2012-01-08, 02:09
  #973
Medlem
Fickludds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av chribsson2
Vem fasen var Hoffstens första man? Han som dumpade henne? Har googlat men saknar uppenbarligen kompetensen....

Jag är nästan säker på att han är amerikan men jag kommer inte ihåg namnet. Namnet står i den bok hon gav ut för sådär 15 år sedan. Tyvärr har jag mitt ex på landet så jag kan inte kolla.

Louise är född i Linköping, därav östgötskan. Hon är dotter till musikern Gunnar Hoffsten som även var delägare i foto- och skivaffären Hoffstens & Fromholtz under många år i Linköping. Idag finns Fromholtz Foto kvar.

Gunnar Hoffsten skrev musiken till Utan dej som översattes till engelsk text med titeln I Confess och har sjungits in på skiva med Perry Como och med Sarah Vaughn. Så nog finns det påbrå.

Den som kallar hennes dialekt för bräkig har inte varit i Östergötland.
Citera
2012-01-08, 06:08
  #974
Medlem
Även om Louise Hoffsten är ganska intressant som person, så var gårdagens program mer bara en monolog. Den enda som hade något som helst inpass under middagen var väl Lindarw?

Hans kommentar om att packa bajs fick mig att gapskratta och motvilligt måste jag erkänna att han har rätt hög trevlighetsfaktor. Han verkar ta sig själv på lagom stort allvar och "överfjollar" inte som till exempel riksäcklet Jonas Gardell.

Otroligt att Kim Andersson inte lyckades få in lite fittprat under hela programmet.
Citera
2012-01-08, 10:27
  #975
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fickludd
Jag är nästan säker på att han är amerikan men jag kommer inte ihåg namnet. Namnet står i den bok hon gav ut för sådär 15 år sedan. Tyvärr har jag mitt ex på landet så jag kan inte kolla.

Louise är född i Linköping, därav östgötskan. Hon är dotter till musikern Gunnar Hoffsten som även var delägare i foto- och skivaffären Hoffstens & Fromholtz under många år i Linköping. Idag finns Fromholtz Foto kvar.

Gunnar Hoffsten skrev musiken till Utan dej som översattes till engelsk text med titeln I Confess och har sjungits in på skiva med Perry Como och med Sarah Vaughn. Så nog finns det påbrå.

Den som kallar hennes dialekt för bräkig har inte varit i Östergötland.
Nej han var från Linköping och hette som någon nämde tidigare Hans. Min man jobbade vid den tiden ihop med en kompis till honom.
Citera
2012-01-08, 16:09
  #976
Medlem
Och Aftontramset klipper och klistrar på framsidan idag:

"Louise Hoffsten: Jag blev MS-sjuk av min skilsmässa"

De är minsann helt otroliga på den blaskan!
Citera
2012-01-08, 17:11
  #977
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dubbeltommy
Och Aftontramset klipper och klistrar på framsidan idag:

"Louise Hoffsten: Jag blev MS-sjuk av min skilsmässa"

De är minsann helt otroliga på den blaskan!
Den blaskan slutar aldrig att förvåna ! Jag följer stjärnorna på slottet , Tycker programmet trots allt har viss charm med vissa inslag av ren tramsighet men det bortser jag ifrån .Skönast i årets omgång är johan rheborg med huvudet på skaft och komiska kommentarer.
Citera
2012-01-08, 19:57
  #978
Medlem
Klåd Junkers avatar
Såg programmet och tänkte genomgående: Vad ska kvällspressen göra av detta?
Tycker också att det liite känns som att Hoffsten var ett rent second choice när Maria Lundqvist var tvungen att stiga av. Inget fel alls På Louise Hoffsten, men det är inte nån riktig stjärnstatus på henne.

På tal om kvällspressen: Undrar hur rubriksättarna kommer fröjdas när Rheborg ska bjuda tittarna på gråt & snyft nästa Lördag.


Tänk också ett rent retro-upplägg med några av gamla dagars stjärnor.
T ex:
Margaretha Krook
Ernst-Hugo Järegård
Carl-Gustaf Lindstedt
Allan Edwall
Catrin Westerlund
Citera
2012-01-09, 03:35
  #979
Medlem
Bra avsnitt. Hoffsten verkar trevlig men det bästa med gårdagens program var att Kim Andersson var tyst.

Johan Rabeus verkade måttligt road under middagen. Höll konstant på att pilla med något för att få tiden att gå.
Citera
2012-01-09, 05:33
  #980
Medlem
NewDeers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Falcão
Har inte tänkt på det innan men fan vad Louise Hoffsten har en irriterande dialekt.
Ja, verkligen! Det är som att rösten inte har bestämt sig för hur den ska låta. Jag är uppvuxen i Östergötland och jag hör tydliga spår av det, samtidigt som det blandas med någon annan dialekt och något som jag tror är hennes "teaterröst". Det är väldigt jobbigt att lyssna på iaf :/

Förresten, kocken där - vem är det? Var jobbar han annars?
Citera
2012-01-09, 10:33
  #981
Medlem
Klåd Junkers avatar
Hon har spår av Karlskoga-dialekt, uppblandad med östgötskan. Jag tror att hon kanske kände sig lite obekväm i strålkastarskenet... därav det myckna plockandet med håret etc.
Kim's fittsnack är bara skönt att slippa. Kanske hon har nån form av Tourettes...


Ulf Wagner var tv-kock redan på 90-talet och han har tom. egen hemsida:

http://www.wagnersval.se/

Ulf Wagner, född 1955, är en svensk kock och krögare. Han var den förste i Göteborg med att år 1989 få en stjärna i Guide Michelin när han drev The Place. Han jobbade tillsammans med Leif Mannerström på Sjömagasinet som källarmästare och har därefter även jobbat som krögare på både Fiskekrogen och Basement. Han har blivit korad till Sveriges bäste sommelier och har synts i TV där han bland annat försett Stjärnorna på slottet med mat och dryck.
Wagner har på senare år även blivit vinimportör.
Wagner undervisar vid Göteborgs universitet i ämnena fisk- och dryckeskunskap.

Källa: Wikipedia.se
Citera
2012-01-09, 18:14
  #982
Medlem
Det här kanske låter lite elakt, men jag skrattade faktiskt högt när Louise för typ tredje gången grinade fram att hon "blev utbytt". Jag fick liksom intrycket att det var första gången denna dunderpingla fick erfara att kärlekslivet inte endast är en dans på rosor.
Citera
2012-01-10, 09:43
  #983
Medlem
Vaktpasss avatar
detta är första gången jag tittar på Stjärnor på slottet och jag blev positivt överasskad! Har alltid fått för mig att det är ett ganska tråkigt program som edast uppskattas av pensionärer.
Kanske har det att göra med att rollistan är fenomenal!
ALLA personligheter är intressanta, utom möjligtvis Hoffsten men den fördomen ändrades när jag såg hennes dag.
Kim Anderzon är ju en härligt frigjord kvinna som vågar synas och höras! Ser fram emot Johan Rehborgs dag väldigt mycket för han är en satans underhållande karl.
Garvade gott när han tog fram pressklippen i Kims avsnitt
Citera
2012-01-10, 09:50
  #984
Medlem
NewDeers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Klåd Junker
Hon har spår av Karlskoga-dialekt, uppblandad med östgötskan. Jag tror att hon kanske kände sig lite obekväm i strålkastarskenet... därav det myckna plockandet med håret etc.
Kim's fittsnack är bara skönt att slippa. Kanske hon har nån form av Tourettes...


Ulf Wagner var tv-kock redan på 90-talet och han har tom. egen hemsida:

http://www.wagnersval.se/

Ulf Wagner, född 1955, är en svensk kock och krögare. Han var den förste i Göteborg med att år 1989 få en stjärna i Guide Michelin när han drev The Place. Han jobbade tillsammans med Leif Mannerström på Sjömagasinet som källarmästare och har därefter även jobbat som krögare på både Fiskekrogen och Basement. Han har blivit korad till Sveriges bäste sommelier och har synts i TV där han bland annat försett Stjärnorna på slottet med mat och dryck.
Wagner har på senare år även blivit vinimportör.
Wagner undervisar vid Göteborgs universitet i ämnena fisk- och dryckeskunskap.

Källa: Wikipedia.se
Ah, tack för infon
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in