Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-06-21, 23:22
  #13
Medlem
Fenjal888s avatar
Dag 2

Jag vilade idag, och det behövdes! Jag har kört hårt på gymmet nu tre dagar i rad och det har gått skitbra alla passen. Brutal träningsvärk i lår, ljumskar och röv från i förrgår. Riktigt fet träningsvärk i ryggen också från igår. Latsen, ländryggen, övre ryggen. Lyckades kräma till ryggen riktigt bra faktiskt, och det känns kul!

Möjligt att testosteronet har liten inverkan, men jag vill ju tro att det bara är motivationen då det bara varit ett stick hittills. Men som sagt, det har gått väldigt bra... Soppas bra att jag går lite skevt idag, och när jag gör rörelser som t ex att knyta skorna är jag ungefär lika snabb som en blyfylld container.

Tidigt stick?
Jag ska bort under hela midsommarhelgen så jag tänkte att jag tar mitt nästa stick två dagar för tidigt, mest av praktiska själ. Det passar rätt bra då jag ändå är i uppladdningsfasen. Mycket mat väntar och mina tankebanor går alltid kring att näringen ska komma till nytta, alltså att man ska hinna träna proportionerligt till hur mycket man äter.

Midsommarmiddag på torsdag, grillkväll både fredag och lördag. Känner jag mig själv rätt så kommer det vara honungsmarinerade revben och potatissallad upp till halsen. Just nu känner jag mig helt handikappad och är rätt så säker på att träningsvärken i både ben och rygg kommer sitta i säkert 3-5 dagar till. Axlar, mage, armar och bröst ska få sig en liten genomkörare nästkommande dagar.
Citera
2017-06-27, 09:05
  #14
Medlem
Fenjal888s avatar
Dag 8

Jag har funnit med två stick på 750 mg och jag sätter mitt tredje stick idag, det blir 500 mg rakt genom kuren då mina ampuller är på 250 mg st. Helgen har varit bra och träningen går helt OK, vikten inte speciellt förändrad och sexdriften upp något. Blivit gym varje dag förutom igår och det känns skönt.

Det händer inte så mycket i kuren just nu. Nivåerna går uppåt och jag tränar/äter mestadels som vanligt. Blir en rätt så tafatt sammanfattning av dagarna, även om vissa finner det föga intressant.

Summering av dag 4
Midsommarmiddag med den klassiska maten. Tror helt ärligt jag aldrig ätit så mycket jordgubbar och grädde i mitt liv.
Avslutade dagen med ett axel- och bröstpass som blev riktigt bra. Mina axel- och bröstpass kan kännas lite mjäkiga ibland ty min skada som jag fortfarande kan känna av ibland. Axlarna kan man pressa rätt hårt, men brösten är det försiktigt med fortfarande. Tvivlar att jag någonsin kan bänkpressa eller köra dips igen, men cable-cross och liknande fungerar och går bättre och bättre, även om man tar det relativt lugnt.

Summering av dag 5
Morgonpass. Löpning 30 minuter 10 km/h med min blekfeta kropp på strax över 100 kg. Sedan lite arm- och magträning i ~40 minuter. Iväg senare på kvällen för att grilla lite, och det blev inte så lite utan väldigt mycket. Korvar, stekar, potatissallad, tårta till efterrätt. Omnomnom!

Summering av dag 6
Inget speciellt hände idag precis. Tjejen är sjuk så drog fram mina hippietalanger och kokade en egenlagad hostmedicin. Blev ett benpass senare på kvällen.

Summering av dag 7
Ingen träning. Jobb 7-16, pillade med eget företag 16-19 och sedan i säng.

Summering av dag 8
Och det är idag då... Jag ska ta mitt tredje stick idag som jag skrev tidigare. Det känns ändå som att nivåerna börjar komma upp i relevant mängd nu. Små indikationer överallt att man har mer testosteron i kroppen. Vikten har inte förändrats än dock, men det kommer nog snart. Det blir nog ett axel- och/eller bröstpass ikväll då jag känner att det är väldigt nyttigt för mig att underhålla just dessa muskelgrupper mer, det känns att efter varje gång jag tränat dessa så blir min rörlighet lite bättre, om än marginellt.
Citera
2017-06-27, 14:22
  #15
Medlem
Kötta på gubben
Citera
2017-06-27, 23:27
  #16
Medlem
Loafees avatar
Hur ser det ut med hantelpress eller pullovers för bröstträningen? Relativt låga vikter, hög setvolym och kort setvila. Just hantelpress är ju en magisk övning om man får till tekniken och har stor ROM.

Annars är ju klassiska armhävningar, efter rejäl uppvärmning (än bättre: i romerska ringar), vara underskattat av många.

Du är laddad efter midsommar åtminstone. Se till att fruntimret inte smittar ner dig bara.
Citera
2017-06-30, 10:25
  #17
Medlem
Fenjal888s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Loafee
Hur ser det ut med hantelpress eller pullovers för bröstträningen? Relativt låga vikter, hög setvolym och kort setvila. Just hantelpress är ju en magisk övning om man får till tekniken och har stor ROM.

Annars är ju klassiska armhävningar, efter rejäl uppvärmning (än bättre: i romerska ringar), vara underskattat av många.

Du är laddad efter midsommar åtminstone. Se till att fruntimret inte smittar ner dig bara.

Generellt så är pressövningar hårdare mot axeln, men samtidigt till man ha händerna "nära kroppen", så blir ju lite motsägelsefullt. Just nu fungerar en cable-cross med lite mer böjda armbågar rätt bra. Kommer en ilande känsla några set in men denna ilande känsla kommer senare och senare varje gång jag kör. Varje gång den kommer skruvar jag ner eller lägger av. Axeln är läkt men 'runt-omkring-muskler' är svaga, så bygger upp successivt. Går väldigt tydligt framåt dock, går bättre varje gång!

Sjukdomen verkar jag klara mig ifrån, stackars tjejen har varit helt utslagen.
Citera
2017-06-30, 10:31
  #18
Medlem
Fenjal888s avatar
Dag 11

Förra sticket blev lite bökigt. Sug med gul nål, satte blå nål i höga skinkan. Gick fint och bra, men så började det blöda såklart när man drog ur nålen. Uhhh... Men vad ska säga? Det väl är en del av spelet. Men gick ju bra ändå, inga problem.

Det går med stormsteg framåt med träningen faktiskt! Märker att jag blivit avsevärt starkare. Skruvade upp min bröstträning ytterligare ett snäpp för två dagar sedan och körde lite tyngre kabeldrag än vanligt. Stenhärlig kontakt faktiskt. Det känns som mina muskler kan öka några steg till men jag låter bli, jag tar det vackert.

Igår körde jag armar och för första gången på väldigt länge kände jag mig nästan som en bodybuilder igen. Superset biceps triceps i en timme. Svettig och glansig, konturer trots högre BF än önskat. Riktigt bra axelbredd. Vikten måste gått upp nu så ska passa på att väga mig snart igen. Bra kontakt, bra styrka, bra pump. Om detta håller i sig så är jag riktigt nöjd.

När jag kom hem hade tjejen lagat världens största lasagne, käkade min egen kroppsvikt ungefär. Gravidmage och dusch innan man fick ett gäng timmars skönhetssömn. Egentligen ska jag sticka imorgon men blir idag istället. Jag kommer hålla min stickfrekvens varierat på e4d och e5d, i praktiken spelar det ingen roll men blir lite lättare för mig att pussla ihop vardagen då jag brukar vara iväg på helgerna.
Citera
2017-07-04, 16:05
  #19
Medlem
MrBulldoggs avatar
Låter rätt inspirerande. Följer denna tror jag. Ta det lugnt så du inte överskattar läkningen bara; vis av erfarenhet av den typen skador kan jag säga att de är rent överjävliga på att övervintra för sedan poppa upp som en oönskad gubben-i-lådan för en encore månader efter att man tror sig vara helt klar med skiten.

Som den kloke Loafee sa: Lugn och fin med full ROM är en vinnare.
Citera
2017-07-05, 09:25
  #20
Medlem
Fenjal888s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrBulldogg
Låter rätt inspirerande. Följer denna tror jag. Ta det lugnt så du inte överskattar läkningen bara; vis av erfarenhet av den typen skador kan jag säga att de är rent överjävliga på att övervintra för sedan poppa upp som en oönskad gubben-i-lådan för en encore månader efter att man tror sig vara helt klar med skiten.

Som den kloke Loafee sa: Lugn och fin med full ROM är en vinnare.

Absolut, tack för kommentaren. Jag går inte "full-bananas" ännu på gymmet, blir relativt lugnt några månader till. 8 månader sedan operationen nu. Har haft en tanke på 9 månader om full läkning men plussar nog på några till. Kan ändå träna relativt bra som det är idag och varje gång jag kör så känns det som att axeln blir starkare/stabilare (i själva leden).

Väldigt skönt med vätskeansamling faktiskt. Lederna blir lite mjukare då.
Citera
2017-07-05, 09:38
  #21
Medlem
Fenjal888s avatar
Dag 16

Som jag skrev i tidigare inlägg så har jag växt en del. Jag ställde mig på vågen igår kväll och föga förvånande hade jag gått upp ca 4 kg. Känner verkligen att tröjorna sitter lite tightare runt övre ryggpartiet och axlarna. Känns behagligt.

Senaste sticket blev ju inte helt perfekt dock. Tror jag punkterade ett blodkärl på vägen in. Jag stack mig i vänstra låret, som vanligt rätt högt upp på utsidan. Ilade till på vägen in, men injiceringen gick fint. När jag drog ur nålen kom en droppe blod men sedan ingenting. Blodet var mörkt, näst intill svart, så måste träffat något djupare kärl, eller kanske till och med någon sorts koagulering av något slag. Hur den nu kommit dit. Vad vet jag, jag spekulerar bara. Var lite öm i närområdet men inget allvarligt.

Träning
Varit lite halvseg senaste dagarna. Blivit någon dag så jag vilat på soffan efter jobbet, men de flesta dagarna går jag till gymmet. "Orken" är relativt oförändrad, men styrkan är mycket bättre. Kan hantera något tyngre vikter på samma, lätta, kontrollerade sätt som innan.

Skadan, progress
Dips har jag inte kört på väldigt länge, och det är en liten måttstock jag har. Jag älskade dips förr i tiden så vill börja med det igen någon gång i framtiden. Om jag testade en dip för två månader sedan var det ett "absolut nej", men jag testade igen igår. Fortfarande inte OK att köra dips, blir tidigaste 2018 skulle jag tro men ett tydligt framsteg faktiskt. Det går åt rätt håll, helt klart.

Syfte med kuren
Jag inser redan här att denna kuren kommer inte bli så spännande direkt, utan mer en spekulation hur jag tänker för att komma på banan igen. Syftet med min träning är att ta mig tillbaka till min gamla dagsform och bli ännu bättre. Detta kommer ske gissningsvis till vintern 2017/2018. Men för att komma dit behöver jag bygga upp uthålligheten och styrkan igen, framförallt i mina leder. En clean testokur (som jag visserligen alltid kör) så man får lite vätska i kroppen, lite styrka och lite annat är för mig en väldigt bra väg att gå just nu så man kan värma upp kroppen lite.

Jag sket faktiskt i arimidex. Jag tänkte att det skulle vara skönt att väga lite mindre för jag springer lite ibland nuförtiden, men jag hoppar gärna läkemedel om jag kan. För gyno behöver jag det inte, det vet jag sedan innan. Jag får helt enkelt springa med några extrakilon.
Citera
2017-07-06, 19:07
  #22
Medlem
Kul med ny rapport! Följde dig förut och kommer följa på nytt såklart jäklar vad tiden går fort. Hur gick din skada till?
Citera
2017-07-10, 13:46
  #23
Medlem
Fenjal888s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NemoX
Kul med ny rapport! Följde dig förut och kommer följa på nytt såklart jäklar vad tiden går fort. Hur gick din skada till?

Kul att du följer!

Jag frontalkrockade med en bil för 15 år sedan när jag körde motorcykel, bröt nog hälften av mina ben i kroppen. Dock klarade sig alla organ, rygg, nacke och liknande som tur var. Ena benet helt mos där både skelett och muskler totalkvaddades, ena armen med fingrar rök också. Det har med åren läkt ihop fint men axeln blev aldrig helt bra. Rätt så många operationer men axeln gjorde de aldrig något med eftersom den var "good enough". Dock säckade den ihop för snart 3 år sedan nu och nu ska den vara fixad, även om jag tvivlar att den någonsin blir helt bra igen.

Jag har förlorat rörlighet i axeln rätt så kraftigt efter operationen så knäböj kommer nog bli väldigt svårt att köra igen (då jag inte kan nå stången längre i den ställningen). Det har varit ett himla krigande med att hitta kryphål som passar just mina små deformationer i kroppen, men vad gör man inte?
Citera
2017-07-10, 18:11
  #24
Medlem
Loafees avatar
Du pallar inte ens hög stångplacering och riktigt brett grepp i en vanlig knäböj, a'la största styrkelyftarna?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in