2020-07-01, 20:21
Medlem
Nån som följer tråden i gruppen, sitter på info och vill outa mer här vad det gäller? Som jag fattat det är det mer än det eventuella bråket under avsnitt 71.

Så sur över att CW verkade ha rätt i att H är obehaglig mot kvinnor.
Citera
2020-07-01, 20:23
Medlem
postvagns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nytorgsprinsessa
Det poddavsnittet ledde till att Emma V. Linne gick bananas eftersom hon menade att hon pekades ut som skattefuskare av Henko. Emma V. Linne är ett artistnamn men eftersom hon uppträder öppet med sitt ansikte i diverse sammanhang så är hon lätt att identifiera. Hon krävde därför att den delen av podden skulle klippas bort vilket Myra också lovade henne. Sen följde en shitstorm på twitter, Fb och Insta. I slutänden fick Myra vika ner sig för Henko och poddavsnittet ligger kvar oredigerat.

Konsekvensen för Myra blev att hon sågs som en "förrädare" av Emma och en grupp andra sexarbetare. Det blev också tydligt att Henko nu var den som bestämde i Haveristerna trots att podden från början var Myras skapelse.

Som uttalad feminist blev det omöjligt för Myra att stanna kvar i en podd där hon alltmer förvandlats till det kvinnliga alibit.

Mkt bra förklarat! Men varför måste jag läsa detta på Flashback och inte i deras FB-grupp? Det gås mkt som katten kring het gröt och gråts enorma floder krokodiltårar.
Om det nu är precis som du skriver, så låter det ju inte som att det här är tre vänner utan snarare tre (nu fd) kollegor. Sen skrev ju även Axel nåt i tråden där en person tog upp detta att hen "nog inte hade lika mkt insyn/bakgrund till avhoppet som hen trodde" (fritt citerat).
Citera
2020-07-01, 21:54
Medlem
Nytorgsprinsessas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Samurajsven
Nån som följer tråden i gruppen, sitter på info och vill outa mer här vad det gäller? Som jag fattat det är det mer än det eventuella bråket under avsnitt 71.

Så sur över att CW verkade ha rätt i att H är obehaglig mot kvinnor.

I avsnitt 58 är Cissi "gäst" och haveristerna . Hon tar upp detta med att en del kvinnor finner Henko obehaglig och t.om hotfull i sin framtoning. Något som inte alls var en nyhet för de som varit i kontakt med honom i IRM och andra sammanhang.

Henko blir totalt rasande och börjar just bete sig på det sättet Cissi beskriver . Han kräver namn på de som sagt det ( och kan inte släppa det) och menar att isåfall får de polisanmäla honom.

Myra försöker lite grann släta över det och får då även hon en liten skopa ovett för att ha försökt rädda sin kompis. Grejen med Henko är att han själv ärligt inte förstår hur någon kan uppfatta honom som aggresiv, bufflig, obehaglig och ibland hotfull. Han förstår inte att det i många kvinnors öron skorrar falskt när han breder ut sig om jämställdhet och feminism ( vilket han ofta gör)

Myra är def. inte rädd för Henko men hans allmänt otrevliga sätt blev till slut för mycket för henne. Trist då jag tror att podden vunnit på att det istället varit Henko som ställts åt sidan.
Citera
2020-07-01, 22:03
Medlem
BigFatCones avatar
Det är klart att prinsessor finner det obehagligt att bli ställda mot väggen av en som inte backar.
Citera
2020-07-01, 22:23
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av BigFatCone
Det är klart att prinsessor finner det obehagligt att bli ställda mot väggen av en som inte backar.

Vem är prinsessa? Att inte kunna backa är ju något som är ett problem i Henkos fall, han klarar nämligen inte av att göra det även om han har fel. Han verkar ha bränt ut många kollegor genom åren.
Citera
2020-07-01, 22:51
Medlem
Fred Friendlys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BigFatCone
Någon som läst Bard på Nyheter idag? Är Myra en prinsessa utifrån den texten? Njae.
Citera
2020-07-01, 23:42
Medlem
Jag kommer inte att sakna Myra. Hon levererade ofta rätt platta analyser med attityden ”nu ska jag för 10345:e gången berätta för er varför ALLA har fel i den hör frågan utom jag”. Utan att någonsin ställa sig frågan: om jag har en HELT egen tolkning av en händelse, är det då möjligt att det är min tolkning som eventuellt är felaktig? Plus att det blir skönt att slippa höra hennes oändligt efterblivna syn på ”sexarbete”.
Citera
2020-07-02, 00:22
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sordid
Vem är prinsessa? Att inte kunna backa är ju något som är ett problem i Henkos fall, han klarar nämligen inte av att göra det även om han har fel. Han verkar ha bränt ut många kollegor genom åren.
Jag tänker inte på någon särskild, snarare kvinnor som är vana vid att behandlas med silkesvantar för att dom är kvinnor.

Citat:
Ursprungligen postat av Fred Friendly
Någon som läst Bard på Nyheter idag? Är Myra en prinsessa utifrån den texten? Njae.
Nej, jag läste den samma dag som den kom, men jag har pratat om prinsesskomplex i säkert två år. Och det är inte Myra jag pratar om utan lite mer i allmänhet.

Jag tycker visserligen också att han är obehaglig. Inte för att han är en terrier som inte släpper taget utan för att han är ett fyllo.
Citera
2020-07-02, 01:26
Avslutad
Tjena! Jag är en före detta medlem i 2.0 och Glada Solen sen Myra försvann. Tro mig eller ej, tänker inte självdoxxa mer än så.

Jag ville mest sticka in huvudet och tacka för underhållningen ni bistått med under tågkraschen. På många håll vettigare snack än vad som fick ligga kvar i 2.0. Gruppen rensades på alla "bråkstakar" som inte stack själva ikväll, så det här får bli nya skvallermaskinen.

Jag kommer inte sitta och snacka skit personligen, men för att ta seden dit man kommer bjuder vi på en ny gruppbanner som en av bråkministrarna föreslog. Den försvann ur gruppen ganska fort. https://imgur.com/a/J98xjWz
Citera
2020-07-02, 01:52
Medlem
Nytorgsprinsessas avatar
Henko valde till slut att ge "sin version" och samtidigt stänga av kritiska medlemmar i 2.0. Givetvis undviker han alla de känsliga frågorna och hoppas att allt ska vara business as usal.

Här följer hans bedrövliga tråd i 2.0

Hej kära Haverister!

Nu kommer vi stänga Alvas tråd och göra en mindre rensning av medlemmar. Tråden kommer få ligga kvar om någon känner att de behöver skärmdumpa nått för framtiden, eller i efterhand återkomma till tråden för att se vad som sas och inte. Alva har haft nästan 48 timmar på sig att diskutera min och Axels klandervärdhet fritt, det borde räcka gott och väl.
Jag har personligen jobbat ihop med Myra i snart fyra år. Axel strax över tre år. När Myra mailade oss om att hon skulle sluta så hade vi under snart ett halvår intensivt jobbat med våran relation och hur vi skulle arbeta med varandra. Lägg därtill att vi skrikit på varandra varandra både en, två och tre gånger innan dess.
Då stod vi inför ett par val både med podden och vår relation. Antingen lägger vi ner allt eller fortsätter. Antingen börjar vi kriga om vem som sa vad, när, var och hur med en person som varit en viktig del av våra liv under alla dessa år.
Eller så tänker vi: Alla parter har försökt lösa detta, vi lyckades inte och tacka för den tid som varit. Vi valde den senare vägen. Vi ansåg också att det vore dumt att lägga ner podden när vi involverat flera personer i vårt arbete. Bland annat klipparkvinnan som nyligen hoppade på projektet, Svanis som sköter vår merch och att vi precis startat ett bolag för att sköta skatter mm… Det kändes dumt att kasta allt detta i sjön. Därför valde vi att fråga Sanna som redan tackat ja till att vikariera för både mig och Myra om hon kunde hänga kvar ett tag till. Det kunde hon.

Alva ville att jag skulle be om ursäkt till Myra, och trodde jag det skulle vara så enkelt så hade jag sagt förlåt, tack och amen för länge sedan. Tittar jag tillbaka ser jag dock saker jag skulle ha gjort annorlunda.
Jag borde ha varit mer lyhörd mot Myra och hennes vilja, idéer och tankar. Jag borde givit henne mer utrymme när hon sa backa och jag borde ha jobbat hårdare med vår relation överlag. Nu gjorde jag inte det och det får jag ta på mig.

Och oavsett vad som sagts om mig här i gruppen så kommer det inte förändra hur jag ser på den relation vi haft. Den har varit upp och den har varit ner, men nu är den över och då ser jag ingen som helst anledning att fortsätta diskutera nått vi inte löst ens med hjälp av utomstående personer.
Sist men inte minst vill jag uppmana våra följare att inte göra det här till en grej om vem som är “bäst”: Sanna eller Myra? Haveristerna kommer nu bli något annat. Beröm Sanna för sina insatser och Myra för sina men ställ dem inte emot varandra. Det är inte värdigt och absolut inte önskvärt från någon av oss.
Med det sagt så kommer inte jag kommentera detta vidare hur mycket du än vill att jag ska haverera för att just du ska få din dagliga dos drama.
Citera
2020-07-02, 08:27
Medlem
ChewBacca2014s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av langaocb
Hon skriver "enda fasta inkomst" inte "enda inkomst".
Vad menar du med "swishhora"? Inkomsterna kommer ifrån patreons som får en produkt för pengarna de betalar.

Precis som Lamotte & han är enligt Myra & haveristerna en swishhora. Alltså så är dom precis detsamma som dom anklagar andra för att vara. Är det något dessa är kända för så är det att vara hycklare av rang
Citera
2020-07-02, 09:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ChewBacca2014
Precis som Lamotte & han är enligt Myra & haveristerna en swishhora. Alltså så är dom precis detsamma som dom anklagar andra för att vara. Är det något dessa är kända för så är det att vara hycklare av rang
De själva skulle nog mena att Lamotte är "swishhora" på grund av det faktum att han bytt åsikter (från feministisk föreläsare till invandringskritiker i skottsäker väst) för att dra in mer swishpengar. Sedan skulle kanske Haveristernas aktiva konfliktsökande med olika kändisar också kunna klassas som en form av swish-horeri.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in