Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 4
  • 5
2017-09-18, 15:36
  #49
Medlem
Fenjal888s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Max-gainz
haha kan inte du slänga upp den form bilden så slipper jag klicka runt så förjävligt? om inte annat för o skryta för de andra läsarna ^^du fan i mig att du var i bra mycket bättre form än vad jag någonsin varit i men detta var ju för ex antal år sen o jag minns bara att jag då i dags läget tyckte att du såg ut som en riktig jävla grekisk gud

haha fett med gratis kur

Jodå, hehe! När är formen från 2014-02-02:
http://sv.tinypic.com/view.php?pic=a...8#.Wb_KvrJJbmF

Jag skadade mig i okt/nov 2014 och operationen hade jag i nov 2016 så jag börjar komma på benen nu igen! På det där kortet låg min kroppsvikt på ungefär samma som jag har idag, ca 105-106 kg och jag körde samma kur, 500 mg testo e e5d. Så planen är att bli funktionell under denna kuren och PCT. Nästa kur blir det mer fokus på lean gains (som vanligt, bulkar/deffar aldrig eller mycket sällan).

Citera
2017-09-19, 09:22
  #50
Medlem
HeadOfBoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fenjal888
Kul att du följer!

Jag frontalkrockade med en bil för 15 år sedan när jag körde motorcykel, bröt nog hälften av mina ben i kroppen. Dock klarade sig alla organ, rygg, nacke och liknande som tur var. Ena benet helt mos där både skelett och muskler totalkvaddades, ena armen med fingrar rök också. Det har med åren läkt ihop fint men axeln blev aldrig helt bra. Rätt så många operationer men axeln gjorde de aldrig något med eftersom den var "good enough". Dock säckade den ihop för snart 3 år sedan nu och nu ska den vara fixad, även om jag tvivlar att den någonsin blir helt bra igen.

Jag har förlorat rörlighet i axeln rätt så kraftigt efter operationen så knäböj kommer nog bli väldigt svårt att köra igen (då jag inte kan nå stången längre i den ställningen). Det har varit ett himla krigande med att hitta kryphål som passar just mina små deformationer i kroppen, men vad gör man inte?

Jag vet att jag är sjuk i huvudet, men jag hade köttat på om det så bara var en muskel jag kunde träna. Älskar träningen och en tränad muskel är bättre än ingen. Full respekt för dig och folk som kämpar på trots krämpor när fullt friska slöhögar ligger på soffan och sköljer ner chips med öl.
Citera
2017-09-19, 11:11
  #51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fenjal888
Jodå, hehe! När är formen från 2014-02-02:
http://sv.tinypic.com/view.php?pic=a...8#.Wb_KvrJJbmF

Jag skadade mig i okt/nov 2014 och operationen hade jag i nov 2016 så jag börjar komma på benen nu igen! På det där kortet låg min kroppsvikt på ungefär samma som jag har idag, ca 105-106 kg och jag körde samma kur, 500 mg testo e e5d. Så planen är att bli funktionell under denna kuren och PCT. Nästa kur blir det mer fokus på lean gains (som vanligt, bulkar/deffar aldrig eller mycket sällan).



sick!

kul o läsa din rapport än en gång och jag hoppas att det går riktigt bra för dig!
Citera
2017-10-01, 15:05
  #52
Medlem
Fenjal888s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HeadOfBoo
Jag vet att jag är sjuk i huvudet, men jag hade köttat på om det så bara var en muskel jag kunde träna. Älskar träningen och en tränad muskel är bättre än ingen. Full respekt för dig och folk som kämpar på trots krämpor när fullt friska slöhögar ligger på soffan och sköljer ner chips med öl.

Hehe, ja, jag tänker som du med. Man får göra vad man kan helt enkelt! Men jag ska vara ärlig, när man inte riktigt vet vad felet är och hur mycket man försöker så känns det hopplöst efter flera år. MEN ... nu efter operationen är det verkligen skitkul även om kroppen inte är perfekt (än), för det går åt rätt håll. Kanske aldrig kan gå "full-hardcore" igen, men close enough kanske!

Citat:
Ursprungligen postat av Max-gainz
sick!

kul o läsa din rapport än en gång och jag hoppas att det går riktigt bra för dig!

Kul att du läser, vi får hoppas det går ännu bättre snart
Citera
2017-10-01, 15:17
  #53
Medlem
Fenjal888s avatar
Dag 106
Kroppsvikt ned något, väger ca 103-103,5 kg. Bättre form dock, så är nog mest fett som släppt. Tjejen deffar nu så blir lite mer cleant nu undermedvetet. Axeln går framåt också, utmanade den lite nu i helgen.

Toughest Köpenhamn
Jag har en äldre herre på jobbet som är crossfittare, snackar alltid om att han är vältränad "på riktigt". Ja, ni vet hur det är...! Han slog vad om att jag inte skulle klara att springa Toughest så jag var helt enkelt tvungen att motbevisa honom, och det var faktiskt riktigt kul! Var lite nojig över min axel men det var inga problem. Det är mest pressar som är skört för axeln och här var det mer klättar, häva sig upp, etc.

8 km löpning totalt, med hälften i djup sand och kraftig vind. 40 hinder med klättring, ramper, simning och skit. Kom runt banan på ca 1 timme och 20 minuter och tror det är helt OK för en nybörjare. Klarade alla hinder utan 3, och det var lite svårare klättringshinder med ringar och att svinga sig. Åkte helt enkelt ner till Köpenhamn själv och hade lite egentid, det tycker jag är rätt skönt ibland. Träffade lite gamla skolkamrater från barndomen så blev lite sällskap ändå.

Axeln känns väldigt bra även idag, dagen efter.

Gym och mat
Det går bra, styrkemässigt går det väl egentligen varken framåt eller bakåt och det är också tanken nu. Utmanar inte kroppen till max heller. Armarna utmanar jag dock en del, men resten av kroppen klarar inte av den sista pushen i settet då smärtan kommer i axeln. Men som sagt, det blir bättre och bättre.

Kuren
106 dagar, vilket betyder att jag kört strax över 15 veckor. Ja ... man kanske ska köra 2-3 veckor till och sedan ta en paus. Jag skulle vara fräscht att vara återhämtad till början av nästa år. Blir med högsta sannolikhet en lättare PCT med clomid och lågdos nolvadex.
Citera
2017-10-01, 16:48
  #54
Medlem
Skittjacks avatar
Kommer det att komma någon sammanfattning angående vad du fått ut av denna kur osv? Har ju läst från början men det är långa perioder utan uppdatering så jag hinner glömma och jag antar att du inte skrivit ner precis allt.
Citera
2017-10-02, 01:01
  #55
Medlem
Fenjal888s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skittjack
Kommer det att komma någon sammanfattning angående vad du fått ut av denna kur osv? Har ju läst från början men det är långa perioder utan uppdatering så jag hinner glömma och jag antar att du inte skrivit ner precis allt.

Yes sir, jag brukar knyta ihop säcken med en större summering. En innan och en efter PCT. Känner själv att det varit väldigt glest mellan uppdateringarna.
Citera
2017-10-02, 23:39
  #56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fenjal888
Yes sir, jag brukar knyta ihop säcken med en större summering. En innan och en efter PCT. Känner själv att det varit väldigt glest mellan uppdateringarna.

Missa inte uppdateringen efter pct, det som är mest intressant enligt mig! Dock väljer de flesta att inte skriva något angående det.

Följer dig i bakgrunden fenjal, alltid intressant att smyga in här ibland och läsa igenom

/jojjan
Citera
2017-10-27, 14:41
  #57
Medlem
Fenjal888s avatar
Dag 132 - Avslut

Hallå mina vänner!

Jag tänkte avsluta denna rapporten nu. Det har varit inlägg väldigt sällan och det kanske är bra så det inte varit så mycket action i denna rapporten, ty rehab. Summeringen kommer säkert drygas ut men ska försöka hålla det koncist.

Sista sticket: Dag 104, alltså blev kuren strax under 15 veckor. Tänkte köra lite till men jag vill bara återhämtad till jul och då kändes det meningslöst med de sista veckorna. Påbörjar hellre återhämtningen tidigare då. PCT körde faktiskt bara nolvadex-only, håller det simpelt. Blir 40 mg första veckan och sedan 20 mg i två veckor till, 3 veckor totalt. Väger idag 98-99 kg, ungefär vad jag gjorde innan kurstarten.

Dagsform en månad in i PCT: https://anonimag.es/image/JT9suXp

Kuren

Upplägget avvek lite från vad jag skrev i första posten. Istället för ~625 mg e5d så körde jag det vanliga med 500 mg e5d. Jag sket i dbollarna (vilket var ett klokt beslut, och dum tanke till att börja med) och jag höll PCT så simpel det gick med endast nolvadex. Arimidex struntade jag också i, jag fungerar utan och vattenvikten är snarare en fördel för mig.

Kurens syfte har varit att komma på banan igen, med muskler, leder och så vidare. Jag har inte "öst på till max" utan kört mjuka rörelser med en hel del rehab. Jag opererade axeln för ett år sedan så jag kan vara lite skör ännu. Jag sträckte någonting i axeln (eller liknande, smärta i 1-2 veckor) två gånger under kuren, och detta var mer eller mindre oundvikligt tror jag. Jag vet inte om det var sträckning men mina rotatorcuffar hade rupturer (sprickor, delvis av) så musklerna i axeln är rätt färska. Jag tror man kan jämföra med vansinnesträningsverken man hade sitt första år på gymmet, men i småmusklerna.

Svårt att förklara, men jag är väldigt nöjd med hur jag tränat under dessa veckorna.

PCT

Det gick fint, jag har släppt ~4 kg vatten och sexdriften har gått ner markant så inget konstigt egentligen. Annars mår jag bra, lite segare att komma igång på gymmet men inget man inte kan hantera. Sexdriften är redan på tillbakagång känner jag, tidigare än jag trodde. Jag har gjort detta så många gånger nu så kan säga att jag är helt återhämtad om en månad, max 6 veckor till.

Märke

Jag körde lite olika märken på testot. Galenika, Syntholan Technologies, Brutus och ett lokalmärke en vän kokade åt mig. Inga problem med något märke.

Nolvadex består av Alpha Pharma vilket jag rekommenderar alla att köra, PCT-prepp kan man inte känna effekten av som på steroider och då är det bättre att vara safe. Syftet är lite viktigare också.

Reflektioner om kur under rehab

Jag tror det var en bra väg, men om andra funderar på liknande så skulle jag säga att det är extremt viktigt att göra det vid rätt tillfälle. Jag började min kur 7 månader efter operation och då tog jag det jävligt vackert. Idag, ungefär ett år efter operationen kan jag fortfarande inte ösa på, men absolut mycket bättre.

"Dips" har varit en övningen jag "känt efter" hur det går i axeln. I början gjorde det ont på första "dippen". Under kurens gång kunde man köra 3 dips, senare 5 dips och så vidare. Nu i slutet av kuren lyckades jag faktiskt göra 10-12 dips några få set utan att det gjorde ont, vilket jag är väldigt glad över. Men jag har aldrig varit inne och rotat i det "smärtsamma spektrumet". Alla som säger "no pain no gain" är helt efterblivna i mina ögon. Smärta förebygger man, inte maskar.

En sak som är riktigt tråkigt är att nu i slutet när kroppen äntligen börjar bli hel igen, då är det dags för PCT. Om man kör en rehabkur och det går bra tror jag risken är väldigt hög att man är sugen på att köra länge så man egentligen inte fått några "gains" på vägen. Så ett hett tips från mig är att börja kuren SENT så du inte riskerar återfall av en skada, och avsluta kuren tidigt så kroppen kan vila och återhämta sig från kuren också innan du fortsätter din träningskarriär.

En annan sak man ska ha klart för sig om man kurar under rehab är att VETA vad man har för skada. Då menar jag inte att man frågat en bro på gymmet vad han tror, utan att man fått en magnetröntgen eller titthålsoperation. Har man en skada som kräver en operation utan att man vet det, vänta på svar då istället. Att kura då och sedan få besked om operation senare är katastrof, operation + PCT är fett oballt och riskerna för permanenta defekter ökar drastiskt med förseningar av läkningen i närtiden efter operation.

Framtiden

Det skulle ju vara riktigt kul med en klassisk byggarkur framåt senare delen av julen, jag får se hur min livssituation ser ut då. Jag vet att denna kuren kan varit något seg att läsa, det kände jag redan från början, men nyhetsvärdet kanske finns nu när den väl ligger här. Eftertänksamhet är numero uno om man ska kura under rehab.
Citera
2017-10-27, 16:10
  #58
Medlem
-KarlAlfreds avatar
Fenji my man! Kul å se att du fått avklara en lyckad kur!! Som du har fått vänta å traggla med de där gummibanden.

Hur känns axeln idag? Skulle du bedöma dig som 100%-ig eller är det en bit kvar?

Kör hårt gubben, gläder mig att läsa om din framgång.


Mvh,

-Alfred
Citera
2017-10-27, 22:49
  #59
Medlem
Fenjal888s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -KarlAlfred
Fenji my man! Kul å se att du fått avklara en lyckad kur!! Som du har fått vänta å traggla med de där gummibanden.

Hur känns axeln idag? Skulle du bedöma dig som 100%-ig eller är det en bit kvar?

Kör hårt gubben, gläder mig att läsa om din framgång.


Mvh,

-Alfred

Nämen tjena fan Kalle, det var ett tag sen jag såg dig skriva!

Jodå, den känns fint! Pressar är lite sköra än så länge så har bara testat halvtungt än så länge, och då extremt kontrollerat då man får den där "funny feeling" i axeln i vissa lägen. Men spektrumet som känns dåligt krymper hela tiden, långsamt men ändå att man märker det, så det ser ljust ut! Har varit en helvetesresa på tre år nu så äntligen får man profit för att man aldrig gav upp.

Har satt in några biologiska ankare i axelleden så rörligheten är tyvärr försämrad för alltid. Kan inte längre hålla i stången vid knäböj till exempel, och ryggövningar som "flies reverse" eller vad det nu heter och liknande övningar får ha mycket kortare ROM.

Men om man tittar på helheten så tror jag att jag har en god framtid. Min kropp har fått stå ut med mycket stryk under mitt liv, med brutna ben, axlar, armar och fingrar. Rupturer i ben och axel, samt artros och ledproblem i axeln nu. Men jag har fått in en annan mentalitet i skallen nu under dessa tre år, man tänker mycket, och det är att man helt enkelt får spela efter vad man har och göra sig självt till sitt bästa. Kort sagt, vara glad för vad man har och inte vad man tänker man kunde haft.
Citera
2017-12-17, 18:25
  #60
Medlem
thechosenoness avatar
Hur går det för Mr Fenjal då?
Längesen nu
Citera
  • 4
  • 5

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback