Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2017-05-23, 22:33
  #1
Medlem
Okej idag har ni bytt tema till någon blaskig korsning mellan Hamsterpaj och familjeliv. Att 90% inte gillar det bryr ni er inte om men fine.

Det jag undrar är varför ni försöker lite diskret trycka upp massa delaikoner på Facebook och Twitter? Ni kunde inte nöja er med att ha funktionen längst ned utan nu finns den även precis bredvid "svara".

Med ett par enkla knapptryck kopplar du ihop ditt konto med ditt Facebook-konto. Flashbacks nya slogan?

Känns ju ganska motsägelsefullt att man värnar om censur för att sedan trycka upp massa delafunktioner i ansiktet på oss. Dessutom så finns det extremt många mods som jag inte ens skulle låta dem dricka mitt piss.

Vågar man ens sitta vid Flashback på fyllan i rädsla om att man inte ska råka missklicka??

Vad blir nästa steg? Tvångsverifiering via Facebook??

Jag ver att dessa funktioner har funnits länge men helt ärligt ser jag inget syfte och känns som ni har andra syften.Tvivlar starkt på att de ens används av någon.
2017-05-23, 22:55
  #2
Medlem
BigFatCones avatar
Jag har använt funktionen flera gånger. Grejen är ju att vare sig forumet eller Bookface vet vilket konto har klickat på "dela". Eller ja, givetvis går det ju via just Ditt Bookface-konto men Bookface vet ju inte vad ditt FB-konto heter och FB får ingen information om ditt Bookface-konto.

Also, använd nu inte funktionen om du inte vill.
2017-05-23, 22:57
  #3
Avstängd
Nu vet jag inte hur länge du har hängt på flashback, men denna utveckling har varit väldigt förutsägbar sedan många år tillbaka. Flashback är inte flashback längre. Endast nedförsbacke framöver. Din magkänsla är korrekt.

Så här skrev dock admin5 år 2014 i denna tråd som svar på BertFox:

Citat:
Ursprungligen postat av BertFox
Gilla-kulturen är ett enfaldens följa-John-beteende som vi förhoppningsvis slipper på flashback åtminstone.

Citat:
Ursprungligen postat av admin5
Ja, här kommer att vara gilla-fritt tills helvetet fryser till is.


admin5

De är inte speciellt konsekventa, den riktlinje som admin5 presenterade i det inlägget är att tolka som att helvetet tydligen håller på att frysa till is. Vi ser alla vart flashback är på väg (mot en gilla-knapp-kultur och vad det innebär på ett djupare plan). Åtminstone ett klargörande vore på sin plats, men nix det händer inte. "Du kan välja att strunta i dela-på-facebook-knappen om du inte gillar saken" - är alla mods respons, speciellt från BFC. Säger väldigt mycket.
__________________
Senast redigerad av Be-Fast-Or-Be-LasT 2017-05-23 kl. 23:05.
2017-05-23, 23:02
  #4
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Be-Fast-Or-Be-LasT
Nu vet jag inte hur länge du har hängt på flashback, men denna utveckling har varit väldigt förutsägbar sedan många år tillbaka. Flashback är inte flashback längre. Endast nedförsbacke framöver. Din magkänsla är korrekt.

Så här skrev dock admin5 år 2014 i denna tråd som svar på BertFox:





De är inte speciellt konsekventa, den riktlinje som admin5 presenterade i det inlägget är att tolka som att helvetet tydligen har frusit till is.
Att kunna dela inlägg och trådar är ju ganska långt ifrån att kunna internt på FB "gilla" sagda inlägg och trådar.
2017-05-23, 23:05
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Be-Fast-Or-Be-LasT
Nu vet jag inte hur länge du har hängt på flashback, men denna utveckling har varit väldigt förutsägbar sedan många år tillbaka. Flashback är inte flashback längre. Endast nedförsbacke framöver. Din magkänsla är korrekt.

Så här skrev dock admin5 år 2014 i denna tråd som svar på BertFox:





De är inte speciellt konsekventa, den riktlinje som admin5 presenterade i det inlägget är att tolka som att helvetet tydligen har frusit till is. Vi ser alla vart flashback är på väg (mot en gilla-knapp-kultur och vad det innebär på ett djupare plan). Åtminstone ett klargörande vore på sin plats, men nix det händer inte. "Du kan välja att strunta i dela-på-facebook-knappen om du inte gillar saken" - är alla mods respons, speciellt från BFC. Säger väldigt mycket.

Gillaknappar och att kunna dela med sig av de diskussioner som förs här även på andra medier är väl ändå två helt olika saker? Tycker du inte det? Du kan iallafall låta bli att använda knappen om du inte vill. det tänker jag iallafall göra.
2017-05-23, 23:06
  #6
Medlem
ninjutsus avatar
Varför skulle Flashback INTE vilja att folk delar trådar och inlägg i sociala medier? Fler besökare, fler annonsintäkter. Frågan är väl snarare vad det spelar för roll för gemene användare förutom att visa verkar bli triggade av att se facebookloggan.
2017-05-23, 23:12
  #7
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ninjutsu
Varför skulle Flashback INTE vilja att folk delar trådar och inlägg i sociala medier? Fler besökare, fler annonsintäkter. Frågan är väl snarare vad det spelar för roll för gemene användare förutom att visa verkar bli triggade av att se facebookloggan.

Hur svårt är det att kopiera sidan och dela om man nu gärna vill det? Visst är man tappad och efterbliven kanske man inte kan göra det och då behövs naturligtvis 10 ikoner upptrycka i ansiktet så att du inte missar det. Kanske man kunde ha ett efterblivet"tema" för förståndshandikappade?
__________________
Senast redigerad av Anabolatorsken97 2017-05-23 kl. 23:14.
2017-05-23, 23:13
  #8
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av BigFatCone
Att kunna dela inlägg och trådar är ju ganska långt ifrån att kunna internt på FB "gilla" sagda inlägg och trådar.

Citat:
Ursprungligen postat av Prax^
Gillaknappar och att kunna dela med sig av de diskussioner som förs här även på andra medier är väl ändå två helt olika saker? Tycker du inte det? Du kan iallafall låta bli att använda knappen om du inte vill. det tänker jag iallafall göra.
Tack för ert bidrag.
Citat:
Ursprungligen postat av ninjutsu
Varför skulle Flashback INTE vilja att folk delar trådar och inlägg i sociala medier? Fler besökare, fler annonsintäkter. Frågan är väl snarare vad det spelar för roll för gemene användare förutom att visa verkar bli triggade av att se facebookloggan.
"Fler besökare, fler annonsintäkter".
Exakt. Det är pengar det handlar om.
Du har ofrivilligt förstått det hela på ett ytligt plan.
Det som du inte förstått är att forumets kvalité drabbas, och de konsekvenser detta kommer leda till på sikt.
Men det är smarta grabbar vi pratar om (högsta ledningen), så de vet med största sannolikhet vad de håller på med.
Pengar > flashback forum

Ju mer snabba pengar man jagar desto fortare går forumet mot döden.
Att måla in sig själva i ett hörn på detta sätt förstår jag inte.
Men de har säkert en större plan, en plan att göra flashback så kommersiellt som möjligt, expandera totalt! Integrera sig med samhället, bli en del av etablissemanget så som SD.. Många möjligheter.
Dock gör de i så fall misstaget att i deras marknadsanalys, förvänta sig att stommen som utgör riktiga flashbackare och forumet i sin helhet (samt håller allt uppe)- kommer stanna kvar med allt detta facebookskit mm som introduceras i långsam takt. När flashback börjar implodera då är det no turning back, de kanske redan t.om insett detta och börjat mjölka så mycket som möjligt innan de säljer skiten, vem vet?

Det jag lackar på först och främst är att översiktsbilden är totalt borta och att det är en massa färgglada färgfläckar som förvirrar ytterligare. Detta samt att facebook och twitter integreras i allt större grad.... riktigt vidrigt. Ingen jävel gillar facebook numera. Ingen!!! Fråga vem som helst... Och att flashback till råge på detta försöker få forumet till ett like-forum, speciellt med tanke på var flashback kommer ifrån (underground-känsla), så är det ett stort svek och kolossalt misslyckande med denna "nya" riktlinje i fokus, enligt mig. Vi får se hur detta spelar ut sig.

Sorry, ändrade min text så många ggr att du med ninja-avatar inte riktigt fick med den senaste.
mvh
__________________
Senast redigerad av Be-Fast-Or-Be-LasT 2017-05-23 kl. 23:46.
2017-05-23, 23:35
  #9
Medlem
ninjutsus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Anabolatorsken97
Hur svårt är det att kopiera sidan och dela om man nu gärna vill det? Visst är man tappad och efterbliven kanske man inte kan göra det och då behövs naturligtvis 10 ikoner upptrycka i ansiktet så att du inte missar det. Kanske man kunde ha ett efterblivet"tema" för förståndshandikappade?
Mh, jag förstår. Förut när jag jobbade med autistiska barn så vad det väldigt vanligt att de blev supertriggade av små saker som friska människor inte tänker på. Så vi kanske borde ha ett autist-tema där man plockat bort allt som kan uppfattas som triggande.
Citat:
Ursprungligen postat av Be-Fast-Or-Be-LasT
"Fler besökare, fler annonsintäkter".
Exakt. Det är pengar det handlar om.
Du har ofrivilligt förstått det hela på ett ytligt plan.
Det som du inte förstått är att forumets kvalité drabbas, och de konsekvenser detta kommer leda till på sikt.
Men det är smarta grabbar vi pratar om (högsta ledningen), så de vet med största sannolikhet vad de håller på med.
Pengar > flashback forum
Ju mer snabba pengar man jagar desto fortare går forumet mot döden.
Du får gärna förklara på vilket sätt kvaliteten drabbas. Och utöver pengarna så är det väl klart att man vill ha mer spridning och på så sätt få inflytande. Flashback är ju på ett sätt en del av både socialmedia och alternativmedia. Likaväl som att någon delar en artikel från Avpixlat eller någon annan skittidning så kan folk dela trådar från Flashback som man tycker att folk borde läsa.
2017-05-24, 00:22
  #10
Medlem
Ordpistolens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Anabolatorsken97
Okej idag har ni bytt tema till någon blaskig korsning mellan Hamsterpaj och familjeliv. Att 90% inte gillar det bryr ni er inte om men fine.

Det jag undrar är varför ni försöker lite diskret trycka upp massa delaikoner på Facebook och Twitter? Ni kunde inte nöja er med att ha funktionen längst ned utan nu finns den även precis bredvid "svara".

Med ett par enkla knapptryck kopplar du ihop ditt konto med ditt Facebook-konto. Flashbacks nya slogan?

Känns ju ganska motsägelsefullt att man värnar om censur för att sedan trycka upp massa delafunktioner i ansiktet på oss. Dessutom så finns det extremt många mods som jag inte ens skulle låta dem dricka mitt piss.

Vågar man ens sitta vid Flashback på fyllan i rädsla om att man inte ska råka missklicka??

Vad blir nästa steg? Tvångsverifiering via Facebook??

Jag ver att dessa funktioner har funnits länge men helt ärligt ser jag inget syfte och känns som ni har andra syften.Tvivlar starkt på att de ens används av någon.

Den nya funktionen för att länka till Facebook är skapad för att man ska kunna skryta om hur duktig man är på Flashback. Samt att man ska kunna outa sig själv.
2017-05-24, 00:24
  #11
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Be-Fast-Or-Be-LasT
Tack för ert bidrag.

"Fler besökare, fler annonsintäkter".
Exakt. Det är pengar det handlar om.
Du har ofrivilligt förstått det hela på ett ytligt plan.
Det som du inte förstått är att forumets kvalité drabbas, och de konsekvenser detta kommer leda till på sikt.
Men det är smarta grabbar vi pratar om (högsta ledningen), så de vet med största sannolikhet vad de håller på med.
Pengar > flashback forum

Ju mer snabba pengar man jagar desto fortare går forumet mot döden.
Att måla in sig själva i ett hörn på detta sätt förstår jag inte.
Men de har säkert en större plan, en plan att göra flashback så kommersiellt som möjligt, expandera totalt! Integrera sig med samhället, bli en del av etablissemanget så som SD.. Många möjligheter.
Dock gör de i så fall misstaget att i deras marknadsanalys, förvänta sig att stommen som utgör riktiga flashbackare och forumet i sin helhet (samt håller allt uppe)- kommer stanna kvar med allt detta facebookskit mm som introduceras i långsam takt. När flashback börjar implodera då är det no turning back, de kanske redan t.om insett detta och börjat mjölka så mycket som möjligt innan de säljer skiten, vem vet?

Det jag lackar på först och främst är att översiktsbilden är totalt borta och att det är en massa färgglada färgfläckar som förvirrar ytterligare. Detta samt att facebook och twitter integreras i allt större grad.... riktigt vidrigt. Ingen jävel gillar facebook numera. Ingen!!! Fråga vem som helst... Och att flashback till råge på detta försöker få forumet till ett like-forum, speciellt med tanke på var flashback kommer ifrån (underground-känsla), så är det ett stort svek och kolossalt misslyckande med denna "nya" riktlinje i fokus, enligt mig. Vi får se hur detta spelar ut sig.

Sorry, ändrade min text så många ggr att du med ninja-avatar inte riktigt fick med den senaste.
mvh
Vare sig Twitter eller Bookface har integrerats i större utsträckning nu än för sju år sen. Får jag föreslå att du skaffar dig en hatt, förslagsvis av folie.
2017-05-24, 00:25
  #12
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ordpistolen
Den nya funktionen för att länka till Facebook är skapad för att man ska kunna skryta om hur duktig man är på Flashback. Samt att man ska kunna outa sig själv.
Den sju år gamla funktionen menar du? Och inte fan outar man sig bara för att man delar en länk på Bookface. Jag får nog föreslå en sån där hatt av folie till dig med.
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback