Citat:
Ursprungligen postat av
stockholm110
Hej! Jag undrar om någon annan som använder stora mängder kokain varit med om att dom fått grova psykoser? Låter kanske helt sjukt men 3-4 senaste gångerna jag tagit det har jag blivit galen.
Har skurit upp min säng för jag tror någon i den. Gömt mig i mitt badru med knivar i flera timmar för jag tror någon är i min lägenhet.
Jag ser ”skuggfolket” konstant.
Jag förstår att detta låter helt sjukt men så är iallafall situationen. Jag tar ungefär 2 gram kokain varannan dag i samband med fest och dricker även i större mängder.
Har någon annan hört liknande historier?
Hej.
Det var många år sedan jag tog kokain men på den tiden hände det att jag hallucinerade - mest ljud men vid några tillfällen också visuellt. En gång när jag överdoserat massivt såg jag saker som definitivt inte var där och tog fel på en lampa och en cykel i lobbyn till ett hotell. Ljuden förstod jag att de var inbillning, mycket viskningar och rop men det jag såg förstod jag inte med en gång. MEN, dessa hallucinationer/psykosliknande episoderna inträffade för det mesta när jag inte hade sovit ordentligt på flera dygn. Om du tar två gram kokain (någorlunda bra renhet) varannan kväll så misstänker jag att du arbetar upp en sömnskuld över tid, för jag har svårt att tro att du får någon god sömnkvalitet med det intaget och den frekvensen. Efter en tid bygger man ju upp tolerans, i mitt fall ledde det till att jag tog mer än så och det var sällan jag hade en dag mellan intagen.
Förresten, ett tips som jag önskar att jag känt till på den tiden var att endast använda en näsborre till att snorta - använder du båda näsborrarna riskerar nässkiljeväggen frätas sönder..
MVH