2012-01-02, 06:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kalle2525
Jag tror att följande post ger en ledtråd till varför PontusEnhorning uppfattar Rheborg och Schyffert som pompösa
–––
PontusEnhorning tolkar Rheborgs parodi som seriöst agerande. Där personer som uppfattar parodin, finner Rheborg komisk, finner PontusEnhorning istället Rheborg pompös (uppblåst)[...]
Just i det du beskriver har jag inte egentligen, och framför allt inte par excellence, beskrivit Rheborg med begreppet "pompös". Man bör ju åtskilja i vilken kontext pompös-begreppet har applicerats.

Det jag gav uttryck för i inlägg #908 häromdagen, där jag kommenterade CrimsonIdols #907-inlägg, handlade då om att med det begreppet beskriva Rheborg i företrädesvis andra sammanhang så som ("pompös") i privatlivet, i hans Twitter och och (vissa av) hans tidigare rollprestationer ...
Detta är en väsentlig skillnad.

I programmet Stjärnorna på slottet, hittills, har han mer verkat lättsam, lite avvaktande, småängslig, något färglös för att använda några spontana begrepp som dyker upp.
Citera
2012-01-02, 08:21
Medlem
Rheborg känns inte pompös någonstans. Jag är mest förundrad hur man kan ha levt i show biz i 20 år och fortfarande vara så oförstörd och oskuldsfull. De flesta män i hans position ligger runt så mycket de kan men han verkar ha lika mycket sexuell erfarenhet som en tonårig datanörd. Det finns något charmigt med det.

Synd att Kim anderzon är med. Otroligt jobbig människa.
Citera
2012-01-02, 09:42
Medlem
YONIs avatar
Ren avundsjuka .. på Kims breda erfarenhet när det gäller sex.. eller? Hon pratade om gruppfemma med lika många män som kvinnor.. faktiskt inte så himla ovanligt ändå.. På den tiden! Då det inte fanns sjukdomar på samma sätt som idag.

Christer visade upp en sympatiska sida av sig själv. Hans behov av ensamhet på gott och ont .. samtidigt som jag sett honom sitta på krogen och ragga på unga killar.. som han skulle kunnat varit far till.. känns lite dubbelt. Att han aldrig har delat ett hem med en enda människa .. kändes sorgligt.

Louise är bara så fin.. gillar hennes vemodiga låtar .. "Dance on your grave" är en skön låt.

De båda Johan R .. coola killar ur två så olika generationer. Den äldre med betydligt mer erfarenhet och mer öppen. Den yngre Johan.. går inte att motstå.. så oförstörd på något sätt.

Vet inte riktigt vad det är med människor idag? Istället för att utvecklas med större förståelse för andra.. är det moralpiskan som viner och fördömande haglar.
Citera
2012-01-02, 10:40
Medlem
@YONI
Du har missuppfattat varför människor inte gillar Kim Anderzon. Det har inget med hennes sexuella bakgrund att göra utan helt enkelt för att hon är allmänt jobbig.
Citera
2012-01-02, 12:26
Medlem
Cineastens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av YONI
Ren avundsjuka .. på Kims breda erfarenhet när det gäller sex.. eller? Hon pratade om gruppfemma med lika många män som kvinnor.. faktiskt inte så himla ovanligt ändå.. På den tiden! Då det inte fanns sjukdomar på samma sätt som idag.

Inte?

Syfilis och gonorré är sjukdomar med gamla anor. Jag vet inte mycket om kondylom och klamydia (annat än att klamydia har ökat markant) men under 70-talet smittades drygt 20.000 svenskar av gonorré varje år. Idag har den siffran minskat kraftigt och förrförra året (2010) anmäldes omkring 840 fall i Sverige.
Citera
2012-01-02, 12:29
Medlem
Klåd Junkers avatar
Lindarw är ju en helt enastående människa. Så nedtonad och normal, på nåt vis. Man trivdes i hans sällskap. Att han raggat på yngre killar är inget som stör mig. Det måste anses som ganska naturligt att man söker efter det som attraherar. I programmet blev han personlig på ett fint sätt och det var inget snack om hans sexliv. Berättelsen om hur han kom ut var väl det som mest berörde ämnet. Annars bara en skön människa. Synd att han inte hittar någon att leva tillsammans med.

Rheborg är stor som artist och komiker. Det vi ser på tv ligger troligen närmare hans privata jag och där verkar han vara en rätt blyg och lite försagd kille.

Rabéus är också rätt nedtonad och visar inga divafasoner, än. Han verkar genuint intresserad av sina medstjärnor och ser ut att lyssna uppmärksamt.

Hoffsten är det oskrivna bladet i serien. Nästan så jag är mest nyfiken på henne, som människa och musiker/sångerska. Vet inte så mycket annat än att hon har fått MS diagnosticerat.

Kim... Kim... Kim...
Verkar ju vara en levnadsglad kvinna. Men det blir lite för mycket ekivoka minnen för min smak. Dessutom tar hon varje chans att "minnas" och störde en del i Lindarws program.
Slutfotograferingen i fontänen kändes rätt onödig.
Citera
2012-01-02, 14:37
Medlem
Falcãos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av YONI

Om jag ska tala för mig själv så har jag absolut inget emot att någon har haft ett livligt sexliv men när det som i Kim Anderzons fall hela tiden ska pratas om i syfte på att visa hur frigjord man är så tycker jag det kan bli lite trist. Handlar absolut inte om någon moralism utan tycker helt enkelt att det blir tröttsamt bara efter ett tag.
Citera
2012-01-02, 14:45
Medlem
erikbes avatar
Man kan sammanfatta det hela med att Kim är en slampa
Citera
2012-01-02, 15:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av erikbe
Man kan sammanfatta det hela med att Kim är en slampa
kan ju tillägga att damen i fråga är Republiken Jämtlands Vice President
Citera
2012-01-02, 20:48
Medlem
Fickludds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cash
kan ju tillägga att damen i fråga är Republiken Jämtlands Vice President

På hemsidan ser det ut så här men man har inte brytt sig om att uppdatera den på ett tag.

Styrelsen

President Evert Ljusberg

Hövding Annéa Johansson

Vicehövding Marcus Lundberg

Gode Per Hellby
Skattmästare Eva Lundmark
Skrivare David Nordling
Ledamot Toril Ling
Ledamot Robin Andersson
Ledamot Kristina Wall
Ledamot Stefan Ström
Ledamot Sibyll Svensson
Ledamot Karin Abrahamsson

Källa: http://www.republikenjamtland.se/html/styrelsen.html
Senast redigerad av Fickludd 2012-01-02 kl. 20:50.
Citera
2012-01-03, 00:26
Medlem
Herr Bökbergs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PontusEnhorning
Så är det. Till och med alla varianter av Rheborgupplägg är att föredra trots allt framför Kim A.:s friteatervurmande sextiopluston.

Johan Rabeaus ska bli spännande.
Undrar om han går in på sitt arbete med Lars Norén och berättar något nytt och avslöjande?
Kolla in Rabeaus i dessa 13 sekunder (på Youtube) i pjäsen Sanning och konsekvens, från i slutet av 80-talet.
En klassiker. Där var Rabeaus i sitt absoluta esse! Tyvärr finns ju bara dessa ynka sekunder från den gamla pjäsen på nätet.
Jag tyckte han var i sitt esse under julafton, såg du ni inte när svt sände "Den girige" där "Rabiatus" struttade runt och var just rabiat mot sina motspelare (ej förväxlas med "Den grinige") stor komik uppstod då han i ett av sina 237 publikt helt obegripliga utbrott kallade sin son för "din förnäme fismarkis!" och "jävla snyltare!",

vilket enkom vart louise behå-llningen som lyfte pjäsen i kallingarna långt över nivåer av Eva Brydbergs trettontimmars revyer på trettondagsaftons där besvikelsen fö varje år inramas i att mina naiva föräldrar lämnar vardagsrummet uppgivet efter bara 20 minuters försök till utebliven "fis markisande" enkelhet.

Jag hoppas för min del att Rabearnaisus har med sig en förnäm markis, och att han är utklädd dylig i sitt program.
Senast redigerad av Herr Bökberg 2012-01-03 kl. 00:36.
Citera
2012-01-03, 01:40
Medlem
Red Machines avatar
Blir förvånad att en ganska rolig komiker som Johan Rheborg kan vara så trist och grå i detta sällskap. Johan Rabeus framstår ju som otroligt varm och härlig i jämförelse och det hade jag inte kunnat tro innan jag sett de första programmen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in