Citat:
Tja, så kan det tolkas förvisso. Min ironi etc. hör väl kanske inte hit primärt; jag relaterar här mera utifrån ett gängse konsensusperspektiv vad »ironi« är för något, och det apropå den inläggande repliken om ironi vs Stjärnorna på slottet av dig i i ditt inlägg.
Ursprungligen postat av Bambinoo
Vad Ironi är för dig är en sak, men för mig tyckte jag bara det var roligt och ironiskt när han tog fram pressklipp på sig själv...Skulle snarare ha lättat upp en stämning vilket jag såg att det gjorde runt bordet.. Även att folk hade tagit med sig foton på familjemedlemmar som de hade i en liten ram vid sängen, och Johan då tar fram en stor tavla och hänger upp..Spelar såklart fin när han säger fotot är taget i Santa Monica. Johan verkar vara väldigt egen som person. Antingen gillar man han eller hatar han

Det andra du tar upp kan jag hålla med om delvis, och visst är det kul att de tagit med sig foton o.s.v. Och han är helt klart en egen person som du säger.
Så pass "egen" att han t.o.m. inte helt sällan kliver över ett antal personer på sitt egna sätt också i det verkliga livet (utanför rampljuset). Detta har tyvärr kanske "missfärgat" den (för)bild jag har av honom när jag åser programmet.
Jag ska göra vad jag förmår vid nästa Stjärnorna på slottet-på-tv-tillfälle för att titta på hans deltagande så förutsättningslöst det bara går (och lämna mina personliga möten i andra sammanhang med herr Rheborg åt sidan ...).
Citat:
Det tror jag säger en del just om AB:s läsare (eller de som röstar); måhända är de andra deltagarna alltför okända alternativt för gamla för att AB-läsarna ska ha någon relation till dessa och därigenom ge uttryck för dessasamma. Säga vad man vill om Rheborg - och jag tillstår att han har vissa lyckade rollprestationer i bagaget -, han har sannolikt rätt många beundrare i Sverige.
Ursprungligen postat av HerrGickhan
Jag sätter i och för sig inget större värde på JOA, men här visade han på sin fullständiga inkompetens.
Kul att Rheborg i samma tidnings poll leder populäriteten hos läsarna.
Kul att Rheborg i samma tidnings poll leder populäriteten hos läsarna.