2010-01-02, 22:40
  #553
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sotern
Jag är alldeles övertygad om att jag har hört den där anekdoten som Siwan drog om "Der grosse Knüller aus Schweden". berättas av Lasse Berghagen. Även den där knorren "oh, har det spridits ända hit".

Har hon stulit den rent av eller har jag bara fått för mig det?

Du minns helt rätt. Lasse Berghagen råkade ut för samma sak när han gjorde karriär i Tyskland. Men jag minns att han nämnde att det även drabbat Siwan.
Kan hända att Siw har snott poängen ("Oh har det spridit sig ända hit") av Lasse, eller kanske tvärtom? Siw var ju stjärna i Tyskland långt innan Berghagen blev artist.
Citera
2010-01-02, 22:49
  #554
Medlem
Ranelid verkar vara en trevlig lirare. Tragiskt att nollor som Linda Skugge ägnar sig åt att håna honom.
Citera
2010-01-02, 22:50
  #555
Medlem
Gigant_Supermans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zaphiren
Ranelid verkar vara en trevlig lirare. Tragiskt att nollor som Linda Skugge ägnar sig åt att håna honom.

Säger bara Ranelid
Citera
2010-01-02, 22:54
  #556
Medlem
swixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SexMurderArt
Han roar men det beror ju på att man skrattar åt han och inte med han. Fan vad synd för han att han egentligen inte varit med om ett skit i sitt liv eftersom han drar upp fotboll på juniornivå och en överläpp som aldrig varit fallet. Det är väl blåsan på nederläppen alla klagat på eller?

Vad menar du, är bilden vi såg bara ett fotomontage???
Citera
2010-01-02, 22:56
  #557
Medlem
Zaxxons avatar
Bra avsnitt idag. Fick verkligen en annan bild av Ranelid, om han nu inte är en manipulativ sociopat .
Citera
2010-01-02, 23:29
  #558
Medlem
Von0bens avatar
Det är kul att se att Ranelid växer i mångas ögon.
Tycker att det är dags att han får upprättelse efter den där fittstim/läpp-fejden tiden då Skugge och popskribenter roade sig med att håna honom i tidningarnas krönikor.
Citera
2010-01-02, 23:46
  #559
Bannlyst
Något som slog mig var hur lite plats Tommy Körberg hade i programmet. Det visades i princip inget inslag (såg ej de första 10 minuterna) där han sa någonting om Björn Ranelid. De övriga visades ju flera gånger, där de uttryckte sina åsikter om Ranelid och det han berättade. Körbergs åsikter fick vi inte höra alls! Vad beror detta på? Har Tommy kanske något särskilt agg mot Ranelid och inte vill uttala sig om honom? Ett av hans hemliga krav till SVT?

Jag såg inte första programmet, men Ranelid är helt klart en skön karaktär! Jag var på biblioteket härom dagen för att låna en bok av honom. Har inte läst honom tidigare. Nu väntar en bok, som nämndes i programmet och som Ranelid delade ut till kompisarna: "Kvinnan är det andra könet". Ska bli spännande...
Citera
2010-01-02, 23:46
  #560
Medlem
Zaxxons avatar
Har helt missat den fejden, som tom. GW Persson tydligen var inblandad i.

Inte helt oväntat dök det upp på aftonbladet: http://www.aftonbladet.se/nojesbladet/tv/dokusapa/article6373293.ab

Intressant kommentar av någon som säger sig vara en gammal elev, och påstår att Ranelid "mobbade" vissa elever.
Citera
2010-01-02, 23:52
  #561
Moderator
Dr Kings avatar
Kjell "Schyssta Lökar" Bergqvist spelar verkligen alltid rollen som sig själv i form av mäklar-Kaj från TV-serien Mäklarna. Han står ensam för hälften av de roliga poängerna i programmet. En stor andel av det övriga står Ranelid för.

Tommy Körberg är duktig men lite för tillbakadragen och reserverad hittills. Han verkar rädd för att bjuda på det minsta, vi får väl se om det blir ändring när det är "hans" dag. Siwan och Meg är båda på gränsen till att vara för gamla och gaggiga.

Lustigt också att Ranelid i båda programmen fått in att han känner stor avsky för personer som inte "jobbat sig upp" i karriären utan åkt snålskjuts på att de har kända föräldrar och liknande. Han borde ju känna till att Meg Westergren (åtminstone under början av sin karriär) främst är känd för att vara Inga Tidblads dotter. Det är t.o.m. så att på engelska wikipedia finns en lång artikel om Inga Tidblad där Meg Westergren nämns som barn i form av en död länk där man kan påbörja den artikel som alltså inte finns om henne ( http://en.wikipedia.org/wiki/Inga_Tidblad ).
__________________
Senast redigerad av Dr King 2010-01-02 kl. 23:55.
Citera
2010-01-03, 00:01
  #562
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dr King
Kjell "Schyssta Lökar" Bergqvist spelar verkligen alltid rollen som sig själv i form av mäklar-Kaj från TV-serien Mäklarna. Han står ensam för hälften av de roliga poängerna i programmet. En stor andel av det övriga står Ranelid för.

Tommy Körberg är duktig men lite för tillbakadragen och reserverad hittills. Han verkar rädd för att bjuda på det minsta, vi får väl se om det blir ändring när det är "hans" dag. Siwan och Meg är båda på gränsen till att vara för gamla och gaggiga.

Lustigt också att Ranelid i båda programmen fått in att han känner stor avsky för personer som inte "jobbat sig upp" i karriären utan åkt snålskjuts på att de har kända föräldrar och liknande. Han borde ju känna till att Meg Westergren (åtminstone under början av sin karriär) främst är känd för att vara Inga Tidblads dotter. Det är t.o.m. så att på engelska wikipedia finns en lång artikel om Inga Tidblad där Meg Westergren nämns som barn i form av en död länk där man kan påbörja den artikel som alltså inte finns om henne ( http://en.wikipedia.org/wiki/Inga_Tidblad ).

I förra programmet påpekade väl Meg för Björn att hon tog illa vid sig av hans utläggning om folk som åker snålskjuts, men ändå sade han det ännu en gång i dagens program. En aning oaktsamt i så fall.
Citera
2010-01-03, 00:18
  #563
Medlem
Offentliga personer tycker jag ska få räkna med påhopp om de söker sig till vissa kanaler. Men när man får höra att sonen hans ville byta efternamn och led i skolan så är det inte lätt att vifta bort Ranelids upprördhet med att han är självgod och inte tål någon kritik.

Även om jag kan förstå att vissa tycker att han tar sig själv på för stort allvar så har iallafall jag alltid tyckt att han är riktigt skön. Har fina kläder och ser bra ut för att vara 60.
Citera
2010-01-03, 00:51
  #564
Medlem
Jag tycker programmet har varit bra hittills. De medverkande ser ut att ha trevligt. Jag tror Björn Ranelid har stor förtjänst i detta, då han satt agendan genom att tala så mycket om att de ska respektera varandra, tycka om varandra...kärlek...i vid betydelse...

Ser fram emot nästa program...trodde det skulle komma på trettondagsafton, men så verkar inte fallet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in