2017-08-03, 22:44
Medlem
Har som sagt gått runt i detta skogsparti i 4 timmar idag och inte hittat nått.....
Citera
2017-08-03, 22:48
Medlem
RIKSKRIMs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Det verkar som om det har blåst sydliga vindar när boende i området kände en misstänkt likdoft.

100 meter SV om kapellet ligger det ett bostadshus.

Skogen som omgärdas av detta hus/Västra Storgatan, järnvägen samt transformatorstationen skulle jag kunna tänka mig är det område där doften kan komma ifrån. Således inte skogen på samma sida Västra Storgatan som kapellet.

Jag tror på bergtäkten bortom transformatorstationen. Om ett lik blivit nedgrävt där kanske djuren den senaste tiden har lyckats gräva upp det hela och därför uppkommer lukterna nu. Kan tänka mig att stället ligger ganska ödsligt så här i semestertider och därför har det inte upptäckts.

För övrigt bör man nog säga "liklukt" och inte "likdoft", då doft oftare är något angenämt.
Citera
2017-08-03, 22:48
Medlem
RIKSKRIMs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fredda78
Har som sagt gått runt i detta skogsparti i 4 timmar idag och inte hittat nått.....

Kolla bergtäkterna sydväst om området.
Citera
2017-08-03, 22:49
Medlem
Citat:
Det verkar som om det har blåst sydliga vindar när boende i området kände en misstänkt likdoft.

Skogen som omgärdas av detta hus/Västra Storgatan, järnvägen samt transformatorstationen skulle jag kunna tänka mig är det område där doften kan komma ifrån. Således inte skogen på samma sida Västra Storgatan som kapellet.
Jag sitter bara med min lilla telefon (blir så pillriga att söka o greja...), det här huset - vem bor där? Går det att se på hitta? Nu är jag lite fördomsfull men Hallsberg är fullt av wt, bonnläppar och allmänt löst folk. Går det att utläsa ifall det är en ensam karl i 60-årsåldern eller kanske en 35-åring med fru? Känns som större chans/risk att en gammal ensling har slaktat hemma och låtit inälvor ligga och ruttna...
Citera
2017-08-03, 22:56
Medlem
Citat:

Västra Storgatan är en bra bit därifrån
Detta ligger mellan hallsberg och Östansjö
Flera km bort
Citera
2017-08-03, 22:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hemma97322
Jag sitter bara med min lilla telefon (blir så pillriga att söka o greja...), det här huset - vem bor där? Går det att se på hitta? Nu är jag lite fördomsfull men Hallsberg är fullt av wt, bonnläppar och allmänt löst folk. Går det att utläsa ifall det är en ensam karl i 60-årsåldern eller kanske en 35-åring med fru? Känns som större chans/risk att en gammal ensling har slaktat hemma och låtit inälvor ligga och ruttna...
Är väl någon slags uthyres hus
Som man kan hyra för fest och dylikt
Men det finns ju fler i närheten inom några 100 m
Citera
2017-08-03, 22:59
Moderator
OYs avatar
Citat:

En person på adressen, man, 35 år. Eventuellt med bra luktsinne.
Citera
2017-08-03, 23:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Piavik
Är väl någon slags uthyres hus
Som man kan hyra för fest och dylikt
Men det finns ju fler i närheten inom några 100 m
Googlade själv, gissade inte så fel, 34 år är killen, men bor ensam och verkar gilla lastbilar om man kollar upp han på fejjan
Citera
2017-08-03, 23:04
Medlem
Citat:
En person på adressen, man, 35 år. Eventuellt med bra luktsinne.
Blev så nyfiken att jag kollade själv :P
Han verkar gilla lastbilar om du kollar honom på Facebook. Ingen flickvän verkar det som. En syster som arbetar i Hallsberg och som verkar ärlig och rar då hon lagt ut bild på nycklar hon hittat
J*rgen Linf*eldt kanske skulle anlitat mig som detektiv ha ha ha
Citera
2017-08-03, 23:06
Medlem
Citat:
Googlade själv, gissade inte så fel, 34 år är killen, men bor ensam och verkar gilla lastbilar om man kollar upp han på fejjan
Är du på rätt hus?
Det som ligger bakom är nåt uthyres men som sagt så ligger det flera inom några 100m
Det är en vägbom ner från vägen
Tror
Det tillhör något kyrkligt men kommer inte på
Vad 🤔
Den du menar bor en bit bort
Gick där med hunden senast förra hösten
Senast redigerad av Piavik 2017-08-03 kl. 23:16.
Citera
2017-08-03, 23:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Piavik
Är du på rätt hus?
Det som ligger bakom är nåt uthyres men som sagt så ligger det flera inom några 100m
Det är en vägbom ner från vägen
Tror
Det tillhör något kyrkligt men kommer inte på
Vad 🤔
Gick där med hunden senast förra hösten
Ja, sydväst som OY nämnde, det kollade jag. Men du kanske tänkte på ett annat?
Citera
2017-08-03, 23:18
Medlem
Citat:
Ja, sydväst som OY nämnde, det kollade jag. Men du kanske tänkte på ett annat?
Det som ligger vid kapellet precis snett bakom åt
Vänster
Man kan gå
En liten stig ner.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här