Citat:
Ursprungligen postat av
Labeled
Av en slump fick jag några gubbar rent koks och har haft skoj sedan imorse men har googlat på LD50 o vad som kan vara dödlig dos. Vilket är cirka strax över gubben. Under dagen har jag väl lyckats få i mig 0.5-0.75 cirka.*
Vad jag undrar är hur dödlig dos funkar med halveringstid ? Alltså gäller en dödlig dos om jag tar en bit över gubben spritt över en dag eller är det om jag får i mig tvärmycket på kort tid ?
Ska nu på afterwork o om jag fortsätter i denna takten så lär jag få i mig en bra bit över gubben men då har det varit små linor sedan tidigt i morse.
Vägledning please om hur jag ska förhålla mig!
I övrigt är jag haschtomte av rang. Oroa er inte för att jag ska bli beroende! Mest en skoj grej men jag vill ju inte dö xD
Oavsett hur rent kola du har kommit över, så tar du efter hur du känner. Efter lite fylla kör du en lina och känner efter. Lita på din självkänsla, putta bort grupptryck om du känner dig bra, så klarar du dig fint.
Om du tar för mycket så kommer dina tankar flyga bort så du glömmer allt om att ta mer. Möjligtvis känner dina vänner att du är total kaos, talar osammanhängande etc. Du kommer antingen hamna i ett jävla gött högt rus, eller mindre gött. Helt beroende på vad du har ätit, din hälsa och alkoholmängd.
Ta inte mer för att andra vill ha mer, ta inte för att du vill göra slut på påsen, ta efter hur du själv känner! Känner du att det är jävligt gött in the moment, så ta absolut inte mer vid tillfället. Vänta tills den dystra stunden.