Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2021-05-13, 06:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dafco
Vad är tiza? Finns nu ett par bra batchar jag fått tag på och de markerar det med lite saker så som tiza eller ursprung av land.

Men vad står egentligen tiza för? Är tiza ord för kokain som has lite olika egenskaper?

Vissa kola är väldigt stissiga med bra gas i. Drar ivag som fan och håller den höjden i cirkus 45min. Lite som ett vertikalt sträck upp, följt av ett constant horisontellt drag och sedan ett vertikalt sträck ner igen. Men man blir lätt lite stissig av det. Speciellt. Utan alkohol. ( vad jag läst är detta typiskt för det colombianska kokainet)

Andra sorter kan ge ett lugnare rus, men med samma eufori och må jävligt gött känsla. Gasar inte direkt utan smyger sig på lite sakta innan det peakar och sedan lugnar ner sig efter ett tag. Ger självklart också massa överskott energi, men inte på den nivån som den övre där man lätt blir lite stissig.( Detta ska vara typiskt för peruanskt kokain)

Kan det vara av någon sådan anledning man döper vissa batcher tiza? Eller har det en hel annan innebörd?

Försökt söka på det, men hittar inga svar alls.

La Tiza är spanska och betyder krita (bla) Sådan där icke permanent krita man använder att markera saker med
Citera
2021-05-13, 10:02
Medlem
Citat:
Vad är tiza? Finns nu ett par bra batchar jag fått tag på och de markerar det med lite saker så som tiza eller ursprung av land.

Men vad står egentligen tiza för? Är tiza ord för kokain som has lite olika egenskaper?

Vissa kola är väldigt stissiga med bra gas i. Drar ivag som fan och håller den höjden i cirkus 45min. Lite som ett vertikalt sträck upp, följt av ett constant horisontellt drag och sedan ett vertikalt sträck ner igen. Men man blir lätt lite stissig av det. Speciellt. Utan alkohol. ( vad jag läst är detta typiskt för det colombianska kokainet)

Andra sorter kan ge ett lugnare rus, men med samma eufori och må jävligt gött känsla. Gasar inte direkt utan smyger sig på lite sakta innan det peakar och sedan lugnar ner sig efter ett tag. Ger självklart också massa överskott energi, men inte på den nivån som den övre där man lätt blir lite stissig.( Detta ska vara typiskt för peruanskt kokain)

Kan det vara av någon sådan anledning man döper vissa batcher tiza? Eller har det en hel annan innebörd?

Tiza snö brukar ju vara från Peru/Bolivianskt och det brukar vara lite lugnare snö jämfört med Colombianskt.
Citera
2021-05-13, 10:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 1234ost
Varför är denna drog så poppis? Tycker den verkar överreklamerad.

Du ska ha ren kola och dricka alkohol till.
Citera
2021-05-13, 10:44
Medlem
Citat:

Det är platsen Det kommer från bara. Om det nu ens gör det.
Citera
2021-05-16, 15:36
Medlem
intramusculars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bertil85
Någon som sökt på google på Kokain. Vilka monsterlinor de lagt upp.
Kan de mena allvar är linorna verkligen så stora ?

Går det hem hos er ? Linor som är 0,5-1g.

Påven vill ta kokablad som té får han göra så ?

Mina linor är snarare 0,05 g, men det ökar kanske med tiden om man kör hårt i flera år.
Citera
2021-05-16, 15:42
Medlem
intramusculars avatar
Kan jag få era bästa tips på hur man effektivt pulvriserar stenarna så det blir ett fint pulver istället för bara mindre stenar?

Tycker man kan sitta och krossa och krossa, men när man sen ska göra linor får man ändå krossa mer.

I-landsproblem, men ball om man kan hitta ett life hack här
Citera
2021-05-16, 17:09
Medlem
justinsane420s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av intramuscular
Kan jag få era bästa tips på hur man effektivt pulvriserar stenarna så det blir ett fint pulver istället för bara mindre stenar?

Tycker man kan sitta och krossa och krossa, men när man sen ska göra linor får man ändå krossa mer.

platta till med kontokort först sen använd rakblad för bästa resultat när du hackar
Citera
2021-05-19, 11:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av intramuscular

Värm tallriken i ugnen/micron så blir det lättare att hacka upp (inte för varm och lägg kokainet på tallriken efter den varit i ugnen).
Citera
2021-05-19, 18:41
Medlem
Bertil85s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Djungle
Värm tallriken i ugnen/micron så blir det lättare att hacka upp (inte för varm och lägg kokainet på tallriken efter den varit i ugnen).

varför gör du så?
Citera
2021-05-20, 12:13
Medlem
Citat:
varför gör du så?

För det blir lättare att hacka upp, om tallriken är varm så blir det till pulver lätt.
Citera
2021-05-20, 12:16
Medlem
Bertil85s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Djungle
För det blir lättare att hacka upp, om tallriken är varm så blir det till pulver lätt.

ok.

läste du mitt inlägg om att kokain linorna på google är stora. söker man kokain så ligger linorna på säkert mer än 0,5g.
Citera
2021-05-20, 12:50
Medlem
Citat:
ok.

läste du mitt inlägg om att kokain linorna på google är stora. söker man kokain så ligger linorna på säkert mer än 0,5g.

Har man bra snö tar man inte mer än 100mg/0.1g, tar man 0.5g 80% kokain så blir inte roligt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in