Citat:
Ursprungligen postat av
HerrGickhan
Fast »genomskinligheten« bygger i detta avseende på att du irriterar dig på personen, varvid ditt argument förlorare i värde.
Hon tog inte över. Hon ställde ett antal viktiga frågor som ståuppare Melander helt hoppade över. Det är väl en del i konceptet att övriga deltagare är tittarnas röst i programmet. Har man valt att ställa upp, vilket ju Melander gjort, ska det inte finnas några förbehåll att vissa saker inte får beröras eller frågas om.
Jag gillar inte heller Läckberg, men kan inte undgå det faktum att hon gjorde helt rätt analys och vågade, till skillnad från övriga nickedockor, ställa vissa saker på sin spets.
Fast om alla argument om någon man inte tycker om inte är värda nåt så blir ju aldrig någon kritiserad på riktigt.
Sven berättade ju även i delarna där han satt själv om t.ex. sin sjukdom så det privata var ju med. Vad en deltagare sedan väljer att berätta för hela gruppen är givetvis anpassat-åtminstone delvis-efter stämningen runt bordet och vad den berättande vill avslöja i det läget.
Så som det alltid fungerar kring ett middagsbord. Han fick frågan om han ville berätta om sitt privatliv, svarade vänligt att han inte ansåg det vara av vikt och ville tala om sina roller.
Då skall man som en sunt fungerande människa acceptera det.
Citat:
Ursprungligen postat av
Ruskette
Medan jag allt tyckte att hon bar sig ohyfsat åt, som någon granskande journalist och verkade antingen inte ha förmåga att bry sig om vilka signaler Melander sände ut eller så struntade hon i dem. Jag tycker att självklart skall de andra ställa frågor men då de VÄL skall ha trevligt där på slottet så bör de ju även visa varandra hänsyn och respekt. Men jag har ingen aning om hur Camilla är annars och vet inte om hon kanske har någon sorts problematik som gör att hon inte har förmåga att läsa in andra?
Precis så. Bara för att man själv vill ha fram något om någon kan man inte trycka på hur som helst.
Det handlar som du säger om hur man läser in folk.
Citat:
Ursprungligen postat av
HerrGickhan
Tyckte att hon gjorde vad som behövdes även om Melander enständigt valde att hålla monolog i stället för samtal. Tyvärr drog hans egofokusering ner betyget på ett annars livfullt avsnitt. Det hade varit bättre om han fått en timme med Anna Hedenmo i »Min sanning« i stället.
Ohyfsat...

...att försöka ge lite liv åt monologen.

Alla deltagare är ju "egofixerade" på sin dag, det är ju det som det går ut på att deltagaren på sin dag berättar med små instick av övriga deltagarna. Inte en utfrågning.