2017-08-03, 20:39
Medlem
Snubban007s avatar
Har varit väldigt säker i min tro att Patrik finns i livet och frivilligt håller sig borta, fram tills för ett par dagar sen.. Då började jag vackla..
Igår när notisen om likdoft kom upp, kände jag mig rätt säker på att det rörde sig om patrik... 😢

Men... idag kom en ny notis upp! flicka som försvann spårlöst i maj. Hon hörde idag av sig till polisen... Och mår bra!!! 👍

Nu tändes hoppet igen här! 😜
Citera
2017-08-03, 20:48
Medlem
Snubban007s avatar
Tillägg

Fy fan säger jag!!!
Vilka hemska jävla människor det finns!!
I missing people på fb under tråden om Patriks Skallgång på söndag, har ett as länkat detta med likdoften i Hallsberg. Profilen heter "Patrik Odören" och har profilbild av Patrik !!! 😢😠
Senast redigerad av Snubban007 2017-08-03 kl. 20:50. Anledning: Tillägg
Citera
2017-08-03, 20:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snubban007
Har varit väldigt säker i min tro att Patrik finns i livet och frivilligt håller sig borta, fram tills för ett par dagar sen.. Då började jag vackla..
Igår när notisen om likdoft kom upp, kände jag mig rätt säker på att det rörde sig om patrik... 😢

Men... idag kom en ny notis upp! flicka som försvann spårlöst i maj. Hon hörde idag av sig till polisen... Och mår bra!!! 👍

Nu tändes hoppet igen här! 😜
Fanns några likheter med detta försvinnande? Vet du om det spekulerades i det fallet?
Kollade polis hennes konton mm?
Citera
2017-08-03, 20:59
Medlem
Livingmyownlifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hemma97322
Fanns några likheter med detta försvinnande? Vet du om det spekulerades i det fallet?
Kollade polis hennes konton mm?

Det var väl hon som försvann från ett ungdomshem i Danmark va?

http://www.expressen.se/kvallsposten/forsvunna-victoria-16-har-hort-av-sig-har-det-bra/
Citera
2017-08-03, 21:05
Medlem
Dumhetsmuseets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zippzon
frmgår inte riktigt men som jag förstår det är det fel

hon borde mena Samzeliigatan som går utanför dollarstore men jag kan ha fel

allt från lisaflash inlägg här https://www.flashback.org/sp61270544
Här (inte tagit med hela inlägget)
Citat:
Ursprungligen postat av LisaFlash
Efter försvinnandet gjordes ett par mycket relevanta observationer i närheten av Hallsberg. Den första observationen skedde några timmar efter att Patrik gått av tåget vid Hallsberg järnvägsstation. Den kommer från en kranförare som såg en ung, smal man passera över rälsen. Han har sagt att han är ganska säker på att det var Patrik han såg.

Dagen efter, tidigt på morgonen, ser en kvinna en ung, smal yngling stå vid en väg. Riktningen stämmer överens med den tidigare observationen och det finns ingen busshållplats eller annat i närheten, som gör platsen och tidpunkten till en naturlig plats att stå vid, denna tidiga timme. Ute på vägen. Kvinnan har beskrivit ynglingen som att han bar en mörk, troligtvis blå, jacka och en svart mössa. Hon är lite osäker på färgen på byxorna. Varför hon noterade honom var dels placeringen men även att han gav ett intryck av att vara mycket deprimerad, såg nästan sjuk ut.

Synd att det inte framgått mer exakt var den observationen gjordes.

Kändes som ute på landet på andra sidan Örebrojärnvägen, men det kanske var närmare Hallsberg?

Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Ja, jag har ju också funderat över.
Det måste vara något, det är jag helt övertygad om.
Tror lite på de tidiga vittnesuppgifterna som ( caccarina69 och vad hette hon nu, avhopparen från HP gruppen, Lisa någonting har berättat om.) inte offentliggjorts.

"LisaFlash", var är du...?
Citera
2017-08-03, 21:20
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dumhetsmuseet
Här (inte tagit med hela inlägget)

Synd att det inte framgått mer exakt var den observationen gjordes.

Kändes som ute på landet på andra sidan Örebrojärnvägen, men det kanske var närmare Hallsberg?

"LisaFlash", var är du...?

Ja, tack!
Exakt de vittnesmålen menade jag.
Känns inte relevant att leta så långt från Hallsberg flera gånger, enbart av den anledningen att det är ett "farligt" område.
Tror att de har något mer att går på än väskornas placering.
Citera
2017-08-03, 21:35
Medlem
57Emmas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NinaBe
Hänger någon i ett träd lär inte personen gå, att missa.

Är inte så säker på det, kan vara lite avsides och det är betydligt mer grönska nu än i maj
Citera
2017-08-03, 21:57
Medlem
RIKSKRIMs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NinaBe
Hänger någon i ett träd lär inte personen gå, att missa.

Tyvärr har du fel. Det finns exempel tidigare på försvunna människor som inte hittats när ett område genomsökts, för att månader senare hittas när de ruttnat så pass att huvudet lossnat från kroppen och fallit till marken från trädet de hängt sig i.
Citera
2017-08-03, 22:01
Medlem
57Emmas avatar
Citat:
Dagen efter, tidigt på morgonen, ser en kvinna en ung, smal yngling stå vid en väg. Riktningen stämmer överens med den tidigare observationen och det finns ingen busshållplats eller annat i närheten, som gör platsen och tidpunkten till en naturlig plats att stå vid, denna tidiga timme. Ute på vägen. Kvinnan har beskrivit ynglingen som att han bar en mörk, troligtvis blå, jacka och en svart mössa. Hon är lite osäker på färgen på byxorna. Varför hon noterade honom var dels placeringen men även att han gav ett intryck av att vara mycket deprimerad, såg nästan sjuk ut.

Vet att den kvinna skrev i HP gruppen att hon var säker men intresset var svalt. Flera gånger skrev hon att hon var säker att det var P trots att han hade jeans, kvinnan verkade nästan ledsen att ingen brydde sig om hennes obs
Har försökt leta i HP gruppen men det verkar som om hennes kommentarer är raderade.
Citera
2017-08-03, 22:13
Medlem
NinaBes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RIKSKRIM
Tyvärr har du fel. Det finns exempel tidigare på försvunna människor som inte hittats när ett område genomsökts, för att månader senare hittas när de ruttnat så pass att huvudet lossnat från kroppen och fallit till marken från trädet de hängt sig i.

Det står inte, att "det är omöjligt," att missa dem!
Citera
2017-08-03, 22:37
Moderator
OYs avatar
Det verkar som om det har blåst sydliga vindar när boende i området kände en misstänkt likdoft.

100 meter SV om kapellet ligger det ett bostadshus.

Skogen som omgärdas av detta hus/Västra Storgatan, järnvägen samt transformatorstationen skulle jag kunna tänka mig är det område där doften kan komma ifrån. Således inte skogen på samma sida Västra Storgatan som kapellet.
Citera
2017-08-03, 22:40
Medlem
NinaBes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snubban007
Fy fan säger jag!!!
Vilka hemska jävla människor det finns!!
I missing people på fb under tråden om Patriks Skallgång på söndag, har ett as länkat detta med likdoften i Hallsberg. Profilen heter "Patrik Odören" och har profilbild av Patrik !!! 😢😠

Du kan läsa "MPSkommentarerna" igen! "Odörens" inlägg är raderat. Om det var på "MPS" Facebooksida Du såg det inlägget!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in