Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2017-06-18, 20:54
  #1
Medlem
Fenjal888s avatar
Hallå!

Imorgon kör jag igång igen med en kur efter ett långt uppehåll. Jag har inte använt AAS på ca 2 år och 6 månader så blir intressant att komma igång igen. Jag råkade ut för en svår olycka där jag genomgått operation så min axel har under ett tag helt förtvinad. Under flera år har jag kört prehab och nu de senaste månaderna rehab, gummiband varje dag. Har känts hopplöst stundvis, men äntligen verkar man komma på rätsida. Ca 7 månader efter operation idag, och har "i princip" läkt.

Om ni misstänker kommer alltså denna kuren inte innehålla några imponerande vikter eller maxlyft. Jag kommer vara försiktig men ändå pressa mig själv på de sätten jag kan. Jag KAN pressa mig, men vissa övningar är uteslutna.

Kurupplägg och PCT
Testo E ~625 mg e5d
Dbol 40 mg ed första 20 dagarna
16-18 veckor.

Nolvadex, förmodligen mer blygsamt av detta prepp än vanligt. Ska testa med 20 mg ed under två veckor.
Clomid, 50 mg ed 3-4 veckor.
HCG sista månaden, 500 iu e3d. 5000 iu totalt.

Testo är Galenika, samt en liten mängd Syntholan Technologies.
Dbol är Alpha Pharma

Funderingar kring kur
Jag kommer köra igång med ca 625 mg testo e e5d. Jag kommer som vanligt göra en större utvärdering i slutet samt efter PCT. Detta kommer alltså vara en FULL rapport, inklusive avslutning och återhämtning. Osminkad sanning.

Jag har funderingar på att slänga in dbol de första ~20 dagarna. Jag svarar väldigt bra på det, inga bekymmer alls. Jag sova på saken tills imorgon. Jag kommer också köra lågdos arimidex under kuren. Jag har faktiskt aldrig kört arimidex, jag har aldrig haft behov av det. Dock så är det så att efter en längre tid med sjukskrivning och ofrivillig inaktivitet är tyvärr fettprocenten högre än vanligt, och då kan en hämmare vara på sin plats. Mängden fett på kroppen verkar alltså vara en faktor för konvertering testosteron -> östogen. Sååå ... 0,5 mg e2d något.

Avslutning blir nolvadex och HCG, kanske clomid. Jag funderar på att köra lite mindre nolvadex (kanske 2 veckor?) och 4 veckor clomid. Jag har experimenterat fram och tillbaka och känner verkligen att clomid gör fin skillnad, och nolvadex mår jag inte speciellt bra på.

Stats, värden och dagsform
Ålder: Strax över 30 år
Längd: ~185 cm
Vikt: 101 kg (idag), pendlar mellan 100-103 kg.

Leverenzym (GT): 0,15 eller mindre (lägsta möjliga mätbara)
Leverenzym (ALAT): 0,40
Blodtryck: 108/68
Vilopuls: 46 [slag/minut]

https://anonimag.es/image/JT9sOP0
https://anonimag.es/image/JT9sOP7
Citera
2017-06-18, 21:12
  #2
Medlem
Minns din gamla rapport,lycka till!
Citera
2017-06-18, 21:54
  #3
Medlem
kör hårt mannen! kommer följa
Citera
2017-06-18, 23:22
  #4
Medlem
Loafees avatar
Personligen skulle jag satsat på blast lite senare, med tanke på skadestatus senaste året. Nu när testot sätts in så kommer väl träningsvolymen, motivationen, och viljan att prestera öka något överjävligt antar jag, och då kan det vara bättre att du hinner analysera och anpassa upplägget några veckor efter det här första lyftet. Vi 30-plussare har råd med tålamod. 16 veckor är ju skitlänge, men samtidigt ingen tid alls.

Sen har du säkert ett gediget upplägg på schemat för att det inte ska rusa iväg och riva upp gamla skador inom två veckor. Om inte så påminner jag lite beskedligt här

Välkommen tillbaka.
Citera
2017-06-19, 11:03
  #5
Medlem
HeadOfBoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Loafee
Personligen skulle jag satsat på blast lite senare, med tanke på skadestatus senaste året. Nu när testot sätts in så kommer väl träningsvolymen, motivationen, och viljan att prestera öka något överjävligt antar jag, och då kan det vara bättre att du hinner analysera och anpassa upplägget några veckor efter det här första lyftet. Vi 30-plussare har råd med tålamod. 16 veckor är ju skitlänge, men samtidigt ingen tid alls.

Sen har du säkert ett gediget upplägg på schemat för att det inte ska rusa iväg och riva upp gamla skador inom två veckor. Om inte så påminner jag lite beskedligt här

Välkommen tillbaka.

Tänkte exakt samma, ta det lugnt kompis. Lite primo istället för dboll?
Citera
2017-06-19, 11:18
  #6
Medlem
Följde din tidigare kurrapport för ett bra tag sedan ( kan ha varit 2014?) och minns att den var jävligt underhållande. "Sagan om Trenbolone" har jag för mig att den hette Du är en av mina favoritpostare här, alltid välformulerad och verkar vara vettig när det gäller doseringar och upplägg också. Ser fram emot att följa detta!
Citera
2017-06-19, 13:08
  #7
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Aquieila
Följde din tidigare kurrapport för ett bra tag sedan ( kan ha varit 2014?) och minns att den var jävligt underhållande. "Sagan om Trenbolone" har jag för mig att den hette Du är en av mina favoritpostare här, alltid välformulerad och verkar vara vettig när det gäller doseringar och upplägg också. Ser fram emot att följa detta!

Håller med exakt om detta.

Underbart att ha dig tillbaka gubben
Citera
2017-06-19, 13:41
  #8
Medlem
EVF111s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Theterm95
Håller med exakt om detta.

Underbart att ha dig tillbaka gubben

Håller också med, dock läste jag hela rapporten i efterhand men den var ruskigt bra så detta ska följas med spänning

Kör hårt fenjal!
Citera
2017-06-19, 18:45
  #9
Medlem
havregransgrats avatar
Kommer också ihåg din rapport.
Kommer att följas.
Citera
2017-06-19, 21:17
  #10
Medlem
Fenjal888s avatar
Dag 0

Kära vänner, tack för alla kommentarerna. Speciellt TACK till Loafee och HeafOfBoo, jag har grunnat fram och tillbaka sååå mycket på detta. Innerst inne vet jag att jag inte borde köra dbol, men man är bra sugen på att rivstarta. Men jag ska lyssna på er, det är klokt att vänta. Jag skippar dbollarna på obestämd tid, siktar på att kanske köra en miniblast om några veckor istället.

Idag känner jag mig rätt så fantasilös så blir ett standardinlägg ikväll!

Lunch
Hursomhelst, dagen började fint. Brutalt varmt väder. Skippade frukosten idag, som jag brukar göra. Jag har bra aptit jämt men jag skippar faktiskt frukosten med flit då min kropp fungerar väldigt bra på det. Gillar att äta mer senare istället. Matlåda till lunch. Kycklingfilé, ris och tomatsås sprängladdad med svartpeppar, salt, rosmarin och timjan. Mums!

Stick
Framåt eftermiddagen bestämde jag mig för att sätta mitt första stick. Jag kör "halvfront" denna gången. Behöver inte komma igång fort men vanlig segstart känns mesigt också. Sticket gick både bra och dåligt. Smart som jag är tog jag en orange injiceringsnål. Jag har gröna och gula till "sug", samt blåa och orangea till injicering. Smal så behagligt stick, men jag höll på att dö av ålder då det tog en halv evighet att få i mig mina 3 ml olja. Nåla, det gick fint. Inget ont, inget blod, frid och fröjd.

Träning
Rätt så trött idag, hållit på hela dagen och hjälpte en vän att flytta. Men istället för att krascha på soffan blev det gymmet. Träningsvärk från dagen innan så blir lite lår idag. Körde pyramid uppåt i hacksquaten och panga på med 10-15 reppare sedan i en timme totalt. Svetten sprutade åt alla håll och kanter. Avslutade med lite mjuka sparkar och curlar, superset. Riktigt bra tryck i benen faktiskt. Beror ju knappast på testot redan, men jag är glad att det går bra ändå.

Kvällsmat nu, en fläskpannkaka står i ungen och är klar om ungefär ... 2 minuter!
Citera
2017-06-19, 22:11
  #11
Medlem
Loafees avatar
Man blir ju som en pilsk terrier framför en löptik när möjligheterna hägrar på horisonten. Men jag tycker du gör det kloka valet att hålla raketen i schack tills vidare. Vägen fram måste visa sig stabil först.

Jag säger, likt den tjattrande illern jag är, att assistansövningar med full ROM och siktet inställt på mjölksyra kan vara guld värt. Särskilt övningar som eliten inom diverse lyftarsporter sysslar med.

Även bålträning är fan gravt underskattat av många byggare, och det kommer från en som hasat sig igenom diskbråck.
Citera
2017-06-21, 23:11
  #12
Medlem
Fenjal888s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Loafee
Man blir ju som en pilsk terrier framför en löptik när möjligheterna hägrar på horisonten. Men jag tycker du gör det kloka valet att hålla raketen i schack tills vidare. Vägen fram måste visa sig stabil först.

Jag säger, likt den tjattrande illern jag är, att assistansövningar med full ROM och siktet inställt på mjölksyra kan vara guld värt. Särskilt övningar som eliten inom diverse lyftarsporter sysslar med.

Även bålträning är fan gravt underskattat av många byggare, och det kommer från en som hasat sig igenom diskbråck.

Ja, det är ju fan så! Man får tänka med hjärnan, det vinner man på i det långa loppet. Håller med till 100% om bålträningen, ryggen mår bra mycket bättre med en stabil mage.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback