Citat:
Ursprungligen postat av
zippzon
nja tappade ,jag tror aldrig jag fick något från början .men det är ju otroligt lätt för oss att tycka att det va dumt skrivet.
jag tror dom stackars föräldrarna aldrig kunde tänka sig, att dom skulle klara av att vara administratörer för ett stort forum med nyfikna=engagerade människor samtidigt som dom ska hantera alla känslor som finns när ens barn försvinner.
i efterhand tror jag att dom djupt ångrar att dom startade HP sidan .
ja precis ,men i den situation som de var ville de nog få ut all info som gick omkring sin son ,så att någon skulle lyckas se skymten utav honom .
En sak som slog mig när jag såg den killen som jag tyckte liknade P. nu idag , var att OM det hade varit han ,så ansåg mitt psyke att då ska han få sitta där ifred ,snackandes med den person han hade i öronsnäckorna , och få åka på vidare äventyr .
Kände att det får liksom vara nog med sök efter en person som inte gett sig till känna på dessa månader. Visst ,är det så att om han är död ,så skall vi självklart försöka hitta dennes kropp ,men om han är vid liv så måste vi nog låta honom vara vid det här laget ,eller vad tycker ni ?
Tror att vi i Sverige är sådana att vi låter alltid människor i våran omgivning få ha sin eget utrymme , där vi låter dem ,söka upp kontakt om de själva vill ,därmed vill det inte sägas ,att vi kan kolla upp om en ledsen individ eller en för oss sliten eller trött individ ,behöver stöd eller hjälp.Det ingår ju i vanlig hyfs att vi som medmänniskor frågor om den behöver hjälp med något ,eller hur ?