2017-08-03, 12:48
Medlem
57Emmas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Livingmyownlife
Varför skulle det vara korkat? Hundarna söker inte efter färska spår utan det är likhundar.

Hade det varit spårhundar så ska man tänka på att inte gå in och klampa i det området då man lätt förstör nya färska spår.

Sen kan man tycka att det är korkat om man inte skulle kunna hantera det man ev kan få se, men det måste man kunna bedöma själv.

Jag skulle aldrig ha problem med att hitta ett lik eller en svårt sargad människa..

Handlar inte om att ha problem med att hitta ett lik eller inte. Det handlar kanske mer om respekt för den avlidne, familj och vänner. Polisen har erfarenhet och kunskap. Vet att privatpersoner ofta finner personer som varit försvunna länge men i detta läge hoppas jag för allas skull att inga mediekåta eller nyfikna personer letar själva.
Citera
2017-08-03, 12:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ohprost
Vet att det sagts att P var förvirrade och hade svårt att orientera sig men att hamna i närheten av kapellet utan att blivid sedd låter lite långsökt.
Men tittar man på lite väskors placeringar så visst. Då har han kanske gått över vägen vid Dollar mot Hardemo. En bit efter den vägen går det upp en grusväg till vänster som genar över mot Esplanaden. Sen kanske under den gamla tunneln och upp på vägen till Östansjö , då han nästan framme vid kapellet. Men någon borde ha sett honom kan man tycka?

Det måste lukta rejält då det inte direkt finns närliggande grannhus där. Men det kanske varit svampplockare eller något som känt lukt.
Det finns hus i närheten
Citera
2017-08-03, 12:51
Medlem
Livingmyownlifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 57Emma
Handlar inte om att ha problem med att hitta ett lik eller inte. Det handlar kanske mer om respekt för den avlidne, familj och vänner. Polisen har erfarenhet och kunskap. Vet att privatpersoner ofta finner personer som varit försvunna länge men i detta läge hoppas jag för allas skull att inga mediekåta eller nyfikna personer letar själva.

Förstår inte hur du kan få det till orespekt

Jag tror nog familjen vill ha vetskap så fort som möjligt och jag tror nog inte att dom bryr sig om att det är polis eller en privatperson som hittar en anhörig.
Citera
2017-08-03, 12:51
Medlem
Citat:
Varför skulle det vara korkat? Hundarna söker inte efter färska spår utan det är likhundar.

Hade det varit spårhundar så ska man tänka på att inte gå in och klampa i det området då man lätt förstör nya färska spår.

Sen kan man tycka att det är korkat om man inte skulle kunna hantera det man ev kan få se, men det måste man kunna bedöma själv.

Jag skulle aldrig ha problem med att hitta ett lik eller en svårt sargad människa..
Jag har heller inga svårigheter att se lik. MEN om jag nu inte behvöver så avstår jag den synen och eftersom polisen ska jobba där imorgon så anser jag att det är deras jobb.
Citera
2017-08-03, 12:52
Medlem
Citat:

Jag tror nog familjen vill ha vetskap så fort som möjligt och jag tror nog inte att dom bryr sig om att det är polis eller en privatperson som hittar en anhörig.
Du behöver nog inte oroa dig.
Halva inre kretsen av HP är nog där innan kvällen.
Citera
2017-08-03, 12:54
Medlem
Livingmyownlifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Piavik
Jag har heller inga svårigheter att se lik. MEN om jag nu inte behvöver så avstår jag den synen och eftersom polisen ska jobba där imorgon så anser jag att det är deras jobb.

Självklart är det deras jobb, dom får ju betalt för det.

Men det finns även många frivilliga som hjälper till att leta efter försvunna personer så jag förstår fortfarande inte problemet.

Nu är jag ganska övertygad om att någon från trakten kommer att söka av lite där efter att både djungeltrumman och tidningen gått ut med det och jag hoppas av hela mitt hjärta att inget barn är nyfiket och letar där!
Citera
2017-08-03, 12:59
Medlem
57Emmas avatar
Citat:

Jag tänker mest att polisen gör ett arbete som de är utbildade för.
Nyfikna privatpersoner skulle stå där med sina mobiltelefoner. Fota och videofilma, sedan vet vi ju vart de bilderna hamnar.
Citera
2017-08-03, 13:00
Medlem
Livingmyownlifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 57Emma
Jag tänker mest att polisen gör ett arbete som de är utbildade för.
Nyfikna privatpersoner skulle stå där med sina mobiltelefoner. Fota och videofilma, sedan vet vi ju vart de bilderna hamnar.
Fast det är väl ingen här som har bett någon filma och fota?

Snarare om en liverapportering.. Text som skrivs.. Tidningarna är inte snabba att meddela eller uppdatera.
Citera
2017-08-03, 13:05
Medlem
57Emmas avatar
Citat:

Snarare om en liverapportering.. Text som skrivs.. Tidningarna är inte snabba att meddela eller uppdatera.

Nej, det har jag inte sagt, det var absolut ingen kritik mot någon här men att ta foto, filmer är precis vad privatpersoner gör. Det finns många som läser här men är inte delaktiga i kommentarerna.
Citera
2017-08-03, 13:08
Medlem
Citat:

Enligt dotterns kompis som nyss åkt förbi så var det svt, NA och en grupp tanter på plats. Så platsen lär stormas av både ungdomar, HP och andra. Som jag skrev förut är det korkat ifall P om det nu är han är utsatt för ett brott.
Hoppas innerligt att polisen spärrar platsen omgående!
Senast redigerad av Piavik 2017-08-03 kl. 13:14.
Citera
2017-08-03, 13:11
Medlem
Antar att detta område inte är avsökt innan? (Av mps/fikk)
Citera
2017-08-03, 13:11
Medlem
Livingmyownlifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Piavik
Enligt dotterns kompis som nyss åkt förbi så var det svt, NA och en grupp tanter på plats

Okej. Om tidningarna är på plats fast de skrivit om att söket är uppskjutet, har dom egna "sökare" för att få "världens story"?
Det kanske är HP tanterna som ska ut i sök och hamna i tidningen för det?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in