcolms ansökan till god man, som de delar och raljerar kring.

Här är ett tips till personer som kanske personligen har blivit uthängda eller trakasserade av alkoholisterna i haveristerna.

https://support.patreon.com/hc/en-us/articles/115004419086-I-am-being-bullied-how-can-you-help-

Ett litet utdrag ur patreons doxingregler som haveristerna ofta bryter mot

Citat:
We may also consider it to be doxing when someone’s non-private information is shared in specific contexts. For example, someone might participate in an online discussion under a pseudonym, and a doxer would link their online persona with personally-identifying information that is publicly available once you know the person’s identity.

Rather than focusing on specific types of information, we consider the context around how the information is shared and the relative ease of finding or associating that information prior to the alleged doxing being evaluated.

Det här är självklart ingen uppmaning till någon, utan mer information om hur jag gick tillväga och vilka andra avsnitt som ev. skulle kunna bryta mot reglerna.

För övrigt sover henko dåligt om nätterna... Nawww :´(

Svansen rapporterar självklart mitt inlägg direkt för: 1.04. Uppvigling och hot.

Gråt era överkänsliga horungar.
Senast redigerad av TimFielding 2021-01-30 kl. 16:54.
Citera
2021-01-30, 18:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TimFielding
Jag anmälde häromdagen ett av alla deras patreonavsnitt som strider mot Patreons regler för bla sharing personal information och doxing.

JAG gick först in på ett avsnitt där de bryter mot dessa regler, exempelvis: https://www.patreon.com/posts/avsnitt-95-ar-44474664 och anmälde detta.

Jag skickade även genom deras andra sätt att anmäla olagligheter på: https://docs.google.com/forms/d/e/1FAIpQLSfEYr_hMunVaqHNXCpv9oQIpY4_ghKLeAxytXI8H0Pq XPr6Zg/viewform?fbzx=-2317202560862750508

där nämnde jag bla :
57:20 där haveristerna pratar kring malcolms deklarationer
samt
59:15 där de begärt ut underlag ang. malcolms ansökan till god man, som de delar och raljerar kring.

Här är ett tips till personer som kanske personligen har blivit uthängda eller trakasserade av alkoholisterna i haveristerna.

https://support.patreon.com/hc/en-us/articles/115004419086-I-am-being-bullied-how-can-you-help-

Ett litet utdrag ur patreons doxingregler som haveristerna ofta bryter mot

Det här är självklart ingen uppmaning till någon, utan mer information om hur jag gick tillväga och vilka andra avsnitt som ev. skulle kunna bryta mot reglerna.

För övrigt sover henko dåligt om nätterna... Nawww :´(

Svansen rapporterar självklart mitt inlägg direkt för: 1.04. Uppvigling och hot.

Gråt era överkänsliga horungar.

Är det uppvigling att hänvisa till regler nu också?
Citera
2021-01-30, 19:49
Medlem
saltazars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av basistensbas
Det är meningslöst, det håller jag med om. Men ändå intressant att de suttit och diskuterat hur de ska smutskasta Myra.

man undrar ju vad pärmen om henne innehåller egentligen.
Citera
2021-01-30, 20:04
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av klyftigare
Är det uppvigling att hänvisa till regler nu också?

Nej men det är nästan omöjligt att förklara det för ett gäng spritfeta paranoida alkoholister med jesuskomplex och deras ryggdunkande vänner.

Extra roligt för oss normalbegåvade blir det när dessa kvasiintellektuella fyllon ska lajva pålästa och gå i klinch med kreti och pleti för totalt meningslösa grejer
Citera
2021-01-30, 20:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ograst
Jonas H svingar rejält på twitter! Han trappar upp våldet - rejält!

Jag var inne och kollade och såg ingenting om nåt våld?

Jag lyssnade igenom samtalet mellan Jonas Hållén och Alex på pizzerian sommaren 2019 som Haveristerna nyss släppt och tycker framförallt att det var ytterst enformigt. De pratade förbi varandra hela tiden. Barnsligast var nog när Alex låtsades som att det skulle vara samma sak att skrämma och hota folk på nätet till tystnad som att i undantagsfall besvara såna uppmaningar om att ”göra upp” genom att träffas och prata ut. Det är ju underförstått att antalet skiljer; när Alex skräms och hotar personer på nätet dagligen så kommer inte Jonas ens uppnå en 1% av det antalet, men det är ju för guds skull inte antalet som är den väsentliga skillnaden? Förstod inte Alex det? Ibland är Alex bara så otroligt trångsynt, möjligen var han inte beredd på denna diskussion och därför målade in sig i detta trånga hörn om att dessa helt olika handlingar båda två skulle motsvara ”att trappa upp våldet” och därför vara jämförbara.

Sedan att Alex verkar anse att om man står 10st runt en person och sparkar på denne tills den dör så ska man bara ansvara för sin egen lilla delaktighet, som kanske var en spark på axeln som orsakade en spricka i nyckelbenet, är något av det dummaste jag hört på länge. Alla 10st är naturligtvis delaktiga i misshandeln som ledde till att en person dog. Samma sak gäller på nätet, hotar man i grupp så ansvarar man för den skada gruppen åsamkar offret, inte bara för den lilla bråkdel av hela skadan som ens egna hotfulla kommentarer tillför. Alex var insnöad på vad lagboken säger men de satt i en pizzeria och inte i en domstol; ingen var varken åtalare, advokat, domare eller jury. Normala människor har lite av alla dessa 4 artificiellt designade roller i rättssystemet + några hundra roller till. Alex grävde ned sig i nån idé om att böter är ansvaret.

Vidare var det bara märkligt när Alex snöade in på att Jonas skulle stå till svars för Rebecca Uwells fadäs om Greta Thunberg, alltså hur sjutton var det ens relevant på något sätt? Fattar inte riktigt varför de ens var intresserade av att diskuterade det. Fullständigt ointressant. Säkert nån bakgrundshistoria som jag har missat, men jag antar att de redan tömt ut ämnet om att Alex inte förstod skillnaden på det han själv gjorde och det Jonas gjorde så något var de väl tvungna att fortsätta prata om men enligt mig hade en diskussion om vädret varit i princip lika ointressant.

Snacket om samtalston var dessutom outhärdligt att lyssna på, eftersom de båda menade helt olika saker. Jag höll med båda två, skriver massa folk sånt man tar illa upp av så är det bara att blocka. Alla ska förstås inte behöva ha ”god ton” som Jonas tjatade om, det är ju bara löjligt. Ord är bara ord.

Jonas verkade vara en jordnära person som framstod som helt rimlig. Jag blev lite positivt överraskad med tanke på hur Alex och Henrik inledde poddavsnittet med att i säkert 30 minuter prata ned Jonas insats när det sedan visade det sig att det var Alex som var den som framstod som ufo i inspelningen.
Senast redigerad av LinusSarud 2021-01-30 kl. 20:56.
Citera
2021-01-30, 20:48
Medlem
Materwelons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LinusSarud

Jag lyssnade igenom samtalet mellan Jonas Hållén och Alex på pizzerian sommaren 2019 som Haveristerna nyss släppt och tycker framförallt att det var ytterst enformigt. De pratade förbi varandra hela tiden. Barnsligast var nog när Alex låtsades som att det skulle vara samma sak att skrämma och hota folk på nätet till tystnad som att i undantagsfall besvara såna uppmaningar om att ”göra upp” genom att träffas och prata ut. Det är ju underförstått att antalet skiljer; när Alex skräms och hotar personer på nätet dagligen så kommer inte Jonas ens uppnå en 1% av det antalet, men det är ju för guds skull inte antalet som är den väsentliga skillnaden? Förstod inte Alex det? Ibland är Alex bara så otroligt trångsynt, möjligen var han inte beredd på denna diskussion och därför målade in sig i detta trånga hörn om att dessa helt olika handlingar båda två skulle motsvara ”att trappa upp våldet” och därför vara jämförbara.

Sedan att Alex verkar anse att om man står 10st runt en person och sparkar på denne tills den dör så ska man bara ansvara för sin egen lilla delaktighet, som kanske var en spark på axeln som orsakade en spricka i nyckelbenet, är något av det dummaste jag hört på länge. Alla 10st är naturligtvis delaktiga i misshandeln som ledde till att en person dog. Samma sak gäller på nätet, hotar man i grupp så ansvarar man för den skada gruppen åsamkar offret, inte bara för den lilla bråkdel av hela skadan som ens egna hotfulla kommentarer tillför.

Vidare var det bara märkligt när Alex snöade in på att Jonas skulle stå till svars för Rebecca Uwells fadäs om Greta Thunberg, alltså hur sjutton var det ens relevant på något sätt? Fattar inte riktigt varför de ens var intresserade av att diskuterade det. Fullständigt ointressant. Säkert nån bakgrundshistoria som jag har missat, men jag antar att de redan tömt ut ämnet om att Alex inte förstod skillnaden på det han själv gjorde och det Jonas gjorde så något var de väl tvungna att fortsätta prata om men enligt mig hade en diskussion om vädret varit i princip lika ointressant.

Jonas verkade vara en jordnära person som framstod som helt rimlig. Jag blev lite positivt överraskad med tanke på hur Alex och Henrik inledde poddavsnittet med att i säkert 30 minuter prata ned Jonas insats och sedan visade det sig att det var Alex som var den som framstod som ufo.

Ska du vara efterbliven så använd åtminstone rätt namn, så jävla svårt är det inte
Citera
2021-01-30, 21:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Materwelon
Ska du vara efterbliven så använd åtminstone rätt namn, så jävla svårt är det inte

Oklart om namnförvanskningen Ax*l är bättre än Alex.
Citera
2021-01-30, 21:50
Medlem
Translobbyns avatar
Axel upprepar att de kommer spela in ett avsnitt i syfte att karaktärsmörda Myra: https://pbs.twimg.com/media/EtAc2R8XcAMxBqw?format=jpg&name=large
Citera
2021-01-30, 22:04
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Translobbyn
Axel upprepar att de kommer spela in ett avsnitt i syfte att karaktärsmörda Myra: https://pbs.twimg.com/media/EtAc2R8XcAMxBqw?format=jpg&name=large

Varför är de arga på Myra egentligen?
Citera
2021-01-30, 22:07
Medlem
Citat:

Sedan att Alex verkar anse att om man står 10st runt en person och sparkar på denne tills den dör så ska man bara ansvara för sin egen lilla delaktighet, som kanske var en spark på axeln som orsakade en spricka i nyckelbenet, är något av det dummaste jag hört på länge. Alla 10st är naturligtvis delaktiga i misshandeln som ledde till att en person dog. Samma sak gäller på nätet, hotar man i grupp så ansvarar man för den skada gruppen åsamkar offret, inte bara för den lilla bråkdel av hela skadan som ens egna hotfulla kommentarer tillför. Alex var insnöad på vad lagboken säger men de satt i en pizzeria och inte i en domstol; ingen var varken åtalare, advokat, domare eller jury. Normala människor har lite av alla dessa 4 artificiellt designade roller i rättssystemet + några hundra roller till. Alex grävde ned sig i nån idé om att böter är ansvaret.

Snacket om samtalston var dessutom outhärdligt att lyssna på, eftersom de båda menade helt olika saker. Jag höll med båda två, skriver massa folk sånt man tar illa upp av så är det bara att blocka. Alla ska förstås inte behöva ha ”god ton” som Jonas tjatade om, det är ju bara löjligt. Ord är bara ord.

Jonas verkade vara en jordnära person som framstod som helt rimlig. Jag blev lite positivt överraskad med tanke på hur Alex och Henrik inledde poddavsnittet med att i säkert 30 minuter prata ned Jonas insats när det sedan visade det sig att det var Alex som var den som framstod som ufo i inspelningen.

Absolut ”Mr. Jag avskyr personangrepp och personkonflikter men ägnar ändå en ordsallad åt en helt meningslös personkonflikt”.

Och du tyckte att Jonas H framstod som ”helt rimlig”? Har du tittat på hans twitter på sistone? Han är en jävla mentalpatient och ALLA, precis alla, normalbegåvade såg något sådant komma när de lyssnade på honom i avsnittet.
Citera
2021-01-30, 22:10
Moderator
Carlboms avatar
Citat:

Jag tycker både Axel och Jonas har vissa poänger här och där i vad de säger, men det är synd att de aldrig kan erkänna detta för varandra. Det är uppenbarligen helt jävla omöjligt att ge sin debattmotståndare rätt om ens för en enda gång. Det blir ett kasst samtal överlag om båda hela tiden har utgångspunkten att "precis ALLT den andra säger är fel, och precis ALLT som jag säger är rätt".
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in