Resultat:
0%
röster
2014-02-23, 16:40
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bajsfacisten
Möjligtvis så skulle antal varningar stå under antal inlägg. Det säger ju inte så mycket men någon som har 300 inlägg och 30 varningar är kanske lite varnade.

Ingen bra idé i min mening, räcker med att admins och modsen ser hur många varningar som enskilda medlemmar har.
Citera
2014-03-01, 10:26
Medlem
Energiknippes avatar
Jag läste precis användaren Batatus klockrena svar till Bullen i Arnstadtråden ( (FB) DN:s Henrik Arnstad ljög om examen).

Det känns onödigt att citera ett inlägg som ovan för att skriva just "+1", "håller med", "" och liknande. Det hade varit smidigt med en "jag håller med" knapp i lägen där en annan användare säger precis det man själv vill säga, utan att för den delen behöva upprepa samma inlägg med andra ord.
Citera
2014-03-01, 11:14
Medlem
#LOUDmouth#s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Energiknippe
Jag läste precis användaren Batatus klockrena svar till Bullen i Arnstadtråden ( (FB) DN:s Henrik Arnstad ljög om examen).

Det känns onödigt att citera ett inlägg som ovan för att skriva just "+1", "håller med", "" och liknande. Det hade varit smidigt med en "jag håller med" knapp i lägen där en annan användare säger precis det man själv vill säga, utan att för den delen behöva upprepa samma inlägg med andra ord.

Vad som verkligen är onödigt är att behöva uttrycka att man håller med. Just det faktum att du uttrycker en vilja att behöva hålla med visar att du likt många i denna tråden överhuvudtaget inte fattat vad forumet är.

Och om någon annan uttrycker det du hade velat uttrycka så finns det ju överhuvudtaget ingen anledning att så att säga fortsätta. Det är redan sagt, gå vidare liksom? Således ett synnerligen uselt argument!

/#LOUDmouth#
Citera
2014-03-01, 13:14
Medlem
Rois avatar
Citat:

Ja, det är "onödigt", eftersom det (förutom att vara OT) leder till en massa grupptänkande. Detsamma gäller gillaknappar. Vi slipper helst bådadera.
Citera
2014-03-01, 20:07
Medlem
BertFoxs avatar
Gilla-kulturen är ett enfaldens följa-John-beteende som vi förhoppningsvis slipper på flashback åtminstone.
Citera
2014-03-01, 20:26
Medlem
MrFolds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BertFox
Gilla-kulturen är ett enfaldens följa-John-beteende som vi förhoppningsvis slipper på flashback åtminstone.

+1 tänkte jag nästan skriva :-)

Allvarligt så tror jag det man huvudsakligen skulle se var hur alla som är här för att skriva mer eller mindre rasistiska inlägg överallt de tycker passar skulle sitta och "gilla" allting på det temat. Meningslöst och tröttsamt. Flashback är inte en nån tävling heller, utan ett forum där (nästan) alla åsikter får göra sig hörda och mötas i fri debatt. Det räcker gott och väl med möjligheten att tacka folk man tycker skrivit bra inlägg i PM. Det är förstås trevligt med positiv feedback och det känns också mycket mer äkta när någon gör sig besväret med att faktiskt skriva några rader den vägen till en, jämfört med en lite slentrianmässig "like"
Citera
2014-03-01, 20:35
Moderator
skunkensunes avatar
Citat:

Om man vill "kasta om någons sallad" så går det utmärkt att skicka ett pm till personen. I trådarna skall det diskuteras.
Citera
2014-03-01, 21:07
Medlem
CaptainSweatpantss avatar
Bättre att formulera sin egen åsikt om en användare utifrån dennes inlägg. Det finns användare i flera delforum (undviker att nämna namn) som postar välformulerade och intressanta inlägg, men som ändå är illa omtyckta i det aktuella forumet p g a deras åsikter avviker från majoriteten av de andra användarnas i forumet. Vill man veta om en användare generellt sett gör bra eller dåliga inlägg är det bara att läsa dennes inlägg eller skumma igenom tidigare poster.
Citera
2014-03-01, 21:12
Medlem
soulreapers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CaptainSweatpants
Bättre att formulera sin egen åsikt om en användare utifrån dennes inlägg. Det finns användare i flera delforum (undviker att nämna namn) som postar välformulerade och intressanta inlägg, men som ändå är illa omtyckta i det aktuella forumet p g a deras åsikter avviker från majoriteten av de andra användarna i forumet. Vill man veta om en användare generellt sett gör bra eller dåliga inlägg är det bara att läsa dennes inlägg eller skumma igenom tidigare poster.
Tråden handlar ju inte bara om användare utan även om inläggen. Jag ser verkligen ingen som helst mening med detta, skriv ett vettigt inlägg ang. hur invandringen har positiva effekter i I&I och se minusena trilla in. Skriv ett "dåligt" inlägg om motsatsen och se plussen trilla in.
+/- är verkligen inte en bra idé utan istället borde man bemöda sig att bemöta det man inte tycker om, när det kommer till "+" är det som tidigare nämnts enkelt att bara skicka ett PM till användaren.
Citera
2014-03-01, 22:06
Inaktiv Administrator
admin5s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BertFox

Ja, här kommer att vara gilla-fritt tills helvetet fryser till is.

admin5
Citera
2014-03-01, 22:50
Medlem
tempeZZts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av admin5

admin5
Är det något inlägg jag skulle vilja ha en "gilla"-knapp för så är det det där.
Citera
2014-03-01, 22:56
Medlem
C-3POs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av admin5

admin5
Nu känner jag mig trygg. Inte för att jag var särskilt orolig innan men nu känns det bra.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in