Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2017-06-24, 15:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av eddiepeddie
Ett litet tips är att alltid ta en större första dos. Så stor som möjligt, och sen fylla på med mindre.

Nja. Med tanke på den akuta toleransökningen håller jag inte alls med om detta. En stor initial dos ger en kraftigare toleransökning, och att då dessutom återdosera med mindre doser känns ju lite bakvänt Kliniska undersökningar har visat att den andra dosen behöver vara dubbelt så stor som den första för att man ska uppleva samma nivå av eufori, åtminstone vid IV.

Generallt ökar man dosen allt eftersom toleransen ökar. Börjar man kvällen med tändsticksstora linor sitter man där på morgonkvisten och railar för att få någon effekt.
Citera
2017-06-24, 16:24
Medlem
eddiepeddies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arabies
Nja. Med tanke på den akuta toleransökningen håller jag inte alls med om detta. En stor initial dos ger en kraftigare toleransökning, och att då dessutom återdosera med mindre doser känns ju lite bakvänt Kliniska undersökningar har visat att den andra dosen behöver vara dubbelt så stor som den första för att man ska uppleva samma nivå av eufori, åtminstone vid IV.

Generallt ökar man dosen allt eftersom toleransen ökar. Börjar man kvällen med tändsticksstora linor sitter man där på morgonkvisten och railar för att få någon effekt.

Jag brukar i alla fall göra så och tycker alltid det ger bra effekt. Sen tycker jag det är schysst att ta en stor dos som första sen gå ut på Klubb där dom spelar bra Minimal Techno, Deep House etc. Är en drog man ska ta ibland och som ett "tillskott" för en schysst ute kväll. Dricker man alkohol när man är ute så kickar det på lite extra med.
Citera
2017-06-24, 17:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av eddiepeddie
Jag brukar i alla fall göra så och tycker alltid det ger bra effekt. Sen tycker jag det är schysst att ta en stor dos som första sen gå ut på Klubb där dom spelar bra Minimal Techno, Deep House etc. Är en drog man ska ta ibland och som ett "tillskott" för en schysst ute kväll. Dricker man alkohol när man är ute så kickar det på lite extra med.

Jag håller med om att man inte ska ta en för liten initial dos, utan tillräcklig för maximal positiv effekt utan för kraftiga negativa sådana. Det är att sänka intaget resten av kvällen jag ser som bortkastade pengar.
Citera
2017-06-24, 20:22
Medlem
Elikos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av markooz86
Någon som smakat på ladd som knappt har någon smak?

ska tydligen vara den renare varianten eller stämmer det inte?

finns ju med disel metall osv! Men smaklöst som funkar endå?

Riktigt rent varken smakar eller luktar nåt.
Citera
2017-06-24, 21:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Eliko
Riktigt rent varken smakar eller luktar nåt.

Inte sant. Kokain som framställs oerhört noggrant och transporterats i en helt torr miljö och väl förseglat har inte den vanliga bensindoften. Det kan däremot vara utblandat hur mycket som helst ändå, och kokain som luktar bensin kan fortfarande vara lika rent som det doftfria.

Dock är kokain inte någonsin smaklöst. Det har en svagt bitter smak, och då bedövningseffekten smyger sig på långsamt hinner man absolut känna den innan smaksinnet blir för nedsatt.

Efter att ha smakat på pulvret bör det ta någon minut innan man märker att tungan blir avtrubbad, går det snabbare än så och man blir helt bortdomnad direkt, då är det slaget med någon annan cain.
Citera
2017-07-03, 22:57
Bannlyst
vad är detta som langare kallar för supermix som kokainet brukar bankas med?
Citera
2017-07-04, 10:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Manbat
vad är detta som langare kallar för supermix som kokainet brukar bankas med?

Levamisol brukade det vara.
Citera
2017-07-04, 20:00
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Arabies
Levamisol brukade det vara.

Det är ju fan nån medicin mot parasiter, googlade på det och utseendemässigt ser det ju idealet ut att banka det med kokain men det kan väl inte vara så jävla nyttigt att få i sig den skiten??
Citera
2017-07-04, 21:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Manbat
Det är ju fan nån medicin mot parasiter, googlade på det och utseendemässigt ser det ju idealet ut att banka det med kokain men det kan väl inte vara så jävla nyttigt att få i sig den skiten??

Nej, det är rätt ohälsosamt. Att man använder det är främst för att det inte går att tvätta bort, och det följer med även vid en omvandling till bas. Dvs, det beter sig precis som kokain, och alltså märks det inte att man bankat ut knarket.
Citera
2017-07-06, 20:57
Medlem
Tja!

Hur ska en färsking, som aldrig snortat förut, betee sig på Kola?

Jag har 1 gram kola.

Är det 10 linor eller?

Hur bör jag fördela linorna? Börja med en liten eller med en stor?

Hur tycker ni att jag ska lägga upp det?

Vad bör jag tänka på?

Ok att dricka bira samtidigt?

Hur gör ni när ni snortar? Drar man långtsamt upp? Bättre att det fastnar i snoken än i halsen, eller?

Tack!
Citera
2017-07-07, 15:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mannerod
Tja!

Jag har 1 gram kola.

Är det 10 linor eller?

Vad bör jag tänka på?

Hur gör ni när ni snortar? Drar man långtsamt upp? Bättre att det fastnar i snoken än i halsen, eller?

Tack!

Om vägt och det är 1 gram räcker det till mer än 10 linor, säkert 12-15. Gör lite lagom stora, du kan ta en mindre att börja med och sedan dra mer om du känner att du inte fått tillräcklig effekt. Tänk på att effekten kommer efter cirka 10 min. Lägg upp det på mobilen om du är ute, en tallrik eller bord om du är hemma. Tänk på att fördela det så fint som möjligt. En bra metod är att ta en te sil och krossa med en sked ned på en tallrik. Vill du ta det steget längre värmer du tallriken på 50 grader i ugnen cirka 10 min så den är varm nog att ta i, men inte ljummen. Var full när du brukar laddet annars är det inte ens i närheten av lika najs. Var dock inte aprak. Lagom är bäst. När du väl ska snorta, gör ej som på film och sug i dig hela linan på 2 sek. Sätt sugrör/sedel mot näsborren, sätt den mot strecket och dra in som en vanlig andning medan du för sedeln mot resterande lina. Tänk på att det finns begränsad mängd slemhinna i näsan så att göra en överdrivet stor lina så kommer dina slemhinnor vara täckta och resten bara åka ner i halsen och inte ge dig något utom äckelpäckel-smak. Detta är mitt sätt att bruka ladd, ha så kul.
Citera
2017-07-08, 03:40
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Mannerod
Tja!

Jag har 1 gram kola.

Är det 10 linor eller?

Vad bör jag tänka på?

Tack!

Nu har du säkert tagit slut på kolan men en början är alltid att börja med en större lina för att senare gå på mindre linor. Nu är ju kvaliteten inte så hög här i Sverige så du behöver inte vara nojjig över att du skulle ta för mycket. Sen så kommer du nog inte känna alls något av det, brukar vara så oftast för alla att man bara känner en svullnad i halsen och inte själva ruset. Ruset brukar komma efter några gångers "behandling"

Du lägger upp det som du själv känner för, men efter första intaget så vänta iaf 30 minuter och se efter, känner du dig pigg och så kan du ta längre tid på dig till nästa lina. Den kan vara jävligt bankad med tjack och då är det inte så roligt att dra tjack i sig var 30e minut. Kola funkar alltid bäst med alkohol. Kom gärna med lite rapportering om hur du kände och hur det gick.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in