Citat:
Ursprungligen postat av
kubbspel
kanske sjukt dum fråga, klart det är dåligt, men ändå...
-Hur farligt är det att dra 2-3 g "bra" ladd under 2 dygn utan att sova? Hur lång tid tar det till man reparerat sig? (om det ens går?) Antar att låta bli att sova sliter hårt på själen.. Sen efter det låg jag väl typ 1 dygn o sov till och från, men låg o blunda hela tiden iaf.
Tillhör personligheterna som inte kan lägga av, utan bara kör o kör tills det tar slut. Nu några dar senare känner man sig ju såklart nere, o ingen skön känsla i huvudet. Idiotiskt, jag vet, men nu är det som det är..
Drogerna i sig är ju inte så extremt farliga, snarare att du skiter i att sova och förmodligen fuskar med näringen.
Alla tjatar ofta om grymma avtändningar och att man blir helt trasig på uppåt, visst det blir man i viss mån. Men extremt mycket beror ju på hur man sover, äter och dricker. Min vilda gissning skulle säga att du skulle må ungefär lika dåligt om du suttit vaken flera dygn UTAN droger.
Exempelvis jag själv har flera gånger kört långa resor i Europa, varit vaken över ett dygn och kört kanske 14 timmar i streck och börjat hallucinera och sett saker på vägarna som inte finns för man är så jävla trött. Detta helt utan påverkan av droger såklart.
Mitt heta tips, se till att äta ORDENTLIGT innan du kör igång och envisas inte med att köra så jävla länge. Är det kokain du tar borde du kunna somna rätt snabbt efter sista linan, annars är det annan skit du fått.
Citat:
Ursprungligen postat av
StrimlareN2017
Jag har hört om kokain som smälter i värme och hög luftfuktighet, tänk er utomhus i ett varmt land. När det ligger uppdelat i linor alltså.
Är detta ett tecken på utbankat skit, eller är det tvärtom?
Detta inträffade tydligen i ett sydamerikanskt land som ligger i närheten av Colombia (nära ursprungslandet alltså) så man kan anta att det inte passerat så många mellanhänder.
98 grader är kokainets smältpunkt. Sen ska man ju vara medveten om att bara för att det finns i Sydamerika är det inte automatiskt bra. Lite som att i Sverige kan man få tag på både 15% och 95%. Läs ex. FUP:en från beslaget i Tullen i Helsingborg förra året. Där fanns det bricks som visade 15% och en hel del trevliga bankningsmedel, samt andra bricks som hade över 90% renhet. Även heroinet i den FUPen varierade kraftigt.
Slutsatsen man kan dra av det är ju att bara för att det finns i Sverige behöver det inte vara dåligt och bara för att det finns i Bolivia är det inte per auto bra.