2022-11-11, 12:43
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av maallgan
Du tror att Saudiska schejker investerar hundratals miljoner fr att de lskar brittiska fotbollsklubbar?

Jag tror inte att du r en oljeshejk. Frgan var om DU skulle investera i din klubb om du inte fick ngot inflytande i klubben.
Citera
2022-11-11, 14:24
Medlem
Lt allemansrtten och 51 procent-regeln best. Allt annat i detta land r frstrt.
Citera
2022-11-11, 14:50
Medlem
Needs.more.brandys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Afrikanos
Det frvnar mig inte att du vill ha statens uppbackning - och i frlngningen polisens - fr att krnka markgares gandertt. Det frvnar mig heller inte att du tar upp detta i ett sammanhang som har med fotboll att gra. n en gng bevisas det att frsvaret utav 51%-regeln r en inkrsport till kommunism.
Citera
2022-11-11, 15:22
Medlem
DidierDrogba02s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Afrikanos

Allsvenskans existens hnger till stor del p bevarandet av freningsdemokratin. Att det sen snackas om att detta representerar kommunism det fr drarna hlla p med bst de vill.

Sjlv har jag en egen 51% procent mall fr dessa virrpannor.

51% Retard
49% Grsrkare
Citera
2022-11-11, 18:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DidierDrogba02
Allsvenskans existens hnger till stor del p bevarandet av freningsdemokratin. Att det sen snackas om att detta representerar kommunism det fr drarna hlla p med bst de vill.

Sjlv har jag en egen 51% procent mall fr dessa virrpannor.

51% Retard
49% Grsrkare
Ja s r det helt klart. Men i Brandys fall kan det vara just brandy eller om du s vill konjak som r problemet.
Fotboll ska handla om fair play. Vem vill se dopade idrottsmn. Den med mest pengar hittar bst dopningsprodukter och kommer vinna. Tvlingen blir uppgjord p frhand.
Citera
2022-11-11, 18:21
Medlem
Imbazs avatar
Citat:
Du br antigen ska vrd eller koppla bort dig frn allt som rr fotboll.

MFF har lyckats p egen hand spelat in mngmiljonbelopp in i kassan med 51% regeln, DIF gr samma sak i ECL i r.

terigen kan vi ta MFF som exempel i arenafrgan, Nya Malm Stadion Sveriges mest moderna Arena och klubben som spelar dr vrnar absolut hgst om att vara 100% medlemsgda.

Jag kan leva med trist och trkig fotboll med vr svenska lktarkultur som r bland det bsta du fr uppleva i Europa, mitt supporterskap till MFF ska fan i helvete heller sljas ut till en stenrik investerare.

Mste vara en frvirrad sjl du, hejar stenhrt p Chelsea som r ansiktet utt fr det du kmpar fr att ditt MFF inte skall bli.

Fr att sedan ta upp hur fin eran skattebetalda arena r.

Vilket jvla skmt du r.
Citera
2022-11-11, 18:39
Medlem
DidierDrogba02s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Imbaz
Mste vara en frvirrad sjl du, hejar stenhrt p Chelsea som r ansiktet utt fr det du kmpar fr att ditt MFF inte skall bli.

Vilket jvla skmt du r.

Hr blev det kortslutning i skallen hos dig igen. Fr det frsta s motstter sig fresprkare fr freningsdemokrati klubbar som RB Salzburg, FCK och AFC hr i Sverige frmst.

Chelsea s vitt jag vet r inte grundat 2003 nr Roman kom in s som en del klpare vill f den breda massan att tro. Dremot r samtliga fuskbyggen som jag nmnde ovan i frsta stycket grundade p illegitima skl.

Till skillnad frn dig har jag en ryggrad och stake, sjlv kan jag ocks st upp fr mina sikter p egen hand utan att frysa ut obekvma sikter ala Nordkorea som r din taktik nr det blir jobbigt att bli motbevisad.
Citera
2022-11-11, 19:00
Medlem
Imbazs avatar
Citat:
Hr blev det kortslutning i skallen hos dig igen. Fr det frsta s motstter sig fresprkare fr freningsdemokrati klubbar som RB Salzburg, FCK och AFC hr i Sverige frmst.

Chelsea s vitt jag vet r inte grundat 2003 nr Roman kom in s som en del klpare vill f den breda massan att tro. Dremot r samtliga fuskbyggen som jag nmnde ovan i frsta stycket grundade p illegitima skl.

Till skillnad frn dig har jag en ryggrad och stake, sjlv kan jag ocks st upp fr mina sikter p egen hand utan att frysa ut obekvma sikter ala Nordkorea som r din taktik nr det blir jobbigt att bli motbevisad.

Vi diskuterar inte klubbarnas grundning utan att de kpts upp av rika mn/kvinnor och det sker bara i de lnder dr de inte har 51% regeln. En vanligt funtad mnniska som hejar p de lag du gr skulle inte brinna s mycket fr denna sak.

Om du har stake, varfr har du inte d mtt mina nskningar via pm d?
Citera
2022-11-11, 19:22
Medlem
DidierDrogba02s avatar
Citat:
Vi diskuterar inte klubbarnas grundning utan att de kpts upp av rika mn/kvinnor och det sker bara i de lnder dr de inte har 51% regeln. En vanligt funtad mnniska som hejar p de lag du gr skulle inte brinna s mycket fr denna sak.

Klubbars grundning passar inte ditt stt till att argumentera i detta mne, det handlar endast om ett tamt frsk till att smutskasta bde mig och Chelsea inget annat. Frstr inte riktigt varfr du skulle komma med ett sdant drygt svar frn frsta brjan och var det inte jag som var den ultimata trdddaren och som fick dig att sluta skriva i Allt om Engelsk fotboll? Livin rent free in your head.

Citat:
Om du har stake, varfr har du inte d mtt mina nskningar via pm d?

Jag fredrar att associera mig sjlv med rliga mnniskor IRL som inte gmmer sig bakom andras ryggar och det r exakt det du str fr. Jag skulle aldrig vilja ha ett skit med dig att gra.

Kan du bara sluta trolla och ge dig fr fan?
Citera
2022-11-11, 19:46
Medlem
Imbazs avatar
Citat:
Klubbars grundning passar inte ditt stt till att argumentera i detta mne, det handlar endast om ett tamt frsk till att smutskasta bde mig och Chelsea inget annat. Frstr inte riktigt varfr du skulle komma med ett sdant drygt svar frn frsta brjan och var det inte jag som var den ultimata trdddaren och som fick dig att sluta skriva i Allt om Engelsk fotboll? Livin rent free in your head.

Jag fredrar att associera mig sjlv med rliga mnniskor IRL som inte gmmer sig bakom andras ryggar och det r exakt det du str fr. Jag skulle aldrig vilja ha ett skit med dig att gra.

Kan du bara sluta trolla och ge dig fr fan?

Nej, det r du, Generalen och drickback som dragit med nivn hela frra ret, skrivs ju dagligen dr vilken dlig niv den hller, alla har en sak gemensamt och det r att det r tack vare dig bla.

Det var inte drygt svar, jag frstr bara inte varfr du sitter och skriver exakt verallt om allt och inget? Du sitter tom Som Chelsea supporter och frsvarar 51% regeln, det gr inte att jag klankar ned p Chelsea, Chelsea r fett kta, tyvrr r inte du det.
Citera
2022-11-11, 20:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Needs.more.brandy
Det frvnar mig inte att du vill ha statens uppbackning - och i frlngningen polisens - fr att krnka markgares gandertt. Det frvnar mig heller inte att du tar upp detta i ett sammanhang som har med fotboll att gra. n en gng bevisas det att frsvaret utav 51%-regeln r en inkrsport till kommunism.
51 procent regeln har naturligtvis inget med staten att gra. Dremot finns det lag som i princip blivit uppkpta av stater. PSG Qatar Newcastle Saudiarabien.
Citera
2022-11-11, 20:50
Medlem
Citat:

Vilket jvla skmt du r.
Malms arena r helt betald av MFF. De fick dock lna pengar frn kommunen infr byggandet. Men det r, var ett ln. Tele 2 arena gr back med mnga miljoner varje r som kommuninvnarna fr betala.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in