2021-01-30, 22:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LinusSarud
Jag var inne och kollade och såg ingenting om nåt våld?

Citat:
Ursprungligen postat av Asbestansiktet
Och du tyckte att Jonas H framstod som ”helt rimlig”? Har du tittat på hans twitter på sistone? Han är en jävla mentalpatient och ALLA, precis alla, normalbegåvade såg något sådant komma när de lyssnade på honom i avsnittet.

Precis, det var Twitter jag syftade på i meningen ”var inne och kollade” ovan och jag hittade inget som ens påminde om att ”trappa upp våldet” från Jonas Hållén.

Inspelningen var från juli 2019 så nej, jag har inte kollat vad Jonas Twittrade för över ett och ett halvt år sedan; Jag kan därför alltså inte relatera till vad du menar med ”såg något sådant komma”.

Det enda jag känner till om denne Jonas är alltså inspelningen jag refererar till + några enstaka tweets jag kollade igenom och jag vill påstå att inte tycker att något sticker ut med honom. Förutom den detaljen att han tar rollen som den person som inte reagerar på det sätt som är syftet med alla hot osv, utan reagerar tvärtom, och verkar se den själva handlingen som värdefull när han tar diskussionen bort från det digitala och diskuterar öga mot öga istället.

Nåja, denna tråd handlar inte om Jonas utan om Haveristerna så kanske ska sluta prata om honom nu. Diskussion om Jonas här känns ungefär lika irrelevant som diskussionen om Rebecca Uvell som Alex och Jonas hade på pizzerian.
Senast redigerad av LinusSarud 2021-01-30 kl. 22:40.
Citera
2021-01-30, 22:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Carlbom
Jag tycker både Axel och Jonas har vissa poänger här och där i vad de säger, men det är synd att de aldrig kan erkänna detta för varandra. Det är uppenbarligen helt jävla omöjligt att ge sin debattmotståndare rätt om ens för en enda gång. Det blir ett kasst samtal överlag om båda hela tiden har utgångspunkten att "precis ALLT den andra säger är fel, och precis ALLT som jag säger är rätt".

Trots vissa brister i kommunikationen mellan herrarna så var i alla fall samtalet magnituder mer intressant än vad ett godtyckligt Haveristerna-avsnitt är. De avhandlade faktiskt några ämnen och Jonas höll sig ganska fokuserad på det som var relevant medan Alex gärna svävade ut lite grann, det hade såklart kunnat bli intressanta stickspår av utsvävningarna men det kändes inte riktigt som att det fungerade, Jonas var ganska alert på att styra tillbaka samtalet.
Senast redigerad av LinusSarud 2021-01-30 kl. 22:38.
Citera
2021-01-30, 23:00
Moderator
Carlboms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LinusSarud
Trots vissa brister i kommunikationen mellan herrarna så var i alla fall samtalet magnituder mer intressant än vad ett godtyckligt Haveristerna-avsnitt är. De avhandlade faktiskt några ämnen och Jonas höll sig ganska fokuserad på det som var relevant medan Alex gärna svävade ut lite grann, det hade såklart kunnat bli intressanta stickspår av utsvävningarna men det kändes inte riktigt som att det fungerade, Jonas var ganska alert på att styra tillbaka samtalet.

Ingen går vinnande från mötet, men inte heller förlorande. Båda ska ha cred för att de faktiskt sitter ner och samtalar som normala människor, utan skrik eller att någon lämnar. Det gör att man ändå känner lite hopp för mänskligheten i tider när allt ska politiseras och polariseras.
Citera
2021-01-30, 23:17
Medlem
DumpsterFires avatar
Jonas framförde väl en ok poäng till Axel flera gånger även om jag kan känna att Axel hanterade det extremt bra. Bortsett från tramset med ”jag skiter i om jag fick böta 27k jag ska fan inte resa någonstans”. - kanske är det i det läget bättre att man up och tänka att det kanske inte var värt 27k för ett löjligt tweet. Jonas gör bara två sinnessjuka saker. 1. Verkligen åka till gullmars för att visa att han är cool. 2. Den totala härdsmältan i hjärnan han haft på twitter denna helg. Vad fan sysslar grabben med?
Citera
2021-01-30, 23:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Carlbom
Ingen går vinnande från mötet, men inte heller förlorande. Båda ska ha cred för att de faktiskt sitter ner och samtalar som normala människor, utan skrik eller att någon lämnar. Det gör att man ändå känner lite hopp för mänskligheten i tider när allt ska politiseras och polariseras.

Jämt lopp mellan herrarna men vinnarna är nog alla andra som råkar ut för Haveristerna, då kan de med lite tur hitta detta samtal och på så sätt få lite bakgrund till varför det helt plötsligt dök upp en hög random personer på deras väns facebook och skrev ”sug kuk”, ”din mongoballe” och ”kom till gullmars så ska jag skruvmejsla dig” precis överallt - på något sätt kanske dom kan känna sig lite tryggare och våga sig tillbaka till Facebook om och när dom får reda på att det bara är barnsliga datorspeltöntar som egentligen bara vill äta pizza.

Mina barn, som är i 10-års åldern, har eget Facebook och är därigenom vän med många av mina egna vänner och bekanta, familj och annan släkt. Om Haveristerna o kompani skulle dyka upp i mina barns facebook-flöde så blir det inte pizza på menyn när jag antar deras inbjudan. Då har det blivit personligt på en så personlig nivå det någonsin kan bli för en sådan som mig. Alex snackar om att han tar ansvar, men det kommer snarare bli att han, och alla andra idioter som flockats dit, kommer få ta del av konsekvenser på riktigt nära håll. Det är väl lite gambling för dessa personer antar jag, de gillar ju datorspel så, förr eller senare trampar dom in i min släkt- och vänskapskrets på Facebook. Jag antar att det bara är en tidsfråga.
Senast redigerad av LinusSarud 2021-01-30 kl. 23:56.
Citera
2021-01-31, 03:00
Medlem
KomTillGullmarss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DumpsterFire
Jonas framförde väl en ok poäng till Axel flera gånger även om jag kan känna att Axel hanterade det extremt bra. Bortsett från tramset med ”jag skiter i om jag fick böta 27k jag ska fan inte resa någonstans”. - kanske är det i det läget bättre att man up och tänka att det kanske inte var värt 27k för ett löjligt tweet. Jonas gör bara två sinnessjuka saker. 1. Verkligen åka till gullmars för att visa att han är cool. 2. Den totala härdsmältan i hjärnan han haft på twitter denna helg. Vad fan sysslar grabben med?
Till saken hör ju att härdsmältan är något folk annars betalar Patreon för att få skratta åt. Det är emellertid också vad han "gör". Inser du att idioterna sitter och pratar om pedofili, våldtäkt och att jag suttit på psyket just nu -- apropå att tappa fokus och slå omkring sig i mörker i total desperation? Över vad? Samma form av "satir" de ägnat sig åt. Ska de på alltså få prata om min mammas fitta men jag får inte ens göra en GIF om hans byracka?

Nåt fån på Twitter sitter och försöker göra en poäng av att hans fru inte lyssnar på podden och därför skall lämnas utanför, som om det skulle vara det som avgör om man hängs ut eller inte. Lyssnade Jonas på podden?

Men poängen är egentligen en, och det är den som också Jonas delvis gjorde för ett år sedan på Gullmars och den han nu gör. Det handlar inte om att spela tuff, det handlar om att just påtala att det är Axel och Henko som spelar balla som fan på andras bekostnad. Sedan får man det till en överreaktion när folk också besvarar kränkningarna de tar sig friheten att utdela för egen vinning och andras förlust.

När man har folk som påstår saker som de som nu påstås också, är det ju också just tacksamt med att kunna ses över en vegetarisk pizza utan att bli inspelad i hemlighet. Fast det gäller givetvis inte folk som snarare vill starta intriger än att lösa problem. Eller så samlar man som Henko just nu till en anmälan om ofredande genom att be någon att "avtagga" honom. Det faktum att han förmodligen skulle spela in i hemlighet när någon vädjade om samma sak alla gånger han kört över folk som ett jävla ånglok för att sitta och garva åt i podden till betalande Patreons är något man väljer att inte ens reflektera kring. Både som Henko och som lyssnare. Nu är det nämligen helt plötsligt synd om stackars Henko!

Jag fick för övrigt påminnelse om min löneskuld till Acta Publica idag, givetvis helt frikopplat till att jag kallat Martin för den kuksugare han också är, typ samma dag ... På tal om Acta är uppgiften om besöksförbud som Henko nu lagt upp hämtad från nämnda databas. Jag trodde det här med sambos och barn var heligt för övrigt. Att det inte kvalificerar sig som missbruk av tjänsten känns ju relevant. Kanske försöker de då göra en poäng av att det ju är jag som skickade även det i det paket med upplysningar om denna person som jag nu börjar inse inte är så jävla skyldig som de nog försökt göra henne till.

De borde göra en poäng av att jag missbrukat tjänsten åt yrkeskriminella för att få bort pedofiler på kåken istället, om de nu vill göra ett case av den saken. Men det handlar ju inte om det, och lustigt nog har de med vanlig tjuvheder en sundare inställning till offentlighetsprincipen än vad Henko nu visat sig ha.

En bra sak att påminna sig själv om i allt detta är också följande: det är inte golning om man bara motbevisar något man själv golas för. Ska de sitta och försöka komma åt mig via myndigheter, kan det också vara bra för vissa i den där kretsen att påminna sig själva att de förmodligen skulle åka på pissprov.

Hur jag vet det?

Well ...
Citera
2021-01-31, 05:03
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av DumpsterFire
Vad har de ljugit om?

Man får gå tillbaka i tråden och läsa. Det finns väldigt många oegentligheter kring Henko och Axels berättelse, inte minst de konton som blivit utpekade i den här tråden har visat sig vara fel då folk trätt fram och självoutat. Nu har Henko själv tillstått att han är inne i den här tråden för att påverka den https://twitter.com/JohannesNilsso5/status/1355516673462312962 Hela berättelsen Haveristerna lutar sig på blir mer och mer osannolik. Man ska också hålla i huvudet att personen som pekas ut är samma som avslöjade att Henko var otrogen med Myra, det finns alltså ett hämndmotiv från Henkos sida som hänsynslöst nog resulterat i att hänga ut både barn och brottsoffer.

Läs de här inläggen exempelvis

Citat:
Ursprungligen postat av RX-78-2Gundam
Det finns en uppgift om att Mathias Wåg var med i den chatten från start till långt efter att Axel och Myra blev kickade. Visar man det faller hela Henkos korthus av lögner han byggt upp kring den. Men det vore taskigt mot Wåg att hålla på och dumpshamea honom så ingen ids, det är inte värt att skada honom för att överbevisa Henko.
...

Vidare är Sanna uthängd på nazispotting.com av folk som faktiskt har nånting otalt med familjen Fielding på allvar. Sanna har nämligen angett människor som nazister https://nazispotting.com/statliga-arbetare/sanna-fielding-pa-landstinget-i-blekinge/ Den orosanmälan som Henko gapar om bör ha kunnat komma varifrån som helst, varför har han inte presenterat nån bevisning innan han börjar gapa om våldtäktschattar och peka ut vem som har gjort anmälningar? Står han över sånt?

Citat:
Ursprungligen postat av RX-78-2Gundam
Vad som faktiskt skrevs i den där chatten daterat 7 oktober 2018 har postats tidigare i tråden
:
https://imgur.com/a/3Cycb6N

Det här får Henko numera till "ska jag våldta Myra åt er" i avsnitt 99, 34 min in. Flera personer som verkar i offentligheten ska enligt honom suttit i en nazistisk chat och planerat att våldta en kvinna. Det har givetvis inte skett och det är svårt att hitta ett tydligare exempel på när sammanhang och avsikt spelar roll. Det här glidandet på sanningen tills verkligheten är helt förvriden återkommer hela tiden med Henko och det är det “han sa hon sa”-träsket ingen orkar fastna i. Henko har noll problem med att hitta på.

Istället för att säga "jag sitter på allt" vore det normala att dela med sig av det material han sitter på innan han börjar skrika anklagelser. Han får gärna langa fram bevis som visar att han kan peka ut personen som orosanmälde Fieldings och han får gärna posta chatten han hänvisar till. Det går att plocka sönder det mesta Henko sitter och gapar om på det här viset. Man ska bara orka.

Henko är en lögnare. Han har ljugit sönder sitt liv och han kommer få sitt nu. Han får vara glad om han har jobbet kvar till våren. Strunta i honom.
Senast redigerad av StElmosFire 2021-01-31 kl. 05:16.
Citera
2021-01-31, 08:15
Medlem
Jag fick spontant en känsla av att Henrik Johansson har svårt med kronologi och orsak och verkan efter att ha börjat lyssna på deras senaste podd-avsnitt nr 101 som de släppte igår. Han nämnde nämligen, av bara farten, historien mellan Bianca Ingrosso och Alexander Bard och det där om Idol-juryn och sammanfattade det som att Bard blev kickad från Idol-juryn pga att han kallade sin kollega för hora. Alltså va? Om man har koll på vad som _faktiskt_ hände, hela händelseförloppet, så måste det där vara den mest trångsynta sammanfattning och slutsats man kan dra av den händelsen. Eventuellt fungerar inte hans minne så bra om han inte får sitta och verkligen ”plugga in” alla detaljer i förväg? Det kanske är därför han behöver alla sina skärmdumpar överallt? Han sitter maniskt och lägger pussel på kvällarna och övar in -ordagrant- vad den ena personen sagt till den andra för 2 år sedan på nåt obskyrt forum.

Det skulle förklara varför han alla få gånger synts i TV-rutan sitter och rabblar vad andra har skrivit nånstans, som värsta Rainman-freak.

Utan detta aktiva pusselläggandet inför aktiva konflikter så misstänker jag att Henriks minne är som en sörja där han inte kan förstå och överblicka ett händelseförlopp på ett normalt sätt. Han har helt enkelt noll koll. Det skulle också förklara varför det alltid handlar om personer för Henrik och ”vem som sa vad till vem”-mani in absurdum.

Normalt folk kommer inte ihåg detaljerna, ordagranna formuleringar, vad man har sagt eller skrivit till någon för nån vecka sedan. Normalt folk lägger en mer abstrakt nivå av händelseförlopp på minnet, man lär sig något av sina erfarenheter, man lär sig alltså inte vad X skrev till Y kl. 21:35 på Facebook i Z-gruppen.

Henko verkar se på saken som att det är såna på förhand inpluggade detaljer som är det enda viktiga, om han bara har pluggat person-interaktioner tillräckligt och lägger fram dom och de han ”konfronterar” med tramset ignorerar det eller inte minns det så tycks Henko inbilla sig att han har skaffat sig ett övertag i diskussionen, eller debatten på TV eller vad det nu är för sammanhang Henko för tillfället är verksam i.

Om något annat än personkonflikter på detaljnivå ska lyckas komma med i Henkos utläggningar så behöver han nog uppa sitt pussel om kvällarna från 2D till 3D-pussel.
Senast redigerad av LinusSarud 2021-01-31 kl. 08:53.
Citera
2021-01-31, 13:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KomTillGullmars
Inser du att idioterna sitter och pratar om pedofili, våldtäkt och att jag suttit på psyket just nu

Så man får inte kalla ett psykfall ett psykfall? Konstigt hur höger blivit vänster, vill ha podden cancelled och anmärker på folks funkofobiska ordval.
Citera
2021-01-31, 13:21
Medlem
I senaste Haveristerna-avsnittet (101) spelar dom upp ett samtal som Henrik ringer där han utger sig för att vara journalist, men med tanke på hur ofta han avbryter den han ”intervjuar” så är han ganska dålig på att lajva journalist. Speciellt triggad på att avbryta den han ”intervjuar” blir han i vanlig ordning så snart han märker att personen höjer rösten och blir uppenbart irriterad.

Det är inte normalt beteende. När någon blir arg och irriterad så backar man, då lugnar man sig. Henko gör tvärtom.
Citera
2021-01-31, 13:25
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av TranasByNight
Så man får inte kalla ett psykfall ett psykfall? Konstigt hur höger blivit vänster, vill ha podden cancelled och anmärker på folks funkofobiska ordval.

Varför är det konstigt? Det är en förtalspodd som drivs av lögnare.
Citera
2021-01-31, 13:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Blomsterharmoni
Varför är det konstigt? Det är en förtalspodd som drivs av lögnare.
Och då gråter man ut på Flashback istället för att anmäla. Sol-klart!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in