2012-01-03, 11:21
Medlem
Klåd Junkers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Red Machine
Blir förvånad att en ganska rolig komiker som Johan Rheborg kan vara så trist och grå i detta sällskap. Johan Rabeus framstår ju som otroligt varm och härlig i jämförelse och det hade jag inte kunnat tro innan jag sett de första programmen.
En ganska vanlig missuppfattning är ju att "roliga" komiker är "roliga" också privat. Det är däremot vanligare att de uppfattas som beiga och tråkiga, för att de inte levererar oneliners på löpande band.
"Du som är så jävla rolig - Säg nåt skoj!!!"
Att förväntas vara rolig blir till en press och egentligen är man ganska blyg... Det är inte bara komiker som uppvisar det här beteendet. Många andra artister och skådespelare fungerar på samma sätt. Blygheten kompenseras av att man trotsar sina rädslor och knallar upp på scenen. Finns massor av exempel på folk som nästan svimmar av scenskräck och blygsel men som växer tio våningar av kicken de får under och efter ett scenframträdande. Höjden av mod egentligen.

Rheborg är en man som är rolig i ett specifikt sammanhang: Som Percy Nilegård, Kenny Starfighter eller Freddan i Solsidan. Jag har aldrig sett honom spatsera runt på en scen och köra stå upp-skämt eller gagsa i en tv-soffa. Jag tycker han ger ett balanserat intryck och verkar inte vara nån som bara måste få folk att garva ideligen.
Citera
2012-01-03, 13:39
Medlem
Red Machines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Klåd Junker
En ganska vanlig missuppfattning är ju att "roliga" komiker är "roliga" också privat. Det är däremot vanligare att de uppfattas som beiga och tråkiga, för att de inte levererar oneliners på löpande band.
"Du som är så jävla rolig - Säg nåt skoj!!!"
Att förväntas vara rolig blir till en press och egentligen är man ganska blyg... Det är inte bara komiker som uppvisar det här beteendet. Många andra artister och skådespelare fungerar på samma sätt. Blygheten kompenseras av att man trotsar sina rädslor och knallar upp på scenen. Finns massor av exempel på folk som nästan svimmar av scenskräck och blygsel men som växer tio våningar av kicken de får under och efter ett scenframträdande. Höjden av mod egentligen.

Rheborg är en man som är rolig i ett specifikt sammanhang: Som Percy Nilegård, Kenny Starfighter eller Freddan i Solsidan. Jag har aldrig sett honom spatsera runt på en scen och köra stå upp-skämt eller gagsa i en tv-soffa. Jag tycker han ger ett balanserat intryck och verkar inte vara nån som bara måste få folk att garva ideligen.

Naturligvis förstår jag det är skillnad på arbete och privat och jag kunde förstå att jag skulle få en sådan här kommentar till svar. Jag hade inte heller förväntat mig att han skulle vara hysterisk rolig men samtidigt hade jag inte heller räknat med den enorma gråa personen som han visat upp hittills.

Han verkar vara fördomsfull och nästintill hatisk mot Pistolteatern under middagen med Kim Anderzon.
Citera
2012-01-03, 13:53
Bannlyst
Fy fan vad trist program, är det verkligen det bästa Svensk tv kan erbjuda
Citera
2012-01-03, 14:49
Medlem
Red Machines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lionelle
Fy fan vad trist program, är det verkligen det bästa Svensk tv kan erbjuda

Det är ett väldigt bra program som inriktar sig till en äldre publik. Vänta några år så kommer du säkert förstå vad jag menar.
Citera
2012-01-03, 15:47
Medlem
Fickludds avatar
Citat:
Det är ett väldigt bra program som inriktar sig till en äldre publik. Vänta några år så kommer du säkert förstå vad jag menar.

Smaken är olika. Jag tillhör den äldre publiken och jag tilltalas inte på något sätt av den här typen av kändisprogram.
Citera
2012-01-03, 17:32
Medlem
Red Machines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fickludd
Smaken är olika. Jag tillhör den äldre publiken och jag tilltalas inte på något sätt av den här typen av kändisprogram.

Ändå kommenterar du i tråden om programmet. Det är ganska bra gjort med tanke på att du inte tilltalas av programmet ifråga. Hursomhelst är detta inte inriktat på en publik under 20 år och det är väl det som är fint med SVT att det ofta finns program för alla smaker. Sedan kan man precis som du säger ha olika åsikter om ett program dock har detta program väldigt bra tittarsiffror och då bör det väl inte vara ett program som är fruktansvärt dåligt för en stor del av tv-tittarna.
Citera
2012-01-03, 17:34
Medlem
Jag är 26 och tycker det är ett mycket trevligt program; beror på vad man gillar helt enkelt.
Citera
2012-01-03, 17:59
Medlem
Fickludds avatar
Citat:
Ändå kommenterar du i tråden om programmet. Det är ganska bra gjort med tanke på att du inte tilltalas av programmet ifråga. Hursomhelst är detta inte inriktat på en publik under 20 år och det är väl det som är fint med SVT att det ofta finns program för alla smaker. Sedan kan man precis som du säger ha olika åsikter om ett program dock har detta program väldigt bra tittarsiffror och då bör det väl inte vara ett program som är fruktansvärt dåligt för en stor del av tv-tittarna.

För min del får du kommentera vilka program du vill i vilka forum du vill.

Jag tilltalas helt enkelt inte av den här typen av program. Att det har tittare är ingen kvalitetsstämpel.
Citera
2012-01-03, 19:45
Medlem
Citat:
Blir förvånad att en ganska rolig komiker som Johan Rheborg kan vara så trist och grå i detta sällskap. Johan Rabeus framstår ju som otroligt varm och härlig i jämförelse och det hade jag inte kunnat tro innan jag sett de första programmen.
Så är det, tycker jag.
Min bestämda känsla är att Rabeaus just känns avsevärt mer varm etc. som person än Rheborg.

Saken kan ju förändras under programseriens gång ...
Citera
2012-01-07, 20:50
Medlem
chribsson2s avatar
Vem fasen var Hoffstens första man? Han som dumpade henne? Har googlat men saknar uppenbarligen kompetensen....
Citera
2012-01-07, 20:52
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av chribsson2
Vem fasen var Hoffstens första man? Han som dumpade henne? Har googlat men saknar uppenbarligen kompetensen....

Var det inte Hans han hette och han tog även hennes efternamn om jag inte minns fel.
Citera
2012-01-07, 21:00
Medlem
Hur kunde hon tycka att sin nya man "var såååå himla snygg!" ?
Vilken hylla hon har visat upp i detta avsnittet.

Nästa avsnitt, Johan Rheborg bryter ihop!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in