2017-08-10, 20:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 57Emma
Tänkte det också men var så finkänslig så jag skrev inte det
Kanske helt enkelt är så att de kan ha med försvinnadet att göra? Att allt hela världens story bara är ett villospår för att ingen ska tro eller ana vad som egentligen blev fel
Citera
2017-08-10, 20:04
Medlem
57Emmas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ReclaimYourMind
Å mamman har många gånger svarat spydigt, otrevligt samt inte velat lämna ut relevant information.

Men jag har också varit inne på det du skriver. Jag tror dessutom att OM föräldrarna vet genom polisen eller på annat sätt, vet att han är hos någon att dem inte vill gå ut med det. Detta helt enkelt för att folk skulle sluta hålla utkik och då finns det ingen chans att Patrik kommer hem innan han själv vill, detta kan dem i nuläget inte acceptera.

OM det är så tycker jag det är fruktansvärt elakt mot framför allt Patrik men också mot MSP och alla andra som letar.

Känner starkt att alla korten inte har lagts pNågot skumt med föräldrarna är det utan tvekan.å bordet men vad det är vet jag inte.

Om han nu inte har stuckit - Vart fan är han???

Det är vi överens om allihop.

Tror inte föräldrarna är ärliga mot polisen heller. Även om P varit deppig en tid så tror jag pappan gentemot polisen kraftigt överdrivet P:s mående. Väl medveten om att en så sjuk person behöver tas om hand, risk för personens liv finns och då sätter polisen in resurser. Vilket de också gjorde med hundar och helikopter.
Pappan har ju även nu i slutet gått ut med att han numera tror att P mycket väl visste att han klev av i Hallsberg.
Kommer det fram att pappan undanhållit viktig information tror jag de kan räkna med efterräkningar. Polisen har ett gott samarbete med MPS och jag tror inte de undanhåller dom info om att P inte vill hittas utan håller sig undan frivilligt.
Citera
2017-08-10, 20:05
Medlem
Citat:
Det är vi överens om allihop.

Tror inte föräldrarna är ärliga mot polisen heller. Även om P varit deppig en tid så tror jag pappan gentemot polisen kraftigt överdrivet P:s mående. Väl medveten om att en så sjuk person behöver tas om hand, risk för personens liv finns och då sätter polisen in resurser. Vilket de också gjorde med hundar och helikopter.
Pappan har ju även nu i slutet gått ut med att han numera tror att P mycket väl visste att han klev av i Hallsberg.
Kommer det fram att pappan undanhållit viktig information tror jag de kan räkna med efterräkningar. Polisen har ett gott samarbete med MPS och jag tror inte de undanhåller dom info om att P inte vill hittas utan håller sig undan frivilligt.
Det kanske är just det som hänt. Och just därför så mkt är bortplockat..
Citera
2017-08-10, 20:06
Medlem
Tack Zippson! Vet inte hur jag gör för att citera..men kan man resa över gränser utan att det märks? Betyder passkontroll att man registreras och kan kollas av polis, föräldrar osv trots myndig och trots ej efterlyst för något brott? Är det öht "svårt" för en myndig ej-kriminell person att försvinna i eller ifrån Sverige. Jag tror extremt lite på slumpen och att P skulle..av en slump tagit fel station och sen ännu mera slump utsatts för ett brott.
Citera
2017-08-10, 20:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Swilla
Tack Zippson! Vet inte hur jag gör för att citera..men kan man resa över gränser utan att det märks? Betyder passkontroll att man registreras och kan kollas av polis, föräldrar osv trots myndig och trots ej efterlyst för något brott? Är det öht "svårt" för en myndig ej-kriminell person att försvinna i eller ifrån Sverige. Jag tror extremt lite på slumpen och att P skulle..av en slump tagit fel station och sen ännu mera slump utsatts för ett brott.
Reser du inom EU registreras du väl bara i incheck. Men där i har ju ingen att gör så länge polien inte bedriver en utredning.
Citera
2017-08-10, 20:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Piavik
Kanske helt enkelt är så att de kan ha med försvinnadet att göra? Att allt hela världens story bara är ett villospår för att ingen ska tro eller ana vad som egentligen blev fel

Tänk om Patrik är tillbaka i Malmö igen och det är därför det är helt knäpptyst kring hans försvinnande? Senaste uppdatering i HP-gruppen är redovisningen av swish och efter det har det varit helt tyst och föräldrarna har tagit bort efterlysningarna i deras fb-sida. Jag tycker att detta är väldigt konstigt
Citera
2017-08-10, 20:23
Medlem
Vad är det som gör att flera tror att Patrik är hittad eller åtminstone att han har hört av sig?

O varför tror en del att föräldrarna "mörkar" detta?
Citera
2017-08-10, 20:26
Medlem
57Emmas avatar
Citat:
Det kanske är just det som hänt. Och just därför så mkt är bortplockat..

hmmm nu spekulerar jag vidare, ponera att P inte ville komma hem och talade om detta för föräldrarna men givetvis accepterades det in P skall tillbaka till boet och umgås med mammis och pappis.
P orkar inte tjata med dom för det har han lärt sig under alla år att det går inte. Så han helt sonika försvinner, kanske var det tänkt att vara borta under sommaren. Sedan blev hans försvinnande så stort spektakel. P tänker nu kommer jag inte fram. Pappan slår på stora trumman hans vilja skall igenom P skall hem, här hittar vi på lite om det och lite om datten. Tillslut blir allt så stort så pappan tappar greppet. Människor engagerar sig verkligen men inte som pappan vill utan många börjar ifrågasätta saker och ställer frågor.
Kanske även polisen börjar fatta misstankar (kan tänka mig att Pappan ligger på dom som en igel) så polisen börja ställa frågor som han snurrar in sig i. Så spricker världens story
eller världens story kanske blev större än vad syftet var. För att komma tillbaka till ditt inlägg igen, ja därav tykna svar av föräldrarna, utkastade frågvisa medlemmar, admins kanske fattat och de börjar dra igen.
Citera
2017-08-10, 20:31
Medlem
Citat:
hmmm nu spekulerar jag vidare, ponera att P inte ville komma hem och talade om detta för föräldrarna men givetvis accepterades det in P skall tillbaka till boet och umgås med mammis och pappis.
P orkar inte tjata med dom för det har han lärt sig under alla år att det går inte. Så han helt sonika försvinner, kanske var det tänkt att vara borta under sommaren. Sedan blev hans försvinnande så stort spektakel. P tänker nu kommer jag inte fram. Pappan slår på stora trumman hans vilja skall igenom P skall hem, här hittar vi på lite om det och lite om datten. Tillslut blir allt så stort så pappan tappar greppet. Människor engagerar sig verkligen men inte som pappan vill utan många börjar ifrågasätta saker och ställer frågor.
Kanske även polisen börjar fatta misstankar (kan tänka mig att Pappan ligger på dom som en igel) så polisen börja ställa frågor som han snurrar in sig i. Så spricker världens story
eller världens story kanske blev större än vad syftet var. För att komma tillbaka till ditt inlägg igen, ja därav tykna svar av föräldrarna, utkastade frågvisa medlemmar, admins kanske fattat och de börjar dra igen.
Ja mycket möjligt Eller så har pappans pådrag endast varit till för att dölja något
Citera
2017-08-10, 20:50
Medlem
Citat:
Ja mycket möjligt Eller så har pappans pådrag endast varit till för att dölja något

Men Pia ,nu blev jag orolig ,vad är det för något som pappan döljer ? Liksom ,vad finns att dölja i ett försvinnande ?
Tell me ...
Citera
2017-08-10, 20:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Swilla
Hej! Hur funkar det om han tex åkt iväg utomlands. Går det att göra omärkbart eller är det så gott som omöjligt? Har ingen teori om varför han skulle ha klivit av i Hallsberg för att resa bort men har heller inte sett några frågor/svar på om det ens är möjligt att han kan befinna sig i nått annat land. Ber om ursäkt i förväg om min fråga är dum eller fel.

nu kommer jag med mina idiotiska inlägg igen ,hrmp ,,,,eh...!
Men vet ju att en utav hans kära estetvänner boendes i Strängnäs (kvinnlig vän) , skulle resa ner till Italien över sommaren ....bara ett info ...
Citera
2017-08-10, 21:13
Medlem
NinaBes avatar
4 "sektledare" klamrar sig envetet fast i tronen!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in