2022-11-11, 20:54
Medlem
Imbazs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Afrikanos
Malms arena r helt betald av MFF. De fick dock lna pengar frn kommunen infr byggandet. Men det r, var ett ln. Tele 2 arena gr back med mnga miljoner varje r som kommuninvnarna fr betala.

Allt detta gr att ska p Internet och f fram, du har uteslutit en del, att sga att malms arena r helt betald av mff r inte samma sak som att de finansierat den. Jag har aldrig ens tagit upp tele2.

Jag r sjlv emot tele2, men djurgrden och Hammarby blir inte backade av Stockholm stad s som Malm blir av Malm stad.
Citera
2022-11-11, 20:56
Medlem
Needs.more.brandys avatar
Citat:
51 procent regeln har naturligtvis inget med staten att gra. Dremot finns det lag som i princip blivit uppkpta av stater. PSG Qatar Newcastle Saudiarabien.
Du nmnde den s kallade "allemansrtten", som innebr att den svenska staten hotar markgare med repressalier ifall de vrnar sina naturliga rttigheter. Den som vgrar rtta sig efter de dikterade villkoren kan i frlngningen bli freml fr vldsamma tgrder, inklusive att handgripligen bli omhndertagen utav poliser och satt i fngelse. Detta statliga vld saknar bde ett berttigande och en relevans till mnet fotboll, men jag knde mig manad att ppeka det faktum att jag inte alls r frvnad ver att en person som fresprkar 51%-regeln i fotbollssammanhang ocks fresprkar lagen om s kallad "allemansrtt". Det finns ett samband mellan att fresprka freningsdemokrati och att fresprka den vldsapparat som vi kort och gott kallar demokrati.
Citera
2022-11-11, 21:00
Medlem
Citat:
Malms arena r helt betald av MFF. De fick dock lna pengar frn kommunen infr byggandet. Men det r, var ett ln. Tele 2 arena gr back med mnga miljoner varje r som kommuninvnarna fr betala.
Nja. ven i denna frga tror jag att du r ute och reser, bildligt talat. Lnet som mff fick utav malms kommun blev sedermera eftersknkt. Till skillnad frn psttt "kommunala" Helsingborgs IF r allts mff en kommundopad idrottsfrening.
Citera
2022-11-11, 21:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Needs.more.brandy
Nja. ven i denna frga tror jag att du r ute och reser, bildligt talat. Lnet som mff fick utav malms kommun blev sedermera eftersknkt. Till skillnad frn psttt "kommunala" Helsingborgs IF r allts mff en kommundopad idrottsfrening.
Har du en klla till detta? Har aldrig hrt talas om detta.
Citera
2022-11-11, 21:30
Medlem
Citat:
Har du en klla till detta? Har aldrig hrt talas om detta.
Jag fr terkomma. Skickar PM nr jag hittar lnk. ter till topic!
Citera
2022-11-11, 22:04
Medlem
DidierDrogba02s avatar
Citat:

Tankeverksamheten r som vanligt p plats hos vr benzotoskande djurgrdarshifare p gruppboendet.

Resurs bank har fixat er allsvenska plats tv gnger efter nedflyttningen 2016 och skert fler gnger. Dessutom om det dr med kommundoping skulle stmma verens med MFF s gr Malm Stad ett vldigt dligt jobb att dopa oss och vinna vrt frtroende som dog efter kampanjen fr Zlatanstatyn.

Ls detta

https://www.hif.se/hif-och-perstorps...der-samarbete/

Suga ur pengar ur en ddsfattig kommun som Perstorp, endast Helsingborg kan falla s lgt.
Citera
2022-11-11, 22:32
Medlem
Citat:
Jag fr terkomma. Skickar PM nr jag hittar lnk. ter till topic!
Okej d vet vi att inget ln har blivit strykt. Sant dock att lnet varit rnte- och amorteringsfritt.
Hur ser du egentligen p Helsingborg och 51 procent regeln. Vem tror du skulle vilja ga ditt lag?
Citera
2022-11-11, 22:35
Medlem
Oliveiras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DidierDrogba02
Du br antigen ska vrd eller koppla bort dig frn allt som rr fotboll.

MFF har lyckats p egen hand spelat in mngmiljonbelopp in i kassan med 51% regeln, DIF gr samma sak i ECL i r.

terigen kan vi ta MFF som exempel i arenafrgan, Nya Malm Stadion Sveriges mest moderna Arena och klubben som spelar dr vrnar absolut hgst om att vara 100% medlemsgda.

Jag kan leva med trist och trkig fotboll med vr svenska lktarkultur som r bland det bsta du fr uppleva i Europa, mitt supporterskap till MFF ska fan i helvete heller sljas ut till en stenrik investerare.

Det dr sger ju allt om din instllning. Du struntar i fotbollen och vill bara se en massa drgg brnna bangers och bengaler.
Citera
2022-11-11, 22:41
Medlem
Citat:
Okej d vet vi att inget ln har blivit strykt. Sant dock att lnet varit rnte- och amorteringsfritt.
Hur ser du egentligen p Helsingborg och 51 procent regeln. Vem tror du skulle vilja ga ditt lag?
Ja. Jag har tagit den saken i PM, eftersom jag anser att mff's kommundoping r irrelevant fr 51%-frgan.

Jag tror vidare att vldigt mnga skulle kunna tnka sig att ga andelar utav Helsingborgs IF och det beror inte minst p det starka namn som freningen har gjort sig genom tiderna, bde nationellt och internationellt. Det finns en stolt historia och en stark supporterbas som jag tror att mnga skulle vilja sammankopplas med. Ngot nytt Red Bull eller typ ett "Zoegas FC Helsingborg" hade varit en oerhrd ekonomisk frlust i frhllande till den potential som finns i att bevara och ga klubben i sin nuvarande skepnad. Jag menar p att det r ren skrmselpropaganda som ligger till grund fr fotbollssupportrars skepsis till privat kapital och inflytande.
Citera
2022-11-11, 22:49
Medlem
Citat:
Ja. Jag har tagit den saken i PM, eftersom jag anser att mff's kommundoping r irrelevant fr 51%-frgan.

Jag tror vidare att vldigt mnga skulle kunna tnka sig att ga andelar utav Helsingborgs IF och det beror inte minst p det starka namn som freningen har gjort sig genom tiderna, bde nationellt och internationellt. Det finns en stolt historia och en stark supporterbas som jag tror att mnga skulle vilja sammankopplas med. Ngot nytt Red Bull eller typ ett "Zoegas FC Helsingborg" hade varit en oerhrd ekonomisk frlust i frhllande till den potential som finns i att bevara och ga klubben i sin nuvarande skepnad. Jag menar p att det r ren skrmselpropaganda som ligger till grund fr fotbollssupportrars skepsis till privat kapital och inflytande.
Skrmselpropaganda? Finns vl hur mnga skrckexempel som helst. Men min strsta invndning r just fair play tanken. Fotbollen kommer aldrig bli helt jmstllt, men den tappar sin charm nr de rikaste nstan alltid vinner.
Citera
2022-11-11, 22:58
Medlem
Citat:
Skrmselpropaganda? Finns vl hur mnga skrckexempel som helst. Men min strsta invndning r just fair play tanken. Fotbollen kommer aldrig bli helt jmstllt, men den tappar sin charm nr de rikaste nstan alltid vinner.
Det du kallar "fair play" tycker jag mest r trams. Det behver inte finnas ngon orttvisa i att alla inte har samma frutsttningar och trkigt blir det heller inte, fr rikedom r inget man kan ta fr givet. Pengar frgs ltt om man gr felaktiga satsningar, liksom man kan bli rikare genom att gra bra saker. Trkigt tycker jag snarare att det skulle vara om alla var jmlika. Hur roligt r det nr allt r utjmnat? Vad finns det d att kmpa fr?
Citera
2022-11-11, 23:24
Medlem
DidierDrogba02s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Oliveira
Det dr sger ju allt om din instllning. Du struntar i fotbollen och vill bara se en massa drgg brnna bangers och bengaler.

S nr argumenten fr varfr 51% procent regeln r dlig tog slut s blev nsta punkt att frska gra en comeback pyroteknik.

Det r bara ljligt PK tjafs bengalerna r hr fr att stanna kolla p hur fotbollen i England ser ut, dr har politiker och snutjvlar frstrt all autentisk lktarkultur och gett tummen upp t frbundet att dopa big 6 med pengar frn tv rttigheter bara fr skrmma bort arbetarklassen och ge tummen upp till turister/gloryhunters som numera har rd att flja sina lag hemma/borta.

Sjlv som Chelseafan tycker jag min klubb r tillrckligt rik fr att inte vara beroende av dessa extrapengar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in