Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-08-23, 11:58
  #37
Medlem
HeadOfBoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fenjal888
Dag 67

Axeln är MYCKET bättre nu, tack och lov. Just nu sitter jag och möglar vid datorn med en kaffe. Första koppen är nere och jag jobbar på andra. Morgonbajen är nerspolad och jag har fuskat i mig en minifrukost av whey och frukt. Känns rätt angenämt.

Vila i all ära, men aktivitet är botemedel på mycket. Jag tror det var Hippokrates som en gång sade:
"Aktivitet är grunden i läkande, inaktivitet är grunden till skada".

Kalla mig hippie, men jag tror mycket på vitaminer. Däremot köper jag inte skitsnacket att EN vitamin ska vara bra för EN effekt. Alla läkare kan nog hålla med om att det är omöjligt att punktbehandla symptom, detta gäller både mediciner, steroider och vitaminer. Jag anser att RDI ligger extremt lågt för vitaminer och jag sätter hellre min egen ribba.


Du ÄR en hippie! Muskelhippie!

Ta ett råd från en gammal man, ta det lugnare med axlarna än vad du vill. Jag är nästan lika stark nu på trt och gammal ålder med knarrig kropp som jag var när jag tävlade och envisades med att köra för tungt. Sista kuren jag körde primo fixade till mycket av problemen jag hade, och nu efteråt har jag fokuserat på att köra strikt. Har höjt vikterna när det kändes för lätt, och aldrig pressat det. Nu är det fan bättre än någonsin. Hade sjukt ont när jag försökte köra mina sexor på 40 (per hantel), eller om det var 45...och nu kör jag 35 lätt strikt istället. Men besvären är bara en liten felstuds borta....
Citera
2017-08-23, 19:52
  #38
Medlem
EATCHILDRENs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fenjal888
Tack vännen. Ja, det är en hel del teorihjältar och paragrafryttare som lurkar på forumet. Inte sällan man ser folk länka till studier de inte förstår själva som faktiskt inte har något alls att göra med det de vill bevisa.

Jag är av teorin att alla resultat påverkas av otaliga faktorer. Att stirra sig blind på en faktor är nästan dåligt då man glömmer andra, och att man kan komma riktigt långt utan att sköta någon faktor perfekt så länge helheten är väldigt bra.
Ja så är det tyvärr för ofta. Kännu som om att många bara googlar fram ett svar och tar en studie och kopierar in den ihop om att ingen ska läsa. Sen studier i all ära, men en studie gjord på 16 st otränade individer säger faktiskt inte jättemycket om hur mycket protein som är optimalt.

Ja så är det verkligen! Många får det till en vetenskap, för mig är det så enkelt som progressiv träning, progressivt ökat matintag och sömn. Det är faktiskt inte svårare än så.
Citera
2017-08-30, 08:32
  #39
Medlem
Fenjal888s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HeadOfBoo
Du ÄR en hippie! Muskelhippie!

Ta ett råd från en gammal man, ta det lugnare med axlarna än vad du vill. Jag är nästan lika stark nu på trt och gammal ålder med knarrig kropp som jag var när jag tävlade och envisades med att köra för tungt. Sista kuren jag körde primo fixade till mycket av problemen jag hade, och nu efteråt har jag fokuserat på att köra strikt. Har höjt vikterna när det kändes för lätt, och aldrig pressat det. Nu är det fan bättre än någonsin. Hade sjukt ont när jag försökte köra mina sexor på 40 (per hantel), eller om det var 45...och nu kör jag 35 lätt strikt istället. Men besvären är bara en liten felstuds borta....

Haha, ja, hippie4life änna. Jag tycker det är kul att experimentera och testa på lite nytt så passar ju bra.

Jag kör faktiskt också väldigt mycket lugnare rent generellt nu. Det är enstaka muskelgrupper jag kan brassa på lite extra på men det är bara för jag kan lyckas få bra kontakt på det viset. Annars blir det mycket 20 reppare. 12 ibland, 30 ibland. Dropsets, göra slut på muskeln med bäbisvikter. Helt klart bra sätt, speciellt som du säger när åren springer iväg.

Citat:
Ursprungligen postat av EATCHILDREN
Ja så är det tyvärr för ofta. Kännu som om att många bara googlar fram ett svar och tar en studie och kopierar in den ihop om att ingen ska läsa. Sen studier i all ära, men en studie gjord på 16 st otränade individer säger faktiskt inte jättemycket om hur mycket protein som är optimalt.

Ja så är det verkligen! Många får det till en vetenskap, för mig är det så enkelt som progressiv träning, progressivt ökat matintag och sömn. Det är faktiskt inte svårare än så.

Ja, precis. Alla studier är extremt specifika, och det betyder att resultatet också är extremt specifikt. Jag har forskat själv och kan erkänna att beroende på uppdragsgivare så har man ett önskat resultat i kikaren redan i starten. Sedan är det rätt så lätt att tweaka vad man undersöker och på vilket sätt för att komma fram till det utan att någon läsare märker något.
Citera
2017-08-30, 09:06
  #40
Medlem
Fenjal888s avatar
Dag 74

Numero dag 74, tiden går fort. Jag har varit borde några dagar men jag har kört lite "hobbyträning". Det har faktiskt varit rätt så skönt att varit ute lite på resande fot och träffat mycket människor. Bort från sin rutinerade vardag, även om jag tycker det är bekvämt också.

Träning
Denna veckan har varit lite annorlunda träning. Jag har fått till lite träningspass på hotellgymmen men det har varit lättare pass. Det har blivit lite rehabövningar för axeln, lite lättare pumpträning för armarna och lättare kontaktträning för axlarna. Sedan går det alltid att få till lite chins och lättare ryggövningar, men kanske inte så bra som på "riktiga" gym. Riktigt härligt att gå upp kl 5-6 och kötta lite på gymmet. Lite morgonseg är man ju men så länge man inte kör skittungt är det OK. Sedan hotellfrukost!

Jag gav mig också ut och löpte lite. 10 km på 1 timme brukar vara en vettig måttstock för mig, med min nätta vikt. Eller kanske strax över en timme ibland, men en timme går ibland. Springer inte så mycket för tiden utan för mig själv, man mår faktiskt väldigt mycket bättre med god kondition.

Följde med en vän till ett såna där "ninja warrior" gym också. Jag var lite orolig över axeln så jag meddelade honom det innan att jag inte skulle testa på allt. Men det gick förvånansvärt bra faktiskt, eller som det kändes i alla fall. Blev lite imponerad av mig själv faktiskt när jag klarade att gå armgång, klättra upp för kala väggar på 2,5 m och göra massa andra akrobatiska övningar. Jag trodde jag var lika smidig som ett kassaskåp men ... pja ... det var ju inte katastrof i alla fall! Var faktiskt rätt kul och kommer nog köra det lite då och då.

Men ... dagen efter var jag faktiskt lite öm i axeln. Det är jag fortfarande men det blir bättre hela tiden. Även om det känns dåligt i axeln nu så tror jag det är vettigt att utmana den och inte vara rädd för att belasta den.

Kost

Jag kör standardmallen just nu, fortfarande. Ingen frukost, lunch blir bulgur/couscous med kyckling, fetaost och annat gott. En kvarg+bär efter jobbet och sedan en redig husmanskost efter träningen på kvällen. De senaste dagarna har ju blivit lite annorlunda såklart, en och annan hotellfrukost, pannkaksfrukost hos vännen eller grillkväll.

Prepp

Det känns ju nästan lite överflödigt att köra testo just nu, men jag tror det gör gott. Jag får se hur länge jag kör men det blir antagligen ingen lång kur i alla fall. Jag kommer hålla mig till testo-only med hösta sannolikhet och angående PCT tror jag att jag klarar mig utan HCG. Antagligen blir det lågdos nolvadex tillsammans med clomid.
Citera
2017-09-01, 14:46
  #41
Medlem
Fenjal888s avatar
Dag 76

Hej KP! Nu känner jag mig mer på fötter igen. Axeln fick sig en kyss förra helgen men den är relativt reko igen. Antagligen en liten överansträngning igen men som jag nämnt tidigare tror jag det är ett nödvändigt ont för att ta mig till en fräsch fysik igen. Hur många här sträckte inte varenda muskel i kroppen i början av sin träningskarriär? Jag har samtalat med min ortopedkirurg kontinuerligt och han försäkrade mig om att leden ÄR läkt och hel. Dock ingen kampsport eller "stötigt", yttre våld, vilket man förstår för självförklarande skäl.

Polisen och benträning

Jag har åkt fast hos polisen tidigare i livet och det var ingen rolig historia. Nu för tiden har jag mitt "gear" väl gömt på annan adress än där jag är skriven. Igår när jag var på gymmet så såg jag en polisbil utanför. Helvete vad jag tyckte det var tröttsamt att se detta. De kom aldrig in men jag höll ett getöga öppet. Det väl ett väääldigt långt benpass så idag har jag redig träningsvärk i alla fall.

Jag vet att polisen har varit och spanat minst en gång utanför gymmet senaste månaden, civilt.

Resa och träning

Jag var ju bort på en liten kortisresa nu i veckan, blev lite kreativ träning. I och med att min axel är lite skruttig just nu ska jag nog inte träna axlar eller bröst veckan som kommer nu utan vila i alla fall fem dagar. Så jag passar helt enkelt på att resa iväg på en till resa!

Jag tror till Bahamas en vecka, sticker imorgon. Redigt benpass igår, armar/mage kan jag köra på plats på hotellgymmet och axlar/bröst ska jag vila. Rygg kan jag köra utan problem så det kör jag ikväll så jag "tar med mig träningsvärken" under resan! Ska även sätta ett testostick nu och sätter nog runt 0,5 ml extra då det blir några extra dagar mellan detta och nästa stick. Blir antagligen att jag sätter lite extra nästa stick också så ligger man kvar relativt bra i steady-staten.
Citera
2017-09-14, 16:29
  #42
Medlem
Fenjal888s avatar
Dag 89

Jahopp, jag hade lite tur kan man säga. Blev lite trött på hela livet när axeln började bråka igen så stack ju på spontanresa till Västindien. Som tur var blev det bara några dagar där, sedan tog jag ut semestern i USA så missade stormen Irma. Kunde slutat tråkigt, men ibland får man ha flax också. Min kropp behövde verkligen vila lite känner jag nu efteråt, axeln hade nog bara kommit ut i ett nytt rörelsespektrum som hela tiden växer. Spektrumet kommer aldrig bli normalt men växer lite grand, och när man belastar det nyligen läkta så kan smärtan komma några dagar. Så var det i detta fallen, två steg framåt och ett bakåt.

Men nu känns det väldigt bra. Såpass bra att jag faktiskt avbokade min bokning med ortopedkirurgen som jag ringde innan jag reste iväg.

Nu har jag kört tre pass de senaste fyra dagarna.

Fyra dagar sedan, axelpass

Jag ville såklart vara lite rädd om axlarna så kör lätta vikter nu för tiden. Jag kan köra tunga men det känns onödigt. Det blev en hel del "arnoldcurlar" med en personlig tvist, jag gillar att undvika "viloläget" och kör med "TUT", Time-Under-Tension. Jag lyckades faktiskt få till riktigt brutalt mycket mjölksyra i axeln på detta vis, kombinerade favoriten GVT (German Volume Training) där man kör många set med kort vila på lite lägre vikt, med TUT. Fantastiskt om man vill plåga sig själv.

Ett mindre antal sidolyft och andra övningar för baksida axlar. Sedan blev det hemgång.

Tre dagar sedan, ryggpass

Jag fortsatta med samma metodik. Siktar på en längre vikt och letar efter kontakten, tänker på kontraktion och att inte vila för längre. Och att hålla TUT. På senaste tiden har jag varit lite lat och kör inte lika mycket som jag gjorde för några år sedan så ibland ger jag mig själv en imaginär örfil och fortsätter nöta. Det fungerade bra och jag körde en herrans massa set på de klassiska övningarna. Latsdrag (brett och smalt), roddmaskin (brett och smalt) samt stångrodd. 10x10 på varje, så blev 500 reps.

Fick rejäl pump i bicepsen på köpet så avslutade lite här, men orken var inte kvar. Det blev väl 5-7 set någonting. Blev i alla fall lite träningsvärk så något åstadkom man väl.

Igår, benpass

Jag köttar på. 200 väldigt lätta reps i bensparken som uppvärmning. Sedan GVT/TUT; 10x10 i benspark, lårpress och lårcurl. Det fick blir ett snabbpass för klockan blev mycket och skallen kändes lite seg. 45 minuter är väl bättre än inget.

Kost

Rätt så cleant faktiskt. En hel del kyckling/tonfisk och ris. Mest för det är enkelt och gott. Någon dag gjorde jag en nötgryta, en annan dag köttfärslimpa. Ja, ni fattar. Husmanskost men ändå relativt cleant. Igår fuskade jag dock med en kebabpizza, men jag känner ändå att det är helt OK när jag äter bra överlag.

Ligger på ca 3500 kcal och 200 g protein per dag. Flera dagar kommer jag nog upp emot 220-250 g protein, mest för jag tycker kött, fågel och kvarg är väldigt gott, så vissa dagar bryr jag mig inte så mycket om jag ligger lågt i protein. Snittet blir bra ändå.

Utöver den vanliga kosten äter jag väldigt mycket "raw food" och "super foods" som jag nämnt innan. Mest spirulina/chlorella, cannabisolja (THC-fri), macapulver, guarana och lite annan skit. När jag är på buffé så brukar jag äta riktigt mycket wakame om det finns. Ja, ni förstår säkert retoriken. Jag vill proppa i mig så mycket vitaminer jag kan "den vanliga vägen", via mat och inte tabletter. Jag är övertygad om att det saknas någonting när en produkt är processad.

AAS

Inget konstigt. Stack mig i söndags. Ska sticka mig imorgon igen. Inget PIP, inga bieffekter. Ingenting. Efter några testokurer märker man inte av så mycket, och det vill jag inte heller. 500 mg e5d fungerar väldigt fint för mig. Ligger fortfarande på ca 105 kg och formen skulle jag gissa är ungefär densamma.

Jag vill hålla AAS på en sådan nivå att resultaten kommer men man inte märker av det i vardagen. Det där med att man får välmående av testo är ju såklart sant, men om man märker av det så tydligt som vissa menar så är något allvarligt fel i kroppen sedan innan. Jag har tagit prover hos farbror doktorn lite då och då och min kropp är i väldigt fin form.

Dagsform

105 kg kroppsvikt och bilden är tagen i början av passet, en liten bit in i uppvärmningen av axlar så där har man väl samlat lite blod, annars relativt pumpfri. Styrkan och fettprocent är inte jättefokus nu men båda är OK, inte skitbra men inte dåliga heller. Konditionen är helt OK, kan springa en mil utan problem på en timme. Har hållit på med lite alternativ träning också som simning och träning, mest för att utmana axeln lite mer.

Brösten släpar tyvärr, det är nog den muskelgruppen som lider mest av axelskadan. Mer än själva axlarna faktiskt. Jag ska försöka mig på ett bröstpass nu i helgen och så hur det går, men ska ta det ytterst försiktigt.

https://ibb.co/bGT6Yk
__________________
Senast redigerad av Fenjal888 2017-09-14 kl. 16:40.
Citera
2017-09-14, 17:13
  #43
Medlem
ser riktigt bra ut!du har ju svin bra fysik med de förutsättningar som du har haft! du jag måste fan fråga dig om det inte var du som körde sveas gear typ all in för 4-5 år sedan? jag undrar om det inte var din kur rapport jag alltid satt o väntade på updates?

känner du igen det där trycket i underarmarna ifrån diskningen? det togs upp en hel del i den rapportern iallafall o var verkligen skit trevlig läsning! jag kanske misstar mig men du har ju varit medlem länge så isåfall kanske du vet vilken rapport jag pratar om?
Citera
2017-09-18, 08:18
  #44
Medlem
Fenjal888s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Max-gainz
ser riktigt bra ut!du har ju svin bra fysik med de förutsättningar som du har haft! du jag måste fan fråga dig om det inte var du som körde sveas gear typ all in för 4-5 år sedan? jag undrar om det inte var din kur rapport jag alltid satt o väntade på updates?

känner du igen det där trycket i underarmarna ifrån diskningen? det togs upp en hel del i den rapportern iallafall o var verkligen skit trevlig läsning! jag kanske misstar mig men du har ju varit medlem länge så isåfall kanske du vet vilken rapport jag pratar om?

Tack min vän! Ja, man får vara nöjd överlag antar jag. Mycket krigande men jag är så jävla glad att allt nötande med gummiband år ut och år in verkar gett mig någonting. Jag har tänkt på att försöka aktivera musklerna på de vis jag kunnat och ätit proteinrikt hela vägen och verkar som det gjort något i alla fall!

Haha, ja för fan, det stämmer nog med sveakuren där! Usch, det var inte en kul kur. Första gången på testo P och jag fick lite kontaminerade oljor är jag rätt säker på nu i efterhand. Eller pja, man byggde bra så testo fanns säkert i men man var lite låg och hade lite för mycket PIP lite för ofta. Kommer ihåg att jag skulle dra en jorden runt resa och drog denna kuren precis innan. Good times!
Citera
2017-09-18, 08:37
  #45
Medlem
Fenjal888s avatar
Dag 93

Det rullar på, hyfsat bra. Axeln är nästan inget hinder längre, vilket är skönt. Men man tränar fortfarande runt vissa situationer. "Dips" är en bra måttstock för mig. I början kunde jag såklart inte göra en enda. Idag dagsläget så kan jag kanske göra 4-5 dips innan det börjar ila i axeln. För några veckor sedan började det ila efter redan 2-3 reps. För några månader sedan gick det absolut inte ens med en.

Jag tränar alltså inte dips. Jag bara kollar vart jag ligger någonstans en gång i månaden för att få bekräftat att läkningen går framåt. Dips var en sån där övning jag verkligen älskade så jag hoppas det fortsätter i rätt riktning.

Planen som jag haft tidigare ligger kvar. Denna kuren är mest menad som en "startskur", jag vill bygga upp axeln lite. Ge rotatorkuffarna lite skjuts på vägen och när man sträcker sig de första gångerna ville jag att kroppen skulle vara i ett bra state att komma på banan igen. Egentligen skulle jag väl kunnat köra deca, primo, HGH eller allt det här andra med typiska läkande effekter men jag ville hålla kuren låg och simpel. Jag vill bara ha en liten skjuts, en snabb återhämtning och så vidare. Inget avancerat. Sedan en återhämtning som antagligen kommer ligga över julen.

Steg två i planen är en kur till där man kan fokusera lite hårdare på själva byggningen. Där kanske det blir en släng till med ett eller t o m två preparat till. Kuren jag kör nu är mer ett upplägg inför denna kuren jag antagligen kör första halvåret 2018. Helt ärligt känns denna kuren lite tråkigt, därav så glesa inlägg. Det händer liksom inte så mycket och jag kan tänka mig att rapporten inte är skitspännande från läsarens ögon heller. Men vem vet, någon där ute kanske också har en gammal skada och vill komma på banan, då kan det vara roligt att läsa.

Träning i förrgår

Jag skulle köra bröst eller axlar. Det blir alltid att jag kör axlar, för brösten gör att jag får ont i axeln relativt snart. Men ... mina bröst släpar tycker jag, så jag bestämde mig för att göra "det nyttiga" istället för "det roliga". Det blev såklart inte killer-pass, men oförväntat bra ändå. 45 minuter kunde jag köra brösten innan axeln började protestera, rätt så lugn träning. Cable-cross med en arm i taget (mest för att underlätta axeln) och sedan lite snedbänk i smith-maskin. Riktigt bra träningsvärk hur som helst!

Träning i går

Ryggträning. Jag har en rätt så OK rygg ändå, men jag har ändå svårt att finna kontakten med den. Marklyft har jag inte börjat med än men jag känner mig redo för det snart. Antagligen ligger min styrka vilandes där men vi får se hur det ser ut.

Men det blir mycket latsdragmaskin, roddmaskin och lite lättare ryggövningar med hantlar. Lite jobb är det fortfarande att undvika axelont men det blir lättare och lättare. En timme kunde jag köra utan problem, och nu för tiden börjar flaskhalsen ligga i styrkan och konditionen, istället för vid axelläkningen. Vilket jag är väldigt glad över.

AAS

Inget nytt. Satte 500 mg testo E i fredags. Kommer göra samma denna veckan på onsdag. Inget PIP, inga bekymmer.

Just nu har jag kört 12 veckor och jag vet faktiskt inte hur länge jag ska köra. Känns ju såklart tråkigt att hoppa av då jag vanligtvis gillar att ligga ON över jul, men å andra sidan så hinner man starta något nytt framåt februari om man hoppar av snart. Det blir nog runt 18-20 veckor skulle jag gissa på, men vi får se!
Citera
2017-09-18, 11:11
  #46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fenjal888
Tack min vän! Ja, man får vara nöjd överlag antar jag. Mycket krigande men jag är så jävla glad att allt nötande med gummiband år ut och år in verkar gett mig någonting. Jag har tänkt på att försöka aktivera musklerna på de vis jag kunnat och ätit proteinrikt hela vägen och verkar som det gjort något i alla fall!

Haha, ja för fan, det stämmer nog med sveakuren där! Usch, det var inte en kul kur. Första gången på testo P och jag fick lite kontaminerade oljor är jag rätt säker på nu i efterhand. Eller pja, man byggde bra så testo fanns säkert i men man var lite låg och hade lite för mycket PIP lite för ofta. Kommer ihåg att jag skulle dra en jorden runt resa och drog denna kuren precis innan. Good times!


ja man får vara försiktigare med åldern även om dina skador i dags läget inte är tränings relaterat om jag minns rätt?

hahaha ahh jag kan ju säga att då var din form fucking sick alltså!!

tråkigt det där med taskiga oljor men om jag minns rätt så sparade du in en hel del pengar på svea?
Citera
2017-09-18, 11:23
  #47
Medlem
Fenjal888s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Max-gainz
ja man får vara försiktigare med åldern även om dina skador i dags läget inte är tränings relaterat om jag minns rätt?

hahaha ahh jag kan ju säga att då var din form fucking sick alltså!!

tråkigt det där med taskiga oljor men om jag minns rätt så sparade du in en hel del pengar på svea?

Ahhh jaaa, fucking good times alltså! Spanade tillbaka lite på den rapporten nu när du nämnde mig och hittade formbilden där. Har jag alltid haft en vision under mina år av rehab och det är att jag ännu inte nått min toppform i livet. Tro mig, jag har tvivlat många gånger, men jag kommer aldrig ge mig!

Oja, man får tycka vad man vill om Sveas produkter men de har faktiskt riktigt bra goodwill. Jag förklarade problemet sakligt och fick alla pengar tillbaka. Nemo problemo. Lite problem med PIP och hade nog en infektion under en tid i veckan då jag va lite slö, men kuren blev gratis.
Citera
2017-09-18, 11:29
  #48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fenjal888
Ahhh jaaa, fucking good times alltså! Spanade tillbaka lite på den rapporten nu när du nämnde mig och hittade formbilden där. Har jag alltid haft en vision under mina år av rehab och det är att jag ännu inte nått min toppform i livet. Tro mig, jag har tvivlat många gånger, men jag kommer aldrig ge mig!

Oja, man får tycka vad man vill om Sveas produkter men de har faktiskt riktigt bra goodwill. Jag förklarade problemet sakligt och fick alla pengar tillbaka. Nemo problemo. Lite problem med PIP och hade nog en infektion under en tid i veckan då jag va lite slö, men kuren blev gratis.


haha kan inte du slänga upp den form bilden så slipper jag klicka runt så förjävligt? om inte annat för o skryta för de andra läsarna ^^du fan i mig att du var i bra mycket bättre form än vad jag någonsin varit i men detta var ju för ex antal år sen o jag minns bara att jag då i dags läget tyckte att du såg ut som en riktig jävla grekisk gud

haha fett med gratis kur
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback